Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:40

Hoi allemaal! :wave:

Cl, kun je niet een leuke bijrijder vinden, met een beetje geluk is er vast iemand te vinden voor zo'n leuk paard en misschien willen ze wat meebetalen.

Vientje dat is niet tof een strippende merrie.
Hopelijk doet ze dat niet vaker. ~~}>

Babootje fijn dat je een goede stal hebt nu.
Ik snap die kleuren ook niet, ook doen ze vaak juist de onderste rand in een lichtere kleur. 8)7

Goed bezig Noisy, ziet er leuk uit!

Hier saaie boel op paardengebied, ik verzorg ze en we doen wel ff gezellig maar verder staat alles in het teken van de verhuizing.
Gisteren wel een trailer gekocht, een ouder dingetje maar wel in orde.
Dus kunnen we verder oefenen en over twee weken gaan we de nieuwe plek voor de paarden in orde maken.
Er zijn nu binnenstallen maar wij willen uitloop en dat komt aan de andere kant dus genoeg werk aan de winkel.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:48

Zo die deken :')

Ziet er goed uit hoor Noisy, leuk zo'n switch. 3n ik snap dat het te druk is met 2 paarden prima zo toch :j

Leuk te lezen dat het goed gaat met Mex en Kenzo 3n fijn day de stal en nieuwe instructrice bevalt!

Lastig hoor CL, :(:) duurt je studie nog lang of niet

Met mij en Limaar gaat het goed, we hebben gisteren de regio gereden en waren helaas net niet door naar de finale. Maar ze heeft zich zo super gedragen en begint steeds meer van de grond te lopen. Nu lekker door naar het L2.

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:49

CalipsoLover schreef:
Knap hoor dat Mexx al M1 start! Wat fijn dat jullie inderdaad eindelijk een stal gevonden hebben die bevalt, ik kan mij het stal-drama ook nog goed herinneren. Een goede stal is moeilijk te vinden maar eenmaal je die hebt echt een geruststelling.


Mexx start nog L2 hahaha. (Mag uberhaupt nog niet want hij is nog 4) We trainen naar het M1 zodat we in mei (als hij 5 is) M1 kunnen starten. Maar hij loopt alles met zoveel gemak.
Gisteren wedstrijd gehad voor het eerst in L2. Wel winstpunten maar helaas vielen de punten wat tegen. Het liep uit dus te lang los gereden en toen was de pijp een beetje leeg. Wel nog goed door de baan. Wat slordige dingetjes (zonde, 1 x verkeerd gereden :D :D ), maar ook erg magere punten op de onderdelen (zoals de galoppades, allemaal 5-en en de middenstap waar hij normaal gesproken hoge punten krijgt. Ik heb t filmpje nagezien en snap er erg weinig van. Volgend weekeinde regio starten dus ben benieuwd.
Waar we wel trots op zijn nu is zijn middendraf, die hij nu zonder aangalopperen doet.
De wedstrijd heeft ons in ieder geval voldoende puntjes gegeven om aan te werken.
En de realisatie dat we toch iets vaker proeven moeten gaan oefenen.

Achterwaarts kende Mexx bv al, maar achterwaarts en dan meteen naar voren in draf stond hij toch wel even raar van te kijken. Dus goed dat we daar nog achterkwamen een paar dagen te voren zodat we dat er nog even "op konden zetten" _O- _O-
En dat verkeerd rijden is natuurlijk ook niet nodig als je je proef kent. :+

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:13

Een bijrijder zoeken vind ik best lastig. Marie is geen makkelijk paard, heeft ook veel bloed door haar afstamming en wil wel dat ze netjes gereden wordt natuurlijk. Het is niet de bedoeling dat ik er zomaar iemand ga opzetten. Maar de meeste echte ervaren ruiters hebben eigen paarden of vragen er geld voor (net zoals onze ruiter nu). Op zich is dat voor een paar maanden geen probleem om haar te laten rijden, maar ondertussen laat ik haar toch al meer dan een jaar iedere week meerdere keren rijden en ik durf zelfs niet uit te rekenen hoeveel me dat al gekost heeft. Ik moet nog 1,5 jaar studeren (als alles goed gaat).

Gefeliciteerd met de nieuwe trailer en succes met verhuizen!

Wat goed Splinter!

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:54

Een bijrijder voor Marie lijkt me inderdaad ook lastig om die reden, het is geen automaatje zeg maar...en de meeste mensen die zich aanbieden als bijrijder -iig in deze regio- rijden niet het niveau wat een minder simpel te rijden paard een beetje kan handelen. Af en toe een goeie ertussen die zelf net even tussen paarden in zit ofzo maar dat is zeldzaam... Je hebt geen vriendin oid die een beetje handig is en weinig te rijden heeft die iig een dag per week van de instructrice overneemt, met gesloten beurs? Dat drukt de kosten wellicht en dan houdt de instructrice haar toch nog bij qua niveau. Lijkt me erg vervelend zo je situatie :(:)

Succes met verhuizen MM *\o/* Laatste loodjes en daarna lekker genieten van jullie nieuwe stek!

Hè jammer Splinter dat jullie net niet naar de finale mochten! Maar wel lekker bezig zo te lezen :)

Oh ja dat proeven rijden is altijd wel een dingetje ja :)) En dan heb je het er op gesleuteld, dan bedenkt peerd zich altijd dat ze wel weten wat er gebeuren moet en gaan anticiperen. Lief bedoeld maar minder handig :D

Had ik al verteld dat Pinda ein-de-lijk snapt hoe ze achteruit over een balkje moet stappen? Half jaar op aan het prutsen geweest (ze kan bijvoorbeeld prima achterwaarts óm de balk heen enzo, maar rechtdoor eroverheen kan niet....het blijft een "hek" vrouwtje >;) ), een paar weken geleden stapte ze twijfelend eens met 1 achterpootje erover wat ik uitgebreid beloonde met snoep (doe ik normaal nooit, maar dit was echt hogere wiskunde voor de muppet haha- extreme measures needed :+ ). Sindsdien gaat ze dus telkens als ze een balk ziet er linea recta achteruit overheen met een heel trotse snuit :# -:) :') Hardstikke snoezig maar dat was nou net niet de bedoeling :D

Nu dus maar weer aan het oefenen op het thema gehoorzaamheid op commando's ipv eigen initiatief :+

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:33

Ik dacht dat Marie inmiddels ook wel wat verder was en er zijn toch ook wel genoeg ruiters die best goed kunnen rijden. Misschien in het begin onder begeleiding van je lesgeefster. Zelf was ik vroeger ook erg voorzichtig en mijn paard was ook helemaal niet makkelijk maar op een gegeven moment moest ik ook wel iemand erbij want ik had geen tijd genoeg. En dat ging na wat uittesten in het begin heel erg goed. Als ik zou moeten kiezen tussen verkopen of een bijrijder wist ik het wel. Bij verkoop weet je helemaal niet wie erop gaat en wat er gebeurt en nu kun je zelf de beslissingen maken. Je kan altijd proberen, misschien is er wel iemand die het kan. :j

Pinda heeft nu de smaak te pakken! _O-

Malik probeert ook altijd van alles, vooral nu ik niet zoveel met hem doe.
Ik heb hem op commando leren plassen maar nu maakt hij daar een hele show van. :')

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:08

Het is echt lastig zo‘n beslissing.
Eigenlijk moet je ook in je achterhoofd houden dat er van alles kan gebeuren. Hoe sta je er dan in als je over 1,5 jaar een hoop geld erin gestopt hebt maar met een geblesseerd paard zit bijv.

Hier weinig nieuws, mijn nijlpaard voelt zich prima in haar modder geloof ik en rijden gaat ook wel lekker.

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:10

CalipsoLover schreef:
Een bijrijder zoeken vind ik best lastig. Marie is geen makkelijk paard, heeft ook veel bloed door haar afstamming en wil wel dat ze netjes gereden wordt natuurlijk. Het is niet de bedoeling dat ik er zomaar iemand ga opzetten. Maar de meeste echte ervaren ruiters hebben eigen paarden of vragen er geld voor (net zoals onze ruiter nu). Op zich is dat voor een paar maanden geen probleem om haar te laten rijden, maar ondertussen laat ik haar toch al meer dan een jaar iedere week meerdere keren rijden en ik durf zelfs niet uit te rekenen hoeveel me dat al gekost heeft. Ik moet nog 1,5 jaar studeren (als alles goed gaat).


Moeilijke beslising hoor. Is ze ook qua niveau goed bijgehouden? Dan is het aan te raden (maar misschien heb je dat al gedaan of je voorgenomen) dat ze nog even wordt gestart in een klasse die bij haar leeftijd past. Op dit moment is dat L1 of 2. Anders heb je al een paard "met een verhaal" en verkoopt dat al wat lastiger.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:56

Leuk weer leven in de brouwerij hier!
Joya en ik doen gewoon ons ding. Ik ga regelmatig op pad met de trailer om mooie ritten te maken.
Daarnaast rijden we in de bak, balkjesles en heb ik een start gemaakt met speurwerk.

Goed vooruitzicht die verhuizing, MM!

Heb voor het rijden in de bak zelf een beetje een motivatieprobleem. Weet dat het wel goed voor ons is maar ik haal zelf niet zoveel voldoening uit.. En Joya is dan ook niet echt echt gemotiveerd.
Komt bij dat door omstandigheden mijn lessen niet door zijn gegaan. Gelukkig heb ik morgen en begin maart weer les gepland dus hebben we weer input.


Wat heb je voor ogen voor de toekomst, CL?. Heb je na je studie wel meer tijd voor haar of is dat nog onzeker?
Zijn lastige keuzes en achteraf weet je pas of je er goed aan hebt gedaan.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:28

Wat leuk iedereen weer te zien reageren!

CL wat een lastige situatie. Wat is jouw doel met haar in de toekomst wil je echt wedstrijden gaan rijden? En je geeft aan dat je nog 1,5 jaar gaat studeren waarom haar dan niet gewoon even een jaartje op de wei laten uitgroeien en even verwerken. En dan straks weer samen aan de slag?
Ik heb in het zelfde schuitje gezeten niet vanwege drukte maar emotioneel twijfelde ik of ik syd ey toch niet zou verkopen. Het verlies van sal zit nog erg diep en ik moet er soms nog erg wennen dat syd een heel ander paard is dan haar moeder. Wij botsen nogal. Maar ik weet zeker dat ik er echt spijt van krijg en ik heb besloten om ervoor te gaan kleine doelen te stellen en proberen elke dag weer een nieuwe bladzijde om te slaan. Ze staat nu bijna al met al een jaar stil en ik moet haar dus helemaal op pakken maar we gaan dit gewoon op ons gemakje doen.

Ah wat fijns dat pinda het goed doet!

Ah jammer splinter maar wel weer een mooie ervaring!

Mexx ook weer in de ring!

Spannend Miranda sucess met de verhuizing! Is mij even ontgaan maar moeten jullie ver verhuizen?

Hier gaat alles nog een beetje hetzelfde. Helaas ben ik door Corona een aantal weken uit de running geweest. Nu met het oppakken van het werk lukt rijden ook nog niet echt.
Ik heb ook de omslag gemaakt ik rij al een tijdje met dressuur zadel maar voorlopig houd ik het ook zo en heb ik mij uitgeleefd op mijn nieuwe dekjes verslaving. Nu nog ook echt rijden ermee. Ik heb nog veel last van het verlies van sal en vergelijk syd vaak met haar wat ik natuurlijk niet moet doen maar ja ik moet het gewoon meer los laten. Wij gaan ook gewoon vooraf aan beginnen en niks moet alles mag. We hebben echt nog schik op onze stal en gaan ook binnenkort een les inplannen om verder te kunnen. Hopelijk maken we dit jaar onze entree in de dressuur ring.
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:54

Splinter schreef:
Met mij en Limaar gaat het goed, we hebben gisteren de regio gereden en waren helaas net niet door naar de finale. Maar ze heeft zich zo super gedragen en begint steeds meer van de grond te lopen. Nu lekker door naar het L2.


Niet zo verwonderlijk als je ziet hoeveel deelnemers er zijn en hoeveel kanonnen van paarden er dan lopen.
Mijn dochter heeft zondag regio op prinsenstad in L2 met Mexx op Prinsenstad. Dan moet je tegen een GP, LT en ZZZ ruiters/amazones die dan een jong paard mee hebben. Ik vrees dat ze ook niet heel veel kans maken op een plekje in de finale. Maar we gaan t zien.
Gelijk om 9:00 uur 's morgens. Wat een feest. Dat betekent om 5.00 uur op en om 6.00 op stal, want Mexx invlechten is nog een heel karwei. Hij staat geen moment stil. Hij heeft echt vreselijk veel afleiding nodig. We gaan nu proberen hem op stal in te vlechten en een drop liksteen (want daar is hij gek op) in zn voerbak te leggen in de hoop dat hij lang genoeg stil staat. Moeten we wel een bruine snuit daarna weer wit proberen te krijgen. _O- _O-

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:57

Marie is op zich een braaf paard, ze zal nooit bokken of steigeren. Maar het is en blijft wel echt een rillerig type met veel bloed, het is echt niet zomaar opstappen en wegrijden dus. Ik heb ooit een bijrijder gezocht voor mijn ander paard maar dat vond ik heel lastig. Komen toch vaak jonge meisjes op af die niet echt veel ervaring hebben. Ik wil echt niet dat mijn paard naar de knoppen gereden wordt. Ik heb helaas geen dressuur vriendinnen die haar zouden willen rijden, iedereen zit hier in het springen.

Babootje: Ze is een paar keren mee geweest op verplaatsing en 1x mee geweest op wedstrijd. Maar door gebrek aan tijd (en corona) niet verder gestart, ze is ook nog maar 4 dus op zich vind ik dat niet echt super noodzakelijk, voor mij is een goede thuis het allerbelangrijkste als ik ze verkoop. We zouden haar normaal nog wel een paar keren meenemen op verplaatsing de komende maanden.
Geen flauw idee eigenlijk wat ik verder voor ogen heb qua toekomst, echt fanatiek in de wedstrijdsport zie ik mezelf sowieso niet. Qua studies heb ik altijd een heel internationale richting gekozen, dus reizen zit er wel dik in als ik werk ga zoeken. Ik snap dat dat echt ontzettend zwaar moet zijn hoor candalisa, moest ik Diallo niet meer gehad hebben dan had ik ook nooit zo zitten twijfelen. Ik heb een veel betere klik met Marie dan met Diallo, toch emotioneel dan. Marie is zo een ontzettend leuk en lief dier. Maar ik ga Diallo zijn oude dag ook niet afnemen. Zolang die nog happy is blijft hij.

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:58

@Candalisa: Sydney ziet er prachtig uit zo! Maak je niet teveel zorgen over jullie band. Die gaat vanzelf meer groeien als het verdriet om Sal verder slijt. Heeft gewoon tijd nodig.

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:01

CalipsoLover schreef:
Marie is op zich een braaf paard, ze zal nooit bokken of steigeren. Maar het is en blijft wel echt een rillerig type met veel bloed, het is echt niet zomaar opstappen en wegrijden dus. Ik heb ooit een bijrijder gezocht voor mijn ander paard maar dat vond ik heel lastig. Komen toch vaak jonge meisjes op af die niet echt veel ervaring hebben. Ik wil echt niet dat mijn paard naar de knoppen gereden wordt. Ik heb helaas geen dressuur vriendinnen die haar zouden willen rijden, iedereen zit hier in het springen.

Babootje: Ze is een paar keren mee geweest op verplaatsing en 1x mee geweest op wedstrijd. Maar door gebrek aan tijd (en corona) niet verder gestart, ze is ook nog maar 4 dus op zich vind ik dat niet echt super noodzakelijk, voor mij is een goede thuis het allerbelangrijkste als ik ze verkoop. We zouden haar normaal nog wel een paar keren meenemen op verplaatsing de komende maanden.
Geen flauw idee eigenlijk wat ik verder voor ogen heb qua toekomst, echt fanatiek in de wedstrijdsport zie ik mezelf sowieso niet. Qua studies heb ik altijd een heel internationale richting gekozen, dus reizen zit er wel dik in als ik werk ga zoeken. Ik snap dat dat echt ontzettend zwaar moet zijn hoor candalisa, moest ik Diallo niet meer gehad hebben dan had ik ook nooit zo zitten twijfelen. Ik heb een veel betere klik met Marie dan met Diallo, toch emotioneel dan. Marie is zo een ontzettend leuk en lief dier. Maar ik ga Diallo zijn oude dag ook niet afnemen. Zolang die nog happy is blijft hij.


Echt een lastige beslissing om te nemen dat begrijp ik best. Maar als je dan toch moet verkopen, dan liever aan een prof of semi prof die goed met dit soort paarden om kan gaan. Zij is echt geen paard voor iedereen.
Anders loop je het risico dat zo'n paard uiteindelijk in de handel belandt wegens niet klikkende combi.
Marie wordt vijf dit jaar toch? Net als Mexx?

Als wij Mexx verkopen ergens halverwege dit jaar (want einde zomer komt onze dan twee jarige uit de opfok) dan zoeken we ook iemand waar hij goed tot zijn recht komt. Dat is ook echt geen paard voor "iedereen".
Daarom starten we hem nog door tot de M. Niet alleen belangrijk voor de waarde van het paard, maar zeker ook voor de kandidaat kopers die een talentvol paard zoeken om verder uit te brengen en die dan al enige wedstrijdervaring heeft.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 15-02-22 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:06

@Fransje; Ik kan je een start in bakrijden echt aanraden. Hoe beter je dressuurmatig wordt hoe interessanter het rijden wordt en je merkt dat je nooit uitgeleerd bent. Je bent veel bezig met africhting en gehoorzaamheid en het soepel maken van het lichaam van je paard. Het zijn niet "zomaar" kunstjes in de bak, zeg maar.
Buitenrijden met het paard vind ik leuk en ontspannend maar in de bak rijden vind ik interessant en uitdagend. Zo kun je meer dimensies toevoegen aan je paardrijden.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:31

Nee, Marie gaat inderdaad zeker niet naar iedereen en ik wil dat ze ook nergens te amateuristisch terecht komt, daar is ze gewoon te goed voor. Ze wordt 5 jaar inderdaad. Het is ook niet dat ze van vandaag op morgen verkocht moet worden (als ik die beslissing neem), er is nog tijd om dat ook pas binnen een half jaar te doen moest het zo zijn. Het is niet zo dat ze in de weg staat.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:36

CL en de vrienden die springen willen die Marie anders niet rijden om gewoon basis te rijden dus alleen maar om soepel te houden en onder het zadel en verder niks?

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:45

Babootje schreef:
@Fransje; Ik kan je een start in bakrijden echt aanraden. Hoe beter je dressuurmatig wordt hoe interessanter het rijden wordt en je merkt dat je nooit uitgeleerd bent. Je bent veel bezig met africhting en gehoorzaamheid en het soepel maken van het lichaam van je paard. Het zijn niet "zomaar" kunstjes in de bak, zeg maar.
Buitenrijden met het paard vind ik leuk en ontspannend maar in de bak rijden vind ik interessant en uitdagend. Zo kun je meer dimensies toevoegen aan je paardrijden.



Het is niet zo dat we totaal geen dressuurmatige basis hebben.

Ben qua inrijden begonnen met het werk aan de hand. We zijn ook bezig met sbw, traverse, wijken. Onder het zadel ook erg bezig met nette overgangen, tempo controle, lengtebuiging en controleren van de schouders, rijden op zit.
Heb van mijn instructeur ook regelmatig theorieles. Dus ook het hoe en waarom van oefeningen wordt meegenomen
Dus het idee van kunstjes heb ik niet.

Daarbij is een dressuur en vooral gehoorzaamheid buiten ook van belang. Misschien nog wel meer dan in de bak omdat ongehoorzaamheid buiten voor ongelukken kan zorgen.

Maar nee, ik zie de uitdaging gewoon niet..
Heb totaal geen wedstrijdambities dus dat is ook al geen motivatie.

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:10

Zelf heb ik gewoon hele andere kijk erop, ik heb een paard echt als huisdier en dat je erop kan rijden is een extraatje.
Ik rij ook al heel lang en heb die fase van dressuur wedstrijden ver achter me gelaten, mijn ding niet meer. Nu vind ik het vooral belangrijk dat de paarden een leuk leven hebben en niks moet. Daardoor heb ik er veel meer plezier in, gewoon de vriendschap. Een paard hoeft natuurlijk helemaal niet bereden te worden om gelukkig te zijn, en ze vergeten ook niks, dus een jaar laten staan maakt ook niks uit, dat kan vaak juist heel veel voordelen hebben, vooral voor een jong paard.

Fransje, ik snap het wel. Maar ik heb zelf een dressuur achtergrond en als ik oefeningen in de bak doe en voel dat mijn paard daar beter door in zijn lijf loopt is dat mijn uitdaging, daar kan ik wel voldoening uit krijgen. En dat ze heel scherp op de hulpen staan, dat je met hele kleine aanwijzingen alles kan, dat is toch wel fijn samenwerken en dat vind ik leuk! Ik vind dan af en toe in de bak nog wel leuk, ook al rij ik ook liever buiten.
Misschien vindt je het wel leuk om wat westernlessen te nemen?
Of gewoon wat speelser aanpakken? Ik doe zelf ook altijd wel dingen zoals stap/galop, veel schakelen, volte openen/sluiten, beetje actie, daar worden ze ook wat fanatieker van.
Je deed al balkjes hè, dat is ook altijd wel leuk. Spring je eigenlijk ook?

Haha babootje succes met vlechten dan. Werkt zo'n stukje tape op de neus niet?

Candalisa, we hoeven gelukkig niet zo ver, het is een half uurtje hier vandaan.
Het verlies van een paard kost tijd.
Het zal vanzelf meer wennen denk ik. :(:)
Syd ziet er goed uit en leuke dekjes zijn altijd goed!
Leuk dat je weer plannen hebt!

Sizzle haha nijlpaard. :=
Malik had zichzelf gisteravond ook dubbel gepaneerd en dan krijg ik ook nog een zandkus. Zat later binnen met nog steeds zand in mijn mond. _O-

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:25

MirandaMalik schreef:
Haha babootje succes met vlechten dan. Werkt zo'n stukje tape op de neus niet?


Die was ik helemaal vergeten! Goed dat je me er even aan herinnert. Zal t eens proberen.
Zou bij Mexx best eens kunnen werken. Al is het maar even hahaha. Hij moet gewoon afgeleid worden.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 14:09

Zo ik heb dit echt verwaarloosd, we hebben zo lang stil gestaan en als ik hier dan las werd ik alleen maar meer gedemotiveerd omdat we toch al achter liepen.
Duke is nu bijna 6 en we stonden even ver als 2 jaar geleden.

Ik lees straks even bij maar ik heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven en we gaan weer lekker. Straks na werk even updaten

Fijn dat jullie er leven in hebben gehouden hier!

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:58

Granoek troost je, je bent verder gekomen dan ik en Malik! :D

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:42

MirandaMalik schreef:
samenwerken en dat vind ik leuk! Ik vind dan af en toe in de bak nog wel leuk, ook al rij ik ook liever buiten.
Misschien vindt je het wel leuk om wat westernlessen te nemen?
Of gewoon wat speelser aanpakken? Ik doe zelf ook altijd wel dingen zoals stap/galop, veel schakelen, volte openen/sluiten, beetje actie, daar worden ze ook wat fanatieker van.
Je deed al balkjes hè, dat is ook altijd wel leuk. Spring je eigenlijk ook?


Ik doe veel overgangen, rijd figuren, maak voltes groter en kleiner, werk met pionnen, die balkjesles. Vaak begin ik het werk in de bak aan de hand of longeren of echt sbw, travers, renvers achterwaarts en wijken.

Springen doen we, nog, niet.
Laatste poging ging Joya in draf over 50 cm en ik durfde niet uit te proberen wat ze bij 60 cm zou gaan doen. :')

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:05

fransje23 schreef:
Ik doe veel overgangen, rijd figuren, maak voltes groter en kleiner, werk met pionnen, die balkjesles. Vaak begin ik het werk in de bak aan de hand of longeren of echt sbw, travers, renvers achterwaarts en wijken.

Springen doen we, nog, niet.
Laatste poging ging Joya in draf over 50 cm en ik durfde niet uit te proberen wat ze bij 60 cm zou gaan doen. :')


Heb je dan niet zoiets van: Ik rijd een keer een wedstrijd als toets of ik het allemaal goed doe?

Berdien

Berichten: 64647
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:22

:wave:

Wij leven ook nog!

Ik rijd geen wedstrijden, ook geen enkele ambitie voor. Maar vind puzzelen en verbeteren in de bak wel echt leuk :j Met Feyre is het natuurlijk opbouwen vanaf nul. Mijn volwassen merrie is minstens net zo'n uitdaging, die is bij haar vorige eigenaren (jachtruiters) nou niet echt lekker dressuurmatig gereden := Maar constant verbeteren, ze beter voor elkaar krijgen en de resultaten van al dat geoefen zien vind ik wel heel tof :j

Feyre gaat ook écht heel goed! Ze heeft al twee keer buiten gegaloppeerd {:} en ook in de bak pakt ze het hartstikke goed op. Ze is/wordt wel echt mijn buitenrijpaard en Sil is mijn bakpaard, maar ik vind het wel belangrijk dat ze echt goed haar lichaam leert gebruiken. Juist zij met haar immense lijf :=

Naast rijden wandelen we ook regelmatig. Lekker aan een lang touw de wereld ontdekken. Vinden we allebei echt heerlijk. Vriendinnetje dat haar regelmatig rijdt neemt regelmatig haar dochter in de kinderwagen mee, afgelopen zaterdag was het mijn beurt :))

Afbeelding

Lief snuitje <3
Afbeelding

Las verder nog twijfels over Marie. Lastig hoor, zeker als je nu al echt forse bedragen betaalt om haar aan het werk te houden. Ik heb ook twee bijrijders, maar hoef ik niet te betalen. Gelukkig :=

Pinda-de-sloper :oo Leuk om te lezen dat jullie lekker bezig blijven, en dat je zo dicht bij jezelf kunt blijven :j

En Mexx gaat goed! De dressuurtopper van ons topic :D