Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
oji schreef:Maar die van jou is 2,5 Koekie dus die is nog niet aan het werk. Maar een paard dat wel al in het werk staat, die zou ik niet een maand laten staan om alleen mee te poetsen en te wandelen. Die kun je het beste gewoon in het bekende ritme aan de gang houden.
vla_flip schreef:Ik heb een vraagje! Als ze morgenmiddag is goedgekeurd blijft ze direct bij mij, kan ik haar dan het beste eerst in haar nieuwe stalletje zetten, of haar buiten laten rondlopen? Hoe moet ik de eerste dagen met haar voor me zien? Is het bijvoorbeeld slim om de eerste paar dagen rondjes door het dorp te wandelen?
(Dit echt bedoeld omdat ik het allemaal niet zo goed weet en benieuwd ben naar jullie kijk hierop)
Romy1234 schreef:Aan de hand wandelen lijkt mij prima hoor, denk dat je het heel goed voor elkaar hebt.
Als je paard overdag komt lekker buiten zetten en anders op stal, zou iig in de buurt van andere paarden zetten.
Als je hem samen met je haf wilt laten wennen zou ik dat op het meest neutrale plek doen, dus niet de haf zijn vaste plekje.
vla_flip schreef:Dank!
Op dag 1 het erf af was niet mijn bedoeling. Ik ga haar de komende week lekker longeren, in de bak oefenen met aan de hand lopen en als het goed gaat en het weer goed is zal ik eens een wandeling van het terrein af proberen.
Ik rij namelijk op de plaatselijke manege, +/- 15 min stappen van mijn huis. Trailer is kapot, dus als ik wil rijden zal ik toch het terrein af moeten! Dus dan moeten we eerst een beetje vertrouwen in elkaar krijgen. En uiteraard een begeleider mee elke keer dat ik wel naar de manege wil gaan
jansenjap schreef:Oh wat vervelend maar wel zeer herkenbaar. Ben jij nu wel geslaagd of ook nog zoekende
vla_flip schreef:Als ze morgenmiddag is goedgekeurd blijft ze direct bij mij