Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
The_Cat schreef:Is er hier iemand die iets kent van veulens en scheve benen en mij in pb kan verder helpen of ik nu naar een 'serieuze' afwijking aan het kijken ben of iets normaal?
ikke schreef:The_Cat schreef:Is er hier iemand die iets kent van veulens en scheve benen en mij in pb kan verder helpen of ik nu naar een 'serieuze' afwijking aan het kijken ben of iets normaal?
Er staan foto's hier op Bokt van een net geboren veulen waar je geen vijf cent voor zou geven. Week later; niks meer van te zien.
Wat je ziet is een ding; de volgende vraag moet meteen zijn: hoe oud is ie exact?
xSCWx schreef:Is het niks voor mij? Ik koop liever via een bokker dan via marktplaats geloof ikIk zoek alleen nogal een moeilijke maat; kleine E-pony, rond 1.50m.
Overigens nog gefeliciteerd iedereen! Leuk de nieuwe aanwinsten
Babootje schreef:@The Cat
Meestal trekt het heel wat bij maar sommige standen zoals een bokvoetje niet. Dan moet er geopereerd.
Moet je meteen kopen of kun je ook nog even wachten met een optie tot koop? Veulen loopt toch nog tot een maand of 6 bij de moeder. En met een maand of 6 kun je er toch al heel wat meer van zien.
Een veulen kopen vind ik altijd nog wel een risico hoor. Dan kunnen ze ook nog OCD en allerlei andere ellende ontwikkelen. Als je dan toch jong wil kopen dan zou ik eerder naar een jaarling of 2 jarige gaan kijken.
Ik zou zeker ook wel een veearts om advies vragen.
Babootje schreef:Zo tongbrekend is dat toch niet?Een naam kiezen kun je altijd. Alleen niet op papier natuurlijk, maar je pony luistert niet naar zn papieren naam.![]()
Ik heb een welshcob ruin gehad met de prachtige tongbrekende naam Gwernfythan Black Prince. Tja... hoe ga je die dan noemen. Prins? Blacky? Het werd Tiesto. Zo kan t ook
Mkango schreef:Babootje schreef:Zo tongbrekend is dat toch niet?Een naam kiezen kun je altijd. Alleen niet op papier natuurlijk, maar je pony luistert niet naar zn papieren naam.![]()
Ik heb een welshcob ruin gehad met de prachtige tongbrekende naam Gwernfythan Black Prince. Tja... hoe ga je die dan noemen. Prins? Blacky? Het werd Tiesto. Zo kan t ook
ikke schreef:Ik dacht meer hieraan.Ach, het kan altijd erger: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
Deze, ja: https://nl.wikipedia.org/wiki/Llanfairp ... iogogogoch
![]()
ikke schreef:[
Ach, het kan altijd erger: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
Deze, ja: https://nl.wikipedia.org/wiki/Llanfairp ... iogogogoch
![]()
Dees schreef:Voor ieder ras geldt: daar waar ze bekend om staan, zo veel uitzonderingen zijn daar ook op
Zoek een paard met een bepaald karakter, niet van een bepaald ras. Denk dat het alleen maar tegen kan vallen als je op ras koopt omdat je er verwachtingen bij hebt. Ieder dier is een individu.
xSCWx schreef:Bedankt voor het meewerken Babootje, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit welk ras het is. Rijtechnische eigenschappen vind ik belangrijker; voorwaarts, licht op de hulpen, verkeersmak. Maar dat is uiteraard ook allemaal te trainen. Een paardje die gewoon zin heeft om samen op avontuur te gaan. Klinkt alsof ik niet zoveel eisen heb maar toch ook weer welik hou marktplaats in de gaten maar denk dat ik even verder zoek na mijn vakantie, het wordt de komende weken ook weer super druk op werk. Tenzij ik nu ineens echt een 200% match tegenkom zoek ik wat passiever.
Caboby schreef:xSCWx schreef:Bedankt voor het meewerken Babootje, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit welk ras het is. Rijtechnische eigenschappen vind ik belangrijker; voorwaarts, licht op de hulpen, verkeersmak. Maar dat is uiteraard ook allemaal te trainen. Een paardje die gewoon zin heeft om samen op avontuur te gaan. Klinkt alsof ik niet zoveel eisen heb maar toch ook weer welik hou marktplaats in de gaten maar denk dat ik even verder zoek na mijn vakantie, het wordt de komende weken ook weer super druk op werk. Tenzij ik nu ineens echt een 200% match tegenkom zoek ik wat passiever.
Er staat wel een leuke, beetje bonte e pony ruin, 11 jaar, van 1,52 op marktplaats. Lijkt me een leuk en lief dier!
Danique_G schreef:Eens hoor! Vind het een knap paard!
De bemerking vind ik niet schokkend, een wat dikkere kogel door een ongeluk als veulen. Maar vind het wel essentieel om te weten waarom de kogel verdikt is. Is dit een dikkere pees of wond weefsel?
Ze gaf aan dat de buigproef is overgeslagen omdat het dier net van het land komt.
Ik ga kijken of het mij lukt dit weekend langs te gaan. Nu al een rollercoaster