xkusjeirene schreef:Ik ben even heel nieuwsgierig naar een aantal praktische zaken:
Hoe kopen jullie een paard? In het geval van een pensionstalling? Regelen jullie eerst de stalling en dan het paard of eerst het paard en dan de stalling?
Stel je hebt geen trailer? Huren jullie die? Laat je het paard brengen? Ga je iemand regelen die kan rijden?
En een koopcontract? Stellen jullie die op? (lijkt mij persoonlijk verdomde handig, maar ik weet niet of het nog gebeurt of dat dat nu anders gaat hihi) En als je dan een koopcontract hebt, hoe zet je dan dat paardenpaspoort op jou naam?
Verder ben ik ook nieuwsgierig hoe dat gaat met een keuring, stel je vind nou een paard die dicht bij jou staat. En je gaat keuren. De eigenaar heeft dezelfde dierenarts die jij ook wou voor het keuren. Dan is dat toch neem ik aan gewoon te vertrouwen?
Ik vraag dit voor mezelf, ik heb verder alles wat ik wil om een paard te kopen maar deze vragen blijven een beetje brandden en rond spoken in mijn hoofd. Wellicht kunnen jullie mij er goed antwoord op geven!
Koopcontract hebben we indertijd wel gedaan. Is niet raar maar ook geen standaard.
Stalling regel je eerst; vervolgens kopen we een paard zonder stalling te hebben, tja......
Vervoer ligt eraan. Die laatste stond letterlijk om de hoek en die is onder de man naar z'n nieuwe plek gegaan toen we die hadden. Voor de rest heb ik ze laten rijden, laten brengen en zelf gehaald, afhankelijk van de omstandigheden.
Ook een verkoper bleek om de neus laten worden door te zeggen: ik rij d'r naar huis. Dat was 125km.....