[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:21

Dat kan ik me helemaal voorstellen.
Mensen blijven aparte wezens, de 1 wat aparter dan de ander:)

Cardy

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:27

Zo Goos_Horses.. Wat een brutaliteit van sommige mensen.. Echt heel respectloos tegenover jou.
Snap dat je erachter om hebt kunnen lachen.. Hihi

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:30

@ Goos- horses Ik snap niet dat jij niet eens wilt helpen hihihiihihi

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:42

wat raar goos-horses soms heb je gewoon rare mensen hahah.
maar ik ben voor kennis op zoek naar een recreatief paard maar als ik aan sommige vraag van wat vraagt u voor het paard,
krijg ik als antwoord weet ik niet... wat wilt u geven en denk ik je weet toch wel wat voor prijs je wil voor je paard.
maar ik ga geen prijs zeggen ik wil het van hun horen want ik kan door de telefoon niet zien hoe het paard er voor staat en ken het paard niet eens

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:45

Ik moet zeggen dat ik het ook wel moeilijk vind om voor mijn pony een prijs te bedenken..
Voor mij is ze natuurlijk heel veel waard maar aangezien de markt een beetje down is moet je wel realistisch blijven..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:48

crazy_funky schreef:
Ik moet zeggen dat ik het ook wel moeilijk vind om voor mijn pony een prijs te bedenken..
Voor mij is ze natuurlijk heel veel waard maar aangezien de markt een beetje down is moet je wel realistisch blijven..

ja ik begrijp wel dat het soms moeilijk is om een prijs te bedenken maar als je als koper zijnde een prijs moet bedenken en je bied een veel te laag bedrag dan krijg je een kwade reactie terug ik vind gewoon als je je eigen paard te koop zet dat je dan ook weet wat je voor het paard wil hebben

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:48

laura best flauw hé! haha

ralp, dat is ook raar. Voor men een paard in de verkoop doet vind ik dat ze zulk soort dingen wel voor zichzelf kort gesloten moeten hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:49

@Crazy_funky, het ligt er een beetje aan wat de pony allemaal kan of ie braaf is e.d. Een brave goed beleerde pony verkoopt echt nog wel.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:51

Braaf en beleerd is ze wel.. maargoed heb dr pas sinds gister te koop gezet en dan nog met de gedachten dat ze opzich niet weg hoeft, maar als het met iemand klikt ik er wel vrede mee heb.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:52

Goos_Horses schreef:
laura best flauw hé! haha

ralp, dat is ook raar. Voor men een paard in de verkoop doet vind ik dat ze zulk soort dingen wel voor zichzelf kort gesloten moeten hebben.

ja dat vind ik nou ook.

en heb ook wel eens gehad dat ik voor mijzelf een paard kocht en deze mensen zijden zoek echt een goed te huis ja nou dat kunnen wij ook bieden ze mogen het ook controleren als ze willen maar als het paard na een tijdje niet bevalt kreeg ik een soort van dreig brief wat niet normaal was waarom ik het paard weg deed en dat mocht niet .
maar toen dacht ik van ze hebben z'n commentaar op mij maar als ze zeker willen zijn dat hun paard nooit meer verkocht zal worden dan moeten ze het paard zelf gaan houden ik kan toch nooit beloven dat ik een 4 jarig paard mijn hele leven zal blijven houden als het paard ons niet bevalt word het verkocht
er zijn ook wel mensen die een andere insteek een paard kopen dat het nooit meer weg gaat maar dat kan ik nooit garanderen

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:54

crazy_funky schreef:
Braaf en beleerd is ze wel.. maargoed heb dr pas sinds gister te koop gezet en dan nog met de gedachten dat ze opzich niet weg hoeft, maar als het met iemand klikt ik er wel vrede mee heb.

ja oke maar nou vraagt iemand wat voor prijs u ervoor wilt hebben. en dan weet je het niet?
de koper wil toch weten wat de prijs is
er word ook vaak gezegd komen we wel uit omdat wij ook al 1 keer bij een paard elke keer vroegen wat ze er voor wouden hebben.
kom je daar vragen ze voor het paard 10.000 euro en dan denk ik komen wij wel uit wat het paard ook niet waard was

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:00

Ja ik snap wat je bedoelt hoor..
misschien is het ook wel handig een beetje rond te kijken wat een gelijkaardige pony zo'n beetje kost deze tijd.
Ik heb wel iets in gedachten maar weet niet of dat realistisch is.
En zit nog te twijfelen of ik wat toebehoren erbij zal doen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:05

hebben jullie ook wel eens mee gemaakt dan heb ik het over onbeleerde paarden vragen ze gemiddeld rond de 3500 euro per paard.
maar als je het paard wilt laten keuren willen ze er 6000 euro voor hebben

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:07

ralphtdw schreef:
hebben jullie ook wel eens mee gemaakt dan heb ik het over onbeleerde paarden vragen ze gemiddeld rond de 3500 euro per paard.

Heb je het nu over hetzelfde paard?

Een onbeleerde voor 3500 kan, een onbeleerde gekeurd en wel voor 6000 euro kan ook. Hangt af van de kwaliteit van het paard.

Mijn merrie kostte dat als veulentje al...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:09

Suelza schreef:
ralphtdw schreef:

Heb je het nu over hetzelfde paard?

Een onbeleerde voor 3500 kan, een onbeleerde gekeurd en wel voor 6000 euro kan ook. Hangt af van de kwaliteit van het paard.

Mijn merrie kostte dat als veulentje al...

ja maar ik bedoel wij gingen wij eens naar grote stallen toe voor een onbeleerd paard daar vroegen ze voor zonder het keuren 3500 euro maar toen zijden ze als je het paard laat keuren vragen wij 6000 voor het zelfde paard maar hun antwoord is dan ons risico is dan te groot

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:10

mijn privé veulen is aanzienlijk duurder als die bedragen.

Als ze eerst voor het paard 3,5 vragen en na het aangeven dat je wilt keuren er 6 voor vragen is dat vreemd en zou ik er ook vanaf zien dat gaat natuurlijk helemaal nergens over

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:12

Goos_Horses schreef:

Als ze eerst voor het paard 3,5 vragen en na het aangeven dat je wilt keuren er 6 voor vragen is dat vreemd en zou ik er ook vanaf zien dat gaat natuurlijk helemaal nergens over

nee dat vind ik ook maar toch hebben wij dit al heel vaak te horen gekregen bij meerdere stallen mijn vader kan hier altijd pissig om worden hahaha.
want hun antwoord is als het paard voor 3500 euro word afgekeurd is het risico te groot maar voor 6000 euro dan niet

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:14

dat snap ik niet. denk dat ze zelf eerder zoiets hadden van met deze prijsklasse word er niet gekeurd en hebben ze er minder werk van, als je dan toch wil keuren dan ook maar een ander prijskaartje eraan.
Beide vind ik erg raar en heb er zelf nog nooit van gehoord dat het zo gaat.
Als het mij zou gebeuren zouden ze me ook niet weer zien.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:15

Goos_Horses schreef:
dat snap ik niet. denk dat ze zelf eerder zoiets hadden van met deze prijsklasse word er niet gekeurd en hebben ze er minder werk van, als je dan toch wil keuren dan ook maar een ander prijskaartje eraan.
Beide vind ik erg raar en heb er zelf nog nooit van gehoord dat het zo gaat.
Als het mij zou gebeuren zouden ze me ook niet weer zien.

ja zelf denken wij ook zo wij vinden het ook erg raar maar in ons 18 jaar dat wij met de paarden zitten hebben wij dit meerdere keren voor bij zien komen en dan zie ik mijn vader al weer hahahha maar wij gaan ook niet verders met deze paarden want vind het gewoon raar staan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:17

ralphtdw schreef:
Goos_Horses schreef:

nee dat vind ik ook maar toch hebben wij dit al heel vaak te horen gekregen bij meerdere stallen mijn vader kan hier altijd pissig om worden hahaha.
want hun antwoord is als het paard voor 3500 euro word afgekeurd is het risico te groot maar voor 6000 euro dan niet

Ja, wacht even, wie gaat die keuringskosten betalen?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:18

de koper moet het dan zelf betalen

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:18

Keurings kosten geen 2500 euries!!! _O-

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:19

keuren kosten koper tenminste bij ons is het standaard keuren kosten koper.

al zou de stal zorg dragen voor de kosten dan kost het nog altijd geen €2500

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:20

haha nee dat zeker niet,
hadden toen ook een keer een paardje van 1000 euro dat is natuurlijk niks voor een onbeleerd paard maar dit laten wij vaak ook niet keuren of laten het staan als wij ons twijfels hebben maar toen vroeg mijn vader mogen wij deze laten keuren alleen om te kijken wat deze mensen zijden toen zij die ja dat mag wel maar dan kost hij 4000 euro hahha.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:21

maar iedere verkoper weet als je een paard aanbied voor 1000 en je wilt laten keuren en moet 4000 neer leggen dat ze het paard dan niet laten keuren ook vaak als het paard 3500 kost maar gekeurd 6000 dan denken de meeste toch neem hem wel mee voor 3500 euro

het is heel krom dat handel stallen dit doen maar er zijn er zat die het doen.
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 29-11-12 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt