De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:18

dejavu schreef:
Ik heb niks aangevinkt. Eerlijk gezegd noemen hier sommige mensen zich paardenmensen die ik (op basis van hun posts, dat is natuurlijk discutabel) nooit en nimmer onder de noemer paardenmensen zou plaatsen, maar eerder in het hokje 'nitwit'.

Ik wou het niet zeggen maar hier sluit ik me volledig bij aan :=

Niemand is alwetent geboren maar doe je dan ook niet zo voor lijkt mij :Y)

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:22

Ik kende beide gezegdes en ik vind ze prachtig :j

Wie kent eigenlijk het paardengebed nog?

----------------

Het paardengebed.

Lieve baas,

Geef mij te eten en te drinken en zorg steeds voor mij.

Is de dagtaak volbracht,

geef mij dan onderdak, een schoon bed en een ruime box.

Spreek veel tot mij,

wees goed voor mij.

En ik zal u met vreugde dienen en van u houden.

Spaar mijn gevoelige mond,

gebruik geen zweep als ik mijn best doe.

Wees niet ruw als ik u niet begrijp,

maar geef mij de tijd om u te leren begrijpen.

En als u tevreden bent over mij,

laat mij dan in uw tevredenheid delen.

Denk niet dat ik ongehoorzaam ben als ik niet naar uw hulpen luister.

Misschien is er iets niet in orde met het tuig, of hinderd mij iets.

Dat kan ik u immers niet vertellen.

Onderzoek mijn mond als ik niet eet,

mogelijk heb ik een zieke tand.

U weet wat dat een pijn kan doen.

zet mij niet vast en coupeer mijn staart niet, het is het enige wapen wat ik heb tegen vliegen of andere insecten.

Let op dat ik niet op de tocht of te warm sta,

zonder uw hulp kan ik mij gewoonlijk niet verplaatsen.

En tot slotte lieve baas,

als ik u niet meer tot dienst kan zijn,

laat mij dan niet verhongeren of kou lijden en verkoop mij niet.

Geef mij geen nieuwe baas die mij langzaam doodmartelt en mij onvoldoende eten geeft.

Maar wees goedhartig en geef mij een vlugge barmhartige dood.

Laat mij dit alles aan u vragen en beschouw het niet als oneerbiedig als ik dit toe.

In naam van Hem die in een stal werd geboren

-------------------

Misschien wat dramatisch en "penny" maar ik kreeg het van een vriend van mijn vader, of eerlijk gezegd van zijn weduwe, want deze man, paardenman in hart en nieren, is op veel te jonge leeftijd gestorven ;(
Zij vrouw gaf het ingelijstte paardengebed aan mij toen ik zo'n jaar of 9 was en zei "Piet had zeker gewild dat jij het zou krijgen na zijn dood, zodat het verder zou gaan van hand op hand, van paardenmens op paardenmens". Dat heb ik altijd als enorm prachtig compliment ervaren, dat deze man mij, op zulke jonge leeftijd mij klaarblijkelijk als paardenmens zag :o
Ook kreeg ik zijn lievelingshoofdstel en nu, bijna 30 jaar later rijd ik er nog steeds mee, heel af en toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:23

Wie zegt er dan dat ie "alwetent" is...? :)

Ik denk dat we nog een topic moeten openen "Wat is het verschil tussen een mens met paarden en een paarden mens?"
en op basis van de uitkomst daarvan nog een keer dit topic openen :) (nouja, uitkomst..... denk dat het 1 grote discussie word )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:24

Dat paardengebed ken ik ook, als klein kind overgeschreven en in een schriftje gezet waar ik ook alle paardenplaatjes inplakte uit het Fries landbouwblad :D

Niemand is alwetend, een paardenmens weet net zo weinig als een mens met paarden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:25

Chiva schreef:
Misschien wat dramatisch en "penny" maar ik kreeg het van een vriend van mijn vader, of eerlijk gezegd van zijn weduwe, want deze man, paardenman in hart en nieren, is op veel te jonge leeftijd gestorven ;(
Zij vrouw gaf het ingelijstte paardengebed aan mij toen ik zo'n jaar of 9 was en zei "Piet had zeker gewild dat jij het zou krijgen na zijn dood, zodat het verder zou gaan van hand op hand, van paardenmens op paardenmens". Dat heb ik altijd als enorm prachtig compliment ervaren, dat deze man mij, op zulke jonge leeftijd mij klaarblijkelijk als paardenmens zag :o
Ook kreeg ik zijn lievelingshoofdstel en nu, bijna 30 jaar later rijd ik er nog steeds mee, heel af en toe.

beetje penny is ie wel ja :o mooi dat het voor jou zo'n betekenis heeft :) ik heb oook zo'n "speciaal" hoofdstel waar ik heeeel soms mee rijd... :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:25

Alwetend?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:31

Ik durf zelfs zo ver te gaan om te beweren dat er genoeg ruiters aan de top zijn die geen paardenmensen zijn.
Heel gewaagd om te zeggen ja, maar dat is mijn persoonlijke mening wel. Rijden kunnen ze, maar dat maakt ze geen paardenmens.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:32

Ik geloof dat we eerder in dit topic al tot die conclusie waren gekomen...:x
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-02-09 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:32

LDRD schreef:
Ik kan me de 2e en 3e niet eens herinneren. De eerste staat in mijn geheugen gegrift.
Een 3 jarige shet :P .

Whahahaha, en was hij voor je vijand, vriend of voor jezelf :+

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:34

Cassidy schreef:

Kheb um niet helemaal doorgelezen hoor ;)

edit: zijn er ook namen genoemd dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:35

Chiva schreef:
Ik durf zelfs zo ver te gaan om te beweren dat er genoeg ruiters aan de top zijn die geen paardenmensen zijn.
Heel gewaagd om te zeggen ja, maar dat is mijn persoonlijke mening wel. Rijden kunnen ze, maar dat maakt ze geen paardenmens.

Ben het helemaal met je eens!!!!
Vanmorgen net voor het middaguur nieuwe bijrijdster op bezoek gehad, die gaat het dus niet worden. Meerdere paarden naar het Z gereden, maar ik zie er geen "paardenmens" in, of nee, geen liefhebber. All for the money and all for the show, en daar kan ik niet zoveel mee.
Ik heb een prima paard met veel potentie staan maar het gaat om meer dan concoursen alleen en met de eer strijken...... that's how it works.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:36

VivaLaVida schreef:

Dit had betrekking op het aantal mensen dat paardenmens had aangevinkt. Ik persoonlijk heb het idee dat dit aantal niet overeenkomt met het beeld dat ik over de meeste mensen die iets met paarden hebben/doen heb. Maar deze mensen hebben vaak wel een uitgesproken mening van hoe dingen moeten/kunnen en wat het beste is voor een paard. Andere opvattingen worden ook geregeld niet gewaardeerd.

Mijn mening en idee he, het idee dat ik heb van aardig wat paardenmensen/mensen met paarden, althans wat ik zoal in mijn omgeving tegenkom. Uitzonderingen altijd daar gelaten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:36

Chiva schreef:
Cassidy schreef:

Kheb um niet helemaal doorgelezen hoor ;)

edit: zijn er ook namen genoemd dan?

Er zijn twee namen genoemd.
Misschien topic alsnog even doorlezen?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:37

Chiva, ik zou het ook een grote eer vinden, vind het dan ook een heel mooi gebaar!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:37

Cassidy schreef:
Er zijn twee namen genoemd.
Misschien topic alsnog even doorlezen?

KuhghgehegegeeeAnkykughehegegege

Wat een hoestaanval zeg, bah :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:38

mellamoshan schreef:
Dit had betrekking op het aantal mensen dat paardenmens had aangevinkt. Ik persoonlijk heb het idee dat dit aantal niet overeenkomt met het beeld dat ik over de meeste mensen die iets met paarden hebben/doen heb. Maar deze mensen hebben vaak wel een uitgesproken mening van hoe dingen moeten/kunnen en wat het beste is voor een paard. Andere opvattingen worden ook geregeld niet gewaardeerd.

Yep, dat soort zelf geproclameerde paardenmensen valt in de categorie: mens-met-paarden-met-kennis-die-niet-wil-leren....:j

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:43

Adil18 schreef:
KuhghgehegegeeeAnkykughehegegege

Wat een hoestaanval zeg, bah :+

haha proost!

de eerste waar ik aan dacht hihi

Cassidy schreef:
Yep, dat soort zelf geproclameerde paardenmensen valt in de categorie: mens-met-paarden-met-kennis-die-niet-wil-leren....:j

Amen! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door mellamoshan op 17-02-09 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:45

VivaLaVida schreef:

Ik denk dat we nog een topic moeten openen "Wat is het verschil tussen een mens met paarden en een paarden mens?"
en op basis van de uitkomst daarvan nog een keer dit topic openen :) (nouja, uitkomst..... denk dat het 1 grote discussie word )

Nog een topic? Alle topics over dit thema al doorgelezen die met link op pagina 1 vermeld staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:45

Ben ik nu wellicht de enige die vooral heeft geconstateerd dat uhg, kikker in de keel, dat niks willen aannemen wat niet in hun tien geboden past, vooral uit de NH hoek komt? :D (op Bokt dan, wel te verstaan)

Cassidy

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:48

Dat is niets nieuws hoor Sul, ook daar zijn legio discussies over geweest. Als je niet met stick, leadrope en halstertouw loopt te zwieren nemen ze je niet serieus, maar vergeten voor het gemak dat het boertje op de hoek zonder die attributen net zo goed NH kan zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:48

Nou dat is niet helemaal waar Sul.
deels komt dat uit de hard core NH-Hoek. Niet bij de mensen vandaan die hun paard zo natuurlijk willen houden.
Sommige bithangende westernruiters kunnen er ook wat van en mensen met een echt probleempaard (volgens henzelf) zijn ook redelijk volhardend.

Ik heb meer het idee dat het bij relatief jonge mensen vandaan komt die denken het licht te hebben gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:49

Naief Horsemenship dus Anya? :D

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:52

VivaLaVida schreef:

Ja tuurlijk zolang je er geen definitie aan knoopt blijf je dat houden vandaar ook mijn verzoek. Inmiddels verkeer ik in een serieuze indentiteitscrisis, geen idee meer wat ik ben en wanneer ik me aangesproken zou moeten voelen en ik herken mezelf nergens meer in ..vragen hier of iemand het misschien weet in mijn omgeving heeft dan dus ook geen zin. Iedereen die gestemd heeft heeft voor zijn eigen definitie ervan gestemd. Gevolg Topic bloedt dood of gaat op slot en de eeuwige dooddoener gaat weer verder.....en bij meerdere discussies wordt hij weer tevoorschijn getoverd, dan gaat het drie pagina's over wat wie nu wel of niet is en......zucht. Jammer dat wij volwassen vrouwen onder elkaar geen enkel probleem op kunnen lossen een keer.
Zou tocht eens een geweldige ommekeer zijn i.p.v. dat groepjes bekvechtende bokkers in het belang van hun status als een rode draad door bokt lopen constant. En dan heb ik het niet over jullie hier maar in het algemeen.
Een probleemoplossend vermogen is zowel mij mensen als bij paardenmensen wie dat dan ook mogen zijn een goede eigenschap lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:54

Ehm Perro, wat is het probleem dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:58

Ik snap het ook niet hoor. Sommige dingen moet je niet willen oplossen, kost alleen maar teveel energie (en het gaat je toch niet lukken).
Je kunt misschien met een beperkt groepje tot een definitie komen, maar wordt vervolgens overspoelt door de andere groep bokkers (en geloof me, dat zijn er veel) die het er nou net niet mee eens zijn.

Als je in een identiteitscrisis zit, moet je misschien bij iemand even op de bank om daarover te praten?