Nikass schreef:Nee Cer,
Het was niet mijn taak om haar kippen te beschermen. Dat zie je dan toch echt niet goed.
En waarom geen antwoord op de gestelde vraag: moeten vossen en roofvogels worden afgeschoten?
Ze zorgen ervoor dat kippen snachts opgehokt moeten worden. En dan nog maken ze overdag ook wel eens slachtoffers.
Een kip goed en ruim ophokken is stukken makkelijker dan een paard of kudde paarden en schapen. Net als veilige omheining zetten. Iets met formaat.... de kippen zitten s nachts in een paardenbox hier. De paarden hebben gelukkig uitloop stallen en kunnen zelf kiezen. Het idee dat ik ze in een box moet opsluiten uren per dag maakt mij al misselijk. Als het ooit zover moet komen hoop ik wat beters te verzinnen!! Een deel van de loods ofzo
Vossen worden hier zeer actief bejaagd. Hard nodig anders blijft er geen grond broedende vogel over in het open gebied hier. Zelfs met actief bejagen lukt uitroeien niet. Roofvogels worden niet bejaagd hier. Hebben we ook geen overschot van en is juist weer welkom ivm onder andere de muizen en ratten populatie aan de zeedijken. Wat jonge hazen mogen ze ook best eten die doen het ook veel te goed