Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 08:50

pien_2010 schreef:
Dat is lastig Duhelo. Want gaat om vrienden.
Dan zou ik eerder rond de tafel gaan zitten om naar een oplossing te zoeken met elkaar.

Aangezien hun andere weiden er niet zo uitzien zou ik dat ‘vrienden’ met een korreltje zout nemen… ze weten beter… anders zagen de andere weiden er ook zo uit…

Dit doe je gewoon niet… als men vraagt mest te verwijderen… dan doe je dat… dan ga je niet op eigen houtje de boel verspreiden…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:11

Ik zie het stukje "vrienden" ook niet zo goed gezien alle verhalen zeg maar.
Nu kennen we hun kant van het verhaal natuurlijk niet, hoe zij dingen opgevat kunnen hebben.

Maar tenzij heel duidelijk afgesproken is om de kak over de wei te slepen, DOE je zoiets toch simpelweg niet op eigen houtje zonder hier eerst toestemming voor te vragen... :?

Wat een berg gezeik heeft deze goede daad (van de wei ter beschikking stellen) opgeleverd zeg....
hopelijk is manlief wat dit betreft nu dan wel genezen en haalt hij nooit meer zo'n stunt in zijn hoofd :(:)

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:55

Het is wat Kathleen regelmatig heeft aangegeven. Het zijn vrienden van haar man en dat maakt het allemaal zo lastig en vervelend. Maar ik zie ze niet als vrienden integendeel. Ik vind het ongelooflijk asociaal.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:19

Tijd om het gebruik van werkwoorden eens onder de loep te nemen na deze actie (en een aantal vorige acties die niet zo goed vielen), maar ja: "t is toch je vriend he". (Vrij naar Ma Flodder).
De nieuwe uitspraak wordt hopelijk: "'t was toch je vriend he". Now it's just somebody that you used to know.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 13:05

Mijn man zag ze als vrienden en gezien mensen hem al zo vaak hebben laten stikken en zij tot hiertoe nog niet heb ik inderdaad veel meer gepikt dan ik normaal zou doen.

Gisteren was hij erg uit zijn doen. Voor hem is het erger eigenlijk. Tis voor mij een weide die wat geld gaat kosten maar voor hem gaat het verder dan dat. :(:)

Dat ze naar mij niet altijd even respectvol waren tot daar aan toe. Maar dat ze mijn man op deze manier behandelen … vind het het ergst voor hem.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:07

He gets wat ellendig weer!
Jullie krijgen t wel weer voor de kiezen joh :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 13:36

Ja het is nu wel klaar met liefdadigheid. :\
Hoop dat ze op z’n minst hun excuses aanbieden aan mijn man.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 01:52

Duhelo schreef:
Heb je toevallig die vraag om de mest af te voeren op bericht staan?
Indien wel dan zou ik een offerte opvragen om de weide opnieuw in te zaaien inclusief bemesten en spuiten tegen onkruid, en ze vriendelijk verzoeken dit bedrag te voldoen. Al dan niet met de vermelding erbij dat je bij weigering verdere stappen zal ondernemen, zoals oa de factuur voor het gebruik van de weide voor x maanden aan tarief xx euro…

Verzorg jullie maar goed!

Ik ga het zo ver niet drijven uit liefde voor mijn man. Vind het erg voor hem dat ze zo respectloos met hem om gegaan zijn. Ik weet dat dit voor hem zwaar valt en hij heeft al een hoop stress… begrijp me niet verkeerd… ik baal, ik ben boos. Gustxbill heeft de weide irl gezien en weet dus hoe het uit ziet… maar ik ga het gewoon terug inzaaien en er komt niemand meer op behalve de veulens en onder ons beheer. Ik had geen illusies over hoe dit zou lopen dus wellicht ben ik daarom relatief kalm. (Relatief is het kernwoord hier.) Ik hoop dat ze het fatsoen hebben hun excuses aan te bieden aan mijn man.

Voor mij is het ‘maar’ gras. ‘Maar’ geld… de weide is mijn thuis op deze aarde maar het is te herstellen… of datzelfde gezegd kan worden over de vriendschap ís twijfelachtig dus ik ben hier niet degene die het meest getroffen is ‘all things considered.’

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 02:02

Wat een vervelende toestand, zowel jullie gezondheidsperikelen en dan ook nog zo te worden teleurgesteld door vrienden.
Sterkte. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:19

Ayasha schreef:
Duhelo schreef:
Heb je toevallig die vraag om de mest af te voeren op bericht staan?
Indien wel dan zou ik een offerte opvragen om de weide opnieuw in te zaaien inclusief bemesten en spuiten tegen onkruid, en ze vriendelijk verzoeken dit bedrag te voldoen. Al dan niet met de vermelding erbij dat je bij weigering verdere stappen zal ondernemen, zoals oa de factuur voor het gebruik van de weide voor x maanden aan tarief xx euro…

Verzorg jullie maar goed!

Ik ga het zo ver niet drijven uit liefde voor mijn man. Vind het erg voor hem dat ze zo respectloos met hem om gegaan zijn. Ik weet dat dit voor hem zwaar valt en hij heeft al een hoop stress… begrijp me niet verkeerd… ik baal, ik ben boos. Gustxbill heeft de weide irl gezien en weet dus hoe het uit ziet… maar ik ga het gewoon terug inzaaien en er komt niemand meer op behalve de veulens en onder ons beheer. Ik had geen illusies over hoe dit zou lopen dus wellicht ben ik daarom relatief kalm. (Relatief is het kernwoord hier.) Ik hoop dat ze het fatsoen hebben hun excuses aan te bieden aan mijn man.

Voor mij is het ‘maar’ gras. ‘Maar’ geld… de weide is mijn thuis op deze aarde maar het is te herstellen… of datzelfde gezegd kan worden over de vriendschap ís twijfelachtig dus ik ben hier niet degene die het meest getroffen is ‘all things considered.’

Nee, dat snap ik inderdaad, dergelijke materiele dingen zijn zuur, maar valt allemaal wel te herstellen zeg maar. Maar zo teleurgesteld en bedrogen worden in de mensen komt rauw op je dak, zeker als je (je man) het niet verwacht had.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:25

Ik snap wel dat je het van verre aan zag komen. Als paardenmensen hadden ze best kunnen begrijpen dat je dat land helemaal niet "over" had maar het gewoon zelf nodig had. En er dan niks voor betalen ook. Dat is imo al simpelweg "misbruik maken van"....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 19:07

pmarena schreef:
Ik snap wel dat je het van verre aan zag komen. Als paardenmensen hadden ze best kunnen begrijpen dat je dat land helemaal niet "over" had maar het gewoon zelf nodig had. En er dan niks voor betalen ook. Dat is imo al simpelweg "misbruik maken van"....

Ik heb iig net bevestigd dat het op houdt maar de reactie maakte duidelijk dat wij kennelijk schuldig zijn. :) no good deed go’s unpunished. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:52

Schande, hoe ondankbaar kun je wezen. Zo onterecht!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 20:40

Ik zal de laatste zijn die gaat beweren dat ik altijd even makkelijk en zoet ben maar in deze nu zeggen dat met ons niet te communiceren valt (met mij zijn ze pas beginnen communiceren in oktober nadat ik boos was omdat ik voor de zoveelste keer voor blok stond en nog ergens heen moest en flink vertraging op liep door dat ik van niks wist bovendien was toen ook al een voorval geweest met Joy zijn wonde .)

Verder dat ze het zat was altijd over haar voeten te krijgen (een keer van mij dus. Maar de meeste communicatie verliep via mijn man dus daarover kan ik moeilijk oordelen.) en dat ze gewoon ook een plek zou willen waar ze ontspanning en rust vindt. Die laatste snap ik zelf niet goed. Het voelt voor mij alsof ze het ide had dat ze dat stuk in een soort eigendom hadden terwijl daar helemaal nooit sprake van geweest is.)
Dus weet niet goed waar dat vandaan komt. Frustratie van het moment wellicht.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:51

Klinkt alsof ze gewoon jaloers zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 21:39

Wellicht meer teleurstelling… beetje vergeten dat het stuk niet van hen is zeg maar. Het ís een erg mooie plek en als ze uit het oog verloren zijn dat het geen ‘gift’ was van het stuk land dan gok ik eerder teleurstelling.

Die theorie verklaart voor mij ook wel veel van het gedrag dat ik persoonlijk niet kon plaatsen als ik iemands land zou mogen gebruiken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:23

Goh ik ben toch zo benieuwd hoe zoiets ontstaan is.... ze zijn toch ook niet blind :?
Dat je daar jonge hengsten houdt en het ook wel handig is als je die eens kan verweiden...?

Hoe komen mensen op het idee dat ze voor niks zo'n stuk als "eigen" mogen beschouwen.... zijn zij dan zo blind / kortzichtig? Of heeft je man het in een vlaag van verstandsverbijstering wat onhandig verwoord allemaal destijds.... :?

Maar dan nog, terug naar punt 1 : je buigt toch diep als je zoiets aangeboden krijgt en vraagt dan toch ook aan jou van joh is het echt okee dat we deze wei mogen gebruiken...? Heb je hem zelf echt niet nodig...? Mogen we hem echt gratis gebruiken, wil je er niet toch een vergoeding voor of kunnen we als dank niet wat werk uit je handen nemen? Hoe wil je dat we de wei onderhouden en ons hier gedragen, wat zijn je behoeftes om op een fijne manier als "buren" samen te werken...?

Dat soort dingen. Ik vind het zó raar allemaal.... -O-

Hoe zou die communicatie tussen hen en je man gegaan zijn joh, want het was van begin af aan al heel apart natuurlijk dat hij ook niet met je overlegde. Er zit een raar luchtje aan..... Maar hij was toen ook een beetje apart tussen de oortjes toch...? :(:)

Nouja hopelijk hou je hier dan wel aan over dat man het nu ook afgeleerd heeft om zoiets aan te gaan, en heb je nu weer rust / vrede / ontspanning op je plekje en wil het weer goed herstellen allemaal.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:07

Als ze rust en ontspanning willen moeten ze maar een eigen weide kopen vind ik. Kunnen ze helemaal naar hun eigen zin doen en onderhouden (of niet onderhouden).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 17:51

petraaken schreef:
Als ze rust en ontspanning willen moeten ze maar een eigen weide kopen vind ik. Kunnen ze helemaal naar hun eigen zin doen en onderhouden (of niet onderhouden).

Ja daarom vind ik die opmerking in deze context gek…. Als je op een ander zijn of haar erf staat heb je je altijd te voegen… Het kan zijn dat je zo goed overeen komt dat dat niet stoort. Maar je kan niet doen en laten wat je wil als de grond niet van jou is. Wij hebben ook een stuk in gebruik. We horen de eigenaar zelden máár we weten ook wat de eigenaar wil aan onderhoud en zorgen dat dat in orde is en we weten dat het niet van ons is. Als de eigenaar zegt dat hij het terug wil dan moeten we er af. Klaar. Geen discussie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:09

Zo met je eens. Mijn moeder zei vroeger al:"als mensen iets gratis krijgen wordt het te vaak niet gewaardeerd cq respectvol mee omgegaan".
Zij is gestopt om die reden haar vakantie huis dat ook verhuurd werd, gratis aan vrienden te geven. Te vaak werd het last minute afgezegd of te goor achtergelaten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 18:43

Als ze nu leeg zou komen te staan hooien we ze gewoon. De huurder heeft ons ook meer gekost dan opgebracht en dit herstellen gaat ook weer kosten…. Nee. Ik laat ze nog liever leeg staan dan dat ik er nog iemand op laat nu buiten mijn controle om.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:30

Jullie hebben groot gelijk!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:32

Ik heb nooit anders geweten dan paarden in eigen beheer en eigen grond. Dus ik weet niet eens of ik wel zou kunnen een paard bij een ander hebben staan of in pension. Ik ben het zo gewoon om alles zelf te doen in functie van wat goed en nodig is voor mijn paarden dat ik betwijfel of het zou bevallen alles uit handen geven qua manier van voeren en weidegang.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 19:46

Zover ik weet hebben wij hen niet veel restricties op gelegd. Enkel de weide niet kapot laten lopen of rijden.

Ze had de neiging om haar paard in het middenstuk te laten eten waar ik dus normaal de zakken klaar zet en zelfs als ik dan in de schuur bezig was moest ik constant dat paard buiten jagen. Ik heb drie hengsten geweigerd omdat die regelmatig op verplaatsing wilde gaan en ik dat niet wilde ivm virussen enz en zij ging meerdere keren per week. Denk eigenlijk dat ik meer belemmerd werd door hen dan andersom. :=
Wij hadden nl ook het meeste gedoe met hooi brengen want daarvoor moest ik en op hun paarden en op de veulens letten. :+
Wij waren constant draad aan het herstellen omdat haar jongste Joy constant uit daagde. :=
Toen ik stuurde dat ik in de storm draad zat te maken kwam er ook geen hulp en dat is ook nooit vergoed. :=

Ik zou niet weten welke restricties ze van ons ondervonden heeft.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:03

Jeetje kan me dan best voorstellen dat je het zat werd.