Verkleed paardrijden, Pas de Deux & Kür op muziek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kusjeperdo

Re: [centraal] Pas de Deux / Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:02

hallo,

ik ga met een vriendin een pas de deux proef rijden, we hadden als thema in gedachten Grease.
maar onze paarden hebben 2 hele verschillende gangen waar ik graag op wil gaat heel snel en die ander niet zo hoe kunnen we dat oplossen en wat voor muziek moeten we dan gebruiken uit grease

groetjes,
ismay

kusjeperdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:24

kusjeperdo schreef:
hallo,

ik ga met een vriendin een pas de deux proef rijden, we hadden als thema in gedachten Grease.
maar onze paarden hebben 2 hele verschillende gangen waar ik graag op wil gaat heel snel en die ander niet zo hoe kunnen we dat oplossen en wat voor muziek moeten we dan gebruiken uit grease

groetjes,
ismay

we hebben het veranderd we gaan tarzan en jane doen maar wie heeft er een leuke proef op muziek uitde musical tarzan en jane?

kusjeperdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:52

Mies schreef:
Erg fijn dat er een centraal topic is gekomen. :)
Ik bied me ook aan als hulp, ik schrijf graag proeven of ik help je om een goede proef te verzinnen.
Voor ideeën voor muziek en kleding kun je ook bij mij terecht. ;)

euhm hoe kan je muziek van youtube halen en daar stukjes uit halen

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:47

geen idee :-)

Mies, ik zoek nog een paar interessante lijnen (kwa moeilijkheidsgraad) voor een L-kür. In draf moeten er enkel middendraf en volte links/rechts 8meter in zitten. Wijken en schouderbin. zijn toegelaten.
In galop, 20meter contra, eenvoudige wissels, volte links/rechts 10meter en middengalop. kurzkehrt wordt ook nog gevraagd.
Momenteel heb ik al diagonaal middendraf met op het einde de kurzkehrt.
In galop, volte 10m op de kwartlijn en schuin naar de contra.
Nieuwe ideeën altijd welkom!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:12

Dat gaat vrij simpel: http://www.youtube-mp3.org/nl het youtube filmpjes omzetten in MP3 dan :P. Het knippen moet je ander programma voor hebben....

AC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 02:03

Myrthe92 schreef:
Ik heb eind februari weer een carnavals pas de deux op stal. Het is nog ver weg, maaar, heeft er iemand nog leuke ideeen voor een thema?

Gewoon beetje iets origineels en geks. Vorig jaar als Non gegaan op muziek van sister act, het jaar daarvoor als 'coole' berjaarde. met bling bling en muziek klassiek/50cent.

HILARISCH! _O-
[ Afbeelding ]

supervet! hoe hebben jullie dat gedaan met muziekmixen? ik hb in februari (dus duurt nog wel ff maar zou wel handig zijn als k weet hoe ik dat muziek mixen beste kan doen

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:59

lang geleden dat ik me in dit topic heb gemengd.. maar ben inmiddels weer een aantal keer op pas de deux geweest en heb samen met een vriendin op het 'zomerfeest'(open dag) van de manege een act gedaan! als indiaan en cowboy :) inclusief westernzadel voor de cowboy en ik(indiaan) zonder zadel en later zonder hoofdstel. :P proef hebben we zelf(voor het grootste deel ik..) geschreven. Ik heb ook zelf de indianen jurk gemaakt O:) als er interesse naar is kan ik wel een foto posten.. En ben ook nog als slaapkoppen geweest met pas de deux :P en als vampier en heks(alweer een jurk gemaakt..) :) daar heb ik ook foto's van en filmpjes.

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:03

AC_ schreef:
Myrthe92 schreef:
Ik heb eind februari weer een carnavals pas de deux op stal. Het is nog ver weg, maaar, heeft er iemand nog leuke ideeen voor een thema?

Gewoon beetje iets origineels en geks. Vorig jaar als Non gegaan op muziek van sister act, het jaar daarvoor als 'coole' berjaarde. met bling bling en muziek klassiek/50cent.

HILARISCH! _O-
[ Afbeelding ]

supervet! hoe hebben jullie dat gedaan met muziekmixen? ik hb in februari (dus duurt nog wel ff maar zou wel handig zijn als k weet hoe ik dat muziek mixen beste kan doen

ik mix met audiocity ;) makkelijk te downloaden en ook redelijk makkelijk in gebruik

AC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:35

Thnx voor de tip ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:45

Ik kom ook even binnenvallen in dit topic, zondag doe ik mee aan de pas de deux wedstrijd bij ons op stal. Wij gaan als Britt en Ymke van echt meisjes in de jungle. Nu hebben we al redelijk de outfit bij elkaar. Maar misschien hebben jullie nog leuke ideeen?

AC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:53

Klimopplantjes in de manen vlechten misschien en eventueel op t dekje naaien met losse stikjes ? Pruik op je cap ? Of misschien groene bandages ? Ook kun je stof met camouflage print met losse stikjes op een dekje naaien heb je dat jungle effect een beetje :)

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:10

Ik kom ook even binnenvallen in het topic. Ik heb 27 oktober Kür op muziek en dat is de eerste keer voor mij. Ik rij op een manegepaard en rij in de klasse B. En ik moet dus een niet al te moeilijk proefje op muziek maken. Nu wilde ik vragen of iemand mij misschien wilde helpen daarmee omdat het mijn eerste keer is.

Ik hoef trouwens niet verkleed.

xx

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:26

Rijd bij de volgend onderlinge wedstrijd mn eerste kur op muziek. breng een ode aan Secretariat. is rustige opbouwende muziek! en erg mooi om op te rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:12

Wij gingen vandaag als Britt en Ymke : Afbeelding

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:45

hee wij hebben 10 november een duoproef we hebben een remix van potc gekozen en al wat ideen voor de kleding ect maar kwa schrijven van de proef komen we niet ver mijn paard kent de oefeningen tot het m en mijn mederuiter is eigenlijk nog niet verder als b iemand miss wat tips?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:54

Haha, wat leuk!
Laat ik Britt nou net gister tegen zijn gekomen in de Primark! Zonnebril op, binnen, en buiten regende t ook gewoon. Haha. Die zonnebril viel mij eerst op, tot dar ze wat zei toen wist ik meteen dat het Britt was. Haha.

BeautjeLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:47

Misschien Black Beauty? met de muziek van blackbeauty?

BeautjeLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:56

Roxannev schreef:
Wij gingen vandaag als Britt en Ymke : [ Afbeelding ]

Haha ! Die is gewoon super leuk bedacht! Een originaliteit prijs gewonnen zeker?

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:02

Hahaha, super leuk vooral al die foto's !

Helaas zijn er geen 'officiele' wedstrijden van Pad de Deux. (door FNRS of KNHS).
Op onze manege woorden ze volgens mij ook niet echt gehouden.
Iemand een idee waar ze gehouden worden in de buurt van Den Bosch/Rosmalen?

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:48

Helemaal om met de haffies te gaan oefenen... ja zadel stuk... fijn

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:01

Waarschijnlijk is er in mei een wedstrijdje op de vereniging en dan ga ik misschien mee doen met mijn tinker en iemand anders van stal waar ik vaak mee buiten rijd die heeft ook een tinker. :)
Wij dachten gelijk al aan Keltische kleding en muziek.
Iemand ideeën hoe we dat kunnen doen? :]

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:03

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:30

Hee wat een leuk topic! Toen ik nog op de manege ree ging ik samen met een vriendinnetje ook regelmatig verkleed..
1x als Belle en het Beest, dat was toch wel errug gaaf :D

Was eerder een voorstelling ipv pas de deux haha :') Overigens alles zelf gemaakt op de jurk van belle en het pak van het beest na. De houten borden in het begin ook zelf gemaakt, om het verhaaltje wat uit te beelden
Afbeelding

En als 4tal een keer met thema las vegas
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We waren hier erg creatief bezig geweest, en weer alles zelf gemaakt :D
Proef ging echter een beetje de fout in af en toe haha, niet zo goed geoefend :') maar een idee voor de muziek:

En met onze oude les hebben we Lucky Luke en de Daltons gedaan, wat erg geslaagd was :D
Afbeelding

Vooral ff kijken tot het einde :D
Was voor mij een erg simpel proefje, gewoon overal lekker tussendoor rijden en cowboy spelen haha
Overigens ook hier weer alle pakken geheel zelf gemaakt :)

Misschien hebben jullie er iets aan! Dit zijn overigens gewoon onderlinge manege wedstrijdjes voor de fun :)
Laatst bijgewerkt door Shanna_ op 06-11-12 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:35

Wauw wat een leuke creaties komen hier langs. Hebben jullie misschien ideeën voor een Kerst kür?
Dat doen wij ieder jaar op de manege, maar na al die jaren ben ik aardig inspiratieloos geworden :P

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:20

Wil je echt verkleed of alleen in de muziek een thema oid?

Heb alweer een idee bedacht samen met mijn moeder voor caroussel komende maart bij mij op de manege: Andre Rieu! Incl orkest :D :))