[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:15

Zag inderdaad het M er nog zo vanaf, maar dat hoeft niks te betekenen, paardlief hoeft natuurlijk niet elke dag op M niveau getraind te worden.
Erg nette foto's en vind het wel erg knap dat je een exact bij elkaar passend tuig hebt kunnen vinden!

Alano dat is netjes, denk eerder dat ze het niet vertrouwden en voor het paard ook beter was dat die zou blijven staan. Eerlijke handel!

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 20:17

Dat was ook niet makkelijk ik heb letterlijk mijn beugelriem naar ruitershops gesleept op te vergelijken :=

Ze doet de M oefeningen wel netjes maar mist inderdaad echt het zitten en voor mij mag ze een stuk flitsender aan de hulpen dus daar gaan we eerst aan werken.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:20

dat heb ik ook wel eens gedaan, maar alsnog van een koude kermis thuis gekomen.
Inmiddels de hoop opgegeven om passend tuig te vinden en al het bruine spul de deur uit gedaan.

Als mijn jaarling zover is wil ik daar wel weer bruin voor hebben, maar dat zal een lastige zoektocht worden daar ik alleen op Anky zadels kan zitten

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:29

Seven schreef:
Nou dan speciaal voor jou Nicole :D

Atti en lisch (ja meis ik op bokt jij ook op bokt :D )

Leuk paard Seven, heb je die via dit topic gevonden? Zo'n type paard spreekt mij ook aan.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:31

Bij de 1e keer ging ik kijken voor een mooie zwarte merrie. Helaas te groot. Echter hadden ze ook een hengst voor mij. Alleen daar was nog maar 1 x opgezeten. Ze gaven eerlijk aan. omdat je er toch ben laat ik hem zien onder het zadel. Maar je kan er nu nog niet op. Dat is onredelijk. 2 weken later kwam ik nog een keer voor merrie. Maar toch echt te groot. En toen zijden ze zo nu kan je zelf op de hengst. Maar je krijg hem niet mee voordat je er goed op kan rijden. Dan spreken we af dat je een paar keer hier heen komt. Ik op de hengst ging super. Echter was het toch qua rijden mijn type niet. Ze waren niet boos, ze waren niet teleurgesteld. Ze zijden gewoon bel me over een week of wat nog eens. En ze bleven allen aardig. Oja ze gaan per 1 januari verhuizen naar Soest Eldorado.

alano schreef:
blubdevis schreef:
Oké maar hoe zit het qua betrouwbaarheid? Stel dat het paard om wat voor reden dan ook niet aan verwachtingen voldoet?

Ik ken deze stal ook goed. Ik had daar mijn droompaard gevonden maar ze wilde hem niet meegeven zonder dat hij zadelmak was omdat ze wel een passend paard wilde verkopen. Naja paard werd zadelmak gemaakt, ik vaak erheen om te kijken maar hij bleef rodeo doen. Toen zeiden ze dus eerlijk dat deze niet bij mij zal passen of in ieder geval voorlopig nog niet. Hij was nog te speels dus zij hebben hem nu op de wei gezet zodat hij verder zadelmak gemaakt kan worden als hij er aan toe is. (Zat totaal geen kwaad in dat paard namelijk)

Kortom ik heb hele positieve ervaringen met ze. Ze verkopen alleen een paard dat bij je past anders mag je hem gewoon niet van ze kopen. Tot nu toe zijn dit de enige mensen waar ik vertrouwen in heb qua paardenhandel. :)

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:35

Ik heb een paard bij 7 jaar laten castereren. Ging super. Hij had een mooie bouw. En werd een stuk rustiger

Demy_x schreef:
Iemand ervaring met castreren op latere leeftijd? Zag net namelijk super gave pony op Sporthorses. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 20:43

Nee ik heb haar niet via dit topic gevonden :D
Kreeg haar hier in de buurt aangeboden, persoonlijk vind ik dat je de paarden met body steeds minder ziet ze worden steeds popperiger en dat is totaal niet wat bij mij past.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:46

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:47

Die heb ik testgereden, die E ;)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:49

Leuk om haar weer te zien Seven!
Ziet er fijn uit. :)

scherpepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:52

@nicole, hoe kun je in het ene topic [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII in godsnaam op zoek zijn naar een paard/pony van meer geld dan de gemiddelde liefhebber ooit bij mekaar gespaard heeft en in het andere topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=217&t=1673255&hilit=luca krokodillentranen huilen omdat je je pony hebt moeten verkopen vanwege financiële redenen?????

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:53

Oei weer iemand :o

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:55

scherpepen schreef:
@nicole, hoe kun je in het ene topic [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII in godsnaam op zoek zijn naar een paard/pony van meer geld dan de gemiddelde liefhebber ooit bij mekaar gespaard heeft en in het andere topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=217&t=1673255&hilit=luca krokodillentranen huilen omdat je je pony hebt moeten verkopen vanwege financiële redenen?????

Wauw, waar bemoei jij je mee als ik vragen mag? Wat gaat het jouw aan hoe Nicole aan haar spaarcenten komt? Uit het topic van Nicole blijkt eerlijk waarom ze Luca toen weg heeft moeten doen. Dat ze nu weer een paard zoekt heeft niks met de verkoop van Luca te maken omdat ze toen problemen had. Die problemen zijn nu weg en is ze dus weer op zoek naar een paardje. Als het kon zou ze Luca terugkopen dat heeft ze 1000 x gezegd.

Dus waarom jij Nicole zo persoonlijk aanvalt is voor mij een raadsel?
Laatst bijgewerkt door NWDynamite op 28-11-12 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:57

scherpepen schreef:

Nicole heeft het hier al meermaals uitgelegd in grote lijnen. Dus doe even je best en zoek dat op.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:58

Laatst bijgewerkt door Shalot op 28-11-12 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:58

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:59

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:00

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:04

Leuk dier Nessie :)

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:07

scherpepen schreef:

Daarom neem ik Nicole ook met een grote korrel zout!
En uitleggen?? Doet ze helemaal niet...
Heb het haar zelfs per PB gevraagd maar geen antwoord.
Tis onmogelijk om dit hele topic door te spitten.
En inderdaad het gaat ons niet echt iets aan maar tis niet erg geloofwaardig.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:07

Ik wil hem niet hoor, ik wil geen schimmel (Ik klikte erop omdat ik in het klein dacht dat hij donker was). Maar ik dacht misschien is dit een gaaf dier voor een ander, want het type is wel mooi :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:09

Ik geloof niet dat iemand zich hier hoeft te verantwoorden :Y) kom op zeg en dan ook nog in andermans portemonnee kunnen kijken :roll:

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:10

voor 12 fotos rontgen is €150,- niet duur toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:11

listiglistje schreef:
Ik geloof niet dat iemand zich hier hoeft te verantwoorden :Y) kom op zeg en dan ook nog in andermans portemonnee kunnen kijken :roll:

Goh, nu niet..........

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:12

Dat betaal je bij ons al voor een klinische keuring. Rontgen is 300,-- of klinisch en rontgen en klinisch 500 dus vraag me dan af of het een da is die erkend is als rongenlogisch