[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:11

jeetje77 schreef:
Volgens mij herinner ik me uit ergens in dit topic iets met lange losse haren en een schuurmachine? Die losse haren zijn ook echt gevaarlijk.

Jaja, daarom schreef ik ook van die sjaal, want ik dacht Mo heeft ook nog een spannend verhaal als mensen dit vergeten zouden zijn _O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:19

Gevonden! Vond het echt hilarisch toen, heerlijk ook die nuchterheid _O- _O-
Monique1963 schreef:
Benthhh, XladyX welkom in dit topic.

Weer een updateje, speciaal voor de beelddenkers, eentje tussendoor niet over Callas, niet over paarden, ja heeft er wel mee te maken, maar over mezelf. Jullie mogen het alleen lezen als jullie beloven niet te lachen, hahahaha, dat mag ik alleen zelf doen...

13-4
Hier lekker bezig. Ik doe de voetjes van onze shetjes zelf op dit moment, dat doe ik eerst met de nijptang, dan raspen, dan met de schuurmachine goed vlakken, en dan met die holle radius rasp die ik ervoor gekocht heb een mustangrol eraan. Vinden ze allemaal best.

Nou Poupette is echt een mini dus dan zit ik op de grond op mijn knieën met haar hoefje op mijn schoen gerust. Dan die zware schuurmachine vasthouden valt niet mee, maar goed, het werkt. Maar dit keer had ik mijn bril niet op. Dus ik buig me voorover om beter te kijken of ik het mooi gevlakt heb, komt mijn haar in de schuurmachine die nog aan stond. Van 0 naar 100cm in minder dan een seconde, zo mijn lange haar opgevreten, zeker 70cm. NIET LACHEN!

Het shetje reageerde nergens op en ik bleef gelukkig rustig behalve vloeken, maar ze begreep ook wel dat het niet tegen haar gericht was.

Sooooo deed zeer, man! Dus die machine slaat tegen mijn hoofd en tegen mijn mond, tand door mijn lip en die machine loopt vast in mijn haar maar de motor gaat niet uit, en ik voel mijn vel van mijn voorhoofd uitrekken. Handige antirimpelmethode. Levensgevaarlijk natuurlijk. Dus ik de stekker eruit gerukt, maar mijn haar zat er muurvast in, en die machine zat tot aan mijn voorhoofd vast! Siamese tweeling met de schuurmachine.

Dus ik met die machine die vastzat aan mijn hoofd als een soort gezwel van een olifantman naar binnen gelopen, och och och als iemand dat toch gefilmd had, dan had ik rijk geworden op youtube. Het was te pijnlijk om een selfie te maken. Afijn, ik naar binnen, die machine vasthouden natuurlijk want dat ding is hartstikke zwaar en hing aan mijn haar en aan mijn vel. Dus schaar precies tussen mijn vel en de machine door weten te halen en mijn haar door geknipt, zonder in mijn vel te knippen. Nou, ik heb er gelijk een pony bij, LOL.

Gelukkig alleen maar een bult en een schaafplek, zeg maar beetje heftige peeling, dus met een sisser afgelopen, maar de schuurmachine zit muurvast, die is kapot nu. Die moet opengeschroefd worden, maar dat zijn torks en ik weet niet waar Erwin die gelaten heeft. Ach, hij komt vanavond thuis, kan hij het repareren en mijn nieuwe coupe bewonderen, ik houd het maar even als een verrassing voor hem. Je hebt toch niet zitten lachen of wel? Afijn ik was toch wel geschrokken, stond te trillen op mijn benen, en ben maar niet gaan paardrijden. Ik breng mijn gemoedsrust dan teveel op haar over.

Het had vervelender kunnen aflopen, dat mijn vel ook in de machine was gekomen, maar gelukkig ben ik nog niet zo oud dat ik zoveel vel als een sharpei heb. Afijn, ik heb zelf achteraf echt in een deuk gelegen, dit was echt zo typisch ontzettend dom. Ik had een staart moeten indoen. Dus we lachen er weer om! Toen ik die machine van mijn kop af had, toen ben ik eerst teruggegaan om ze allemaal in het land te gooien, de rest van haar hoefjes doe ik morgen wel. Ik heb maar een lekker bakkie thee voor mezelf gemaakt.

Hierbij een foto van de pluk haar die uit de machine kwam toen we hem openschroefden om hem te repareren. En de machine doet het weer... Tja, ik ben ook blond 8-)

[ [url=m/Dfex6F.jpg]Afbeelding[/url] ]

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:54

Afbeelding

Sorry Mo, maar de foto is te leuk om hem niet in zijn geheel te plaatsen. En nee hoor, ik heb weer niet gelachen.

tamary

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:28

Voor verdere aandachtspunten qua veiligheid op boerderijen, etc. : https://www.yellowwellies.org/ Engelse site van organisatie speciaal voor veiligheid & voorlichting daarover.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 17:14

jeetje77 schreef:
Volgens mij herinner ik me uit ergens in dit topic iets met lange losse haren en een schuurmachine? Die losse haren zijn ook echt gevaarlijk.

En Pien, hoe heb je die foto nou toch gevonden!!! Hahaha ja dat dus. Ik had het er van de week nog over met mijn vriend, we zaten ook in een mogelijk gevaarlijke situatie, geen idee meer wat dat was, maar we noemen het "het schuurmachine-incident".

En jullie beren op de weg zijn terecht natuurlijk, het is altijd goed om goed na te denken als je met gevaarlijke apparaten werkt of op ladders staat. Onze stelregel is dat we nooit alleen zulke dingen doen. De ander moet in de buurt zijn. Maar ja als die ander zijn telefoon niet hoort, dan lig je gewoon met een gebroken rug 20 minuten te gillen en te bellen...

Trouwens het was ons altijd een raadsel geweest hoe ik toch van die ladder gestort kon zijn in febr. Nou ja, ladder, keukentrap. We hebben het nooit bij elkaar kunnen beredeneren. Wel had de keukentrap een geknakte poot en we dachten dat dat dan de oorzaak moest zijn geweest.

Maar sinds een paar dagen weten we de oorzaak. Ik heb in '99 een auto-ongeluk gehad en heb toen een whiplash opgelopen. Daar werd toen lacherig over gedaan. Het was een bij-uitsluiting-diagnose en dus "niet echt". Heb vanaf toen met alles beperkingen ervaren en vooral pijn. Tel dat op bij Scoliose (gedraaide ruggengraat) en je kunt je voorstellen dat mijn nek en rug altijd zeer hebben gedaan, waardoor ik verkeerd ben gaan belasten en mijn linkerheup al 10 jaar geleden eigenlijk aan vervanging toe was, maar men mij nog te jong vond. Begin 2019 geloof ik was ik weer eens van Callas "afgestapt" en zijn er foto's van boven tot onder gemaakt. Fysiotherapie werd aanbevolen. Ik kwam uiteindelijk bij een kraker terecht. Hij bekeek de foto's en vroeg, heb jij wel eens een auto-ongeluk gehad. Ik zat spontaan te janken. Ein-de-lijk erkenning na 20 jaar!!! Eindelijk iemand die het zag. Ik had niets gehint, niets gezegd, maar hij zei het zelf. Omdat hij artrose in mijn nek zag, waar je dat krijgt als je whiplash hebt gehad.
Afijn. Van de week stond ik dus op de ladder het plafond te witten. Ik kom van de ladder af en sta te tollen als dronkenlap en val gewoon om. Dus zou het misschien kunnen dat er door de artrose een bloedtoevoer naar mijn kleine hersenen geblokkeerd wordt? Zoiets? We denken in ieder geval dat ik toen ik de badkamer in het oude huis stond te voegen en dus ook omhoog stond te kijken, ik het bewustzijn verloren ben, vandaar dat ik ook niet meer weet waarom en hoe ik gevallen ben.

Van die dingen. Misschien ga ik het laten uitzoeken, dat weet ik nog niet.

Maar goed, ik heb vandaag weer met de meisjes geoefend. In de boxen. Want ik zag op het laatste filmpje dat Poupette al de keren dat ik targetten oefende niet begreep dat ze het target moest aanraken, maar dat ze dacht dat ze mijn vinger moest volgen. Als ik namelijk niet wijs, begrijpt ze er niets van. Dus ik heb getarget en het bijv naast haar gegooid. Het kwartje valt maar heel moeilijk dat ze zelf initiatief mag ontwikkelen om ernaartoe te gaan en het aan te raken. Dat blijf ik dus nog even bevestigen bij haar de komende tijd.

Maar Callas... Wauw. Het is zo gaaf om haar te zien redeneren! Ook voor haar bleek het minder vanzelfsprekend dan ik dacht, het is kennelijk echt die vinger, dus ook zij moest nu zelf nadenken van mij als ik de target ergens anders neerlegde. En nee aan mij snuffelen, mijn hand opzoeken, graven, buigen, was allemaal niet gewenst. Ik ben gewoon blijven staan, heb niets gedaan. Niets aangewezen, alleen maar naar de target blijven kijken en "raakaan" blijven zeggen en toen ze het doorhad... Wauw, wat een slimmerd. Ze werd er fanatiek van! Nog meer baasje, nog meer! Zo leuk! Ik gooide het ook onder haar door, whaaa humor vrouwtje, ik heb je wel door hoor!

Helaas niet gefilmd. Maar een volgende keer komt dat wel goed. Dus nog niet begonnen aan (vast)grijpen. Ik denk dat dat te snel zou zijn geweest.

Volgende keer weer een filmpje van de meisjes hoop ik .

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:02

Lieve Monique, leuk die lange tekst, wat ik lees is plezier, pret, en heel veel lol met je paardjes. Het is je gegund.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:10

Wat een leuk verhaal Mo. Gezellig prullen met de meisjes.

Marocje heeft de tekst en foto gevonden.

Ik heb een foto van mij gepakt. De link van Marocje gekopieerd. En deze precies aangepast als mijn voorbeeld foto aangaf en tadaaaaaaaa, de foto is daar. Wie niet sterk is moet slim zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:31

Idd slim Pien! Ik zag later dat de foto niet meer zichtbaar werd wanneer ie in quote stond, maar had het niet meer aangepast..

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:37

Hoi Monique,
Ik kom even uit de meelees-stand. Je whiplash verhaal is heel herkenbaar. Ik heb zo'n zelfde 'niet echte' diagnose.
En heb er heel veel jaren later eigenlijk geen last meer van, maar het plafond witten hoef ik niet te proberen. Dan zie ik ook al snel sterretjes en wordt duizelig. Je bent dus niet de enige.

Heb m'n whiplash trouwens niet door een auto-ongeluk opgelopen, maar tijdens het paardrijden. Ik bleef achter bij de sprong en werd via m'n teugels naar voren getrokken. Klapte met mijn gezicht tegen de hals van het paard en had in eerste instantie vooral een pijnlijke neus. Ben ook gewoon verder gegaan met de crossles. 's Avonds thuis danste de ondertiteling van de tv voor mijn ogen en werd de hoofdpijn steeds erger. Dat was het begin van een jaar of 10 flink klachten en geen goede diagnose. Gelukkig al bijna 30 jaar geleden dat het gebeurde, heb geen last meer, maar lang omhoog kijken vermijd ik onbewust altijd. Realiseerde me door jouw verhaal ineens weer waarom....

Wat heerlijk trouwens dat je weer zo kunt genieten van je paardjes. Mijn paard lijkt qua karakter wel wat op Callas, heb met de mijne ook echt stappen kunnen maken met clickeren. Heb er nog steeds iedere dag profijt van, al clicker ik niet actief meer.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:19

Jeetje die verhalen allemaal van wat er fout kan gaan... :( .

Het verhaal van Mo met het schuurmachine en haar wush haren , die kan ik me nog goed herinneren..
Dat was ook goed schrikken.

Heerlijk met de 2 dames wat oefeningen gedaan.
Ja Callas is echt slim ( wat ook wel eens niet zo handig is , omdat ze zelf al initiatief kunnen gaan nemen) en leert snel.

Leuk dat jullie er ook met zijn alle samen plezier aan beleven.
Daar draait het toch grotendeels om +:)+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 22:29

Welkom in het topic BriBro, wat rot dat jij ook hebt moeten meemaken waar ik doorheen ben gegaan. Ik heb vanaf het auto-ongeluk niet meer omhoog kunnen kijken zonder niet mijn hand achter in mijn nek te leggen en te drukken op een punt daar. Dan kon ik wel mijn hoofd naar achteren doen. Bij bijvoorbeeld vuurwerk kijken. Of sterren staren. En dus op een ladder staan en schilderen of zo is een drama. Maar goed, je went aan alles. Grappig dat jij ook geclickerd hebt met je paard. Rijd je nog wel?

Tamara dank je, we hebben idd plezier en Sandra daar draait het grotendeels om idd, rijden blijft wel mijn streven om naar toe te werken weer.

Marocje en Pien, wat zijn jullie slimme meiden!

Van de meisjes nog geen nieuwe filmpjes omdat het erg regent en in de boxen zo donker is. Komt goed, beloofd. Hier thuis zijn we wel weer een eindje verder, dus tijd voor weer eens een filmpje.

https://youtu.be/d4_x7LsaQYk

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:10

<3 mooi hoor de keuken!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:51

Mooie keuken MO, vind het witte plafond ook mooi staan. Wij willen het plafond in de woonkeuken ook nog steeds wit maken, zie nu wel dat het mooi staat. Zal er een stuk lichter door worden denk ik.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:54

De keuken wordt echt al super mooi, dan kan je ook al helemaal voorstellen hoe het uiteindelijk allemaal kan worden :))

Voor Poupette is het natuurlijk ook gek dat ze opeens na zo veel jaren zelf mag nadenken en samen mag gaan werken met de mens, zn verandering is niet niks :(:)
En natuurlijk ook super leuk dat Callas het zo goed oppakt, dat is natuurlijk ook motiverend voor jou :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:54

Mooi filmpje, prachtige keuken! Jullie hebben wel een beetje dezelfde smaak als wij :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:40

Zoooo, daar knapt het goed van op. Hier trouwens ook op diverse muren van die aantekeningen. Verdwijnt vanzelf met behangen/schilderen :P En die isolatie achter de osb-plaat ga je ook fijn vinden, denk ik :j

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:14

Dank je wel Monique, voor je welkom!
Ik rij niet meer op mijn paard, wij versterken elkaar teveel qua stress. Zeker door bekkenklachten (na 2 zwangerschappen), ben ik te bang voor een verkeerde beweging van m'n paard omdat ik dat niet op kan vangen. En dat werkt dus niet bij een paard wat nogal eens in de stress schiet. Ook al is ze echt al relaxter dan ze jaren geleden was. Het clickeren heeft daar echt bij geholpen. Mijn dochter van 13 rijdt nu op mijn paard. Zij kan onverwachte bewegingen goed opvangen en ze hebben samen een modus gevonden waarin er bijna nooit stress is. Ze doet ook heel veel handwerk met m'n paard, daar hebben ze ook les in samen. Verder zijn we het buiten rijden aan het oefenen, net als jij deed met Callas. Ik ga dan mee als veilige buddy en soms onze shet ook. Mijn dochter rijdt dan stukjes in draf bij me vandaan en weer terug in de hoop dat we toewerken naar het alleen naar buiten kunnen. Ik vind het soms nog best lastig en verdrietig dat ik er zelf niet meer op rij, maar ben de stress ook zat eerlijk gezegd. Dus ik probeer maar te genieten van wat wel kan. Laatst heeft er iemand anders geprobeerd op mijn paard te rijden (met mij toestemming), dat ging helemaal niet goed, die lag er binnen 5 minuten 2 keer naast. Weer pure stress bij m'n paard. Het duurde een maand voordat ze dat weer kwijt was en mijn dochter weer relaxed met haar kon rijden. Het komt kennelijk heel nauw en daar leggen we ons maar bij neer.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:19

De keuken is echt al mooi geworden...
Leuk om ons zo mee te laten genieten van jullie opknapwerk in het huis.
Ik geniet elke keer van je filmpjes.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:36

Wat leuk dat Target-ten
Mijn Freiberger look a like wordt er helemaal enthousiast van .
Heb een knal geel dekseltje van een master supplementen emmer
Als ze de deksel ziet wacht ze er al op dat ik m weg werp om aan te gaan raken
Of op een gekke plek houdt of leg .
Bleek laatst ideaal met trailer laden
Ze wilde niet, dacht zal t met wat brokjes proberen
Ze zag de gele deksel behorend bij de klicker brokjes en ze vloog de trailer in want touch de target is klick en brokje
Daar deed ze het wel voor .

Kei leuk dat callas en poupette dit leuk oppakken

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 20:54

Tinka schreef:
Mooie keuken MO, vind het witte plafond ook mooi staan. Wij willen het plafond in de woonkeuken ook nog steeds wit maken, zie nu wel dat het mooi staat. Zal er een stuk lichter door worden denk ik.

Dat is inderdaad waarom wij het doen, Tinka, de keuken wordt er enorm veel helderder door. Ik heb het eerst gewit met gewoon witsel, maar dat dekte na 2x nog niet. Oude lekkages en vuil blijven er doorheen komen. Dus nu heb ik het met een buitenverf gedaan op basis van olie. Dus wat je moet reinigen met white spirit. Dat dekt meteen over het witsel. Het is nu ook niet zo wit wit, het is gebroken wit, wat hetzelfde is als het ivoor van de keuken. Komt mooi uit dus.

Cera_D schreef:
De keuken wordt echt al super mooi, dan kan je ook al helemaal voorstellen hoe het uiteindelijk allemaal kan worden :))

Voor Poupette is het natuurlijk ook gek dat ze opeens na zo veel jaren zelf mag nadenken en samen mag gaan werken met de mens, zn verandering is niet niks :(:)
En natuurlijk ook super leuk dat Callas het zo goed oppakt, dat is natuurlijk ook motiverend voor jou :)

Inderdaad Cera zijn we van plan veel in deze stijl te doen. We zijn er erg blij mee.

Poupetje doet het supergoed, vooral voor haar leeftijd en idd haar verleden. Callas is best een slimme meid, maar soms ook weer helemaal niet, zie onderaan met verslagje.

JudithO schreef:
Mooi filmpje, prachtige keuken! Jullie hebben wel een beetje dezelfde smaak als wij :)

Leuk, Judith, goede smaak hebben jullie dan, LOL

Waratje schreef:
Zoooo, daar knapt het goed van op. Hier trouwens ook op diverse muren van die aantekeningen. Verdwijnt vanzelf met behangen/schilderen :P En die isolatie achter de osb-plaat ga je ook fijn vinden, denk ik :j

Hi Waratje, ja isoleren is echt wel een must want eerst kregen we het niet goed warm, nu wel. En we twijfelden tussen gipsblokken, gipsplaten of chipboard. Nu hadden we nog chipboard meegenomen van het oude huis, dat we daar over hielden, en dat paste exact hier. Keuze snel gemaakt. Lekker stevig. En niet zoveel werk als blokken lijmen. Gipsplaten vind ik altijd lastig om wat aan op te hangen, moet je toch weer paraplupluggen hebben, en echt stevig vind ik het niet altijd. De kastjes hebben best veel gewicht. Dus dit was gratis en snel klaar en stevig.

bribro schreef:
Dank je wel Monique, voor je welkom!
Ik rij niet meer op mijn paard, wij versterken elkaar teveel qua stress. Zeker door bekkenklachten (na 2 zwangerschappen), ben ik te bang voor een verkeerde beweging van m'n paard omdat ik dat niet op kan vangen. En dat werkt dus niet bij een paard wat nogal eens in de stress schiet. Ook al is ze echt al relaxter dan ze jaren geleden was. Het clickeren heeft daar echt bij geholpen. Mijn dochter van 13 rijdt nu op mijn paard. Zij kan onverwachte bewegingen goed opvangen en ze hebben samen een modus gevonden waarin er bijna nooit stress is. Ze doet ook heel veel handwerk met m'n paard, daar hebben ze ook les in samen. Verder zijn we het buiten rijden aan het oefenen, net als jij deed met Callas. Ik ga dan mee als veilige buddy en soms onze shet ook. Mijn dochter rijdt dan stukjes in draf bij me vandaan en weer terug in de hoop dat we toewerken naar het alleen naar buiten kunnen. Ik vind het soms nog best lastig en verdrietig dat ik er zelf niet meer op rij, maar ben de stress ook zat eerlijk gezegd. Dus ik probeer maar te genieten van wat wel kan. Laatst heeft er iemand anders geprobeerd op mijn paard te rijden (met mij toestemming), dat ging helemaal niet goed, die lag er binnen 5 minuten 2 keer naast. Weer pure stress bij m'n paard. Het duurde een maand voordat ze dat weer kwijt was en mijn dochter weer relaxed met haar kon rijden. Het komt kennelijk heel nauw en daar leggen we ons maar bij neer.

Heftig voor jullie bribro, het klinkt als precies hetzelfde traject als ik doorgelopen heb. stoer dat jullie doorgaan. Fijn dat je dochter je paard nog rijdt en dat jij haar bijstaat. Goed team! Hoop dat het steeds beter wordt voor jullie.

joey2010 schreef:
De keuken is echt al mooi geworden...
Leuk om ons zo mee te laten genieten van jullie opknapwerk in het huis.
Ik geniet elke keer van je filmpjes.

Dank je Sandra voor je complimentjes over de filmpjes en de keuken. Ik probeer iedere week een filmpje te maken, minimaal. Maar deze week erg weinig te melden.

Zinzi_jewel schreef:
Wat leuk dat Target-ten
Mijn Freiberger look a like wordt er helemaal enthousiast van .
Heb een knal geel dekseltje van een master supplementen emmer
Als ze de deksel ziet wacht ze er al op dat ik m weg werp om aan te gaan raken
Of op een gekke plek houdt of leg .
Bleek laatst ideaal met trailer laden
Ze wilde niet, dacht zal t met wat brokjes proberen
Ze zag de gele deksel behorend bij de klicker brokjes en ze vloog de trailer in want touch de target is klick en brokje
Daar deed ze het wel voor .

Kei leuk dat callas en poupette dit leuk oppakken

Gaaf dat jouw paard het ook zo goed oppakt(e). Heb je hem apporteren geleerd? Klinkt alsof hij dat gauw zou kunnen. En leuk verstoppertje met het target heb ik ook aan gedacht om dat te gaan doen. Wie weet!

pien_2010 schreef:
<3 mooi hoor de keuken!

Dank je pien voor je complimentje. Hij is nog lang niet af, maar erg fijn dat dit er al is. In januari komt de tweede levering en begin februari de natte hoek. Is wel mooi, dan kunnen we het gefaseerd aanpakken en tussendoor nog andere dingen aanpakken.

Ondertussen in paardLand, echt hoor, ik ga veel shetten kopen en dan geef ik ze groeihormonen, zodat ik ze kan rijden. Wat zijn shetjes toch koele monstertjes. Heb ik altijd gezegd. Voorbeeldje. Gisteren hebben we de voerbakken binnengekregen en opgehangen. Poupette komt haar box binnen. Potver geen emmer!!! Ze kijkt om naar mij van "eh, waar is mijn emmer!!!" Meteen erna ziet ze op dezelfde plek haar nieuwe voerbak iets hoger dan de emmer en ze gaat opgelucht lekker eten.
Callas. Boxdeur open. Ze stapt naar binnen met haar hoofd laag op zoek naar de emmer. In haar vaste eethoek is geen emmer. Ze komt met haar hoofd omhoog om naar mij te kijken, whaaaaaaa zit daar ineens een groot groen ding! Snorken gnuiven deinzen, mèn wat een griezel in die hoek. Natuurlijk rook ze haar voer dus binnen een minuut had ze haar angst overwonnen en ik clickte natuurlijk.
Maar wat een verschil in karakter. Zo cool en zo bang.
Ook vandaag. Er komt een leverancier. Het stormt. Vre-se-lijk eng vond Callas die vrachtwagen. Dus door het land sjezen en zover ze kon met steert in de lucht. Poupette was wel aangestoken, dus rende ook. Ondertussen zijn ze wel stiknieuwsgierig want er is ook een mens. Een mens betekent altijd knuffels, praatje en soms een koekje. Dus ze kwamen allebei dichtbij en terwijl de mens een pallet uitlaadde (een raam voor in de bijkeuken) waren ze weer rustig. Gaat die man even later achteruit rijden, dus komt er zo'n achteruitrijdpiep. Whaaaa weer eng!
Zucht. Gaat het ooit nog goedkomen.

Afijn, we gaan morgen 1 nacht weg. Terug naar het oude huis. Winterklaar maken. Half september zijn we ook 1 nachtje weggeweest, dus het zou moeten kunnen, maar toen was Shadow de leider er nog. Dus ik ga toch met een geknepen gevoel weg. De buren letten wel op, maar het terrein is niet zo overzichtelijk met overal hoeken en veldjes. Dus ik vind het retespannend.

Aansluitend hebben we vrienden over de vloer voor een paar dagen dus geen filmpjes voor eventjes. Zal ook niet zo veel op bokt zijn eventjes.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:19

Ik wil het plafond in de woonkeuken eerst met grondverf doen en daarna lakverf. Heb ik in de badkamer ook gedaan. Wel veel werk, 2 lagen grondverf en 2 lak. De woonkeuken is wel veel donkerder hout en veel groter natuurlijk. Gaan we wel doen als we er wonen denk ik.

Paulobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:34

Jeetje... ik heb geen Netflix maar who needs that als er ook dit topic is! Ik doe bijna nooit iets met Bokt, maar zocht laatst in de fora op de term 'clickertraining' en kwam toen hier terecht. Eerst de laatste pagina's gelezen, toen aan het begin begonnen, tot en met pagina 45. Wat een ontwikkelingen!
En daarna weer naar de latere pagina's, vanaf jullie verhuizing tot hier. Mijn vriend kwam op een gegeven moment meekijken naar de filmpjes en was enigszins ontgoocheld toen ik zei dat ik echt naar buiten moest naar de paarden :D
Ben zelf ook net bezig met clickertraining en heb ook een Tinker. Wat ander typje dan Callas, ze is extreem gevoelig voor druk en wil (wilde) er meteen vandoor als ze te veel druk ervoer. Ik kon bijvoorbeeld haar voeten niet normaal aanraken, laat staan optillen. Ze is 12 en er is zelfs met haar gereden (daar zijn haar vorige eigenaren wel mee opgehouden omdat ze zoveel stress ervoer), maar eigenlijk is ze op veel gebieden nog soort van groen. Met een paar weken clickertraining heb ik de laatste weken al meer bereikt dan in de paar jaar ervoor, waarin ik haar maar zo'n beetje heb gelaten. In plaats van steeds die 'nee, vind ik te spannend' zegt ze nu ja! op dingen en dat is zo geweldig leuk om mee te maken. Mijn andere paard vindt het ook leuk. Het geeft weer zoveel plezier, en dat op de vierkante meter. Ik ben heel blij dat ik ermee ben begonnen. Wie weet kan ik ooit op deze manier nog gaan rijden met mijn Tinker - ik heb nog nooit geprobeerd op haar rug te zitten. Maar wie weet. En zo niet, ook goed.
Heel bijzonder om jullie ontwikkeling (deels dan) te volgen. Op jullie nieuwe plek voelt het heel anders dan op de vorige. In de bergen leek het wel alsof jullie steeds heftige, oncontroleerbare dingen overkwamen. Hier lijk je rustiger te zijn - zomaar een observatie. Ik blijf meelezen en -kijken!
Groeten, Ingrid

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 14:12

Tinka, inderdaad een fijne schilderklus voor de zomer.

Welkom PaulobIngrid in het topic, dapper dat je je aan het topic begonnen bent. Hahaha, netflix niet nodig... Wat leuk te lezen dat je ook een clickertinker hebt ;-) ik hoop dat je ooit weer kunt gaan rijden.

Ik heb van de week weinig geclickerd. We waren een paar dagen weg en hadden visite. Gelukkig waren de meisjes ok toen we terugkwamen.

Inderdaad voelt onze nieuwe plek aan alle kanten veel beter. Toevalligerwijs heb ik net weer eens een filmpje gemaakt, met ons oude huis erbij. https://youtu.be/qsZbP0P5e5M

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:26

Tjonge, hopelijk in 2021 minder pech.
Hoe was het voor jullie om in het oude huis rond te lopen?

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:28

Ach wat een pech, wens Erwin maar beterschap! Wat was er gebeurt?

En wauw, wat hebben jullie een mooie plek gemaakt van jullie oude huisje, en wat een uitzicht <3
Verbaast me helemaal niks dat jullie zo veel geïnteresseerden hadden. Maar jullie huisje nu heeft ook wel echt iets heel knus, ik kan me voorstellen dat dat ook meer als thuis voelt.