Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 00:37

Murosch,nou stond dus op keukentrap en toen zakte 1 poot weg. Hele ding klapte om. Ben met mijn rug op de tredes gevallen en met mijn hoofd. Duidelijk te zien doordat de trap mooi getekend stond. Trap zelf ook de vernieling in. >;)

Jammer van de spanning.

Miesje, leuk. :D

[RIJ-ITP] Sterre van Equi Center dressuur/balkjes training
Hier staan meer foto's van Sterre voor liefhebbers.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:17

Even een bijleespost nu ik weer achter de computer zit!

xSannee mooie kleur heeft je dekje! Altijd leuk als je nog achteraf cadeautjes krijgt van jezelf :P.

@Lottekuh klinkt als een pittige dame die van jou!

@Pattypaard jou Baby kan je volgens mij echt alles mee doen! En totaal niet snel onder de indruk. Zal straks is even kijken of er wat leuks tussen de foto's staat van gisteren.

Oei Mirjam van de trap gevallen! het zit jou ook niet mee he! Start je ook met Sterre?

Thanks @ Sanne & Murosch & Paljaslaura!

Haha Miesje 3 maanden geleden op mijn eerste wedstrijd reed ik er 169. We moeten allemaal ergens beginnen! Maar ik lees dat het een binnenwedstrijd was? Met dit weer! Ik moest gisteren los rijden in de binnenbaan was daar met 15 minuten klaar mee wat een hitte. Tis echt een prachtig paard!

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:11

Nouklime, yes ben haar M klaar aan het maken.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:13

Voor wie het leuk vind mijn proeven zijn gefilmd:
proef 3, 198 punten:

En proef 4, 206 punten:

Alles moet nog rustiger en stabieler. Hij kantelt nog graag en mijn overgangen mogen nog veel aandacht en schoudertjes naar achteren Manouk en kleiner lichtrijden en op je billen gaan zitten!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:53

Nouklime jullie ook gefeliciteerd! Jullie hebben de smaak ook te pakken :D

Miesje dat zijn toch hele nette punten voor de 1e keer! Jullie zijn samen een hele mooie ervaring rijker en dat kan straks door km's te maken alleen maar beter worden!
Ik vind je drafbeelden er al best heel fijn uitzien! Het oogt idd nog ietsje gespannen

Nouklime gefeliciteerd! Je filmpjes zien er fijn uit!

Ik heb een voorproefje van de fotos binnen :)

Afbeelding

Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:06

Dankjewel Melissa! Ik zie nog teveel dingen die mij irriteren dus heel blij word ik nog niet van dit beeld. Maar het is zeker al zoveeeeeeeeeeel beter en stabieler en etc etc etc dan 3 maanden geleden. Baby steps. 18 augustus gaan we weer ik zorg dat er gefilmd word haha kan ik bekijken hoe onze vooruitgang is.

Mooie foto's! Ben benieuwd naar de rest! Wel allemaal plaatsen hè!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:39

Gave foto's Melissa!!

Ik heb me op gegeven voor een les bij Thamar Gotthjalpsen. Die komt 27 juli hier in de buurt. Lijkt me wel heel erg leuk!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:15

He bah Mirjam, het zit je de laatste tijd wel mee he… Sterre doet het goed!

Oh dan hadden jullie net geluk Melissa!
Zie veel mensen nu aan het hooien, ben toch blij dat ik het al gedaan heb en die regen er nog tussen gevallen is.
Top dat het zo lekker ging met Ken, en wauw resultaat mag er wezen :D! Proficiat!!

Geweldig Nouklime!! Proficiat met jullie prijzen en erg mooie punten! +:)+
Hihi nou Baby is echt ernstig gevoelig en reageert heel snel, maar als ze iemand haar vertrouwen gegeven heeft dan doet ze dat ook écht. Dus als ik rustig blijf dan zal dat vast wel kunnen, toch? :P
Leuk om de vooruitgang in je filmpjes te zien. Snap wel wat je bedoeld met het stabielere beeld en het kantelen, maar dat komt!

Hihi vind ik wel Murosch :P Kan alleen maar handig zijn als ze aan dat soort dingen wennen!

Das toch super Miesje! Spanning maar toch braaf en bestuurbaar blijven, dan heb je al heel veel gewonnen hoor!
Hihi laatste foto is toch wel grappig.

Oeh mooie foto’s Melissa! Knappe Ken!

Zondagochtend BB parcours gesprongen, ik vond het weer heel spannend haha. Maar wel blij met hoe het ging!
Nog 100 dingen die beter kunnen/moeten maar er waren al 10 dingen die beter gingen. Vooral heel blij met dat ik de afstanden nu echt een stuk beter reed.

Daarna dressuur. Waren ze ineens al eerder met de ring begonnen. Ik stapte weer op en toen kwam nr 1 al terug bij de trailers. Wij waren nr 4.
Gewoon losgereden en ik dacht ze wachten maar. Kan je echt niet maken de ring ineens 20/30 min eerder beginnen. De jury vond ons helemaal niks helaas… Kregen zelfs onderaan een onvoldoende voor de stap (zonder commentaar) terwijl ze gewoon prima stapte!
Dus, Baby deed het goed en het oordeel vergeten we maar snel ;).

We staan nu als 11e van de 27 geselecteerd voor de regiokampioenschappen, zal er om spannen of we door mogen denk ik. Geen idee wanneer we weten of we door mogen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:28

Wat flauw zeg Patty.... Want als ik haar zo zie lopen op de foto's en op jullie spring filmpje snap ik echt het probleem niet! Wat willen ze zien op dit niveau een paard die al met zijn benen zwaait en als totilas loopt? Totaal niet handig zulke paarden voor het behoud van hun bewegingsmechanisme. Vind dat ze echt heel fijn het parcours springt! Je ziet haar in het begin even twijfelen en slingeren maar daarna gewoon volle bak erover gaan!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:40

Soms snap je er gewoon niets van :(:)
Sterre komt ook niet echt mee met de paarden, blijft op 5/6 hangen met alles :(:)
Middendraf bijvoorbeeld zien ze ook nooit.

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:26

Nouk de filmpjes zien er keurig uit! Tuurlijk nog werkpuntjes, maar dat is logisch! Hartstikke goed joh, al veel verbetering na de eerste proeven een tijd terug!

Melissa wat een mooie foto's <3

Patty je rondje BB ziet er netjes uit!!
Wat balen van die jury... niet netjes om er dan ook geen opmerkingen erbij te zetten... jammer zeg. De foto's zien er wel keurig uit!

Sterre is ook zo leuk Mirjam! Onvoorstelbaar dat een jury die middendraf niet kan zien wat het spat er vanaf *D
Hoop dat wij ooit ook een wedstrijdje mee kunnen doen, dan ga ik ook met m'n ponytje tussen de paarden mee.

Vandaag de osteopaat bij Nova gehad! Was weer fijn, ze vond het duidelijk heel ontspannend. Ze is op 2 plekken losgemaakt, de linkerbekken & het stuk tussen de oren.

Linkerbekken stond wat laag/naar voren. Dat vermoeden had ik al, ze liep soms iets kort op de kleine volte met grondwerk. Maar op de grote volte zie je eigenlijk niets. Staat nu weer mooi recht *D

Tussen de oren zat heeeel veel spanning. Ze vermoed bijna dat ze er ooit een flinke klap tussen gehad heeft. Was mooi om te zien, toen ze begon draaide d'r ogen echt weg, angstig, oren in de nek. En toen ze eenmaal ontspande gingen de oogjes weer normaal, hanglipje er op, oortjes naar voren :+:
Ik oefende al wel met die oren, maar toch echt meer doen dus.

Nu lekker 2 daagjes vrij (niet erg met dit weer) en dan weer langzaam grondwerk oppakken. Eerst rechte lijnen en dan langzaam weer verder oppakken. Even wennen met d'r vernieuwde lichaam *D.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:46

Nee idd zeker niet handig voor het bewegingsmechanisme! Zijn er maar weinig die benenzwaaien én van achter door het lijf mee komen. Zijn nog veel mensen die niet goed kijken naar het door het lijf bewegen van het paard en de manier van rijden (bijv. niet trekkend op je paard zitten). Natuurlijk moet je je oefening dan nog wel goed uitvoeren. Maar toch durven veel jury's bij een 'minder' paard niet zo goed te punten.

Herkenbaar Mirjam! Een middendraf zien veel jurys hier ook niet terwijl er enkele passen verruiming wordt gevraagd, er staat nergens hoe veel verruimd het paard. Het gaat om óf het paard zijn passen verruimd en dan ook nog maar enkele passen. Maar daar wordt toch vaak ander tegenaan gekeken dan zou moeten. Soms willen ze het gewoon ook niet zien.
Dat het meer mag, jazeker! Maar als ze al laten schrijven 'mag meer' of 'meer' wil het dus zeggen dat ze wel een verruiming zagen dus een onvoldoende is foutief tenzij er iets anders fout ging maar dat moet er dan ook als commentaar bij staan :Y)

Maar ja, lekker theoretisch :P

Thx Sanne!
Fijn dat de osteo weer is geweest en ze weer lekker recht staat.
Stuk tussen de oren had Krisje vorig jaar ook, kunnen ze heftig op reageren he! Toen Krisje door had dat het het haar hielp relaxte ze ook zo.
Ben benieuwd of je verschil gaat merken!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:23

nouklime schreef:
Dankjewel Melissa! Ik zie nog teveel dingen die mij irriteren dus heel blij word ik nog niet van dit beeld. Maar het is zeker al zoveeeeeeeeeeel beter en stabieler en etc etc etc dan 3 maanden geleden. Baby steps. 18 augustus gaan we weer ik zorg dat er gefilmd word haha kan ik bekijken hoe onze vooruitgang is.

Mooie foto's! Ben benieuwd naar de rest! Wel allemaal plaatsen hè!

Vergeet niet dat het nog B is he :')
Ja dan zal ik ze zeker plaatsen!

Miesje ik ken haar niet maar een les van iemand anders is altijd wel leerzaam!

Patty weer veel geleers samen in de BB! Super! En idd eerst 10 stappen vooruit, niet alles kan tegelijk
Jammer dat de jury het niet zo kon waarderen.. En idd stom dat ze ineens zoveel eerder beginnen! Hopen dat jullie nog door mogen naar de regio!
Verdeelsleutel bij ons (overijssel) is van de week bekend gemaakt. In de B mogen er 15 door

Ik heb dat met het andere paard ook wel, sommige jury's kunnen die ook niet waarderen. Ze is best wel wat druk in haar lopen, heel veel kracht in het achterbeen wat ze nog niet altijd naar voren kan plaatsen. En krijg dan best vaak op mn protocol spanning, spanning, spanning. Terwijl er voor mijn gevoel dan 0.0 spanning inzat. Daarin tegen zijn er ook jurys die het paard wel graag willen zien

Sanne Nova even weer een check gehad, nooit verkeerd!
Met dit weer is het idd geen straf om even niet wat te doen. Bah wat warm

Kendal gisteren avond laat even gelongeerd, toen was het prima te doen.
Vandaag mooi vrij. Niks aan deze warmte.
Heb de afgelopen 2 dagen gefietst naar het werk, veel onder de eiken. Zit helemaal onder de rode bultje s en gigantisch jeuken. Wss ook die stomme eieken processie rups. Wat kan jeuk irritant zijn :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:23

DA was vergeten afspraak in agenda te zetten, dus nu pas maandag keuren. -O-

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:42

Oh dat zijn er nog best veel Melissa, dat geeft hoop :P.
Das ook vervelend dat sommige jury's dat dan als spanning interpreteren.
Fijn die processie rups :=

He das balen Mirjam!

Jullie paarden ook al zo'n brokkel/scheur hoeven? Hier beide.. doe ze al 2 x per dag van die natte springschoenen om en insmeren met hydrohoef en olie.
Hoefsmid komt volgende week maar hoeven zijn eigenlijk helemaal nog niet te lang.

Vanmorgen vroeg Babytje weer gereden na 2 dagen vrij, pakte weer fijn aan.
Daarna Krisje voor het eerst weer aan de longe gehad. Ze ziet er al zo stoer uit als ze haar weinige spiertjes een beetje aanspant :D Heel benieuwd naar over een half jaar.
Binnenkort eens even goed wassen...
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:44

Ja alleen Kenzo nog geen scheurtjes. :=

Wat een knappe baby :+:

Hier Idenn gelongeerd, word ook knap.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:48

True Melissa het is nog maar B haha! Maar voor jezelf ben je altijd heel kritisch.

Balen Mirjam je houdt er toch rekening mee dat hij komt op naar maandag duimen dat hij glansrijk door de keuring komt!

Wauw wauw wauw Patty wat een paard! Ik heb vanavond ook weer wat gedaan een rondje gelongeerd het weer was heerlijk! Morgen avond kruip ik er weer op.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:49

Mijne hebben trouwens geen scheurtjes of brokkelen. Misschien omdat ik mijn waterbakken om de dag omgooi zodat de grond vochtig is en ze erin staan als ze gaan drinken. Weet niet of jullie die optie hebben om de grond rond de drinkbakken vochtig te maken? Drinken gaan ze toch doen een paar keer per dag

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:51

mirjamalvaro schreef:
DA was vergeten afspraak in agenda te zetten, dus nu pas maandag keuren. -O-

OH das ook wel slecht. Nouwja dan nog maar ffe paar dagen geduld dus.
Inmiddels al reacties gehad op hem?

Patty hier geen brokkelhoeven. Wij doen altijd bij de drinkbak in de wei een 'modder'poel maken zodat ze daar de hoeven vochtig houden. Werkt opzich wel mooi

Patty Krisje wordt stoer!!

Vanavond was het idd weer heerlijk buiten! Ken vandaag nog vrij morgen mag ze ook weer aan het werk :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:58

Nee wel 10238 x bekeken maar 0 reacties :\

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:58

:D

Ook lekker gelongeerd Nouklime. Het weer was echt heerlijk inderdaad vanavond!

Die modderpoel probeer ik hier idd ook te hebben maar het droogt echt snel op omdat de zon er echt vol op staat. Ze kunnen ook binnen drinken en daar kan ik zo'n poel niet maken helaas. Poel is hier ook waar ze hooi kunnen eten daar gaan ze nog wel eens staan maar niet gauw echt lang zolang ze genoeg gras hebben.
Eens wat maken zodat ik binnen het water kan afsluiten anders.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:24

Ik ben weer mobiel, bijlees hebben jullie tegoed. Ik las een vraag over brokkel/scheur hoeven. Flo had behoorlijke scheuren in zijn hoeven door de droogte in combinatie met kleigrond. Bij mij thuis begonnen ze wel wat brokkelig te worden maar geen scheurtjes. Ik heb hier zandgrond. Hoeven groeien momenteel ook snel. Vandaag is de hoefsmid weer geweest en hij vond het nog erg meevallen gelukkig.

Oh wat vind ik Krisje een heerlijk paard. Dat is/wordt een hele aparte. Heel zuinig op zijn (maar dat ben je ook).

Hier hebben ze de afgelopen dagen vrij gehad. Alleen een douche gehad en verder in de schaduw de tijd doden, eten en steekmuggen wegmeppen.

Vanavond was het een stuk beter te doen dus weer gereden. We hebben voor het eerst een L1 proefje gereden om eens te kijken hoe dat zou gaan. Nou, we hebben nog wel wat te doen hoor! Op zich kan ze alle onderdelen al wel, maar nu de boel nog netjes aan elkaar breien. Dat is nog wel een klusje. Maar wel een mooi om werkpunten hieruit te halen om aan te werken.

Nouklime ik vind het er al heel goed uitzien hoor!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:55

Kenzo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer flink wat huiswerk dus Murosch :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:57

Yep zeker flink wat huiswerk, maar dat vind ik ook wel leuk hoor! Morgenochtend hebben we les en volgende week zondag de proefgerichte clinic. Ik ben ook erg benieuwd wat we daar allemaal van kunnen leren.

Ik vind Kenzo een leuk dier, hij had alleen iets ronder in zijn bovenlijn mogen zijn (ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen).

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:00

Ja hij heeft bol buikje maar wel gewoon dun ruggetje ofzo. Hij is nu ook op dieet, hij werd iets TE bol. :')