Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MyWishMax schreef:Ik heb toch al paarden meegemaakt die als jong dier droeg hadden gehad, maar in hun tienerjaren gewoon weer meededen en er echt flink ziek van waren.En het was de mazzel dat de echte oudjes niet in de buurt stonden en er dus bij weggehouden zijn toen. Maar gewoon een gezonde ruin van 13 die wekenlang enorm ziek was en echt heel lang geduurd voordat hij weer een beetje normale conditie had.
boemel schreef:Met een vrachtwagen![]()
Fijn dat de merrie zo braaf was Marjan!
Ik ben een weekje op vakantie, maar heb wel een zoekertje geplaatst. Onze merrie staat nu nml al een tijdje alleen en we hopen ook deze zomer lekker samen t bos in te gaan.
Wat dat betreft baal ik wel dat de leuke haflinger merrie niet helemaal lekker liep.
Lief maatje gezocht
Gezocht: lieve grote pony/ klein paard (barok type/ lichte koudbloed) vanaf 155cm voor buitenritten en dressuur.
Niveau: vanaf goed zadelmak en verkeersmak.
Leeftijd 5 t/m 11 jaar oud.
Geen schimmel.
Zeer goed thuis aangeboden.
Komt aan huis te staan met onze merrie. We zijn ervaren paardenmensen. Ik rij zelf al jaren en ben bewust bezig met zaken als voeding, beweging, zadel, training etc.
MyWishMax schreef:Wat dat betreft wel 'fijn' dat hij die verse schieffel vond. Hopelijk is ze over 3 weken gewoon goed!
Gulpje schreef:MyWishMax schreef:Wat dat betreft wel 'fijn' dat hij die verse schieffel vond. Hopelijk is ze over 3 weken gewoon goed!
Daar ben ik ook blij om!
Op het zand liep ze trouwens heel goed, en daarna terug de harde volte ging het ook veel beter, niet meer onregelmatig. Buigproeven waren ook prima erna dus ik heb goede hoop
ruitje schreef:boemel schreef:Met een vrachtwagen![]()
Fijn dat de merrie zo braaf was Marjan!
Ik ben een weekje op vakantie, maar heb wel een zoekertje geplaatst. Onze merrie staat nu nml al een tijdje alleen en we hopen ook deze zomer lekker samen t bos in te gaan.
Wat dat betreft baal ik wel dat de leuke haflinger merrie niet helemaal lekker liep.
Lief maatje gezocht
Gezocht: lieve grote pony/ klein paard (barok type/ lichte koudbloed) vanaf 155cm voor buitenritten en dressuur.
Niveau: vanaf goed zadelmak en verkeersmak.
Leeftijd 5 t/m 11 jaar oud.
Geen schimmel.
Zeer goed thuis aangeboden.
Komt aan huis te staan met onze merrie. We zijn ervaren paardenmensen. Ik rij zelf al jaren en ben bewust bezig met zaken als voeding, beweging, zadel, training etc.
Ik weet dit, maar het is een schimmel
Pallatin schreef:Elisa2 schreef:Mij zouden laadproblemen niet zo zeer afschrikken maar dan moet wel de prijs er naar zijn.
Maar voor de meeste mensen die recreatie paarden zoeken die willen vooral gemak. Daar kan het niet laden wel een ding zijn, tenzij de stal naast het bos is. Als je niet perse moet verkopen zou ik het nog eens overwegen of het wel het beste is voor dit paard.
Eens!
En hoe moet een potentiële koper haar dan op stal krijgen? Want ik zou daar als koper ook erg huiverig voor zijn want zie zo’n paard dan maar heelhuids op de nieuwe locatie te krijgen…
Babootje schreef:Zo wordt er inderdaad nog heel vaak over gedacht. Toch kunnen er paarden/veulens aan overlijden. Ook is het niet zo dat paarden het maar 1 x kunnen krijgen. 10% van de paarden die droes hebben gehad wordt drager. Ik heb mijn veulen in de opfok laten enten; ze kunnen het dan toch nog wel meekrijgen maar minder erg. Ook om te voorkomen dat hij bij die 10% terecht zou komen
boemel schreef:Ik zou een laadprobleem minder een probleem vinden, omdat ik een aantal gedragstrainers ken, die dat wel opgelost krijgen.
Echter problemen in de trailer zelf qua uitbreken, uit de plaat gaan etc vind ik echt doodeng. Dat wil ik echt niet.
Pallatin schreef:boemel schreef:Ik zou een laadprobleem minder een probleem vinden, omdat ik een aantal gedragstrainers ken, die dat wel opgelost krijgen.
Echter problemen in de trailer zelf qua uitbreken, uit de plaat gaan etc vind ik echt doodeng. Dat wil ik echt niet.
Tja en dat weet je nou juist niet bij een nieuw paard..![]()
Boemel, waarom was die haflinger waar je geweest was niks?