Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:31

Nikass schreef:
Nee Cer,
Het was niet mijn taak om haar kippen te beschermen. Dat zie je dan toch echt niet goed.

En waarom geen antwoord op de gestelde vraag: moeten vossen en roofvogels worden afgeschoten?
Ze zorgen ervoor dat kippen snachts opgehokt moeten worden. En dan nog maken ze overdag ook wel eens slachtoffers.

Een kip goed en ruim ophokken is stukken makkelijker dan een paard of kudde paarden en schapen. Net als veilige omheining zetten. Iets met formaat.... de kippen zitten s nachts in een paardenbox hier. De paarden hebben gelukkig uitloop stallen en kunnen zelf kiezen. Het idee dat ik ze in een box moet opsluiten uren per dag maakt mij al misselijk. Als het ooit zover moet komen hoop ik wat beters te verzinnen!! Een deel van de loods ofzo

Vossen worden hier zeer actief bejaagd. Hard nodig anders blijft er geen grond broedende vogel over in het open gebied hier. Zelfs met actief bejagen lukt uitroeien niet. Roofvogels worden niet bejaagd hier. Hebben we ook geen overschot van en is juist weer welkom ivm onder andere de muizen en ratten populatie aan de zeedijken. Wat jonge hazen mogen ze ook best eten die doen het ook veel te goed

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:37

Uiteindelijk zijn hoge hekken of ophokken ook geen oplossing voor langere termijn als er verder geen beleid komt. Wolven gaan om de omheiningen cirkelen en dieren in de stress jagen. Zelf zul je toch ook in het donker moeten voeren, een ziek dier controleren, maar ook gewoon van auto naar huis lopen of de hond uitlaten. Hoe groter het aantal wolven, hoe sneller het wild op is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:51

Precies
Je weet dat je zo 10.000 of meer kwijt bent die je eigenlijk de plomp in flikkert want je weet dat het geen nut heeft.
De dierentuin heeft ook niet voor niets zo'n groot hekwerk, dat zouden ze niet doen als dat niet hoefde.

En de hazen en konijnen die op veel plaatsen wel bedreigd zijn kunnen dan ook niet meer op de weilanden, door de duidelijk niet bedreigde wolf.

Dat is toch niet te begrijpen?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:51

Nikass schreef:
sterregoud schreef:
De wolf is beschermd, terwijl hij andere bedreigde diersoorten laat uitsterven.

racka schapen gisteren in Voorst

https://www.destentor.nl/achterhoek/wol ... wfW2SVk9o8

Schandalig dat die mensen hun dieren niet beter hebben beschermd!

Doe even normaal zeg.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:56

jolandje schreef:
Wij hebben een aantal jaren geleden door een bedrijf een degelijke omheining laten plaatsen om onze kleine hectare weiland , dan is het ook nog verdeeld in meerdere weitjes. Wij hebben momenteel nog 4 minipaardjes , op elke wei staan blokhutten voor het schuilen voor regen, kou en wind, we dachten dat dit degelijke hekwerk wel 20 jaar zou meegaan, maar nee, het is 1.20 hoog en een wolf springt daar makkelijk overheen, alleen toen wij dit lieten zetten hadden we nog nooit gehoord van een wolf in Nederland. helaas is het nu niet mogelijk om de omheiningen nóg hoger en beter te maken en ben ik dus genoodzaakt om van mijn toch al kleine kudde een aantal te verkopen om te zorgen dat de rest 16 tot 18 uur per etmaal binnen opgesloten kan staan |(

Dat is toch om te janken |(

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:59

Nikass schreef:
Dat dat heel rot voor je is begrijp ik uiteraard. Een aantal jaren geleden was echt al wel bekend dat de wolf in aantocht was. Hij was zelfs al in Nederland gesignaleerd. Daarom geef ik ook aan dat de politiek al veel eerder met goede voorlichting en maatregelen had moeten komen.
Dat dit niet gebeurt is, en jij nu opeens geconfronteerd wordt met een voldongen feit is alleen niet de schuld van de wolf en het is ook niet terecht om te willen dat hij dat met de dood moet bekopen.

En waar ligt het probleem dan SusanH? Bij de wolf of bij de politiek?

Kun je ook iets minder wijsneuzerig doen ? Jij hebt de wijsheid niet in pacht. Ik woon vlakbij de boot naar Ameland en zelfs hier is een paar keer een wolf gezien en zijn er schapen vermoord. Ik heb minipaardjes en ik mag geen hoge omheining zetten. Niet bij mijzelf thuis en niet bij het weiland dat ik huur, 500 meter verderop. De wolf hoort hier niet, als je dat niet snapt dan weet ik het ook niet meer.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:01

Nikass schreef:
Nee Cer,
Het was niet mijn taak om haar kippen te beschermen. Dat zie je dan toch echt niet goed.

En waarom geen antwoord op de gestelde vraag: moeten vossen en roofvogels worden afgeschoten?
Ze zorgen ervoor dat kippen snachts opgehokt moeten worden. En dan nog maken ze overdag ook wel eens slachtoffers.

Het was jouw taak om te voorkomen dat de kippen op jouw erf kwamen, net als volgens jou het onze taak is om te voorkomen dat de wolf op ons erf komt...

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:10

Nikass schreef:
Het is niet van gisteren op vandaag hè, dat bekend is dat de wolf hier heen komt en hier is. Die mensen in Voorst hadden tien jaar geleden al moeten beginnen met het beschermen van hun dieren.
Geef het maar weer een leuke naam Sterrengoud, kruip maar in de slachtofferrol ipv verantwoordelijkheid te nemen.

Het is net als mijn buurvrouw destijds, die ondanks vele waarschuwingen het in het belang van haar kippen vond dat ze overal, dus ook op mijn erf, mochten lopen.
En dan janken toen mijn hond er een keer een doodbeet.
Die zogenaamde liefde voor haar kippen was het niet willen nemen van verantwoordelijkheid. En dat zie je helaas ook bij veel schapenhouders terug.

Schapenwol: misschien dat ooit het kwartje bij je gaat vallen dat niet jij bepaald wat een geschikt leefgebied voor de wolf is. :)*

Ah, dus jij denkt dat weilanden waar vee gehouden wordt en de bebouwde kom ook geschikte leefgebieden zijn? Wat de wolf maar kiest? Je achtertuin? Het schoolplein? Kom zeg, de natuur is ook dat andere beesten (wij) hem van ons territorium jagen. Heel natuurlijk hoor. Tenzij je denkt dat mensen geen dieren zijn en wij geen overlevingsdrang hebben of beschermingsdrang naar onze jongen...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:22

hahahatsjoe schreef:
Nikass schreef:
Dat dat heel rot voor je is begrijp ik uiteraard. Een aantal jaren geleden was echt al wel bekend dat de wolf in aantocht was. Hij was zelfs al in Nederland gesignaleerd. Daarom geef ik ook aan dat de politiek al veel eerder met goede voorlichting en maatregelen had moeten komen.
Dat dit niet gebeurt is, en jij nu opeens geconfronteerd wordt met een voldongen feit is alleen niet de schuld van de wolf en het is ook niet terecht om te willen dat hij dat met de dood moet bekopen.

En waar ligt het probleem dan SusanH? Bij de wolf of bij de politiek?

Kun je ook iets minder wijsneuzerig doen ? Jij hebt de wijsheid niet in pacht. Ik woon vlakbij de boot naar Ameland en zelfs hier is een paar keer een wolf gezien en zijn er schapen vermoord. Ik heb minipaardjes en ik mag geen hoge omheining zetten. Niet bij mijzelf thuis en niet bij het weiland dat ik huur, 500 meter verderop. De wolf hoort hier niet, als je dat niet snapt dan weet ik het ook niet meer.

Misschien heb jij dan geen geschikte situatie om mini paardjes te houden.
Waarom wil je zo nodig de wereld naar jouw hand zetten?

Schapenwol: het blijft moeilijk hè, om niet voor een ander in te vullen. Probeer eens gewoon voor jezelf te spreken en niet voor een ander conclusies te trekken. :)*

Beetje verkeerd soort overlevingsdrang wat mensen aan het doen zijn hè de aarde in rap tempo onbewoonbaar proberen te maken
Beschermingsdrang naar de kinderen |(

Trekpaard84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:29

Nikass schreef:
Misschien heb jij dan geen geschikte situatie om mini paardjes te houden.
Waarom wil je zo nodig de wereld naar jouw hand zetten?

Schapenwol: het blijft moeilijk hè, om niet voor een ander in te vullen. Probeer eens gewoon voor jezelf te spreken en niet voor een ander conclusies te trekken. :)*

Beetje verkeerd soort overlevingsdrang wat mensen aan het doen zijn hè de aarde in rap tempo onbewoonbaar proberen te maken
Beschermingsdrang naar de kinderen |(

Kun jij niet gewoon in een ander topic gaan gallen ofzo. Wij proberen elkaar up to date te houden en te helpen en het lijkt mij sterk dat anderen wel op jouw BS input zitten te wachten... ik in ieder geval niet en dat was ook niet de bedoeling van dit topic.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:35

hahahatsjoe schreef:
Nikass schreef:
Nee Cer,

Het was jouw taak om te voorkomen dat de kippen op jouw erf kwamen, net als volgens jou het onze taak is om te voorkomen dat de wolf op ons erf komt...

Is het echt zo moeilijk voor je?
Het was niet mijn probleem hoor, dat de kip werd dood gebeten, dus waarom had ik die kip moeten beschermen?
Het is ieders verantwoordelijkheid om voor zijn eigen dieren te zorgen. Misschien is dat niet voor 100% mogelijk, maar het risico moet je zoveel mogelijk beperken. Net als dat je hoefbevangenheid en koliek voor je paard probeert te voorkomen, voor zover het binnen je macht ligt.
Wat buiten je macht ligt is een afweging of je dieren wil houden.

Maar wat je niet bevalt gaan afschieten is een beetje een low level gedachte. Als we dat zouden kunnen uitvoeren hadden we meteen de overbevolking opgelost.

Trekpaard84: misschien vind je het jammer, maar het interesseert me totaal niet of jij op mijn berichten zit te wachten.
Heb ik ook zo vaak met andermans berichten. Lees je ze toch lekker niet.

Trekpaard84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:38

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Bokt regels was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:47

Nikass dit topic is hier niet voor bedoeld, maar ooit opgestart om mensen te informeren over de wolf. Het is niet bedoeld als discussie topic. Er komen nu allerlei zaken voorbij die imo niks met de wolf te maken hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:51

Trekpaard84 schreef:
Kansloos, iets met antisociale persoonlijkheid en LVB *\o/*

Oh nu ben ik zwaar onder de indruk van jouw diagnose _O-

SusanH dat begrijp ik. Het gekke is dan wel dat ik alleen gereageerd heb op berichten met onjuiste informatie.
Wie is hier de discussie dan gestart?
Al vanaf het begin van het topic neemt de anti wolf clan het hier over, er is geen sprake van eerlijke, objectieve informatie. Als ik onjuiste informatie tegenkom kan ik het soms niet laten die te weerleggen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:55

je doet WEER behoorlijk autoritair Nikkas!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:58

Nikass ik zie hier de laatste pagina's nergens terug dat er gereageerd wordt op onjuiste informatie, je geeft je mening over een heel aantal onderwerpen die imo weinig met de wolf te maken hebben. En ik zie dat dit reactie op roept bij anderen. Wellicht is het dan beter om even de TEM knop te gebruiken, ik zie nu dat mensen persoonlijk worden en dat lijkt me ook niet wenselijk.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:59

Nikass schreef:
Trekpaard84 schreef:
Kansloos, iets met antisociale persoonlijkheid en LVB *\o/*

Oh nu ben ik zwaar onder de indruk van jouw diagnose _O-

SusanH dat begrijp ik. Het gekke is dan wel dat ik alleen gereageerd heb op berichten met onjuiste informatie.
Wie is hier de discussie dan gestart?
Al vanaf het begin van het topic neemt de anti wolf clan het hier over, er is geen sprake van eerlijke, objectieve informatie. Als ik onjuiste informatie tegenkom kan ik het soms niet laten die te weerleggen.

Nee, dat is niet waar. Als ik een bericht post van de dood van zeldzame schapen, reageer jij met: Schandelijk dat de eigenaars de beestjes niet beschermd hebben.

Dat is volkomen empathieloos en onjuist.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:59

Het gaat niet om eerlijke objectieve informatie maar om elkaar te informeren waar de wolf actief is om zelf je maatregelen te kunnen treffen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:20

SusanH schreef:
Nikass ik zie hier de laatste pagina's nergens terug dat er gereageerd wordt op onjuiste informatie, je geeft je mening over een heel aantal onderwerpen die imo weinig met de wolf te maken hebben. En ik zie dat dit reactie op roept bij anderen. Wellicht is het dan beter om even de TEM knop te gebruiken, ik zie nu dat mensen persoonlijk worden en dat lijkt me ook niet wenselijk.

Nee dat hoort niet, maar daar maak ik me niet zo druk om

Het topic loopt al een tijdje, en al vanaf het begin is er steeds terugkerend de discussie, en is er sprake van foutieve informatie en aannames. Dat is niet nieuw. De mensen die niet anti wolf zijn verdwijnen uit het topic omdat een bepaald groepje anti wolvers net zo lang op je inhakt tot je het opgeeft.
Dus ja, als ze dan een tijdje geen tegengas hebben gehad worden mijn opmerkingen natuurlijk als heel onaangenaam ontvangen.
Maar ook daar zit ik niet zo mee.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:21

josien_m_ schreef:
Het gaat niet om eerlijke objectieve informatie maar om elkaar te informeren waar de wolf actief is om zelf je maatregelen te kunnen treffen.

Dat is uiteraard prima. Maar de maatregelen die men hier wil treffen is de wolf afschieten...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:22

Ik zie juist erg veel juiste info. Maar van enkele Bokkers niet.
En die probeer ik dan ook zoveel mogelijk te negeren. Want tegen zulke onzin valt niet te discussiëren. Die plaat voor de kop is zo groot dat het verspilde energie is.
Dus aub mede Bokkers. Laat die mensen links liggen. Dan gaat de lol van trollen er zelf af.

josien_m_

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:30

Mensen mogen wel verschillende meningen hebben hoor! En het is zeker niet verkeerd je dat te blijven realiseren. Het afdoen als onzin, gaat mijns inziens te ver!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:34

Nikass schreef:
josien_m_ schreef:

Dat is uiteraard prima. Maar de maatregelen die men hier wil treffen is de wolf afschieten...

Beste maatregel die er is :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:35

Nikass schreef:
SusanH schreef:

Nee dat hoort niet, maar daar maak ik me niet zo druk om

Het topic loopt al een tijdje, en al vanaf het begin is er steeds terugkerend de discussie, en is er sprake van foutieve informatie en aannames. Dat is niet nieuw. De mensen die niet anti wolf zijn verdwijnen uit het topic omdat een bepaald groepje anti wolvers net zo lang op je inhakt tot je het opgeeft.
Dus ja, als ze dan een tijdje geen tegengas hebben gehad worden mijn opmerkingen natuurlijk als heel onaangenaam ontvangen.
Maar ook daar zit ik niet zo mee.

:D :D :D daar moet ik dan wel enorm om lachen. Dat ik jou opmerkingen als onaangenaam zou ontvangen. Ik lees ze juist vol verbazing gezien de enorme kortzichtigheid ervan en probeer net als diverse andere mensen enkel aan te geven dat het gewoon anders in elkaar zit in werkelijkheid en het allemaal niet zo simpel is dan zoals jij het zegt.

Het kan best dat ik zelf het te zwart zie wat de toekomst betreft als er niet op korte termijn flink ingegrepen gaat worden qua wolven aantallen. In de toekomst kan namelijk niemand kijken en ik ook niet. Ik zie echter geen enkel punt waarop de wolf een aanwinst is op langer termijn wel een hoop knelpunten die ze (gaan) veroorzaken gezien wat er nu al speelt.

Nederland kan gewoon niet aangepast worden naar geschikt wolven gebied. Iets wat niet mogelijk is kun je niet mogelijk maken. Het hoeft dus ook niet geprobeerd te worden om samen te leven met wolven. Het lukte zo'n 150 jaar geleden al niet meer en de situatie is absoluut vele malen verslechterd dan verbeterd qua mogelijkheden om wel samen te kunnen leven. Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die dat niet kunnen beseffen. Hoe zie je Nederland dan voor je?? Geen vee en/of weide dieren meer? Honden en katten en eventueel andere huisdieren enkel op eigen terrein wat omheind is gelijk de wolven verblijven in dierentuinen?? Kinderen naar school brengen en halen in auto's en buiten sporten in kooien??
Hoe wil je iedereen beschermen tegen zo'n roofdier wat ongehinderd kan voortplanten en gedrag aan past naar zijn leefomstandigheden en dus ook snel beseft dat wij mensen hun geen kwaad doen??

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:38