Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quartprinces schreef:vin je het dan leuk om je paard dood geschoten zien te worden ?
Citaat:Bij een spuit kunnen ze nog 'vechten' tegen de dood en dat vind ik sneu. De slacht vind ik dan weer best grof. Maar als ik zou moeten kiezen doe ik toch de slacht. Dan is mijn paard ook nog 'nuttig' en volgens mij lijd het paard er dan minder onder.
Quartusje schreef:Ok maar het lijkt net of iedereen het heel normaal vind dat een paard in mootjes wordt gehakt(weet het ik heb het gelezen!niet altijd zo)na zijn dood nadat hij zoveel voor mensen heeft gedaan en dan gaan ze hem dan ook nog eens opeten ik weet niet maar ik vind dit toch wel cru en kan me heel goed vinden in wat quartprincess zegt !
xKatleentjex schreef:Ik vind het niet respectloos, voor mij is het lichaam niet meer dan een omhulsel, als het nu verbrand, door de maden opgevreten of opgegeten wordt, ik ben verliefd op de ziel die in mijn paard zat, en dat kan niemand ooit opeten. Respectloos ben je pas als het je helemaal niets kan schelen hoe en wat er met je paard gebeurd, en je hem onmiddellijk vergeet. Maar zelfs al gooi je hem persoonlijk in een leeuwenkooi (dood dan wel
), als jij jaren later nog moet huilen bij de gedachte dat je toen je lieve paardje moest afstaan, dan ben je imo niets respeclozer dan iemand die een hele crematie heeft gegeven.
xKatleentjex schreef:ok maar zou je het dan helemaal niet erg vinden als iemand met smaak jou paard zit op te eten ?Quartusje schreef:Ok maar het lijkt net of iedereen het heel normaal vind dat een paard in mootjes wordt gehakt(weet het ik heb het gelezen!niet altijd zo)na zijn dood nadat hij zoveel voor mensen heeft gedaan en dan gaan ze hem dan ook nog eens opeten ik weet niet maar ik vind dit toch wel cru en kan me heel goed vinden in wat quartprincess zegt !
Mijn mening hierop heb ik al gegeven:xKatleentjex schreef:Ik vind het niet respectloos, voor mij is het lichaam niet meer dan een omhulsel, als het nu verbrand, door de maden opgevreten of opgegeten wordt, ik ben verliefd op de ziel die in mijn paard zat, en dat kan niemand ooit opeten. Respectloos ben je pas als het je helemaal niets kan schelen hoe en wat er met je paard gebeurd, en je hem onmiddellijk vergeet. Maar zelfs al gooi je hem persoonlijk in een leeuwenkooi (dood dan wel
), als jij jaren later nog moet huilen bij de gedachte dat je toen je lieve paardje moest afstaan, dan ben je imo niets respeclozer dan iemand die een hele crematie heeft gegeven.
Geloof het of geloof het niet, maar geloof toch maar: ik hou veel van mijn paard, heel veel, zielsveel. Zoveel zelfs dat ik nooit op IM ga kijken. Omdat ik bij het lezen van de verhalen tranen in mijn ogen krijgen, soms zelfs tot huilen toe. En niet gewoon omdat het zielig is wat de paardjes daar hebben meegemaakt, maar omdat het mij doet beseffen dat elke dag dat ik verder ben er weer een stapje dichter is dat ik mijn paard ga moeten laten gaan, en gezien ze op leeftijd geraakt ben ik waarschijnlijk degene die dat moet gaan beslissen. Ik kan de gedachte haar niet meer te hebben gewoon niet verdragen, dus ik denk er maar niet aan.
En toch mogen ze van mijn paard àlles hebben, van het lichaam althans. De ziel die houd ik voor eeuwig in mijn gedachten, en daar kan niemand aan. En dat iemand denkt dat ik mijn paard niet respecteer omdat ze frikandel mag worden, dat is dan jammer. Maar ik weet in mijn hart wel beter.
_Bitje_ schreef:Persoonlijk word die van mij denk ik ingeslapen.
Maar na deze woorden van dat hij niet echt dood is lijkt me
Quartusje schreef:Ah ok heel goed dat je dat even aanhaalt hippologic !maar het lijkt me idd best akelig als een paard zo snel neervalt
Quartusje schreef:Ok maar het lijkt net of iedereen het heel normaal vind dat een paard in mootjes wordt gehakt(weet het ik heb het gelezen!niet altijd zo)na zijn dood nadat hij zoveel voor mensen heeft gedaan en dan gaan ze hem dan ook nog eens opeten ik weet niet maar ik vind dit toch wel cru en kan me heel goed vinden in wat quartprincess zegt !
Quartusje schreef:ok maar zou je het dan helemaal nier erg vinden als iemand met smaak jou paard zit op te eten ?