Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:52

Diezelfde Astrid heeft mij abbo gewoon epr mail opgezegd een week of twee terug.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:55

Nou ja zeg, had ze bij mij ook wel mogen doen. Ga haar gewoon terugmailen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:58

Ik heb even terug gezocht, 11 maart zou de zaak voor komen. Heeft iemand iets vernomen hoe het afgelopen is?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:47

LADPR schreef:
Diezelfde Astrid heeft mij abbo gewoon epr mail opgezegd een week of twee terug.

Klopt! Ze heeft me medegedeeld, dat er inderdaad voor sommigen (om voor een compleet onduidelijke reden, wil ze niets over zeggen) een uitzondering heeft gemaakt.
Ze kan/wil me ook niet uitleggen waarom ik zoveel Horsimo's het afgelopen jaar niet heb ontvangen en wat ze met dat probleem gaan doen. Is nu al een week geleden, dat ze me heeft toegezegd, dat ze mijn mailtjes zou doorsturen naar de uitgever (haar baas), maar tot op heden nog niets van ze vernomen.
Ben nu aan het uitdokteren of ze inderdaad op deze manier mogen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:58

Heb ook t februarinummer ontvangen! Ben benieuwd of dit de laatste is, ik ben tenslotte geen lid meer. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:02

als je via email/internet een abonnement hebt genomen mag je het rechtsgeldig ook op die manier opzeggen.
Dus gewoon nog een keer mailen en daarna ervoor zorgen dat ze geen geld meer van je rekening kunnen halen.
Mailtjes die je stuurt en van ze krijgt uiteraard bewaren.

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:28

Stille meelezer meldt zich. Volgens mij is hier het record gebroken, kreeg vandaag namelijk het februarinummer thuis.......dat wordt weer een abonnee minder. Ik ga me er maar eens in verdiepen hoe ik van ze af kan komen, want ik heb begrepen dat dat nogal wat voeten in aarde heeft.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:49

Isabonny schreef:
Tjonge, mij valt opeens op dat februari nog niet binnen is! En maart ook nog niet! Maar weer eens aan de bel trekken...

Nou nou, ik heb februari nog steeds niet.
Ik kreeg afgelopen maandag een mail van Astrid van Horsimo dat ik hem in de loopp van afgelopen week zou krijgen....maar helaas. Niks gezien.
Vrijdag meteen nadat de post was geweest weer een mail verstuurd....geen reactie terug |( .

Waar blijft mijn Horsimo nou!!! Ik wil hem NU! En ook die van maart!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:10

Is de rechtzaak nu al geweest tegen horsimo?? Hoor daar niks meer over.

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:54

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is dit al eerder gezegd, maar is het jullie ook opgevallen dat het blad steeds dunner wordt? Twee jaar geleden had elke Horsimo 100 pagina's, in het afgelopen jaar is dat teruggelopen naar 80 en nu het laatste nummer naar 64. En steeds meer pagina's worden gevuld met advertenties.
Je mag natuurlijk niet zeuren over een 'gratis" blad, maar als je een abonement neemt, mag je toch verwachten dat het blad er zo uit blijft zien, zoals het was?

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:17

Hoi

Ik weet niet of het al gemeld is in het forum
maar er is dus gewoon 39,95 voor het lidmaatschap bij mij afgeschreven ipv de gebruikelijke 19,95
heb gelijk in de telefoon gehangen en gemailt ben benieuwd of ik nog wat terughoor

iemand hier ervaring mee

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:28

jesskn schreef:
Ik heb het februari nummer ook donderdag gekregen.
Ik had die Astrid gemailt dat ik mijn abonnement op wil zeggen.
Kreeg ik het volgende terug:
Citaat:
Volgens de algemene voorwaarden van de uitgeverij en zoals vermeld in de colofon van het blad kan er alleen schriftelijk en aangetekend worden opgezegd.

U kunt dit ook nazlezen in het blad.
Met vriendelijke groeten,
Astrid de Wit
Ledenadministratie

Nou dat gaan we doen en kijken wat en of daar een reactie op komt.

Aangetekend opzeggen kan je rustig aanmerken als 'onredelijk bezwarend'. Je jaagt de abonnee onnodig op kosten en zij hebben er echt helemaal niets aan.
Onredelijk bezwarend wil zeggen dat ze eisen stellen die het voor jou onmogelijk moeilijk maken en die geen toegevoegde waarde voor hen heeft. Zeg maar pesterij. Extreem voorbeeld; als ze zeggen dat je alleen maar in vol wedstrijdtenue persoonlijk op maandagochtend tussen 4.30 en 5.00 uur op hun kantoor mag komen opzeggen.
De eis om aangetekend op te zeggen kan je dus beschouwen als onwettig. Een gewoon briefje moet volstaan. Alleen is het dan in theorie nog mogelijk dat zij die brief 'nooit hebben ontvangen'. Maar zijn ze zo 'dom' om te bevestigen dat ze die brief hebben ontvangen, zit je in principe goed.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:51

oh oh hier ook een slachtofer het is goed dat ik dit nu lees mijn vriend werd gebeld of hij het blad wou voor verzendkosten en heeft ja gezegt heb hem nu 1 keer gehad zal hem dan ook direct maar weer opzeggen haha als dat gaat lukken.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:08

Bij mij is afgelopen week ook 39,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb net in het colofon van horsimo gekeken maar de verzend en administratiekosten voor nederland zijn nog steeds 19,95 en voor Belgie en Spanje 39,95. Waarschijnlijk dat er iets mis is gegaan?? :( Ik ga deze week maar eens bellen en langs de rabobank om het bedrag terug te laten boeken.
Het is een ander rekening nummer als vorig jaar wat ze gebruikt hebben, toen is de 19,95 ook pas in juni afgeschreven. Raar verhaal >;)

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:12

ik heb t vandaag ook per e mail proberen op te zeggen eens benieuwd wat ik voor reactie terug krijg

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:25

sarosxx schreef:
Bij mij is afgelopen week ook 39,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb net in het colofon van horsimo gekeken maar de verzend en administratiekosten voor nederland zijn nog steeds 19,95 en voor Belgie en Spanje 39,95. Waarschijnlijk dat er iets mis is gegaan?? :( Ik ga deze week maar eens bellen en langs de rabobank om het bedrag terug te laten boeken.
Het is een ander rekening nummer als vorig jaar wat ze gebruikt hebben, toen is de 19,95 ook pas in juni afgeschreven. Raar verhaal >;)

Daar moet je idd mee uitkijken.
Hadden wij ook een keer bij een failliete keukenfirma waar wij een keuken hadden gekocht (toen die nog niet failliet was), maar ook weer hadden afgezegd binnen 7 dagen, omdat ze ons een financiering van een compleet andere firma eraan vast hadden gekoppeld.
Die begon dus na 1 jaar opeens gewoon af te schrijven. Hebben we alles moeten blokkeren wat op hun naam stond. Want ze gingen gewoon over op een ander rekeningnummer om af te schrijven. Je kunt dus bijv. 1 rekeningnummer blokkeren, zodat die niet meer automatisch kan afschrijven, maar als je niet ook duidelijk de firmanaam opgeeft die je geblokkeerd wilt hebben, dan gebruiken ze gewoon een ander rekeningnummer.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:34

Bij mij was ook 39,95 afgeboekt.
Heb het dezelfde dag nog laten terug halen door de bank!
Dat moet binnen een paar dagen anders kan dat niet meer...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:38

haflingertje schreef:
Bij mij was ook 39,95 afgeboekt.
Heb het dezelfde dag nog laten terug halen door de bank!
Dat moet binnen een paar dagen anders kan dat niet meer...

Nee hoor je hebt 56 kalenderdagen (8 weken) de tijd om het terug te boeken bij een automatische incasso.

Volgens de Rabobank:
Citaat:
Doorlopende machtiging algemeen
toepassing:
inning van abonnement, huur, contributie
terugboekingstermijn: betaler 56 kalenderdagen (8 weken)
machtigingswijze: schriftelijk en telefonisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:54

Ik heb Horsimo ook, gelukkig betaal ik het niet zelf :+

Wel apart zeg!

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:24

ik heb het idd ook terug laten boeken
er werd ook gezegt dat je binnen 24 uur mail terug hebt
ik zit er nog op te wachten,dus mailen heeft geen zin

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:25

Romantico_ schreef:
Ik heb Horsimo ook, gelukkig betaal ik het niet zelf :+

Hihi, dus jij zadelt een ander met dat probleem op ;-)?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:05

Als die Astrid nou mee zit te lezen zou ze ipv iedereen af zitten zeiken dat ze "fout" opzeggen, ook eens achter haar oren kunnen krabben en eens wat aan de ontevredenheid van de abonnees kunnen doen.

Zou haar meer sieren dan kinderachtig gaan zitten brullen dat er helemaal niet is opgezegd..

Of zie ik dat nou verkeerd? :P

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:27

Tallie1979 schreef:
Als die Astrid nou mee zit te lezen zou ze ipv iedereen af zitten zeiken dat ze "fout" opzeggen, ook eens achter haar oren kunnen krabben en eens wat aan de ontevredenheid van de abonnees kunnen doen.

Zou haar meer sieren dan kinderachtig gaan zitten brullen dat er helemaal niet is opgezegd..

Of zie ik dat nou verkeerd? :P

Tja, uit de mailing met haar, ben ik ervan overtuigd, dat liegen wel 1 van haar sterkere kanten is....En of dat in opdracht is of vanuit haar zelf? Geen idee, maar heb geen reactie van haar baas/uitgever gehad.

jeannette21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:36

Bij mij is de afgelopen week 39,95 afgeschreven.
Ik heb vandaag de bank gebeld om het terug te laten storten,
ik was de 2de die vroeg om het bedrag terug te halen.
Ook krijg ik niet iedere maand de Horsimo.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:47

ik heb in 2009 een abo gekregen van mijn zusje. Kreeg het eerste nr in januari 2009. Dus laatste nr zou in december moeten komen. Mijn zusje heeft dat jaar gelijk opgezegd, had immers maar een jaarabonnement gekregen.
Maar in januari 2010 kreeg ik toch nog een nr. In februari niks, maar halverwege maart kreeg ik toch het februari nr.
Heb m'n zus al gezegd dat ze haar rekening in de gaten moet houden. Weet niet of er iets afgeschreven is. Maar als ik deze verhalen dus lees, zou dat heel goed kunnen