Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 21:12

Jullie zijn schatten! :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 00:57

Rêve haar issues met zichzelf:

We hebben terug sneeuw nu. Manlief heeft voor de sneeuw de paddock gesleept zodat die rechter zou liggen ivm Sam zijn gevoelige voetjes. Zolang er sneeuw ligt heeft het weinig zin ze op weide te zetten dus gaan ze met hooi in de paddock. :(:)
Ik probeer ze van afleiding te voorzien maar met bevroren of besneeuwd gras als enige alternatief is dit nu even de veiligste oplossing… :(:)

Rond de middag krijgen ze luzerne met warme slobber en ook de veulens hun slobber probeer ik met kokend water warm genoeg te maken dat ie nog enigszins warm is als ze ‘m krijgen.

Toen ik ze vanavond ging halen omdat er ineens een paar cm sneeuw lag op een half uur tijd was Rêve erg duidelijk over wat ze vond van de sneeuw. Gooien met haar hoofd. Piepen. Stompen met haar voorbeen, oren plat en kleine rondjes draven terwijl ze haar tanden toonde. >;) ze blijft dan wel op een afstand trouwens maar de boodschap is duidelijk.

Dus ik pak Sam, wacht kort af of haar temper tantrum vanzelf over gaat maar dat leek niet te gebeuren.
Toen ik bromde ‘kalmeer maar of ik laat u er in staan en pak Sam alleen mee naar de stal.’ Bekeek ze me en ik zou zweren dat dat paard af weegt wat haar het meeste voldoening geeft op zo’n momenten, := mij vermoorden of het voer waarvan ze weet dat het op haar wacht in de stal als ik ze ga halen. :+

Beiden kennen ‘stal in’ en weten dat de bakken gevuld zijn dus die overkookte erwt herkent het woordje ‘stal’ vermoedelijk. En dan komt ze dus heel rustig mee en wacht netjes tot het halster uit gaat voor ze gaat eten. :+ een deel van de opvoeding is toch door gedrongen ook al zit er een handleiding bij. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:38

Het is wel een borrelend vulkaantje hoor die theemuts :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:42

Ja logisch toch, madame verwacht dat jij het laat stoppen met sneeuwen en die witte troep uit haar paddock verwijderd, en wel NU :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:11

En dan zal je zeker zien dat ze het eigenlijk best wel geinig vindt als ze volgende keer in een laagje sneeuw naar buiten mag :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 13:52

pmarena schreef:
En dan zal je zeker zien dat ze het eigenlijk best wel geinig vindt als ze volgende keer in een laagje sneeuw naar buiten mag :=

:j meteen rollen. :roll:

Mars schreef:
Ja logisch toch, madame verwacht dat jij het laat stoppen met sneeuwen en die witte troep uit haar paddock verwijderd, en wel NU :D

Volgens mij zijn mijn paarden overtuigd dat ik dat in de hand heb. _O-

pmarena schreef:
Het is wel een borrelend vulkaantje hoor die theemuts :=

Dat is eigenlijk de beste omschrijving van Rêve. Zolang ze ‘slaapt’ is het een heerlijk dier maar als ze begint te borrelen moet je even afwegen of je gaat evacueren of niet. :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:24

En het is niet eens een IJslandertje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 23:34

Maflinger_S schreef:
En het is niet eens een IJslandertje.

Was het maar soms. := niet dat ik denk dat een IJslander makkelijker is maar wellicht iets minder imponerend dan die wannabe merrie met haar hengsten-bouw. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:36

Voor jou ook een mooi maatje, en wie weet zijn die extra gangetjes ook wel comfortabel.
Joy kruisen met een leuke 5-ganger of ander gangenpaardje voor de toekomst O:)

Heb je eigenlijk plannen voor het moment dat je paardenbestand wellicht alleen nog uit Joy en z'n mamsie bestaat....?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 23:46

pmarena schreef:
Voor jou ook een mooi maatje, en wie weet zijn die extra gangetjes ook wel comfortabel.
Joy kruisen met een leuke 5-ganger of ander gangenpaardje voor de toekomst O:)

Heb je eigenlijk plannen voor het moment dat je paardenbestand wellicht alleen nog uit Joy en z'n mamsie bestaat....?

Ja. Nouja half. Ik wil Rêve uitbrengen. Maar als Joy zo ver is dat hij meer in het werk kan wordt Rêve nog een keer gedekt. Ik weet alleen nog niet door welke hengst. :) gezien dat nog wel een tweetal jaar zal zijn is dat deels omdat ik natuurlijk nu niet weet of er tegen dan leuk spul ggk wordt waar ik nu nog geen rekening mee kan houden maar ook omdat ik twijfel of ik terug voor een D ga (Joy is immers mooi uitgedraaid.) of dat ik meer terug fok op PRE/Berber… :o ik houd van het barokke ras maar ik weet nog niet of dat ook is wat ik wil als rijpaard.
Edit: dat wil niet zeggen dat Joy over twee jaar vol in het werk zal staan. Als Rêve over twee jaar gedekt wordt zal het pas over drie jaar zijn dat hij het stokje ‘over’ neemt.

Oorspronkelijk had ik een D op het oog maar die is verkocht naar de persoon waar ik niet meer bij terug wil om te dekken. :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:17

Leuke plannen! Ben ook heel benieuwd hoe Joy het gaat doen als rijpaard tegen die tijd!

Hoe ga je momenteel zelf, mits je er iets over wilt vertellen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 14:28

Momenteel niet zo goed. Traditioneel werkt mijn medicatie nét te kort in Januari. Moet morgen voor mijn volgende dosis gaan gelukkig.

Ik ben vooral heel erg moe eigenlijk. Lijkt geen slaap tegen op te kunnen. Schouder neemt ruim zijn tijd om enigszins bij te trekken en voet blijft ook zeuren. :=
En eigenlijk heb ik gewoon zin in een ritje met Rêve maar gezien de laag sneeuw die er weer ligt…
Manlief is ook nog steeds ziek al zouden zijn longen wel beter zijn dus het is nu nog verkoudheid. Maar hij lijkt meer last te hebben ipv minder. :\

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:33

Ik duim dat jullie beiden jullie snel beter voelen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:25

Ayasha schreef:
Ideaal is 22 a 23 cm doorsnede bovenkant. 19 a 20 onderkant maar ik vermoed dat gewoon 22cm doorsnede past. Toeval wil dat mijn emmertjes van onder iets smaller zijn. En 8 a 9cm hoogte.

De hoogte is het probleem... Alle emmertjes die we op werk hebben zijn hoger....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:13

Ayasha schreef:
Momenteel niet zo goed. Traditioneel werkt mijn medicatie nét te kort in Januari. Moet morgen voor mijn volgende dosis gaan gelukkig.

Ik ben vooral heel erg moe eigenlijk. Lijkt geen slaap tegen op te kunnen. Schouder neemt ruim zijn tijd om enigszins bij te trekken en voet blijft ook zeuren. :=
En eigenlijk heb ik gewoon zin in een ritje met Rêve maar gezien de laag sneeuw die er weer ligt…
Manlief is ook nog steeds ziek al zouden zijn longen wel beter zijn dus het is nu nog verkoudheid. Maar hij lijkt meer last te hebben ipv minder. :

Ah dat is vervelend voor jullie beiden. Ik kan begrijpen dat je het mist om te kunnen rijden, hopelijk is de sneeuw binnenkort weer weg en zijn jullie ook weer opgeknapt. Sterkte :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 23:11

Wat een dag vandaag… medicatie en sneeuw… van 13:00 tot 21:00 bijna van huis geweest…
Maar ook troost:
Met heel veel dank aan equine dancers photography de huidige heren in hun volle, prachtige glorie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:15

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:34

Ik vind Joy op de eerste foto's volwassen paard ogen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 00:24

Ah wat staan de mannen er mooi bij! Heerlijk al die wollen vachtjes <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 00:55

Schattig hè. En al die uitdrukkingen zo mooi vast gelegd. :+: je ziet echt de karakters. :+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 02:33

Ah kijk die aapjes nou :+:

Ik vind Joy ook ineens zo anders, zo groot.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:55

Prachtige mannen <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:13

Wat een heerlijke foto's.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 00:16

Joy heeft als wandelstok gediend vandaag. _O-
Whiskey was in een bui… :=
Wederom dankzij equine dancers photography :+: ben echt zo blij met de momenten die ze vast legt. Voor mezelf maar ook voor de dames. :+:

Afbeelding
Afbeelding
Kreeg mijn voerzak niet terug. >;)

Gustxbill heeft zich geamuseerd denk ik. _O- elke keer als ik dacht dat hij kwam draafde hij langs me door met alle elegantie die hij kon opwekken. >;) _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben de dames me geholpen met mijn logo en is manlief nu bezig met helpen en meedenken omdat mijn geduld op raakte vandaag. :o

Iets met moe en pijn en nog wat naweeën ben gisteren.. :o de oudste mechel ook nog naar de DA met 40 graden koorts ineens. :(:) die honden gaan echt door tot ze niet meer kunnen… gelukkig oogt hij beter nu maar we houden hem rustig en hij heeft medicatie. :(:)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-01-24 00:29, in het totaal 2 keer bewerkt

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:26

Heeel lichtjes maar hoor O:)