Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:23

oji schreef:
DeesVH83 schreef:
Inderdaad het eerste wat ik gisteren dus ook zei.
Er gaat niemand meer als eerste van ons op, eerst de eigenaar.
Wij zoeken gewoon een braaf beginnerspaard dus gingen er idd niet van uit dat ze zwaar zou gaan bokken.
Maar goed, weer een les geleerd.

Je kunt er als eigenaar gewoon ook niet altijd wat van zeggen. Ik heb ook een tijd op een paard gereden, was in mijn beleving echt de braafste ooit. Tot ik een keertje iemand anders erop liet, ik geloofde mijn ogen niet wat ik voor mij zag gebeuren, zo verschrikkelijk bokken net zo lang tot ze eraf vloog. Paard mankeerde niets, meisje was een ervaren en vriendelijke amazone, maar paard bleek heel eenkennig. Dat weet je dus pas op het moment dat je er een ander opzet. Hoeft helemaal geen kwade opzet van de verkoper geweest te zijn. Als ik dat dier van toen had moeten adverteren had ik ook gezet, poepbraaf, zeer geschikt voor een onzekere en/of minder ervaren ruiter.

En wat betreft de kleine ponies, niet iedereen zoekt alleen maar een hele brave. Ik weet nog wel toen ik nog op de B-tjes pastte (als kind dus) dat ik braaf maar saai vond en juist hoe wilder/lastiger en hoe vaker ik vliegles kreeg, hoe leuker ik het vond.

Toch zou ik als ik kinderen zou hebben daar een dergelijke pony niet voor kopen want kinderen zien het gevaar niet en kunnen bij een val wel lelijk terechtkomen.

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:26

Elisa2 schreef:
Oja gezien en ik vind de tekst heel warrig overkomen, dat zou mij afschrikken. Ik lees vooral: problemen...geen kinderpony, lastig etc.

Ik zou het anders formuleren: Leuke B spring (allround) pony, heeft plezier in het springen, kent alle dressuurknopjes (noem oefeningen), heeft wel een gevorderde ruiter nodig want kan weleens een bokje geven. Is behandeld door osteo/ tandarts, verkeersmak. Leuke pony voor fanatiek ruitertje.

En de rest kun je toelichten als mensen komen kijken en dan kun je ze zelf ook selecteren op ervaring en begeleiding.

En dan een paar foto's/ filmpjes erbij doen ohz en van vrijspringen oid.


Ik zou dat er nog niet eens bij zetten
Gewoon: leuke pony met voldoende talent voor fanatiek ruitertje om verder te beleren. Leuk koppie heeft ie trouwens.
En idd niet het hele verhaal. Waar het om gaat is hoe hij nu is. Als mensen komen kijken en vragen waarom hij nog niet verder beleerd of uitgebracht is, kun je best vertellen dat je hem hebt overgenomen van iemand die er niet veel mee heeft gedaan. En zeggen dat ie nu de basis beginselen goed beheerst maar dat er nog wel wat werk aan zit.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:32

Elisa2 schreef:
Mensen lezen vaak ook niet heel goed qua advertentie, maar goed..je weet niet of het daar aan ligt. Misschien is het de vraagprijs, geen goede foto's, niveau, veel aanbod etc.


Nou dat, in mijn advertentie staat nier geschikt voor beginnende en onzekere ruiters.
Geven aan dat ze heel goed op hulpen reageert.
Komt er een beginnende ruiter (bleek achteraf) die haar op een hardhandige manier beenhulp geeft.. nou ja eerder schoppen..
Is dus niks geworden..

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:34

ikke schreef:
Als je zonen tegen elkaar gaan opbieden hoe vaak ze er in de springles vanaf gevallen zijn, moet je je als ouder toch eens achter je oor gaan krabben, aldus de betreffende ouder (en onze hoefsmid) :D

Vroeger zei een instructeur van mij altijd "Je moet minimaal 100 x gevallen zijn voor je een goede ruiter bent" (is al ruim 40 jaar geleden, denk niet dat dat nu nog als didactisch verantwoord wordt gezien). Ik deed dus heel erg mijn best om aan die 100 keer te komen....ruimschoots gelukt.

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:50

Haha die ken ik ook en denk dat mij dat ook wel is gelukt. Wij kregen vroeger gewoon nog valtraining, hoe kun je je het beste gecontroleerd laten vallen als je toch wel gaat. En lekker zonder zadel knarren en springen. Tegenwoordig is alles 'gevaarlijk'.

Earth

Berichten: 8027
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:53

Paar jaar terug ging mn rug op de foto en daar stond mn stuitje bij op. Kwam de arts vragen wat ik toch allemaal had uitgespookt want stuitje leek minstens 2 keer gebroken te zijn geweest, als in kleine scheurtjes en wat scheef enzo. Ja uhh paardrijden. :') Ik ben er ook zoooo vaak vanaf gedonderd, echt wel 100+ keer :') Vallen hoorde erbij :P

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:42

Elisa2 schreef:
Haha die ken ik ook en denk dat mij dat ook wel is gelukt. Wij kregen vroeger gewoon nog valtraining, hoe kun je je het beste gecontroleerd laten vallen als je toch wel gaat. En lekker zonder zadel knarren en springen. Tegenwoordig is alles 'gevaarlijk'.


Ongecontroleerd vallen loopt meestal het beste af. Ik zeg altijd: zolang mogelijk volhouden :D :D :D :D

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:44

BugsFunny schreef:
Elisa2 schreef:
Mensen lezen vaak ook niet heel goed qua advertentie, maar goed..je weet niet of het daar aan ligt. Misschien is het de vraagprijs, geen goede foto's, niveau, veel aanbod etc.


Nou dat, in mijn advertentie staat nier geschikt voor beginnende en onzekere ruiters.
Geven aan dat ze heel goed op hulpen reageert.
Komt er een beginnende ruiter (bleek achteraf) die haar op een hardhandige manier beenhulp geeft.. nou ja eerder schoppen..
Is dus niks geworden..


Mensen overschatten zichzelf ook. Wellicht nog iets beter uitvragen. Heb je al eens een eigen paard gehad? Welk niveau heb je gereden? Dat soort dingen. Dan kun je 2/3 dat zich meldt al afstrepen. Scheelt een hoop gedoe en tijd.

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:57

Vandaar dat ik nog steeds niet kan rijden _O-
Als kind zijnde wel redelijk wat keren er af gevallen maar 100x red ik niet

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:04

Haha, nou dan heb je nog wat te doen...

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:10

Babootje schreef:
Elisa2 schreef:
Oja gezien en ik vind de tekst heel warrig overkomen, dat zou mij afschrikken. Ik lees vooral: problemen...geen kinderpony, lastig etc.

Ik zou het anders formuleren: Leuke B spring (allround) pony, heeft plezier in het springen, kent alle dressuurknopjes (noem oefeningen), heeft wel een gevorderde ruiter nodig want kan weleens een bokje geven. Is behandeld door osteo/ tandarts, verkeersmak. Leuke pony voor fanatiek ruitertje.

En de rest kun je toelichten als mensen komen kijken en dan kun je ze zelf ook selecteren op ervaring en begeleiding.

En dan een paar foto's/ filmpjes erbij doen ohz en van vrijspringen oid.


Ik zou dat er nog niet eens bij zetten
Gewoon: leuke pony met voldoende talent voor fanatiek ruitertje om verder te beleren. Leuk koppie heeft ie trouwens.
En idd niet het hele verhaal. Waar het om gaat is hoe hij nu is. Als mensen komen kijken en vragen waarom hij nog niet verder beleerd of uitgebracht is, kun je best vertellen dat je hem hebt overgenomen van iemand die er niet veel mee heeft gedaan. En zeggen dat ie nu de basis beginselen goed beheerst maar dat er nog wel wat werk aan zit.

Ik vind dat je wel degelijk erbij moet zetten dat hij wel een bokje zou kunnen geven. Gezien enkele posts hier zijn er zat personen die dat niet erg vinden maar ik zou het wel erg vinden en als leerpony kan hij dan niet worden ingezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:29

Elisa2 schreef:
Haha, nou dan heb je nog wat te doen...

Nou ik stap toch liever op de normale manier af zeg maar :P
Neem wel extra lessen _O-

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:44

heb de advertentie wat aangepast. dat hij weleens wil bokken zet ik er wel in. anders krijg je zo'n reactie als hier in het topic. en hij doet het soms dus dat is fijn om op voorhand te weten. dan kunnen veel ruitertje thuis blijven.
als heeft gisteren mijn nichtje die onervaren is met rijden er onder begeleiding van mijn opgereden zowel stap als draf en dat deed de pony erg netjes ( en mijn nichtje ook)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:02

StalNollie schreef:
heb de advertentie wat aangepast. dat hij weleens wil bokken zet ik er wel in. anders krijg je zo'n reactie als hier in het topic. en hij doet het soms dus dat is fijn om op voorhand te weten. dan kunnen veel ruitertje thuis blijven.
als heeft gisteren mijn nichtje die onervaren is met rijden er onder begeleiding van mijn opgereden zowel stap als draf en dat deed de pony erg netjes ( en mijn nichtje ook)

Siert je alleen maar dat je er eerlijk over bent, zo heb ik vorig jaar mijn paard verkocht en er ook bij gezet dat ze niet voor beginners geschikt was aangezien ze dus ook wel eens wou bokken.

De 2e kijker was dus nog wel redelijk beginner, wat ze mij pas vertelde dat ze er waren.
Heb voor zij überhaupt opstapte weer gezegd dat mijn paard echt wel wou uitproberen en ook kon bokken, heeft ze dus ook gedaan en is er vervolgens (na een simpel bokje overigens) er af gevallen.
Gelukkig alleen een deuk in haar ego, maar voelde mij er toch rot over.
Die mensen vertelde ook dat ze bij verschillende paarden al hadden gekeken, maar allemaal complexere paarden, heb ze ook geadviseerd te gaan zoeken naar wat bravere.

tirzasarah10

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:24

StalNollie schreef:
heb de advertentie wat aangepast. dat hij weleens wil bokken zet ik er wel in. anders krijg je zo'n reactie als hier in het topic. en hij doet het soms dus dat is fijn om op voorhand te weten. dan kunnen veel ruitertje thuis blijven.
als heeft gisteren mijn nichtje die onervaren is met rijden er onder begeleiding van mijn opgereden zowel stap als draf en dat deed de pony erg netjes ( en mijn nichtje ook)



Netjes dat je het er bij vermeld. Weet niet of het gaat lukken maar zou je ook nog foto's van een rijdend kind er bij kunnen zetten? Het is kwa maat een kinder pony dus je zal sneller een kind er voor krijgen als volwassenen. De foto's met alleen een volwassenen er op zouden mij dan afschrikken in combi met de tekst. Een jong meisje of jongetje die dan ook zo lekker weg stuurt met de pony zou mij meer trekken kwa foto's.

jansenjap
Berichten: 68
Geregistreerd: 19-12-06

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:54

Ik ben ook nog (steeds) op zoek. Ben wel geslaagd geweest maar helaas is ook dit paard niet door de keuring gekomen (3e keer al). Ik zoek echt een betrouwbaar dressuurpaard (max. 15 jr.), dus geen onervaren jonkie, maar dat blijkt toch een moeilijke opgave te zijn. Ik vind het proefrijden ook heel spannend en ben dan onzeker dus dat maakt het extra lastig. Heeft iemand nog betrouwbare adressen die ik kan bellen.

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:56

Babootje schreef:
Elisa2 schreef:
Oja gezien en ik vind de tekst heel warrig overkomen, dat zou mij afschrikken. Ik lees vooral: problemen...geen kinderpony, lastig etc.

Ik zou het anders formuleren: Leuke B spring (allround) pony, heeft plezier in het springen, kent alle dressuurknopjes (noem oefeningen), heeft wel een gevorderde ruiter nodig want kan weleens een bokje geven. Is behandeld door osteo/ tandarts, verkeersmak. Leuke pony voor fanatiek ruitertje.

En de rest kun je toelichten als mensen komen kijken en dan kun je ze zelf ook selecteren op ervaring en begeleiding.

En dan een paar foto's/ filmpjes erbij doen ohz en van vrijspringen oid.


Ik zou dat er nog niet eens bij zetten
Gewoon: leuke pony met voldoende talent voor fanatiek ruitertje om verder te beleren. Leuk koppie heeft ie trouwens.
En idd niet het hele verhaal. Waar het om gaat is hoe hij nu is. Als mensen komen kijken en vragen waarom hij nog niet verder beleerd of uitgebracht is, kun je best vertellen dat je hem hebt overgenomen van iemand die er niet veel mee heeft gedaan. En zeggen dat ie nu de basis beginselen goed beheerst maar dat er nog wel wat werk aan zit.


anjali schreef:
Ik vind dat je wel degelijk erbij moet zetten dat hij wel een bokje zou kunnen geven. Gezien enkele posts hier zijn er zat personen die dat niet erg vinden maar ik zou het wel erg vinden en als leerpony kan hij dan niet worden ingezet.


Er staat toch niet bij dat het een "leerpony" is?

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:28

@Babootje: Het probleem met kleine ponies is dat er alleen kleine kindjes op kunnen rijden qua gewicht en die moeten logischerwijze altijd nog leren. Wat ik nu vaak zie is dat best grote meiden op die kleine ponies gaan rijden. Die er niet zo gauw afgebokt kunnen worden vanwege hun gewicht en lange benen onder de pony uit.Maar ik zeg verder niets meer want het is een heel andere doelgroep waar ik niet inzit...

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:58

Er zit veel verschil in kinderen, de ene kan goed omgaan met zo'n bokkende pony en de andere niet. Ik zou het ook vooral wel vermelden, dat is de eerste selectie. Scheelt ook tijd en energie voor jezelf zodat er geen mensen komen die bij voorbaat al niet geschikt zijn.

Vervelend jansenjap, vooral als ze dan niet door de keuring komen...

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:13

jansenjap schreef:
Ik ben ook nog (steeds) op zoek. Ben wel geslaagd geweest maar helaas is ook dit paard niet door de keuring gekomen (3e keer al). Ik zoek echt een betrouwbaar dressuurpaard (max. 15 jr.), dus geen onervaren jonkie, maar dat blijkt toch een moeilijke opgave te zijn. Ik vind het proefrijden ook heel spannend en ben dan onzeker dus dat maakt het extra lastig. Heeft iemand nog betrouwbare adressen die ik kan bellen.


Hoe lang ben je inmiddels op zoek dan?
en in welke prijsklasse zoek je?

jansenjap
Berichten: 68
Geregistreerd: 19-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:28

Sky_As schreef:
jansenjap schreef:
Ik ben ook nog (steeds) op zoek. Ben wel geslaagd geweest maar helaas is ook dit paard niet door de keuring gekomen (3e keer al). Ik zoek echt een betrouwbaar dressuurpaard (max. 15 jr.), dus geen onervaren jonkie, maar dat blijkt toch een moeilijke opgave te zijn. Ik vind het proefrijden ook heel spannend en ben dan onzeker dus dat maakt het extra lastig. Heeft iemand nog betrouwbare adressen die ik kan bellen.


Hoe lang ben je inmiddels op zoek dan?
en in welke prijsklasse zoek je?


Ik ben voor mijzelf ca. een half jaar op zoek. Maar ben al wel langer op zoek omdat mijn dochter ook een paard zocht. Zij is inmiddels geslaagd. Mijn voorkeur gaat uit naar een prijsklasse tot ca. 15000 euro (is niet heel vast)

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:36

en je dochter zocht precies hetzelfde?

jansenjap
Berichten: 68
Geregistreerd: 19-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:57

Sky_As schreef:
en je dochter zocht precies hetzelfde?

Ja, eigenlijk wel maar heeft toch een wat jonger en onervarener paard gekocht

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:00

Gezocht voor een vriendin van mij, weidemaatje..merrie, liefst een pony, makkelijk in de omgang en geen grote medische problemen die veel geld kosten oid.

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:09

jansenjap schreef:
Sky_As schreef:
en je dochter zocht precies hetzelfde?

Ja, eigenlijk wel maar heeft toch een wat jonger en onervarener paard gekocht


Maar als jij na al die jaar nog geen paard gevonden hebt, gaat er dan misschien niet iets mis met je eisen?