Paar keer goed jeuken kan dan al funest zijn voor je stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Wij zijn gisteren toevallig op buitenrit geweest op trekpaarden en inderdaad, wát een kracht!Wij hebben 2 trekpaarden staan, schatjes in de groep, dat is het punt niet. Maar ze duwen de boxwanden/palen er uit als ze jeuk hebben. En wij zijn echt geen houtje touwtje stal met slecht onderhoud. Ze kunnen bij ons dus gewoon niet in heel veel boxen, want ze ontzetten de boel oprecht. Hebben er nu 1 staan in een box met 3 stenen muren en 1 houten en die houten wand duwt hij dus echt regelmatig naar zijn grootjes
1 is geprobeerd in de loopstal, die ging gewoon voor het voerhek staan en claimde het. En dan komt er dus echt niks meer langs.
En ze zijn veel viezer/eten veel meer. Maar dat is geen reden om ze niet te aan te nemen, daar heb ik ook Friezen van bijv, hoort erbij
Mkango schreef:xkusjeirene schreef:Hier ook een trekpaard op stal. Volgens mij geen problemen mee. Maar ja het zijn welk flinke paarden die hun kracht niet kennen
"Maar ik wil alleen maar knuffelen." Ja, alleen weeg je 20 keer zoveel als ik.
ikke schreef:Tuurlijk, maar ze hebben allemaal wel een momentje van onoplettendheid/lompheid. Ik heb dan nog altijd liever een volbloedpootje op mijn pootje dan die dinerborden van een trekpaard.Joh, of je geplet wordt door 600kg of door 800kg maakt niks uit![]()
Voor elk paard geldt: VOED ZE OP! (naar Brigitte Kaandorp, over kinderen)
MyWishMax schreef:Past een shire wel in een normale stal? Dat lijkt mij nogal een ding, grotere stal nodig denk ik, meer bodembedekking, stevige constructie zodat je geen gesloopte dingen krijgt door schuren zoals ruitje zegt
Vroeger hadden wij al verschil in stalprijs van pony en paard. Ook heel krom want stallen even groot, dus evenveel stro of zaagsel en voer wisselde per paard qua werk en niet per stokmaat.
Mkango schreef:xkusjeirene schreef:Hier ook een trekpaard op stal. Volgens mij geen problemen mee. Maar ja het zijn welk flinke paarden die hun kracht niet kennen
"Maar ik wil alleen maar knuffelen." Ja, alleen weeg je 20 keer zoveel als ik.
Eef_Bam schreef:Nou kan me met een shire wel voorstellen dat dat problemen geeft qua gewicht/kracht. Echter heb ik zelf een warmbloed van 1.70 en loop ook tegen problemen aan bij het vinden van stalling. Wil graag mijn paard 24/7 buiten, paddock of weide maakt niet zoveel uit. Soms willen ze liever alleen koudbloeden ivm voerbehoeftes, daar kan ik nog inkomen. Maar heb ook echt al meerdere keren te horen gekregen dat ze geen paarden boven de 1.60/1.65 willen, omdat ze dan meer paarden kwijt kunnen op dezelfde ruimte. Voel me oprecht gediscrimineerd
.
MyWishMax schreef:Nee, zoals ik zei dat was niet zo.
MyWishMax schreef:Maar past die shire in een nornale box ikke? Of heeft die een grotere? Bij grotere box snap ik meer bodembedekking.
En idd, mijn pony at meer als mijn paardwas echt niet afhankelijk van de stokmaat welke er het meest aten.