Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joey2010 schreef:Oei dat klinkt wel heel erg pijnlijk voor Erwin.
Gelukkig word hij nu verwent met op bed liggen en zijn tvtje aan.
Veel voorspoed voor 2021 .!
Ik vind dat jullie nieuwe plek veel meer charme heeft en dan alle ontdekkingen in en op jullie terrein. Zo genieten.
Cera_D schreef:Ik zou het gewoon proberen met een target stick, het hoeft niet in de weg te staan van het apporteren (je kan er zelfs een ander woord aan koppelen). Het zou jullie zelfs in een later stadium kunnen helpen, je kan zo ook 'longeren', sleutelen aan de houding en het inzetten met het rijden én het is ook mega leuk om te doen.
Mooi om te horen hoe Callas om ging met haar schrik reactie, dat belooft wel wat voor de toekomst! Misschien zal het schrikken zelf niet minder worden, maar als ze beter leert te reageren zal dat voor iedereen fijner zijn.
Een timer zetten lijkt mij ook geen slecht idee. Poupette deed het ook echt goed als je het filmpje bekijkt!
En wat is Callas een slimme meid! Je ziet zelfs dat ze aan het begin van haar filmpje haar hoofd wegdraait, waarschijnlijk heeft ze zichzelf dat aangeleerd als 'start button'![]()
En wat ik ook heel mooi vind om te zien is dat ze heel mooi omgaat met jouw ruimte, ookal snapt ze het niet/raakt ze wat gefrustreerd blijft ze relaxed en steekt enkel haar nek uit.
Wat me ook opvalt is dat ze toch nog steeds schrikt bij elke keer dat je het bakje/dekseltje snel gooit, dat schrikken lijkt echt wel 'in' haar te zitten.
joey2010 schreef:Ik denk ook dat je door het clickeren aan te leren haar anders gaat leren reageren op haar schrikreacties.
Het schrikken zal blijven maar ik hoop dat je haar er sneller uit kunt halen zodat ze niet zo lang en snel in haar rode zone komt.
Alvast iedereen hier fijne feestdagen en dat we nog veel mooie dingen mogen beleven met onze dieren.