[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 17:17

Ik ga morgen eens kijken of ik het kan filmen om mezelf weer te zien. Dan zal ik het weer plaatsen misschien zien jullie iets.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:55

Monique1963 schreef:
@Judith0 of is het JudithO ? Wel fijn dat jullie nu allebei wel een baan hebben. Leuke jobs?

JudithO ;) Gewoon Judith mag ook hoor, stuk makkelijker haha.
Momenteel beide werkeloos, mijn man ontvangt vandaag of volgende week zijn werkvisum en ik ben vorige week eruit geschopt dus op zoek naar wat nieuws.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 18:47

O, Judith O dat is balen dat je ontslagen ben. Hoop dat jullie beiden dan leuke jobs gaan vinden.

Vanmiddag met de dames geoefend in voorbereiding op het apporteren. Achteraan de keten van opdrachten begonnen. Dus HO. Raakaan. Kom.

HO heb ik geoefend dmv een ground tie en bij Callas kon ik goed beide kanten om haar heenlopen. Die verzuurde linksomdraaiende yoghurt van gisteren is weg ;-) Bij Poupette is beginnend aan haar linkerkant en dan om haar heen lopen nog steeds een probleem, maar ik vermoed nu dat het te maken heeft met het halstertouw dat ik over haar heen leg. Dus in het filmpje alleen de geslaagde poging. Ik ben weer heel blij met die meiden!

https://youtu.be/poR9xHWgJSM

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 22:16

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 08:56

Wauw wat een boom, echt gigantisch! Gaan jullie die helemaal af voeren?
Verder weer echt een heerlijk filmpje, jullie hebben ook weer echt veel ondernomen.

En wat betreft het clickeren met de meiden, je ziet echt hun hersenen kraken :D En Callas die oh zo braaf wacht terwijl ze zo graag wilt hahah
Wat mij ook opvalt is dat je soms 2 keer clickt, zit hier een reden achter?
En wat ik ook altijd heb geleerd is dat het snoepje altijd naar het paard gebracht moet worden, nu click je en moeten ze nog een paar stappen zetten voor ze bij jou zijn. Ik denk dat je er later meer profijt van gaat krijgen om dat om te draaien, dat je verwacht dat ze meteen stoppen bij de click en dan daar het snoepje krijgen of dat je ze eerst dichter bij laat komen en dan clickt. Maar misschien denk jij hier anders over :o

Ik voel me overigens ook geïnspireerd door jou, ik ga vandaag naast het targeten en (begin van) de spaanse pas ook het apporteren weer meepakken, ik denk dat mijn Diego daar ook fanatiek van gaat worden :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 11:27

Hi Cera, ja die bomen zijn echt heel verschrikkelijk groot. Die omgevallen reus heeft een lengte van zeker 30m. Hij is onder aan een heuvel gevallen en ligt helemaal naar boven in ons terrein. De vorige bewoner heeft al wat 'takken' afgezaagd. Wij dachten dat die man wat bomen om had gezaagd en had gestapeld, maar dat waren dus "takjes' van deze reus van 30m! Die takjes zijn dus zo dik zelf al als bomen.

Wij zullen in de loop der tijden van al deze takken brandhout maken. Van de stam zelf willen we graag een aantal tafels (laten) maken en misschien balken uit (laten) halen of planken. Misschien ook wat stukken om te beeldhouwen. En we hopen er zeker wat massief houten zitjes van te maken. Het lijkt veel wat ik nu zeg, maar 30m is echt enorm. De stam alleen al is zeker 15 meter! Dat is langer dan de meeste huizen! De zaagsnede waar ik bij sta, is door de vorige bewoner gemaakt. Wij zullen ooit vanaf boven, dus vanaf de kruin deze jongen gaan 'aanvallen'.

Wat leuk dat je geïnspireerd bent. DOEN! Ik vind het erg leuk om te doen.

Ik ga nadenken wat je zegt over de click en beloning. Ik heb naast de videos van Amable nog vele andere bekeken en ik weet de links niet meer, ik ga ff zoeken, maar ik zag dat als je een paard komen wilt leren, je het commando geeft, en zodra hij een pas doet, je dan klikt en hij komt dan zo snel mogelijk zijn beloning halen die immers altijd meteen naar de klik komt. Tijdens het naar je toe komen klik je dan nog eens om te bevestigen dat hij het goed doet. En dus komt het paard dan naar je toe om zijn beloning te halen.

Ik sta graag open voor andere suggesties als ik het niet goed doe?

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:58

Ik denk niet dat je kan spreken van verkeerd doen. Ik denk dat je doet wat werkt voor paard en jezelf en dat is waarschijnlijker voor iedereen net iets anders omdat iedereen zijn/ haar eigen karakter en energie heeft net als het paard waar je mee werkt

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:56

fardoe schreef:
Ik denk niet dat je kan spreken van verkeerd doen. Ik denk dat je doet wat werkt voor paard en jezelf en dat is waarschijnlijker voor iedereen net iets anders omdat iedereen zijn/ haar eigen karakter en energie heeft net als het paard waar je mee werkt

Ik ben het hiermee eens...
Je doet datgene wat het beste werkt bij jou paardjes.
En als ik al zie hoe snel ze het oppakken dan klopt deze methode bij jullie.
Heel leuk om dit zo te volgen bij jullie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 13:26

Dank Tamara en Sandra, Het lijkt inderdaad goed te werken, ik ben supertrots op ze. En Poupette los staan in een niet afgesloten ruimte, is een wonder op zich. Vroeger kon dat echt niet en stierde ze gauw ervandoor zodra ze los was om lekker ergens te gaan staan knagen.

Vandaag krijgen ze een rustdag om even niet té snel te gaan en om ze even te laten nadenken over wat we gedaan hebben, hahahaha, ze hebben tenslotte een heel groot hoofd waarin ze alles kunnen overdenken. Maar zonder dollen, vandaag even niet. Het stormt hier en dan is het veel te fris weer om iets te doen. Ze verschieten denk ik dan te vaak en dat traint niet rustig en ik wil telkens dat het leuke sessies zijn om voor alle partijen met een fijn gevoel op terug te kijken. De meisjes moeten er geen gestresst gevoel aan overhouden. Dus vandaag even rust. Ondertussen ga ik me voorbereiden op het commando GRIJP (=vast) te gaan aanleren.

Ik heb op div filmpjes gezien dat mensen een zakdoek vol met brokjes knopen. Ook kun je een stok insmeren met slobber. Ik ga nog eens goed bestuderen wat ik ga doen.

Over een paar dagen maak ik dan weer een filmpje als ze het voor het eerst gaan doen. Kijken wat dat oplevert!

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 16:27

De komende paar jaar zullen jullie je nog wel vermaken met die boom :+
Denk dat die tafels ook echt heel mooi gaan worden!

En ik denk inderdaad dat er niet echt een goed of fout is met clickertraining, zolang je maar consequent bent en nadenkt over waarom je dingen doet. Maar dat zit wel goed!

Ik heb zelf een knoop gelegd in een handdoek, mijn paard hapt van nature graag is alles wat los of vast zit :') Denk dat als een paard minder die neiging heeft slobber ofzo erover heen geen slecht idee is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 16:43

Klopt Cera, we gaan het zien.

Op dit moment ben ik een beetje radeloos. Ik ga van de haren van Shadow, Bubbles en Thor een sieraad laten maken. Ik heb ook een melkkies van Shadow bewaard. Daar gaat die kunstenaar een zetting omheen doen, zodat het aan dat sieraad kan.
Maar ik kan de kies niet meer vinden. Er zijn nog veel dozen niet uitgepakt, dus ik ben door de dozen aan het gaan, maar alle logische dozen heb ik al gehad. Ik had ook de inhoud van de dozen genoteerd in een excel bestandje en daar staat het niet bij.
Toen we een half jaar geleden zouden gaan verhuizen, ben ik een paar maanden ervoor al gaan inpakken. Ik herinner me dat ik bij het inpakken Shadow's melkkies hem aan mijn vriend liet zien, en dat hij zei, 'gadver wat smerig.' Ik weet nog en dat weet hij ook nog, dat ik zei, 'nee juist mooi'!
Maar nu begin ik te twijfelen of ik hem niet heb weggegooid. Ik had hem namelijk altijd bewaard omdat ik hem wilde slijpen omdat het zo'n prachtig patroon had.
Dat melkkiesje is me nu enorm dierbaar. Wat ik in mijn onderschrift al zeg, je beseft pas wat je had, als het er niet meer is. Ik zou het vreselijk vinden als ik hem toch had weggegooid.
Mijn vriend zegt dat toen Shadow nog leefde ik uiteraard heel anders tegen die kies aankeek. Meer een object en dat je niet van te voren kan realiseren hoe dierbaar het je zal worden.
Het melkkiesje zat in een doosje met een melktandje van mijn overleden labrador en een slagtand van mijn overleden varken. Die laatste twee dingen kan ik me vaag van herinneren dat ik dacht, ajuus ermee. Ik zal toch niet ook Shadows melkkiesje hebben weggegooid?
De doosjes heb ik wel teruggevonden maar zijn leeg. En zitten in de doos voor de vide grenier. Dus ik moet die kies en andere tanden eruit gehaald hebben. En dan. Waar dan?

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik hem weggegooid heb. Heeft iemand suggesties hoe jullie zoiets zouden bewaren/verhuizen? Hoe belachelijk ook, ik kom dan misschien op ideetjes, van o ja, natuurlijk, daar heb ik hem opgeborgen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:03

Hmm, als ik het zo lees en invul zou ik denken dat je hem hebt weggegooid. Het doosje is leeg en je weet nog wel dat de slagtand en tand van overleden hond hebt weggegooid: zou dat niet ‘op dat moment’ meer waarde hebben gehad dan dat kiesje van Shadow die toen nog leefde? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je besloot die laatste te houden én op een andere plek op te bergen?

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:07

Ik heb alle melkkiezen en tanden van mijn paarden, katten en honden in een keukenpapier gedaan en in een leeg ijsbakje. De staarten ook, maar ik heb maar één pluk staart afgeknipt. Ik wilde dat mijn paarden met staart zouden vertrekken.
Mijn vriend eet vaak ijs en elke bak word afgewassen en bewaard. Bij ons zitten daar schroeven, spijkers enz enz in. Zodoende hebben we ook lege bakken.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:10

Oei Mo dat zou zuur zijn als je t toch toen hebt weggegooid. Alhoewel ik me dat niet kan voorstellen, omdat je toen er al n prachtig sieraad erin zag.

Zou je deze kies niet bij de spullen van Thor hebben gelegd in n zakje / bakje.
Dat zou ik n logische en veilige plek hebben gevonden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 09:32

@Sandra, ik heb idd bij Thor zijn spullen gezocht. Maar helaas. Had een goede plek kunnen zijn. Dankje.
@Tamara, Dank. Ik heb door alle doosjes gezocht, ook zulke doosjes. ik ben nog 1 zo'n doos kwijt, maar ik geloof niet dat het daarbij zal zitten. Daar zitten glazen miniaturen in.
@Marocje. Ik en mijn vriend ook, kunnen niet voorstellen dat ik hem heb weggegooid. Ik was wel heel erg opruimerig en heb enorm veel weggegooid, maar ik vond dat kiesje zo prachtig in tegenstelling tot het melktandje van de hond en de slagtand van het varken. Ik heb er altijd een sieraad van willen maken. Zou ik dan ineens zomaar besloten hebben het weg te gooien. Kan het me niet voorstellen.

Maar toch... de feiten wijzen anders op dit moment. Het kiesje is onvindbaar en ik heb gisteren zo lopen janken. En nog. Mijn vriend denkt het tegenovergestelde, ik heb het juist zo goed opgeborgen met het oog op toen de komende verhuizing dat ik het nu niet kan vinden omdat de plek die ik toen moet hebben uitgekozen, nu onlogisch is. Er staan nog zoveel verhuisdozen. Ik hoop het maar.
Misschien moet ik onder hypnose of zo om uit te vinden wat ik ermee gedaan heb.

Voor nu moet ik het loslaten. Ik ga mijn plannen omgooien. Ik had een mooi halssieraad besproken maar ik ga nu voor een simpele armband van de haren van mijn drie overleden paarden. Mocht ik het kiesje ooit nog vinden, dan kan ik dat alsnog laten slijpen en laten inzetten en aan de armband laten maken of dan als nog een halssieraad als ik dan nog genoeg haren over heb.

Ik was gisteren te van de kaart om iets met de paarden te doen qua clickertraining. And guess what, Callas maakte meteen misbruik van mijn emotionele afwezigheid, de bitch. Ik zet Poupetje en haar in haar box, ze krijgt haar emmer met handje voer, ik sta te klunzen met het ophangen van het hooinet, was verdrietig en geïrriteerd en madam vindt dat ze maar gewoon weer naar buiten moet gaan en was niet van plan weer in haar box terug te gaan en ging de tuin in.

Ik had wel de clicker in mijn zak maar maar erg weinig voer, alleen nog wat kruim. Dus ik geef commando KOM en verdomd ze komt, eet de magere beloning, ik wil haar bij de kuif pakken, hoep weer weg naar lekkerdere grasoorden. Dus toen maar gewoon omgekocht met een lege emmer.

O ja en mij pc liep ook nog vast omdat ik geen schijfruimte meer heb, door alle filmpjes. Dus moest ik veel tijd investeren om uit te zoeken wat ik wel en niet kon weggooien. En we moeten hoognodig naar het oude huis, water afsluiten voor de winter en zo, hebben we met vrienden een uitje gepland de 15e, maar nu hoorde we gisteren dat de lockdown misschien niet opgeheven wordt de 15e, dus dan kan dat niet doorgaan. Bah. Nee, het was duidelijk niet mijn dag. Vriendje heeft wel pannenkoeken gebakken als troost en de tv opgehangen in de slaapkamer. Dat hielp. Vandaag moed verzamelen om het wel weer een leuke dag te maken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:50

Kwam net weer een filmpje tegen over preventie van ongelukken op de boerderij, naast ringen werden ook horloges/armbanden genoemd als niet om hebben ivm achter dingen blijven haken (trekkeronderdelen, maar ook bv hekken) en dus dingen breken tot zelfs losgetrokken van je hand/lijf af. Voor een sierraad dat je denk ik altijd wil dragen, dus een ketting die goed onder je kleding blijft.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 14:06

tamary schreef:
Kwam net weer een filmpje tegen over preventie van ongelukken op de boerderij, naast ringen werden ook horloges/armbanden genoemd als niet om hebben ivm achter dingen blijven haken (trekkeronderdelen, maar ook bv hekken) en dus dingen breken tot zelfs losgetrokken van je hand/lijf af. Voor een sierraad dat je denk ik altijd wil dragen, dus een ketting die goed onder je kleding blijft.

Dat is een heel goede overweging. Dat neem ik mee in mijn beslissing. Ik heb idd daarom ooit gaatje in mijn oren genomen. Ik zag ooit een meisje dat stond te knuffen met haar paard na het afstappen en het paard trok (geïrriteerd) zijn hoofd terug, niet gediend van de knuf en een pinnetje van de gesp van zijn hoofdstel bleef achter haar oorhanger hangen en haar oorlel scheurde uit. Bloeden als een rund, vreselijk.

Ook ringen draag ik daarom niet. Ik heb überhaupt geen sieraden, dus dit zou een eerste zijn.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:26

Hoi hoi
Nog even over het kiesje...heb je niet een sieraden doosje en dat je hem daar in gedaan hebt?

Geweldig leuk om te zien hoe je met kleine poupette bezig bent trouwens <3

Oh..haha lees net dat je geen sieraden hebt :evaw:

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 18:37

Monique1963 schreef:
tamary schreef:

Dat is een heel goede overweging. Dat neem ik mee in mijn beslissing. Ik heb idd daarom DIT MOET ZIJN NOOIT ooit gaatjeS in mijn oren genomen. Ik zag ooit een meisje dat stond te knuffen met haar paard na het afstappen en het paard trok (geïrriteerd) zijn hoofd terug, niet gediend van de knuf en een pinnetje van de gesp van zijn hoofdstel bleef achter haar oorhanger hangen en haar oorlel scheurde uit. Bloeden als een rund, vreselijk.

Ook ringen draag ik daarom niet. Ik heb überhaupt geen sieraden, dus dit zou een eerste zijn.

Ik zie dat ik een stomme typo heb gemaakt, ik heb dus daarom NOOIT gaatjes in mijn oren genomen.

En Vopo914, nee idd sieradendoosje of zo heb ik niet. Ik heb wel mooie kleine doosjes waar ik dingen die ik geërfd heb in bewaar, maar helaas zit het daar ook niet in. In ieder geval dank voor de suggestie. Ik heb ook een 'schatkistje'. Is echt in de vorm van een mini klein kistjes, maar daar zit het ook niet in. Ook in de kluis niet.

En ja Poupette doet het voor een paardje dat nooit opvoeding heeft gehad, erg goed. Vandaag de hele dag van huis geweest, maar morgen wil ik graag weer wat met ze doen.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:13

Over ongelukken met sieraden. Truien/ sweaters/vesten met capuchon en daarbijbehorende touwtjes kunnen ook gevaarlijk zijn.
Ik denk dat iedereen die met paarden werkt weleens een moment heeft meegemaakt dat je achteraf denkt
“ daar kom ik goed weg”.
Maar teveel beren op de weg zien werkt meer in je nadeel dan in je voordeel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:46

Of met een sjaal om de heg snoeien waarbij de sjaal gegrepen wordt door de benzine heggenschaar. Nog nooit zo geschrokken en met de schrik vrijgekomen en uren bezig geweest om mijn sjaal uit de ketting te krijgen.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:59

O Pien, dat snap ik dat je daar vreselijk van schrikt. Mijn vriend is hovenier en is altijd heel voorzichtig met klussen, als hij een vest met touwtjes aan heeft thuis dan knoopt hij ze altijd achter zijn nek. Hij zaagt altijd met een zaagbroek aan en bomen snoeien als hij erin moet klimmen doet hij altijd met klimtouw. Altijd veiligheidsbril op met maaien met bosmaaier en toch heeft hij ook weleens wat meegemaakt wat slecht af had kunnen lopen, hij stond vrij hoog op een ladder toen de trede afbrak en hij ging met ladder en al naar beneden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:10

Wouw heftig zeg dat ladder verhaal. Ik ben sindsdien ook heel erg voorzichtig geweest en zagen doe ik ook met de broek aan. Het met de hand snoeien van een boom (speciale boom) doe ik alleen maar als er iemand bij is, want onze gîte ligt zo afgelegen dat ik echt niet uit een boom kan vallen zonder dat er iemand bij is.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:12

Volgens mij herinner ik me uit ergens in dit topic iets met lange losse haren en een schuurmachine? Die losse haren zijn ook echt gevaarlijk.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:20

Poeh Jeetje ik heb er gelijk beeld bij, echt gevaarlijk