Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:41

MyWishMax schreef:
Oh goede benzz! In mijn hoofd was 2021 nog helemaal niet lang geleden, maar het is toch al langer en inderdaad van 3 tot 7 heb je ook nog de bovenlijn die in de tussentijd volgroeid is. Plus belasting van die jaren.

In mijn hoofd ook, maar helaas gaat de tijd heel snel :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:48

c_alsemgeest schreef:
Ah jammer, deze is 1m75 :P
Wel wat hoger niveau dan gezocht werd, erg fijn beest.

Als ik de loterij win vraag ik eerst aan jou of je wat weet :')

Benzz, erg he? :+

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 21:01

Ja hoor redelijk vaak wel iets voordat ze echt online aangeboden staan.
Maar is inderdaad wel vaak wat hoger segment. :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 21:23

Rochiril schreef:
Lukasje schreef:
Phoe, dat vind ik eerlijk gezegd een hele moeilijke. Ik zou in jouw geval vrees hebben dat de merrie in verkeerde handen terecht komt en iemand ze doorverkoopt.

Daar ben ik ook wel wat huiverig voor, maar wat rest me? Ik ben een zacht ei, dus heel zakelijk ben ik niet, en inslapen is vermoedelijk ook niet wat een veearts gaat doen met een klinisch kern gezond paard.
Dus nu weet ik het ook niet zo goed. Ik had wel hoop dat iemand er interesse in had vanwege haar vrij interessante afstamming.... maar het lijkt er niet echt op

Ik hoorde weer van DA dat paarden van een cyste in het kroonbeen zelden kreupel worden. Mss niet voor de springsport omdat dan de belasting groter is. Heb je ook gedacht aan een operatie?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 22:16

Gulpje schreef:
Casarell schreef:
Mag ik even inbreken?

Is hier misschien ook iemand die interesse heeft in een 5 jarige merrie van 1.68, die wegens tijdgebrek alleen de basis kent? Dier is niet van mij hoor, maar verkoper denkt dat ze haar nu nog niet te koop kan zetten omdat ze nog zo weinig kent. Is een hele brave merrie, dressuurgefokt en is 100% gezond.

Ik ben zelf van mening dat ze deze gerust te koop kan zetten, met de vermelding erbij dat ze nog niet veel kent. En omdat ze al 5 is, is ze ook niet overvraagt en heeft ze mooi uit kunnen groeien.

Verkoper is trouwens wel echt met haar paarden begaan, dus een goed plekje is wel belangrijk.

Dienstmededeling! Deze onwijs knappe en lieve merrie is onder voorbehoud van keuring verkocht.
AAN MIJ *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 <3 <3 <3 <3

Casarell is natuurlijk de Forever Heldin van Bokt voor mij, dat snappen jullie wel <3

Wat leuk! Gefeliciteerd!

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 22:58

MyWishMax schreef:
Ik dacht juist een kleintje, toch? :+ Er was wel iemand ja!

Ik zoek een kleintje!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 23:11

Sorry. Ik kom hier even binnenvallen.
Ik zit al heel lang in de pony’s. Echter zijn mijn beide pony’s 23 en 14 jaar geleden letterlijk aan komen waaien :=

Nu zoetjes aan aan het rond kijken.
Maar het duikelt me nu al.
Het aanbod op marktplaats 2ehands en e horses? Is waardeloos (sorry).

En mijn favoriete website van vroeder (addhorse.co.uk) bestaat niet meer -O-

Dus mijn vraag is eigenlijk waar zoeken jullie?
Ik heb Facebook geprobeerd. Maar dat gebruik ik normaliter niet. Dus ik snap er de ballen niet van :')

Ik ben opzoek naar ofwel een Welsh cob merrie (liefst valk of zwart O:) ) en of een Welsh a’tje welke bomproof is en bereden.
De Welsh a mag ouder zijn, ruin of merrie maakt niet zoveel uit.

Wie heeft er de gouden tip voor mij?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 23:12

Ik vind sporthorses fijner dan ehorses. Verder inderdaad Facebook.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 23:15

En hoe zoek je dan op Facebook?
Ik heb een Welsh cob for sale Wales groep gevonden en er staan alleen spullen op _O-

Verder vind ik wel wat groepen her en der. Maar veel lijkt er al lang op te staan en er niet afgehaald te zijn?

Wat ik zoek is best specifiek wat het ook lastig maakt natuurlijk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 07:40

Saul schreef:
Ik heb een Welsh cob for sale Wales groep gevonden en er staan alleen spullen op _O-

Verder vind ik wel wat groepen her en der. Maar veel lijkt er al lang op te staan en er niet afgehaald te zijn?

Deze groep geprobeerd? https://www.facebook.com/share/g/12MkoB ... tid=wwXIfr

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:39

Saul schreef:

Zag laatst nog een leuke merrie voorbij komen op fb. Weet niet of die ook in de groepen aangeboden is, maar heb je een pb gestuurd.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:42

Zijn er nog wel groepen op Facebook waar paarden worden aangeboden? Dacht dat het niet (meer) mocht en die groepen daardoor gestopt waren.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:50

Saul schreef:
Ik zit al heel lang in de pony’s. Echter zijn mijn beide pony’s 23 en 14 jaar geleden letterlijk aan komen waaien :=

Ik heb Facebook geprobeerd. Maar dat gebruik ik normaliter niet. Dus ik snap er de ballen niet van :')

Ik ben opzoek naar ofwel een Welsh cob merrie (liefst valk of zwart O:) ) en of een Welsh a’tje welke bomproof is en bereden.

Stuur me eventjes een PB!
Ik weet er een paar te koop en ook wat groepen waarin cobs worden aangeboden :) !

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:13

Zijn nog wel groep. Onder de naam paard zoekt nieuw huis, paard zoekt maatje etc. En prijs wordt dan met wortels gecommuniceerd enzo! Dus ze zijn er nog wel!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:37

Saul schreef:

Mocht je ook over de grens zoeken. tieranzeigen.de

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:42

Ik blijf het zeggen: plaats ook zeker een zoekertje! Soms willen eigenaren wel verkopen, maar zien ze op tegen het plaatsen van een advertentie, vragen beantwoorden, etc. Een leuk zoekertje kan dan heel laagdrempelig zijn! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:58

Saul schreef:

Je zou eens wat evenementen kunnen bezoeken. Daar kom je de fokkers tegen, maar ook eigenaren en liefhebbers en soms ook pony's die te koop zijn.
https://www.wpcvnederland.nl/
https://nwpcs.nl/

Op sporthorses staan er ook wel wat.
Ik vind dit bijvoorbeeld wel een leuke; niet jouw kleur maar wel apart.
https://www.sporthorses.nl/ponys-te-koo ... =welsh-cob

Je kunt ook wat fokkers actief benaderen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:20

Babootje schreef:
Saul schreef:

Je zou eens wat evenementen kunnen bezoeken. Daar kom je de fokkers tegen, maar ook eigenaren en liefhebbers en soms ook pony's die te koop zijn.
https://www.wpcvnederland.nl/
https://nwpcs.nl/

Op sporthorses staan er ook wel wat.
Ik vind dit bijvoorbeeld wel een leuke; niet jouw kleur maar wel apart.
https://www.sporthorses.nl/ponys-te-koo ... =welsh-cob

Je kunt ook wat fokkers actief benaderen.

Zeker goede tip! Ik ben ook via via aan mijn Welsh cob merrie gekomen :) .

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:49

Ik zit er zelf over te twijfelen om mijn paard (1.61 ong) te verkopen.. alleen ben ik bang dat ze niet goed terecht komt omdat ze nogal een verleden heeft. Het is een hele lieve merrie van ondertussen 18 jaar oud. In de hand heeft ze een kleine gebruiksaanwijzing omdat ze verlatingsangst heeft richting de kudde (hier wel al flinke stappen mee gemaakt) en onder het zadel is ze echt bom proef. Ze heeft in het verleden ook 2x een veulen gehad en haar dochter hebben we momenteel ook in bezit (net zo bomproef)
Ik heb haar zelf recreatief gereden, met wat balkjes werk. Maar het is wel echt een diesel en goed nageven vind ze moeilijk. Verder zitten alle oefeningen tot het M1 er wel op.

Nu zit ik ook te twijfelen als ik haar wel ga verkopen, wat is een realistische vraagprijs? Een goed huisje is voor mij wel belangrijker dan de prijs.

Hebben jullie enig idee?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 12:09

Bedankt voor de tip! Heel waardevol.
Als je niet op zoek bent komt er vanalles op je pad. En als je zoektocht dan onverhoopt toch begint dan zoek je een speld in een hooiberg :=

Qua Welsh cob ben ik kieskeurig. Deze heeft voor mij ook minder haast.
De kleine pony kan wat meer haast krijgen maar dat hangt van verschillende factoren af.

Goed idee fokkers te benaderen. Ik dacht er zelf al aan gister om mijn oude werk adres (Llanarth stud) te benaderen.
Het allerliefste zou ik een mooie merrie uit hun bloedlijn hebben <3.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 12:13

xwendydjx schreef:
Ik zit er zelf over te twijfelen om mijn paard (1.61 ong) te verkopen.. alleen ben ik bang dat ze niet goed terecht komt omdat ze nogal een verleden heeft. Het is een hele lieve merrie van ondertussen 18 jaar oud. In de hand heeft ze een kleine gebruiksaanwijzing omdat ze verlatingsangst heeft richting de kudde (hier wel al flinke stappen mee gemaakt) en onder het zadel is ze echt bom proef. Ze heeft in het verleden ook 2x een veulen gehad en haar dochter hebben we momenteel ook in bezit (net zo bomproef)
Ik heb haar zelf recreatief gereden, met wat balkjes werk. Maar het is wel echt een diesel en goed nageven vind ze moeilijk. Verder zitten alle oefeningen tot het M1 er wel op.

Nu zit ik ook te twijfelen als ik haar wel ga verkopen, wat is een realistische vraagprijs? Een goed huisje is voor mij wel belangrijker dan de prijs.

Hebben jullie enig idee?

Lastig..de meeste mensen die een paard van die leeftijd zoeken rijden het liefst ongecompliceerd buiten. Het ligt denk ik echt aan de mate van de gebruiksaanwijzing die ze heeft en daarnaast lijkt ze dus niet zo makkelijk na te rijden te zijn?

Zou ze wel geschikt zijn voor iemand die alleen bosritten wil maken? Ik denk dat een realistische vraagprijs zo tussen de E2500,-/ E3500,- zit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:09

Merrie van de buurman is goedgekeurd. Nu nog ff wachten op de uitslag van een bloedonderzoek. De stal waar ze komt te staan moeten ze een negatieve test hebben voor drager van droes. Had daar nog nooit van gehoord.

Verder hoorde ik van de dierenarts dat de handel nu wel wat slechter is

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:17

MarjanB schreef:
Merrie van de buurman is goedgekeurd. Nu nog ff wachten op de uitslag van een bloedonderzoek. De stal waar ze komt te staan moeten ze een negatieve test hebben voor drager van droes. Had daar nog nooit van gehoord.

Verder hoorde ik van de dierenarts dat de handel nu wel wat slechter is

Ja dat ga je steeds meer horen. Droes is een bacterie dus het is geen viraal dragerschap zoals rhino/herpes. Maar de bacterie kan na besmetting achterblijven in de luchtzakken waardoor het paard bij verminderde weerstand uit zichzelf (zonder besmetting van buitenaf) weer besmettelijk is. Zo heb ik dat begrepen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:24

Ja klopt, maar wist niet dat pensionstallen dat verplicht stellen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:32

Fijn dat de merrie verkocht is.

Volgens mij is de handel slap voor jonge paarden, oude paarden en “probleempaarden”.

Wat braaf en goed is, lijkt lekker door te lopen.