de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:59

Zou ik mij hier soms mogen melden? Is wel een paard maar dan in het klein..

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:51

Welkom :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:33

Hoe is het hier?? Wij zijn vanmiddag ff heerlijk het bos in geweest! Het zonnetje brak aan het eind van de middag zelfs een beetje door!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:05

Heerlijk! Het was koud maar gelukkig inderdaad een zonnetje.

Ik ben vandaag op concours geweest. 2x winst. Gideon deed super zijn best met 100% inzet. Ik ben echt gek op dat beest <3

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:11

Goed gedaan anneruth.
Een buitenrit is altijd lekker.
ik heb dit weekend ook cc gehad heb hem niet zo fijn als ik de training.
Dan is beter over de rug naar de hand toe.
Maar hij liep zijn punten wel 204 en 1e.
Heb volgende week ook maar opgegeven.
nog weinig gestart

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:33

Gefeliciteerd met de winstpunten! Ik had vorige week cc, ook 2x winst.
Volgende week vrijdag weer BB springen en 18 december nog weer B dressuur.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:59

Wauw wat een mooie punten. Gefeliciteerd beide :-)

Floor is frips met dit weer :D. Wilde zaterdag rijden, maar had eigenlijk geen puf en/of zin om te dressuren. Dus voor de tweede keer alleen het bos in. Béétje dom van me. Zelf niet 100% zijn en een beetje humeurig en dan een paard hebben dat ook leuk haar bokkepruikje opzet. Zucht.

Het was echt een onzalig plan, maar ja, eenmaal begonnen moet je ook doorzetten (vind ik). Het werd dus een pittig functioneringsgesprek van een uur. En ik had er zó geen zin in... Waarbij we enkele fijne stukjes hadden en even zoveel minder fijne stukjes. De reeën vlogen ons om de oren en dat hielp ook niet echt.

Tijdens een galopje sloeg het beest ineens -totaal uit het niets- rechtsaf de bosjes in. We renden dwars door een brede bos kreupelhout en rakelings langs bomen. 10 meter verder stond we stil. Beetje verdwaasd haha. Op Endomondo zag dat er zo uit :D
Afbeelding

Anyways, vandaag maar ff gelongeerd. En toch het plan om maar vaker alleen te gaan. Moeten we toch doorheen denk ik.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:52

Iets met handen vol, zeg maar :D

@Zoezoziezo & Iwanluver: jullie ook gefeliciteerd met de behaalde resultaten +:)+.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:12

Wat leuk dat er weer leven in het topic zit!! Ik ga morgen op mijn gemak bijlezen. Wil jullie nu even hallo zeggen!! Hier gaat het zijn gang....in april van Guusje afgevallen met ambulance afgevoerd bla bla...weten jullie dat nog. Van de zomer weer rustig opgepakt...maar het plezier in nog steeds een beetje weg...misschien nog door angst? Ik weet het ook niet. Ik rijd d'r nu 3 keer per week en een vriendin rijdt d'r nu ook bij. Eigenlijk moet ik gewoon weer wedstrijd opgeven zodat ik weer wat meer gemotiveerd word. Verder doet ze het namelijk prima. Afgelopen maart L2 gestart en nu staat ze dus al wat maandjes beetje te chillen zeg maar

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:08

Oww ja dat is ook zo dat je gevallen was. Helemaal hersteld? Wel erg jammer dat je plezier wat weg is, ik kan mij voorstellen dat dat met angst te maken heeft.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:48

Ik heb woensdag weer eens gesprongen, denk de 3e keer, en ze trok er echt op aan. Was wel leuk! Heb wel een filmpje ervan.. Niet een hoogstandje, want ik zit op dressuurzadel en alles kan beter, maar was zelf zo trots dat ze erop aan trok en echt wou gaan! :))

Nu dus ook het idee erbij om op zoek te gaan naar leuk springlesje eens in de maand. Maar eerst een dressuur les op gaan pakken.. Moet ook nog steeds maar elke keer gewoon te druk..

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:23

Heb je er niks blijfende aan over gehouden na die val.
jammer dat je het plezier wel kwijt bent.
Ik ga morgen weer op cc
even een paar keer achter elkaar

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:25

Wat jammer Anonymous dat je plezier in het rijden zo'n optater heeft gehad. Ik hoor dat helaas wel vaker om me heen, dat door een pittige val men er echt lang over doet om weer te kunnen rijden zoals voorheen. Niet bewust natuurlijk.

Leuk Wendy dat je gaat springen. Dat staat bij mij ook nog steeds in de planning.

Succes en veel plezier morgen, ziezoziezo!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:00

Leuk om weer te lezen hoe het iedereen vergaat! de meesten zijn lekker bezig dus.
Ik ben 2 weken terug voor het eerst B springen gestart en meteen foutloos en een foutloze barrage met voldoende stijlpunten, dus eerste winstpunt is binnen.

Verder ook na maanden weer eens dressuur gestart en 2 keurige proefjes in het L2 met 186,5 en 189 punten. Hij vond het indoor wel raar dat zijn vrienden in de andere bak achterbleven en hij alleen de westrijdbak in moest en was daardoor wat afgeleid......

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:48

Wow goed bezig Annika! Wij gaan volgende week vrijdag weer BB springen. De tweede springwedstrijd, spannend vind ik dat :=

Succes vandaag ziezo!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:47

Zo annika jij gaat ook al lekker l2 en springen top.
springen durf ik alleen als het heel laag staat.
Maar doe het nooit , een echte dressuurmiep.

Heb vandaag lekker kunnen rijden.
we hadden 205 en 1e .
volgende week nog een keer, dan pas in januari weer.
En dan in februari maar eens l2

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:35

kimberlyve schreef:
Ik baal en voel me echt rot.

Ik heb mijn pony laten masseren en tapen... ik had een gratis check up gewonnen en daar kwamen wat dingetjes uit ( ik wist dat hij scheef in z'n bekken zat) ook oa hiervoor is die behandeld. Nu ik dit heb gedaan is die erg paniekerig met rijden met mesten geeft hij een enorme pijn reactie en geeft duidelijk pijn aan met rollen ook ik hij schever dan van te voren volgende mijn instuctie ik krijg via haar nu een fysio doorgestuurd die ik dan wil laten komen...

Voel me zo rot. Probeer het beste te doen voor me knapperd en dan krijg je allen maar ellende ='(

Om even hier op terug te komen.
Zijn problemen komen door het si gewricht en sso gewricht was vast zat. Waarschijnlijk had hij zijn spieren daaraan aangepast en na dat dat los is gemasseerd kwam die pijn dus naar boven.
Hij is vandaag nagekeken door osteo/fysio en door da. En behandeld door de osteo!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:36

kimberlyve schreef:
kimberlyve schreef:
Ik baal en voel me echt rot.

Ik heb mijn pony laten masseren en tapen... ik had een gratis check up gewonnen en daar kwamen wat dingetjes uit ( ik wist dat hij scheef in z'n bekken zat) ook oa hiervoor is die behandeld. Nu ik dit heb gedaan is die erg paniekerig met rijden met mesten geeft hij een enorme pijn reactie en geeft duidelijk pijn aan met rollen ook ik hij schever dan van te voren volgende mijn instuctie ik krijg via haar nu een fysio doorgestuurd die ik dan wil laten komen...

Voel me zo rot. Probeer het beste te doen voor me knapperd en dan krijg je allen maar ellende ='(

Om even hier op terug te komen.
Zijn problemen komen door het si gewricht en sso gewricht was vast zat. Waarschijnlijk had hij zijn spieren daaraan aangepast en na dat dat los is gemasseerd kwam die pijn dus naar boven.
Hij is vandaag nagekeken door osteo/fysio en door da. En behandeld door de osteo!

En hoe is het nu??

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:43

IwanLuver schreef:

En hoe is het nu??[/quote]

Hij is vandaag pas behandeld dus nog even afwachten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:01

Ah, vandaar. Dan was het dus goed verklaarbaar. Succes met het herstel. Hopelijk kan je snel weer lekker rijden.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:25

Wij zijn ook opnieuw aan het trainen. Na een maand op de wei door een blessure aan het hoofd en de mond gaat het opnieuw in de goede richting :) De problemen met de aanleuning zijn nog niet opgelost, maar het gaat steeds beter!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:01

Zonet BB gesprongen, onze tweede springwedstrijd
Eerste parcours 2 weigeringen en ik was zelf een hindernis vergeten _O- dus een volte dat was weigering nummer 3. Maar welke idioot zet op hindernis 1 gelijk een oxer neer in de BB... Niet grappig om mee te beginnen...

Tweede parcours ging een stuk beter, 2 bakjes en binnen de tijd +:)+

Ik was echt trots op haar. Ik moest als eerste, muziek stond hard aan, groot jury hok, tijd-stellage, boompjes enz enz.

Al met al super tevreden!! :D :D

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:10

fijn Iwanluver! gewoon lekker ervaring opdoen en genieten!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:27

Iwanluver knap gedaan *\o/* .doe je het niet na bbbrr

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 07:54

Even een schopje!

Hoe gaat het nog met jullie 2011-jes?

Ik ben door nogsteeds zadelproblemen niet veel verder gekomen dan dat hij alleen stap, draf, galop en basis dingetjes kent..
Ieder keer na een a twee maanden lag het zadel weer niet prettig.

Nu besloten om een nieuw zadel aan te schaffen, hij is nu 6 dus nu durf ik de gok wel te wagen.. na lang gewacht te hebben hoop ik eindelijk een geschikt springzadel te vinden!