Babootje schreef:Neem dit advies aan als amusant, maar laat je er niet door leiden is mijn advies.
Dit soort 'therapeuten' is heel handig in het lezen van jouzelf, jouw onzekerheid (cold reading), in googlen (je zul je verbazen wat ze al niet kunnen vinden) en het geven van verdere algemeenheden waarin je altijd wel iets vindt dat past. (merrie wil een veulen, tja....)
Mijn advies zou zijn: Zoek een goede trainer/ trainingsstal voor je paard tot je er zelf het vertrouwen weer hebt om het zelf te doen. Het wordt nu steeds moeilijker om weer te gaan beginnen.
Dat is ook meer de insteek die ik zou kiezen, hoewel ik ook een keer een reading heb laten doen
maar het gaat uiteraard om jullie Vientje en waar jullie je goed bij voelen en als dat op deze manier is dan is dat ook goed toch? Ik hoop in ieder geval dat jullie het plezier in het rijden weer terug kunnen vinden
Balen dat hij zo bang is Jodym. Kun je hem niet laten wennen aan het geluid en later aan het apparaat zelf? Dan lukt het volgend jaar misschien wel gewoon. Rudi vond het vorig jaar in het begin ook spannend. We hebben hem afgeleid met zo'n horselick en toen hij ontspande kon ik verder zonder hulp. Dit jaar gaf hij er niks om toen ik begon, hij heeft geleerd dat het eigenlijk wel meevalt.
Lekker dat Feyre weer bij stal staat Berdien. Koudbloeden zijn sowieso laatbloeiers toch?
Fijn dat het goed ging MM!
Hier rijden we inmiddels weer een half uurtje per keer. Stap, draf en sinds deze week ook een beetje galop erbij. Wel alleen nog veel rechtuit en grote voltes, eerst maar weer kracht en conditie opbouwen voordat we zwaarder gaan trainen.
Ik heb er sinds eergisteren ook nog een paardje bij om te rijden
Een 9 jarige ruin van Obelisk. Hij heeft nog niet zoveel gedaan, alleen in de B gestart geloof ik, maar het bied mij de kans om allebei te doen. Zo blijf ik met Rudi gewoon in de western en kan ik met hem dressuren