Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ruitje schreef:Beter houwuh dan douwuh
c_alsemgeest schreef:ruitje schreef:Beter houwuh dan douwuh
Zeker, ik hou van loperige paarden.
Moet wel zeggen dat een goed werkende rem daarbij wel comfortabel is
Jam was heel vlug en loperig, maar makkelijk op 2 pinken bij elkaar te krijgen en op mijn tempo. Bleef daar dan ook netjes in lopen, maar ging altijd graag vooruit als je dat vroeg.
Bij Cor was de rem in het begin wat haperend.
Is ook een wat dominater type dus neemt graag over en dramde in het begin wat door. Was en is ook een sterker paard qua gevoel in je hand.
Jam was altijd licht.
Nu is de rem prima, en ben ik blij dat hij zo voorwaarts is. Ook is hij veel lichter geworden in je hand. Maar bij hem moet je hem wel altijd een keertje extra herinneren wat een arbeidsdraf is
Jam bleef ook gewoon bij je als je hele groep buiten aan de kletter ging, boeide hem niet, hij had alleen focus op jou.
Cor is meer dat hij het ziet als een startschot van een racedus moet je meer opletten
SjonnieZ schreef:Mijn paard kan soms ook happen, meestal heeft hij dan stress.
jacomijn1 schreef:Ik heb net twee weken geleden mijn derde paard gekocht.
Superleuk dier! Stond eigenlijk niet te koop maar via via. Bij bezichtiging erg lief beestje. Was van de fokker. Op gereden en toen ook erg braaf.
Nog nooit uit de eigen kudde weggeweest.
Nu voor t eerst in een in en uitloopstal.
Twee dingen die me opvallen nu.
Enorme voernijd. Heeft natuurlijk altijd voer apart in de eigen stal gehad.
En is happerig naar mij toe als ik m borstel.
Tijdens rijden heel braaf, kan er zo zonder zadel op. Maar in de stal zelf een draak.
Het is een ruin van net 7 jaar en staat op de wei met een oude ruin en een Shetlander merrie.
Herkent iemand het happerig gedrag van een paard in deze situatie? En hoe hier mee om te gaan. Ik doe al veel grondwerk en ook dan is t een braverd en leert snel.
Vorige eigenaar had er geen problemen mee.
jacomijn1 schreef:Ik heb meerdere voerplekken en voer hem apart.
Ik begrijp dat zijn hele wereld op de kop staat.
Ik ben alleen benieuwd waar dat happen vandaan kwam en duw iedere keer consequent zijn hoofd weg. Omdat ik t niet eerder bij de hand heb gehad bij mijn vorige paarden.
jacomijn1 schreef:Ik heb net twee weken geleden mijn derde paard gekocht.
Superleuk dier! Stond eigenlijk niet te koop maar via via. Bij bezichtiging erg lief beestje. Was van de fokker. Op gereden en toen ook erg braaf.
Nog nooit uit de eigen kudde weggeweest.
Nu voor t eerst in een in en uitloopstal.
Twee dingen die me opvallen nu.
Enorme voernijd. Heeft natuurlijk altijd voer apart in de eigen stal gehad.
En is happerig naar mij toe als ik m borstel.
Tijdens rijden heel braaf, kan er zo zonder zadel op. Maar in de stal zelf een draak.
Het is een ruin van net 7 jaar en staat op de wei met een oude ruin en een Shetlander merrie.
Herkent iemand het happerig gedrag van een paard in deze situatie? En hoe hier mee om te gaan. Ik doe al veel grondwerk en ook dan is t een braverd en leert snel.
Vorige eigenaar had er geen problemen mee.
MarjanB schreef:Happen kan ook slechte opvoeding zijn of teveel snoepjes voeren. Je ziet zoveel mensen die “grondwerken” snoepje er in enz en ja hoor paard gaat happen. En dat terwijl ze zo goed zijn![]()
Beetje ouderwetse omgang is niet verkeerd voor sommige paarden