Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:21

Een cursus is niet nodig, wat wel nodig is is opvoeding en daar mag die moeder wel een flinke cursus in hebben. Je kind leren niet op andermans terrein komen.

Wel een beetje off-topic maar heeft wel met opvoeden te maken: een poos geleden was ik in het Kruidvat en zag dat daar een jongetje in de snoepbakken zat te graaien, ik zei tegen hem dat dat niet mocht, komt vervolgens de moeder de hoek om stieren, waar bemoei ik me mee, het zijn toch niet jou snoepjes? Daarop zei ik dus: indirect wel want als iedereen maar in die bakken gaat graaien zonder te betalen dan wordt alles alleen maar duurder, dus ja. Moeder had toevallig een hoofddoekje op en kleine Mohammed is heilig in haar ogen. Dit gebeurt natuurlijk ook bij Nederlandse kinderen. Andere klanten gaven mij een compliment dat ik er wat van durfde te zeggen en dat ik volkomen gelijk had. Haha!
Laatst bijgewerkt door Ikima op 20-11-08 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:24

Dat lijkt me idd belangrijker Ja

Hoe moeilijk is "nee" nu helemaal? Een cursus respect voor het bezit en terrein van anderen lijkt me raadzamer Ja

Incredible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:51

Dat is niet normaal nee, dat vraag je toch eerst.
Ik zou het niet durven en op mijn geweten hebben
dat ik iets vreselijks heb gedaan. Veel suc-6 ermee.
Hopelijk houden ze zich aan de regels en laten ze je met rust.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:00

Ikima schreef:
Een cursus is niet nodig, wat wel nodig is is opvoeding en daar mag die moeder wel een flinke cursus in hebben. Je kind leren niet op andermans terrein komen.

Wel een beetje off-topic maar heeft wel met opvoeden te maken: een poos geleden was ik in het Kruidvat en zag dat daar een jongetje in de snoepbakken zat te graaien, ik zei tegen hem dat dat niet mocht, komt vervolgens de moeder de hoek om stieren, waar bemoei ik me mee, het zijn toch niet jou snoepjes? Daarop zei ik dus: indirect wel want als iedereen maar in die bakken gaat graaien zonder te betalen dan wordt alles alleen maar duurder, dus ja. Moeder had toevallig een hoofddoekje op en kleine Mohammed is heilig in haar ogen. Dit gebeurt natuurlijk ook bij Nederlandse kinderen. Andere klanten gaven mij een compliment dat ik er wat van durfde te zeggen en dat ik volkomen gelijk had. Haha!

Heb het ook een keer gehad dat ik er wat van zei.. Moeders stond ook de andere kant op te kijken.. Ik kreeg als kleine meid een tik op mijn vingers als ik snoep van de winkel stal..

Maar goed, de moraal en respect jegens andere mensen en hun eigendommen is tegenwoordig ver te zoeken..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:30

Tja hoe vaak staan kinderen in de supermarkt de weegschalen voor het fruit niet te vernaaien terwijl mamsie met andere mamsies staat te beppen om vervolgens bij de kassa een smoel open te trekken omdat ze niet snel genoeg geholpen worden. En als je het waagt om iets tegen die kinderen te zeggen.....

Toen ik klein was had ik het me niet in het hoofd gehaald zoiets te doen!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:16

poeh, het duurde eventjes, maar heb alles gelezen nu...
Tegewoordig zijn de kinderen een stuk brutaler, wat je er aan doet is mij een raadsel.. Wellicht ouders een opvoedcursus geven.

Kan alleen maar zeggen: eigenlijk moet je vannacht bij hen de deur open breken en het huis gaan schoonmaken. Als ze wakker worden van de stofzuiger en vragen wat je doet, zeg je toch gewoon dat ze blij moeten zijn dat je zomaar hun huis schoonmaakt, omdat het niet echt schoon was?
(en ja, ik weet dat het niet slim zou zijn, maar af en toe, grrrr)

Kan je alleen maar heel veel succes wensen suleitha, hopelijk komt het goed met je paardje, dat zo kopschuw is geworden.