Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Of een leerpaard kopen en door brief van de knhs erachter komen dat de klassering gelogen was.ipv z was er ooit b of l gestart en niet hoger. Die nieuwe combinatie was dus te hoog gestart. Of idd verkeerde paspoort, paard met enorme geschiedenis enzovoorts.
Project is ook een beetje een mode woord. Sommige zijn absoluut geen project, maar passen gewoon niet bij eigenaar, of zijn kapot ipv lastig. Vroeger werd dat anders genoemd of niet verkocht maar geslacht of ingeslapen.
MyWishMax schreef:Ja, terwijl ik veel liever zou weten wat voor vlees ik in de kuip heb.Dat blijf ik ook zeker bizar vinden wat ik van jullie lees mkango! Toch bang voor volbloed
Mkango schreef:Sommige mensen laten zich ook wel erg graag bedonderen.Zo blijven kyrkelover en ik er ons ook nog steeds over verbazen dat mensen liever een afstamming onbekend, geboortedatum 1 januari, paspoort van het Shetlandponystamboek, "nee we weten heeeeeeelemaal niets van hun geschiedenis" voor 6000+ euro kopen, maar dat ze datzelfde paard ineens laten staan op het moment dat het oorspronkelijke Weatherbys paspoort er nog bij zit en je alles van de betreffende volbloed kunt natrekken.
Mkango schreef:MyWishMax schreef:Ja, terwijl ik veel liever zou weten wat voor vlees ik in de kuip heb.Dat blijf ik ook zeker bizar vinden wat ik van jullie lees mkango! Toch bang voor volbloedPaarden uit bepaalde hengsten- of merrielijnen, van bepaalde trainers of van bepaalde stoeterijen laat ik bij voorbaat al staan bijvoorbeeld (sowieso alles wat afstamt van Retaliator niet aan beginnen, tenzij je levensmoe bent
).
Mkango schreef:Danique_G schreef:Thank God is/was het een merrie (geen idee of ze nog leeft), dus het aantal nakomelingen is beperkt gebleven.Is dat de jazz van de rensport?Qua nu actieve hengsten denk ik dat Holy Roman Emperor wel vrij hoog scoort op de Jazz-schaal.
Danique_G schreef:Mkango schreef:Thank God is/was het een merrie (geen idee of ze nog leeft), dus het aantal nakomelingen is beperkt gebleven.Qua nu actieve hengsten denk ik dat Holy Roman Emperor wel vrij hoog scoort op de Jazz-schaal.
Een merrie met de naam Retaliator... Damn, dat moet echt een pis beest geweest zijn
jojoni schreef:Hey! Ik kom ook binnenvallen.
Ik mag ook opzoek naar een neiuw paard. Sterker nog, ik denk dat ik m al gevonden heb.
Ik moet alleen mijn eigen paard nog verkopen. Ik heb t heel moeilijk met de verkoop maar t gaat gewoon echt niet. Ik heb alles geprobeerd om het tussen mij en het paard te laten klikken, maar mijn middelen zijn uitgeput en het is super duidelijk/bewezen dat t aan de klik met mij ligt.
Als ik al jullie verhalen lees herken ik veel ook als verkoper.
Ondertussen duurt t al even en vindt ik het ook moeilijker worden om elke keer weer uit te leggen dat t zo'n lieverd is, maar dat ik m toch weg doe. Dat we er zoveel gekke dingen mee hebben gedaan en dat hij alles wil leren en doen..
Plus dan dat ik een ander paard gereserveerd heb staan, wat ik eigenlijk niet eerlijk meer vindt tov die andere eigenaar. Die zit ook maar te wachten..
jojoni schreef:Maar dat kan bij mij dus wel. Gooi er maar een zadel op en rij aan. Super braaf. Ik wil er zelfs eerst op gaan als dat gevraagd wordt.
Je moet alleen niet verwachten dat hij meteen weer L1 niveau loopt.
Toevallig had ik m 2 weken geleden opgezadeld omdat iemand een filmpje wou, meneer heeft netjes zijn rondjes gelopen en een sprongetje gedaan. Alles wat ik vroeg ondanks dat hij dus stilstaat en ik al ruim 2 jaar niet of nauwelijks rijd (mennen is meer mijn ding nu).
Maar je ziet wel dat hij wat stijfjes is en wat aandacht nodig heeft voordat hij winstpunten zou rijden..