Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:23

Balen Mirjam, dat d3 DA het vergeten was... wel leuke foto's van hem! Wat murosch zegt, bovenlijn mag meer. Maar zie bij die jonkies vaak toch dat die bovenlijn een groot deel de bespiering is. Dat heeft tijd nodig.

Patty wat is Krisje stoer geworden! Wauw! Dat wordt een hele toffe!

Hier ook geen brokkelhoeven gelukkig! Hoefsmid moet wel weer ff komen maar daar moet ik nog ff voor bellen haha.

Murosch, dat aan elkaar plakken is ook lastig! Lekker oefenen en dan komt die L1 vast goed!

Hier mocht ik vandaag weer wat grondwerk doen, vooral lange lijnen dus veel werk op de hoefslag. Ze was blij dat ze weer wat mocht doen na 3 dagen vrij haha.
Ze zag er lekker los uit *D + ik kan steeds makkelijker bezig met d'r oren, dus dat is positief.

Van de week even de tondeuse van een stalgenootje gepakt om te kijken hoe ze reageerd op geluid en aanraking daarvan, maar dat was geen probleem haha. Wil de voetjes graag een gaan opscheren (want ik haar die lange haren haha) dus zelf maar zo'n ding aanschaffen.

En vandaag :+:
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:17

Knapperd dat ze scheren niet eng vond :D

Sterre is (als goed is) door naar de nationale keuring. Helemaal in Lunteren en uiteraard op dezelfde dag als ik mijn enige wedstrijd had staan. :roll:
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:21

Gefeliciteerd Mirjam! Lunteren is hier om de hoek *D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:22

Oh echt, voor ons is het 1.5 uur rijden. Is op 10 augustus.

Eliana mag dinsdag aantreden om 8.00 :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:41

Wat een knappie is het ook Sanne <3

Mirjam gefeliciteerd, wat super! Ja bij de NRPS worden predikaten bij de nationale keuring verdient. Dus nog een keer er tegenaan daar. Ik vind de nrps keuringen wel altijd erg fijn qua sfeer. Jaren geleden heb ik in het bestuur gezeten van de regio noord (groningen), hele leuke herinneringen aan.

Wij hadden vanmorgen les, lekker op tijd voor de hitte aan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En daarna hebben we Veronia gezandstraald :')
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:59

Ziet er lekker uit. :D

Nou was wel een lange dag.
We moesten om 9.45 straatje lopen en stond in programma dat we ruim op tijd moesten zijn voor het meten etc. Oke wij dus om 9.00 de meetplaats zoeken. Dachten we hem gevonden te hebben, was het voor friezen en trekpaarden. Dus verder op zoek. Ok wij moesten dus weg oversteken en op het fietspad was het.
Maar er was nog niemand. 9.45 zouden ze er zijn. Euhm oke dan, vaag. 10.00 nog steeds niemand.
10.10 jaaaaa ze zijn er. Stonden we dus al uur te wachten en te wachten.
Gelukkig stond ik vooraan, dus gelijk aan de beurt voor straatje lopen.
Was ze al gemeten? Euhhh nee we mochten niet oversteken omdat er niemand zou zijn?? Oke, door naar de meter (1.46m).
Vervolgens op weg naar de brps ring. Ja die ligt daar, maar hoe kom je er. Nope friezen ring, nope haflinger, nope trekpaard. poedersuiker afgezet met lint. Aaarrrgghhhhhhh.
Maaaarrrr de aanhouder wint en we kwamen bij de nrps ring, yessssss. :')
Mijn god zeg, wat een dag. We waren zoooooo moe. :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:03

Jeetje dat is wel heel onduidelijk dan! We hadden vroeger in Tolbert de keuring samen met de arabo-friezen, maar dat was wel duidelijk aangegeven en goed zichtbaar.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:04

Dit was keuringen friezen, trekpaarden, haglinhers, fjorden, shetten en nrps. Mennen, springen en dressuurwedstrijd.
Sterre heeft dus ook veeeeeeel gezien.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:47

Haha ja Lunteren kan ik te paard heen :P
Klinkt als een lange dag zeg... pff.. zonde dat het dan zo onduidelijk is.

Ziet er keurig uit Murosch! Lekker!

Ik ben een weekendje naar de manege waar jk in de zomer werk, ze hebben crosswedstrijd dus doen even een rondje & jureren e.d.
Pittig ook met dit weer hoor _O-
Hebben wel een hitteplan, maar toch is het best zwaar

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:27

Heb je het overleefd? :=

Kennen jullie deze jongen nog? :))
Afbeelding

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:51

Leuk een L1 proefje geprobeerd Murosch! Lekker aan de slag met dat aan elkaar breien van alles :).
Hoe is het dit weekend gegaan? Haha gezandstraald paard!

xSannee; Weer lekker met grondwerk bezig geweest. Top van der oortjes! Grappig dat het geluid van de tondeuse dan weer juist geen probleem is. Baby staat trillend achterin de stal dan :+
Knapperds!
Hoe is je weekend geweest? Klinkt iig alsof het zeker leuk geweest moet zijn!

Knappe Sterre! Proficiat Mirjam :D Idenn al fijn bij gekomen.

Hier onze eerste BB cross gereden, zooo gaaf!! En Baby vond het zo óntzettend leuk! :D
Alles in 1 x gesprongen. Alleen bij de 1e sprong twijfelde ze iets, de 2e begon ze te begrijpen wat we aan het doen waren en toen ging het als vanzelf. Ook tussen de sprongen door fijn kunnen galopperen wat ik niet verwacht had.
Ben er wel 2 x af gevallen :+ Na het springparcours voor de cross galoppeerden we nog een rondje en wou Baby nr 9 nog een keer springen... ik stuurde haar weg en toen deed ze precies wat anders als ik had verwacht en met lange teugels bleek dat niet handig :').
En met de cross reden we naar hindernis 7 in draf en de mensen daar bij begonnen te schreeuwen dat we moesten galopperen e.d. Ik heb 3 x geroepen dat ze dat niet moesten doen. Toen we de bocht om gingen kwamen hun achter ons en schreeuwden/joegen ze alsnog en toen schoot Baby er vandoor, over 7 heen richting het water waarin we een scherpe bocht moesten maken. Dat gingen we nooit halen zo dus ik probeerde haar terug te krijgen voor het water. Wat er precies gebeurde weet ik niet maar het hobbelde en ging de andere kant op en ik viel er weer van :+.
Heb die mensen uitgescholden en bedankt terwijl ik weer opstapte en ben verder gereden. Gelukkig was Baby snel weer rustig en heb ik niks aan de vallen overgehouden. Ontzettend trots op Baby <3.
Hartslag was voor de cross 56 en na de cross 44, ook super hersteld!

Overzichtje van de meeste hindernissen met oortjes :))
Afbeelding

Vanmorgen Krisje weer aan de longe gehad. Deed het ook weer top. Daarna nog gewassen, vond ze niet erg met dit weer :P.
Hoop zo dat ik echt een combi met haar kan worden zoals ik met Baby ben, ondanks het vallen haha. Dit is echt het paard waar ik toevallig tegenaan gelopen ben en anders nooit had kunnen/willen betalen.
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:55

Wat leuk! Stom zeg van die schreeuwende idioten :\

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:00

Nou ja Patty... wat een debielen zeg! Die had ik rauw gelust denk ik... }:)

Maar superknap! Heel gaaf!

M'n weekend heb ik overleefd haha! Het was bloedheet, maar wel onwijs leuk!

Zelf ook leuke rondjes gereden en veel bijgekletst. *D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 23:28

Pattypaard schreef:
:D

Ook lekker gelongeerd Nouklime. Het weer was echt heerlijk inderdaad vanavond!

Die modderpoel probeer ik hier idd ook te hebben maar het droogt echt snel op omdat de zon er echt vol op staat. Ze kunnen ook binnen drinken en daar kan ik zo'n poel niet maken helaas. Poel is hier ook waar ze hooi kunnen eten daar gaan ze nog wel eens staan maar niet gauw echt lang zolang ze genoeg gras hebben.
Eens wat maken zodat ik binnen het water kan afsluiten anders.

Hier droogt het idd ook wel snel op, we doen elke ochtend een half uur ofzo de tuinslang er neer leggen en dan stroom het wel mooi vol

Murosch zo kun je inderdaad wel mooi kijken waar jullie staan!

Leuke foto Mirjam! Jammer dat je zo weinig reacties krijgt.. Misschien dat de vp mensen afschrikt voor een jonge pony?

Sanne weer lekker wat grondwerk gedaan, leuk!

Mirjam super dat Sterre door is!

Murosch lekker gelest! Ziet er fijn uit :D

Sanne ik zag een crossfilmpje voorbij komen, gaaf!

Patty wat gaaf zeg een BB cross! Jammer dat je 2x gevallen bent, maar gewoon stomme pech dus
Krisje is echt stoer!!

Sanne een leuk weekend gehad, geloof graag dat het flink warm was!

Ken mocht vandaag voor het eerst mee naar een grasconcours, tevens kringkampioenschap. Ze was heerlijk relaxt :) Kon aardig simpel de kalkoenen indraaien en fijn relaxt kunnen losrijden ondanks alle poespas erom heen. 1e proef eigenlijk wel heel fijn kunnen rijden alleen de linkergalop ging even mis, zowel aanspringen als de volte, terecht ook 2x een 4 gekregen. De overgang terug ging ook even niet heel soepel, daar een 3-2 en de onderdelen onderaan zoals impuls etc allemaal 5en. Daar kon ik me totaal niet in vinden, maargoed blijft jurysport. Kregen daar 181,5 en stonden bijna onderaan :')
2e proef ging ook fijn daar de galop wel goed en 209 met een 3e prijs :D En we zijn afgevaardigd naar de regiokampioenschappen :)
Ik ben superblij met hoe ze zich op zo'n groot concours zo fijn liet rijden <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:15

Poeh Sanne respect hoor met die hitte!

Mooi Mirjam, gaat goed met Idenn he? Ik vind dat een leuk dier! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij/zij straks gaat worden.

Man Pattypaard, als ik er zo vaak af zou donderen als jij dan konden ze me denk ik in een karretje gaan duwen _O- . Maar dapper ben je zeker zeg, mooie plaatjes ook. Ik gun het je van harte dat je met Krisje ook zo'n mooi team gaat worden. Soms loop je tegen iets eenmaligs aan he. Ik heb dat jaren geleden gehad met een paard. Kocht hem als 3.5 jarige lelijke eend (heel slungelig) maar hij had "iets". Achteraf logisch dat hij zo slungelig was toen want hij groeide nog 10 cm bij tot 1.76. Maar lopen dat die kon, ik weet gewoon dat ik nooit meer zo'n paard ga krijgen.

Ey wat goed Melissa, gefeliciteerd!! Ondanks de foutjes in de eerste proef toch super gedaan. Heel veel succes bij de kampioenschappen.

Ik doe niet mee aan selecties of kampioenschappen. Ten eerste omdat we niet voor een eerste plek rijden, dat redden we niet. En ten tweede zijn die regiokampioenschappen al niet in de buurt, laat staan de nationale. Ik heb ooit met een viertal op de NK mogen rijden. Het was een mooie ervaring hoor, maar ik moest er niet meer aan denken met al dat gereis en de hele pakkerage :o

Hier gisteren weer gereden en ze liep een stuk fijner dan tijdens de les. Ik heb er een ander bitje in gehangen. Iemand had me wijsgemaakt dat je niet mag starten met een onderlegtrens maar dat blijkt dus niet te kloppen. Ik reed daar altijd mee maar ben toen gewisseld naar een wat dikker bit en ik heb het idee dat ze dat gewoon niet prettig vond. Ik vond haar gisteren dan ook weer veel relaxeter in haar mond dus het is mij best, we rijden hier gewoon mee verder :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben ook weer eens een topic aangemaakt met een overzichtje van onze afgelopen maand. We doen eigenlijk best veel verschillende dingen: [RIJ-ITP] Mijn knappe haflinger van 1.70 die geen haflinger is

En ik heb iets heel engs gedaan, namelijk Veronia ingeschreven voor de keuring... Toch maar wel na heel veel getwijfel. Ze is 4 dus ja, het moet toch een keer (ik wil haar namelijk heeeeeeeel graag ster hebben omdat ik met haar graag mijn lijn wil opzetten voor mijn Groninger fokkerij). Dus nu hebben we nog ruim 2 weken de tijd om ons voor te bereiden en ik kan door mijn lichamelijke mankementen niet rennen. Ik ben benieuwd hoe we dat moeten gaan fixen... Ik laat haar wel voorbrengen daar, maar we zullen toch wat moeten voorbereiden :o

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:48

jaaa ook naar de keuring :):) leuk leuk

Kenzo is goedgekeurd *\o/*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:17

Gefeliciteerd Melissa! Knap!

Murosch spannend naar de keuring! Wel heel leuk om in de toekomst weer te fokken *D lijkt me heel bijzonder je eigen veulen op zien groeien.

Ik had Idenn helemaal gemist Mirjam, maar hij ziet er goed uit!
En Kenzo goedgekeurd, superfijn!!

Klein overzichtje *D
Afbeelding

Vanochtend weer naar m'n eigen prinses geweest en die was dolblij dat ze eingelijk meer mocht doen dan grondwerk. Lekker veel energie aan de longeerlijn _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:18

Gaaf zeg!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:13

Morgen veeeeel te vroeg eruit, dus probeer te slapen. :z

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 23:00

Patty, wat naar dat ze jullie niks vonden. Ziet er anders toch best leuk uit zo :j
Hier bij kane geen last van brokkelende hoeven, maury haar hoeven zijn wel erg droog. Duo hoof is erg goed :o
Gaaf zo'n cross, wel balen dat je er op het einde nog vanaf gevallen bent

sanne, fijn dat de osteo weer geweest is.
Die lange haren klinken me heel bekend haha, helaas is kane panisch voor scheerapparaat dus heb ik ze maar geknipt :o

Melissa, oghh wat irritant jeuk van die rupsen! Hier hebben we er gelukkig weinig last van.
Jammer dat ze je zulke lage punten hebben gegeven, geen commentaar erbij hoezo?

Mirjam, wat balen dat de dierenarts jullie vergeten was, wel super dat hij is goedgekeurd *\%/*
En wat een onduidelijheid zeg, dat ze dat niet goed aangeven :? Gelukkig toch de ring nog gevonden!
Wat veranderd die knappe man van je al zeg <3 heel ander paard zo.

Murosch, wat leuk dat jullie het L proefje geoefend hebben, komt vast goed met jullie +:)+
Wat gaaf dat ze voor de keuring gaat zeg! ben heel benieuwd.

Hier vandaag fijn lesje gehad, as maandag weer en dan wil mijn intructeur er ook eens op. Ben heel erg benieuwd hoe hij kane gaat rijden.
We hebben ondertussen onze startkaart ook binnen, volgende week zaterdag onze eerste officiele. 8)7
Verder vandaag grootste gedeelte van de dag op het land bezig geweest, heel wat palen vervangen en wat nieuwe lint eromheen gezet. Nu gaan ze hopelijk niet meer door de draden heen.. Monsters...... ~~}>

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:12

Oh jee leuk zulke monsters.

Zo Eli werd dus ff geen ster -O-
En ondertussen ook weer lekkere mensen op FB, ben dus gepromoveerd tot ponypletter. Nou thanks. >;)
Heb dus een poedersuiker dag. ^)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:19

Miesje, ik knip het nu ook ja! Maar ga nu dus maar oefenen met opscheren *D ze was niet onder de indruk dus daar heb ik wel vertrouwen in. Maar even zoeken naar een fijn maar niet te duur apparaatje.

Spannend een startkaart!!

Ah wat balen Mirjam...
En wat stom zeg :oo niets van aantrekken hoor... mensen hebben altijd wat te zeuren

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:24

Zodra ze het toelaten scheer ik, makkelijker. :P

Schijnbaar mishandel ik hem nu ook al. Leuk joh pony's verkopen. :roll:
Jammer genoeg nog geen geïntereseerden.
DA vond hem wel super lief en leuk en grappig haha. Ze kon ook alle foto's zonder verdoving maken, heel knap was dat. En met buigproeven tilde hij zelf zijn pootjes op, lekker makkelijk. :D

Nog foto van laatst. En ja rijd zonder hulpmiddelen als sporen en zweep, totaal niet nodig bij hem. :D

Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:53

Murosch ook helemaal niet erg toch om geen kampioenschappen te rijden. Ik vind het zelf altijd wel leuk.
De regio is dit jaar zo'n 40 minuten rijden dus dat is prima te doen :) En stel (daar ga ik niet vanuit maar zou natuurlijk super gaaf zijn) we mogen naar het NK dat is voor ons een uur rijden, dus ook nog goed te doen.

Spannend naar de keuring! Maar wel heel leuk :) Gaat vast goedkomen!
Je wil Veroon dus ook een keer laten dekken?

Gaaf Sanne!

Miesje het kwam puur door de galoponderdelen en de 5en onderaan. Dat heeft me al met al ruim 10 punten gekost. Maar ag we zijn door en of we nu als 4e of als 10e door zijn maakt dan ook weer weinig uit :P
Gaaf dat je de startpas aangevraagd hebt! Lekker km's gaan maken :D

Mirjam balen dat Eli geen ster is verklaard.. En wat een stomme reactie zeg..
Jammer dat er nog geen reacties komen.. Ik zag dat je de vp erbij had staan, snap goed dat je dat wil hebben maar denk wel dat dat een reden is waarom je weinig tot geen reacties krijgt. Voor pony's zijn dat natuurlijk wel forse bedragen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:19

Ja vraagprijs vind ik nog lastig te bepalen, maar mijn DA vond het een heel normaal bedrag voor zo'n brave. Dus hou het er toch maar even in zo. :')