Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:27

Nou ik denk dat je d'r even stil gekregen hebt :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 11:28

Gustxbill :+: ik ben inderdaad even ‘lost for words’ :o zo lief die omschrijvingen. :o Dankje :o
Mijn eerste neiging is je tegenspreken maar die ga je toch niet accepteren. :))

Ik denk dat ik gewoon probeer om zowel de eigenaren als de hengsten zich thuis te laten voelen… Ik weet hoe moeilijk weg brengen kan zijn en als een eigenaar dan weet dat ie niet als nummertje behandeld gaat worden…
Je typte het al maar ik wil een plek zijn waar ze zeker kunnen zijn dat er écht naar hun dieren gekeken wordt. Of dat nu gekke Leo is, gevoelige Whiskey of ingetogen Toto…

En Joy… tja…. Wat moet je ook verwachten als een pas geboren veulen niet op staat, naar je toe waggelt, en zich naast je met zijn hoofd op je schoot weer neer legt :+:
Welk veulen doet dat. :)) (niet dat ik geklaagd heb. Zo vond mijn man ons. _O- )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:43

Hihi dat veulen moest even op gevoel kiezen wie de betere lange termijn mamma zou zijn.... jij of de melkbar :=

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:54

Het tegenspreken had ik geloofd voor ik je kende. Dan zou ik zelfs nooit gedacht hebben die woorden (die pure waarheid zijn) neer te schrijven _O-
Maar nu, Nope, je kunt tegenspreken wat je wilt. Veel ervan geloven doe ik niet meer _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 01:00

pmarena schreef:
Hihi dat veulen moest even op gevoel kiezen wie de betere lange termijn mamma zou zijn.... jij of de melkbar :=

Denk dat hij een juiste keuze gemaakt heeft. _O-

GUSTIxBILL schreef:
Het tegenspreken had ik geloofd voor ik je kende. Dan zou ik zelfs nooit gedacht hebben die woorden (die pure waarheid zijn) neer te schrijven _O-
Maar nu, Nope, je kunt tegenspreken wat je wilt. Veel ervan geloven doe ik niet meer _O-

Tsk. Leren ze me kennen, is mijn reputatie naar de haaien. _O- _O-

Dit is trouwens de: ‘MIJN BAAS!’ Foto waar GustiXbill op doelde. :))

Afbeelding

Vandaag nog eens op Rêve gezeten. Heb denk ik in oktober of begin november het laatst gereden?
Even aan de longe voor de zekerheid maar het was niet echt nodig. Opstappen en wegrijden. :+
Wat een zalige merrie is het ook onder het zadel. Bij het opzadelen was ze….zichzelf. _O- (lees: ik heb mijn tok op als ik Rêve zadel. :+)

Ik merk wel dat vooral in galop mijn linkerschouder wel echt naar voren valt en ik ook niet kan corrigeren. :x het beïnvloed op zich Rêve niet. Maar mijn houding wordt er niet correcter van… sowieso zijn er deze week wat dingen gebeurt met oa mijn hand die ik vrijdag echt even moet bespreken met mijn fysio… de verlamming links helpt natuurlijk niet met het aansterken van de uitgetrokken spieren … en mijn schouder heeft invloed op mijn functie van mijn linkerarm/hand.

Ik maak slobber met kokend water. Gisteren viel een deel van die kokende slobber op mijn pols (waar ik normaal wel pijn voel) en … ik reageerde niet… alsof mijn hersenen niet registreerde dat dat ledemaat bij mij hoort en dus beschermd moet worden. Pas na een aardig tijdje zei ik hardop ‘wacht… das kokend heet…’ en heb ik hem er af geschud… maar geen seconde ging er in mijn bewustzijn enig alarm af. En ik stond er op te kijken… als ik mijn hand/arm niet zie is dit vrij ‘normaal’ (een bekend letsel) maar als ik mijn hand zie kan ik normaal wel bewust snel handelen… nu kwam dat zelfs niet op gang… :\

Vandaag in de galop voelde ik dat ik niet correct zat omdat Chris me zo vaak zegt ‘schouder naar achter’ maar hoe zeer ik ook probeerde… mijn schouder kreeg het precies niet uitgedokterd hoe ie moest reageren…:?

Dat zijn dus wel dingen die ik moet bespreken met mijn fysio… dit soort veranderingen is wat we absoluut niet willen…. :\

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 08:07

Dat zijn inderdaad nare veranderingen Kathleen. Je baas ziet er ook mooi uit _O- . En inderdaad je reputatie is naar de haaien :=

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:37

pien_2010 schreef:
En inderdaad je reputatie is naar de haaien :=

bestond die reputatie hier dan nog überhaupt in het topic ? 8-)

Dat zijn geen goede ontwikkelingen. Hoop dat fysio iets kan doen daaraan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:26

Ai, hopelijk kan je fysio je helpen maar klinkt niet leuk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:52

Wat fijn zo’n steun te hebben aan een lieve bokker die mentaal als praktisch bij kan staan! Vervelend dat je lichaam niet mee wil, hopelijk kan je fysio iets betekenen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 23:46

Weet iemand hier of coolinggel onder klei mag om de werking te verlengen?
Het is voor een voor de veulens dus koelbandages zijn geen optie… :)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 00:48

Nee, coolinggel heeft lucht nodig om te werken

Leovet heeft Coolinggel die met water aangebracht moet worden en die dus langer werkt. Op mezelf ooit uitgetest, toch uur of 6 later voelde ik het bij bewegen nog steeds

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:21

Heeft geen zin, dan kun je beter teatree mengen met de klei (als de huid niet open is)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 22:33

Voorlopig heb ik mijn groene klei gegeven daar zit volgens mij tea tree in. Die moet toch op en ik gebruik het hier niet genoeg.
Handen waren iig heerlijk zacht.
Hij heeft wel snelle achterbeentjes. :x

Fysio heeft schouder vandaag getaped omdat ik terug wil rijden nu het weer beter oogt. Maar ook om te kijken of de klachten afnemen als de schouder gesteund wordt. Zo ja dan zit er een zenuw die gekneld raakt door dat de schouder niet helemaal wil functioneren. Heb nog extra oefeningen ook maar als het zo is dat er nu een zenuw gekneld word weet ik eigenlijk niet wat de oplossing daarvoor is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 01:27

Dit is dus een gesprek dat ik effectief gehad heb over een bestelling van zo’n 200 euro voor de veulens:

Het verliep in het Engels dus ook Engelse tekst…

Dus na een mail dat 1 product niet beschikbaar was wat eerst eind januari beschikbaar zou zijn en toen ineens onbekend wanneer vroegen ze me of ik wilde annuleren of wachten op het product dat wel of niet nog beschikbaar zou worden in mijn leven.

Ik: could you send me the order without *product dat amper wat kost*. I still need the rest of the order so I would like to receive the rest.

Zij:hi, Kathleen,

thank you for getting back to us.

Unfortunately no, due to enviromental reasons.

Kind regards,
R

Ik ietwat geërgerd omdat ze al van half december beweren dat het eind januari zou komen en nu ineens ‘onbekend’. :
So let me get this straight, you can cancel the whole thing. Then I can re-order everything but the one product that’s not available which would still make the order without sending fee and for some reason that would be better for the environment?

Zij: I can cancel the product and send you the rest.

Kind regards
R

Ik: That would be great. Thank you

Zij: Your order will leave the warehouse tomorrow.

Kind regards,
R

Serieus…. Hoe moeilijk kan dit zijn? :?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 07:25

Dat is een geval van moeilijk doen om het moeilijk doen :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 08:27

_O- heerlijke onlogica. Ze heeft waarschijnlijk niet goed gelezen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:32

Ik denk ook dat de snapper even niet aan stond de eerste keer, kan gebeuren. Gelukkig lijkt het opgelost :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:39

Jeetje, zat die te slapen of zo? Of inderdaad een gevalletje van moeilijk doen om moeilijk te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 14:14

_O- volgens mij is de eerste een soort standaard reactie en besefte ze toen pas dat ze me gemaild hadden omdat ze niet wisten of het nog in voorraad ging komen. :)) dan is ‘wachten op de volledige bestelling’ imo geen optie. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 21:46

Een kleine samenvatting met dank aan het meisje dat zichtbaar is. Zij is de eigenaresse van onze Leo en Joy en Leo zijn echt onafscheidelijk. :=
Ze heeft toestemming gegeven om het filmpje te plaatsen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:15

Dat stukje waar Joy met die staart staat te etteren. Ik had het niet meer _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:19

Hahaha ik ook Rocamor. Wat een vertrouwen onderling als Zleo gewoon blijft liggen terwijl Joy met zijn hoofd bezig is.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:50

Leo zal niet snel een rode strik in zijn staart hoeven dragen, geniaal :') :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:51

Geweldig wat leuk!
Idd dat stukje met die staart :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 23:52

pien_2010 schreef:
Hahaha ik ook Rocamor. Wat een vertrouwen onderling als Zleo gewoon blijft liggen terwijl Joy met zijn hoofd bezig is.

Dat was Joy zijn halfbroer. :D

Ik zie dat het filmpje waar Joy het touw pakt ingekort is.
Hij neemt daar heel voorzichtig het touw van haar rug en echt met zo’n kop van ‘Mercie!’ _O-

Ze vraagt ook heel beleefd ‘Joy mag ik mijn touw asjeblieft terug.’ _O-

Leo en Joy zijn echt onafscheidelijk… Dat wordt nog wat als we die uit elkaar moeten halen.

Leo staat ook regelmatig op Joy zijn achterbeen te kauwen…. Op die pees die van de sprong naar de bil loopt. _O-
Dan staat Joy op dezelfde manier als Leo op het filmpje. _O-

Yavanna schreef:
Leo zal niet snel een rode strik in zijn staart hoeven dragen, geniaal :') :')

En toen ie net kwam schopte ie naar alles dat bewoog he… :=