Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:42

DubbelFun schreef:
Voor mensen die graag spijlen boven een onderdeur willen hebben terwijl toch ook de bovendeur nog dicht kan, kan ik de puppypanelen aanbevelen
https://www.witjesverzendhuis.com/puppy ... 95-cm-hoog
Makkelijk te bevestigen dmv 4 schroeven (2 heb ik er bijgeboord) en een stuk goedkoper dan een standaard paardenpaneel.
[ [url=m/RIe3Q1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7PQCv8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel, hier ga ik serieus ff naar kijken!

Sanet

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:54

Hier heb ik de roldeur altijd op een kier staan. Onze honden kunnen zich daar (met moeite) onderdoor wurmen. Dus dat zou een wolf dan ook kunnen als die maar graag genoeg wil.
Ik ben aan het denken of ik de stallenbouwer ga vragen of hij iets van metaal kan maken waar we de deur op kunnen laten rusten met tralies ofzo. Ik vind de frisse lucht toch wel heel fijn. Ik zou in theorie de deur nog lager kunnen doen, denk ik.. maar…

Mja, ik ben ook bang dat ze volledig over de zeik zijn als er wolven bij mijn roldeur zitten te proberen naar binnen te komen..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:04

In Polen zijn menselijke resten gevonden. Politie vreest dat de man of vrouw slachtoffer is geworden van aanval door wolf.

Bron
https://www.ostrodanews.pl/news/kajkowo ... -szczatki/

Vertaling van het artikel
Citaat:
Gisteren (11 maart 2024) werden menselijke resten gevonden in de velden in Kajków.

Politieagenten werden op de hoogte gebracht van de ontdekking van menselijke resten in de velden van Kajkowo. Een wandelaar kwam hen tegen.

Het lichaam werd verscheurd en grotendeels (hoogstwaarschijnlijk) opgegeten door wolven. Eigenlijk bleef alleen het skelet over. Op dit moment is niet bekend wie de overledene was. De politie doet onderzoek.

Van wie was het lichaam? Wie was de benadeelde partij? Wat was de doodsoorzaak?

We zullen wel zien.

Waarschuwing er circuleren beelden van wat aangetroffen is op internet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:25

Ik hoop eigenlijk dat dit hier eens op de veluwe ofzo gevonden word :=
Wellicht men dan anders gaat piepen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:29

Dat hoop ik eigenlijk ook stiekem...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:30

Sanet schreef:
Hier heb ik de roldeur altijd op een kier staan. Onze honden kunnen zich daar (met moeite) onderdoor wurmen. Dus dat zou een wolf dan ook kunnen als die maar graag genoeg wil.
Ik ben aan het denken of ik de stallenbouwer ga vragen of hij iets van metaal kan maken waar we de deur op kunnen laten rusten met tralies ofzo. Ik vind de frisse lucht toch wel heel fijn. Ik zou in theorie de deur nog lager kunnen doen, denk ik.. maar…

Mja, ik ben ook bang dat ze volledig over de zeik zijn als er wolven bij mijn roldeur zitten te proberen naar binnen te komen..

Misschien kun je hogerin een paar lamellen ( heet dat zo bij een roldeur?) laten vervangen door ventilatieroosters?

Dan kan de deur dicht tot op de grond en heb je toch frisse lucht.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:42

Het hele eco systeem verhaal geloof ik allemaal wel, we plegen roofbouw op de aarde en het is aan ons om die voor de toekomst zo goed mogelijk te houden. Het hele ecologie verhaal sluit in theorie hierbij aan. Een witte haai mag en kan ook niet ontbreken in de oceanen. Tot dusver prima.
Dat de boeren het moeten ontgelden, omdat bijvoorbeeld een stop op de woningbouw simpelweg niet wenselijk is, snap ik niet. Ik ben het er niet mee eens, maar het zal op hetzelfde neer komen als vroeger rookten we allemaal boven de wieg, tegenwoordig is buiten roken achter de kinderwagen al een misdaad. Roken is slecht en achterhaald. Dus teveel boeren, ook al hebben we het jarenlang gestimuleerd, de koek is op.

Waar ik tot op heden nog altijd geen begrip voor op kan brengen, is dat er járenlang gelobbyd is voor meer vrijheid voor (stal)dieren. De koeien moesten de wei in, paarden een halve dag in een zandbak en de rest van de dag op stal was een no go en dierenleed moet aangepakt worden, dus wij introduceren 144 red een dier.

Nu durft de overheid ( EN DE DIERENBESCHERMING!) met droge ogen aan te geven dat je je dier moet beschermen tegen de wolf, zet maar op stal.
Dat dit een verkapte vorm is van het ontmoedigingsbeleid mag duidelijk zijn, maar het dierenleed is onmiskenbaar en er is niemand binnen de Dierenbescherming die hier aan denkt noch aandacht aan schenkt?!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:52

Ik snap het ook niet, echt niet....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:00

Volgens mij geven de dieren "beschermings" organisaties vooral de boer de schuld dat deze de dieren niet goed zou beschermen...

Ik snap het ook niet echt niet, iemand die ik ken verwoordde het laatst heel mooi. Ze zei: als er een paard mishandeld wordt schreeuwt iedereen moord en brand. Maar als er drie verscheurd worden door de wolf hoor je er niemand over. Hypocrisie ten top!

Interessant Dubbelfun, bedankt voor de tip!

Dat er waarschijnlijk een mens slachtoffer is geworden in Polen mag ook wel even flink verspreid worden in de media.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:52

Volgens mij is of wordt het zo, als een mens dood wordt aangetroffen na een aanval van een wolf, dat ze het uitleggen het staat niet vast of de mens is gestorven door de aanval of dat een wolf aan een overleden mens is gaan vreten.
Die uitleg was zo onlangs in Italië. Man zou overleden zijn aan onderkoeling en daarna is ie aangevreten.
De Poolse autoriteiten gaan nu ook bekijken naar het kip en ei verhaal.
Conclusie; zodra iemand een aanval niet kan na vertellen is de doodsoorzaak anders. Tenzij het gefilmd of een ooggetuige verslag de feiten hartstikke duidelijk heeft.

Link naar bericht dat onderzocht wordt of de man?? al overleden was voordat hij opgevreten is.
Aanval was in ieder geval in de buurt van een dorpje.
https://www.cenyrolnicze.pl/wiadomosci/ ... rzez-wilki

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:02

Kaja, klopt helemaal. Eerst moesten de boeren investeren in mega stallen, toen moesten ze weer de wei in en nu moeten ze het liefst weg, plaats maken voor woningbouw. Nu ben ik geen liefhebber van die mega stallen maar feit is wel dat hun hele hebben en houden erin gestopt is. Al zouden ze willen, ze kunnen niet zomaar stoppen of inkrimpen. Daarnaast staan er in het hele land zoveel kantoorgebouwen leeg. Laten ze die eerst ombouwen tot woningen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:06

Citaat:
13 maart 2024/Polen
Dit bericht komt van 2 kanten en ook hier lezen we weer....onderkoeling, zoals in Italie.
---
Polen .... Menselijke resten gevonden
(geciteerd met vertaler)>>> Een macabere ontdekking in de buurt van Ostróda. Er zijn menselijke resten gevonden. Ze hadden bijtwonden van wolven
De macabere ontdekking vond plaats op zondag (10 maart) in de buurt van Ostróda. Een voorbijganger stuitte op menselijke resten met wolvenbeten. Politieagenten onderzoeken de zaak onder toezicht van de openbare aanklager. Op dit moment is het nog niet mogelijk om het geslacht van het slachtoffer vast te stellen. Meer informatie vindt u hieronder.
Het incident vond zondag plaats. Zoals we hebben kunnen achterhalen, stuitte een willekeurige voorbijganger op menselijke resten in de nederzetting Widok in Kajków (district Ostróda). De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend. Politieagenten bevestigen deze berichten.
"Onze taak was om de overblijfselen veilig te stellen. De openbare aanklager zal beslissen of verdere tests, waaronder DNA-testen, zullen worden bevolen. Op dit moment kan nog niet worden vastgesteld of het een vrouw of een man was. We onderzoeken verschillende theorieën, omdat aan het begin van het onderzoek niet kan worden uitgesloten dat het bijvoorbeeld onderkoeling was of de betrokkenheid van een derde partij," zei Michał Przybyłek van het pers- en voorlichtingsteam van het hoofdbureau van de districts politie in Ostróda in een interview met eska.pl.
De overblijfselen vertoonden tekenen van een wolvenbeet. Onderzoekers onderzoeken of de dieren ze uit elkaar hebben getrokken voor of na de dood van de overledene. De doodsoorzaak is nog onbekend. Politieagenten en het Openbaar Ministerie onderzoeken de zaak.

Artikel 1: https://www.eska.pl/olsztyn/makabryczne ... 6u4P5Pw7wk

Artikel 2: https://www.ostrodanews.pl/news/kajkowo ... _4uhBVsLwU

!!!!!NB voordat men op het bericht van de bron klikt, wees gewaarschuwd. Er staat een geblurde foto van het slachtoffer bij het artikel!!!!
Evenals bij de originele Poolse bronnen.

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:27

Weer 3 dekrammen gedood, nu in Noordwolde Friesland. Melding via app groep wolf alert.

Het fabeltje dat rammen zich wel weten te weren is helaas niet waar gebleken…

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:45

Volgens mij was dat gisteren al gemeld. De schapen tussen Noordwolde en Noordwolde Zuid waren gisteren weg. Of het die zijn geweest..

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:59

Wintu schreef:
Volgens mij was dat gisteren al gemeld. De schapen tussen Noordwolde en Noordwolde Zuid waren gisteren weg. Of het die zijn geweest..

Je hebt gelijk. Ik had er over heen gelezen, het is ook wel veel wat er gebeurt .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:34

Niet helemaal passend in dit topic, wel opvallend.
Scala aan wilde roofdieren bij particulier in beslag genomen in Elst, Gld.

Citaat:
Grote politie-inval bij particuliere dierentuin in Elst

Inspecteurs van de NVWA gingen samen met de politie naar de woning. De NVWA wilde de gieren en flamingo’s in beslag nemen; de politie deed onderzoek na een verzoek van de Belgische autoriteiten. Bij de doorzoeking van de woning werden de panterwelpjes aangetroffen in een afgesloten ruimte in de woning. De caracals, gieren en flamingo’s werden buiten in verblijven gehouden.
Link: https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/ ... ~a071f4ed/

Bron Gelderlander.nl
https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/ ... ook.com%2F
Afbeelding

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:48

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:54

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:54

Als ik lees panterWELPJES vraag ik me af of er ook nog een volwassen panter (moeder) is of dat de welpjes al zo oud zijn dat zonder moedermelk kunnen (of dat het flessenbaby's zijn, want eigenlijk nóg erger is).

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:03

Laatst bijgewerkt door josien_m_ op 13-03-24 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:05

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:37

josien_m_ schreef:
Hebben jullie het 2e essay van de stichting Wijs met wolven al gelezen? Zeer uitgebreid worden verschillende invalshoeken besproken en goed onderbouwd. https://www.facebook.com/search/top?q=w ... t%20wolven

Heb het gelezen. Vooral die vergelijkingen met het buitenland vond ik veelzeggend. Al die wolven die in NL te na komen waren in andere landen allang afgeschoten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:48

josien_m_ schreef:
Hebben jullie het 2e essay van de stichting Wijs met wolven al gelezen? Zeer uitgebreid worden verschillende invalshoeken besproken en goed onderbouwd. https://www.facebook.com/search/top?q=w ... t%20wolven

Even aanvulling met directe link naar download van het essay.

helaas moet je volledige link kopiëren, doorkijken werkt niet vanwege de tekens in de titel (over)leven.

https://irp.cdn-website.com/e87b059b/fi ... aded/(Over)leven%20met%20wolven.pdf?fbclid=IwAR1RpWaZXYRAyl_MgdiuPHqimyhO_AxIfs_gJP1WeHmQ2DXI_bHBfTzQRZI_aem_AVt5uOIYE8RY16kfP75v6RPxrSLNyBJEGOh_iMn4QrDIIczpESK1lqflryfNV5Ag1AY

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:43

Ik vind het jammer dat bij elk nieuw artikel over een probleem door de wolf op de voorpagina van Bokt er enkel in dit topic gereageerd kan worden..
Ik zie hier vrijwel geen nieuwe personen in het topic mee doen.
Zou toch beter zijn er op zo een bericht zelf gereageerd kan worden.
Vind het ook wat af gezaagd steeds naar dit topic verwezen te worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:49

Dat ben ik helemaal met je eens.
Ipv dat ze het lopende ponykampen Zwiggelte topic op de vn plaatsen, staat het zelfde er als gesloten artikel met verwijzing naar dit topic.