Af laten maken of.......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:31

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:35

quartprinces schreef:
die verdrinkt toch nie ? maar wordt rustig ingeslapen

Ik denk persoonlijk dat het gevoel van 'rustig inslapen' hetzelfde is als een auto die het water inrijd en jij vast zit in je gordel en verlamd bent.

ozzyhorse

Re: Af laten maken of.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:35

Dat klopt. Een dier wat wordt platgespoten lijkt bewusteloos maar is het niet.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:39

Ok maar het lijkt net of iedereen het heel normaal vind dat een paard in mootjes wordt gehakt(weet het ik heb het gelezen!niet altijd zo)na zijn dood nadat hij zoveel voor mensen heeft gedaan en dan gaan ze hem dan ook nog eens opeten ik weet niet maar ik vind dit toch wel cru en kan me heel goed vinden in wat quartprincess zegt !

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:43

quartprinces schreef:
vin je het dan leuk om je paard dood geschoten zien te worden ?

Denk je dat het wel leuk is om een te zien hoe een paard sterft door een spuitje?
Het is beide niet leuk om te zien, omdat het eindresultaat is dat je lieveling dood is. Maar wat belangrijk is, is dat je de methode kiest die net het beste bij je paard past. En daar moet je je niet hardnekkig blijven vasthouden aan beelden die totaal niet kloppen. Dat jij het hebt zien mislopen met een koe is heel erg voor je, maar als er in dit topic al tientallen mensen zijn die hun paard hebben weggebracht zonder een enkel probleem, dan moet het lichtje toch gaan branden dat er bij paarden in een goede slachterij die taferelen helemaal niet waar zijn? Plus dat ik er zo vijf kan uithalen hier die hun paard hebben laten inslapen en waar die bij ging vechten. Wil dat zeggen dat inslapen slecht is? Nee, dat is gewoon pech gehad. Net zoals bij die ene koe.

Lees je asjeblieft eerst in alvorens je zomaar kwetsende dingen roept.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:44

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. :o

Ik pak een willekeurige quote:
Citaat:
Bij een spuit kunnen ze nog 'vechten' tegen de dood en dat vind ik sneu. De slacht vind ik dan weer best grof. Maar als ik zou moeten kiezen doe ik toch de slacht. Dan is mijn paard ook nog 'nuttig' en volgens mij lijd het paard er dan minder onder.

In laten slapen met een spuit kan op meer dan één manier.

Wat ook een mogelijkheid is (ik weet niet of deze al voorbij gekomen is):
is doodspuiten met een goedje dat het dier onmiddelijk doodt. Net zo humaan als schieten, want het gaat net zo snel. Ik weet niet hoe het heet, maar het is een blauw goedje dat in de hals(slag)ader ingespoten wordt. Nog voor de spuit leeg is valt het paard dood neer. Je ziet aan de ogen dat het paard op slag dood is en neervalt.

Veel eigenaren kennen deze mogelijkheid niet. Het wordt niet zo veel toegepast omdat het akelig kan zijn voor de eigenaar als het paard (misschien ongelukkig) neervalt. Maar dan is het paard al dood en maakt het voor het paard igg niet meer uit.

Deze methode is een heel goed alternatief als je bang bent dat een paard tegen een verdoving vecht. Hier valt niet tegen aan te vechten. Nog een voordeel: het paard kan in zijn vertrouwde omgeving blijven. Het geeft geen bloedbad.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:46

Ah ok heel goed dat je dat even aanhaalt hippologic !maar het lijkt me idd best akelig als een paard zo snel neervalt
Laatst bijgewerkt door Quartusje op 22-06-09 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:47

Quartusje schreef:
Ok maar het lijkt net of iedereen het heel normaal vind dat een paard in mootjes wordt gehakt(weet het ik heb het gelezen!niet altijd zo)na zijn dood nadat hij zoveel voor mensen heeft gedaan en dan gaan ze hem dan ook nog eens opeten ik weet niet maar ik vind dit toch wel cru en kan me heel goed vinden in wat quartprincess zegt !

Mijn mening hierop heb ik al gegeven:

xKatleentjex schreef:
Ik vind het niet respectloos, voor mij is het lichaam niet meer dan een omhulsel, als het nu verbrand, door de maden opgevreten of opgegeten wordt, ik ben verliefd op de ziel die in mijn paard zat, en dat kan niemand ooit opeten :) . Respectloos ben je pas als het je helemaal niets kan schelen hoe en wat er met je paard gebeurd, en je hem onmiddellijk vergeet. Maar zelfs al gooi je hem persoonlijk in een leeuwenkooi (dood dan wel :+ ), als jij jaren later nog moet huilen bij de gedachte dat je toen je lieve paardje moest afstaan, dan ben je imo niets respeclozer dan iemand die een hele crematie heeft gegeven.

Geloof het of geloof het niet, maar geloof toch maar: ik hou veel van mijn paard, heel veel, zielsveel. Zoveel zelfs dat ik nooit op IM ga kijken. Omdat ik bij het lezen van de verhalen tranen in mijn ogen krijgen, soms zelfs tot huilen toe. En niet gewoon omdat het zielig is wat de paardjes daar hebben meegemaakt, maar omdat het mij doet beseffen dat elke dag dat ik verder ben er weer een stapje dichter is dat ik mijn paard ga moeten laten gaan, en gezien ze op leeftijd geraakt ben ik waarschijnlijk degene die dat moet gaan beslissen. Ik kan de gedachte haar niet meer te hebben gewoon niet verdragen, dus ik denk er maar niet aan.
En toch mogen ze van mijn paard àlles hebben, van het lichaam althans. De ziel die houd ik voor eeuwig in mijn gedachten, en daar kan niemand aan. En dat iemand denkt dat ik mijn paard niet respecteer omdat ze frikandel mag worden, dat is dan jammer. Maar ik weet in mijn hart wel beter.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 22-06-09 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:48

jongens jongens, wat een ellende om ellende zeg!
De een vind slachten beter, de ander een spuitje,
maar Quartprinces, je mag wel wat minderen in
vooroordelen. Het is allebij niet fijn, maar ook niks is slechter.
Persoonlijk word die van mij denk ik ingeslapen.
Maar na deze woorden van dat hij niet echt dood is lijkt me
ook niet een succes..

houd het wel een beetje normaal aub, je kwetst op zo'n manier
mensen die hun paarden naar de slacht hebben gebracht of dat
andere. Het is niet fijn om dan te horen dat je respectloos bent.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:50

katleentje:
mooi gesproken dat laatste!

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:52

xKatleentjex schreef:
Quartusje schreef:

Mijn mening hierop heb ik al gegeven:

xKatleentjex schreef:
Ik vind het niet respectloos, voor mij is het lichaam niet meer dan een omhulsel, als het nu verbrand, door de maden opgevreten of opgegeten wordt, ik ben verliefd op de ziel die in mijn paard zat, en dat kan niemand ooit opeten :) . Respectloos ben je pas als het je helemaal niets kan schelen hoe en wat er met je paard gebeurd, en je hem onmiddellijk vergeet. Maar zelfs al gooi je hem persoonlijk in een leeuwenkooi (dood dan wel :+ ), als jij jaren later nog moet huilen bij de gedachte dat je toen je lieve paardje moest afstaan, dan ben je imo niets respeclozer dan iemand die een hele crematie heeft gegeven.

Geloof het of geloof het niet, maar geloof toch maar: ik hou veel van mijn paard, heel veel, zielsveel. Zoveel zelfs dat ik nooit op IM ga kijken. Omdat ik bij het lezen van de verhalen tranen in mijn ogen krijgen, soms zelfs tot huilen toe. En niet gewoon omdat het zielig is wat de paardjes daar hebben meegemaakt, maar omdat het mij doet beseffen dat elke dag dat ik verder ben er weer een stapje dichter is dat ik mijn paard ga moeten laten gaan, en gezien ze op leeftijd geraakt ben ik waarschijnlijk degene die dat moet gaan beslissen. Ik kan de gedachte haar niet meer te hebben gewoon niet verdragen, dus ik denk er maar niet aan.
En toch mogen ze van mijn paard àlles hebben, van het lichaam althans. De ziel die houd ik voor eeuwig in mijn gedachten, en daar kan niemand aan. En dat iemand denkt dat ik mijn paard niet respecteer omdat ze frikandel mag worden, dat is dan jammer. Maar ik weet in mijn hart wel beter.
ok maar zou je het dan helemaal niet erg vinden als iemand met smaak jou paard zit op te eten ?
Laatst bijgewerkt door Quartusje op 22-06-09 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:54

_Bitje_ schreef:
Persoonlijk word die van mij denk ik ingeslapen.
Maar na deze woorden van dat hij niet echt dood is lijkt me

Dat zal ook wel meevallen hoor. Net zoals de hele horrorverhalen van paarden die doodsbang bij de slager zijn en mensen die niet van hun paard houden omdat ze het laten slachten. Normaal gezien is het paard in slaap op dat moment, en merkt het weinig. Maar dat is uiteraard als de procedure goed is verlopen(dus geen DA die geld wil besparen door je minder te geven dan nodig) en je niet net de pechvogel bent met een paard met een wel erg ijzersterk karakter. Gelukkig gaan de meeste inslapingen, net als de meeste slachtingen, gewoon goed want anders zou iedereen die ooit een paard heeft ingeslapen het direct afraden.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:54

Quartusje schreef:
Ah ok heel goed dat je dat even aanhaalt hippologic !maar het lijkt me idd best akelig als een paard zo snel neervalt

Dat vond ik erg meevallen. We hadden een stuk uitgezocht met hoog gras en waar genoeg ruimte was. Het ging heel snel, maar het was helemaal niet zo akelig. We waren door de veearts goed voorbereid op wat we konden verwachten. Dit paard viel daardoor niet op een akelige manier en ik vond het een prachtige manier.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:55

Quartusje schreef:

Oh quartusje :Z

Ga alsjeblieft alles lezen, of hou op met je onzinverhalen.

Wordt hier zoooooooooooooooooooo moe van. :Z

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:57

@ hippologic ah ok ik denk dat als mensen dit weten hun kueze snel gemaakt is
Laatst bijgewerkt door Quartusje op 22-06-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:57

Quartusje schreef:
ok maar zou je het dan helemaal nier erg vinden als iemand met smaak jou paard zit op te eten ?

Nee, niet erger dan dat hij door de Rendac in een pot lijm is veranderd, door de maden wordt aangevreten of een tot een hoopje zielig as is verbrand. Ik hoef er niet bij te staan en ik hoef het niet te weten wie het uiteindelijk doet, maar zoals ik zei, het lichaam is voor mij niet wat telt.

Als jij daar wel niet meer kan leven, als jij wel nachtmerries krijgt bij het idee dat iemand van jouw paard eet, dan moet je het niet laten doen. Het heeft geen zin om je je leven lang daar slecht bij te voelen. Maar bedenk dat mensen die er wel voor kiezen, niet per se de mensen zijn niet van hun paard hebben gehouden of geen respect hebben. Iedereen toont dat nu eenmaal op een andere manier, en het paard dat dood is zal er toch niets van merken.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:00

ja het is ieder zijn eigen keuze...

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:03

Dus laat een ander ook in zijn waarde over die keuze, en kom niet met onzinverhalen over in mootjes hakken
Eet je vlees, Quartusje of andere Quartus? Of alleen gehaktballen enzo?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:05

Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk...

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:06

nee ik ben vegetarier !

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:07

oh, kijk, dat valt me dan wel weer mee eigenlijk ;)

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:07

Had ook niet anders verwacht. Maar eet je wel eens een frietje?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:09

het maakt niet uit wat ze eet.. Ze heeft het wss nog niet meegemaakt en in verdiept.. Dat blijkt maar weer.

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:10

Dat bleek ook al, toch vraag ik me echt af, of ze wel eens een frietje eet bij het plaatselijke "frietkot".

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:22

Het antwoord komt niet meer, maar in België is vloeibaar geraffineerd paardenvet 1 van de hoofdbestanddelen van het frtuurvet.