jennglenn schreef:Goed om te lezen dat sinds de laatste keer dat ik postte, er toch wel weer een aantal mensen hun paard gevonden hebben! Geef toch weer een beetje vertrouwen.
Ik heb ondertussen bij een paard van 14 gekeken, stond er op als 1.61/1.62 maar ik twijfel of ze dat ook daadwerkelijk was want ze leek wat klein. Verder een sprongetje kunnen maken en uitgebreid kunnen rijden, maar ik voelde geen klik direct.
Daarna ben ik maar bij een potentieel leasepaard gaan kijken, maar dit herinnerde me er precies weer aan waarom ik niet bij een individu wil leasen. Ik snap dat je natuurlijk voorzichtig bent met je paard en je spullen en dat zal ik ook zeker zijn, maar je moet je leaser toch ook een beetje vertrouwen uiteindelijk lijkt mij. Toen ze me ook nog ging vertellen dat ik maar met niemand op stal moet praten en dat ik het hoofdstel van links om moet doen (ik stond toevallig aan de rechterkant omdat daar het hoofdstel hing en ik nog even om hem heen moest lopen), had ik het wel gehad met op elk klein dingetje een aanwijzing te krijgen in plaats van mij gewoon rustig dat paard te laten borstelen en zadelen. Super lief paard, liep ook goed, maar je zit toch ook vast aan zo'n eigenaresse.
Nu weer rustig op zoek!
Oei, die eigenaar zou het heel zwaar hebben bij mij.
Ik vind dat een paard in die context overal tegen moet kunnen. Ik zadel links en rechts op, doe een hoofdstel aan hoe ik ervoor sta, ook recht van voren.
Ik doe voeten schoonmaken zoals het uit komt; ik heb daar geen volgorde in en poetsen doe ik ook in het wilde weg. Ik kom overal maar in welke volgorde geef ik geen garanties op.
Oh, en ze mag aan me schuren en aan m'n oor sabbelen