[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:02

amarial schreef:
Je bent ook bij die van mij langs geweest die kostte maar €1.950,- :o

Klopt, maar op dat moment was ik nog niet zo zeer bezig met zoeken, wat ik toen ook al zei. (Ik had toen alleen wat half/half in het achterhoofd dat mijn oudje waarschijnlijk volgend jaar haar laatste veulen krijgt en ik misschien een opvolger zocht met een maatje meer. Als match voor mijn hengst.)

Op dit moment is het verhaal heel anders. :j
Ivm mijn gezondheid (en de huidige markt) komt de fokkerij met eigen merries op een heel laag pitje. (De verzorging voor 4 paarden + veulens en daarnaast nog 2 rijden is gewoon teveel. Gelukkig springen mijn ouders nu wel bij maar dat kan ook niet eeuwig.) De hengst wordt nog wel voor buitenaf beschikbaar gesteld.
En wbt de cremello, dat verhaal heb ik eerder al verteld. Ik heb haar vanaf veulen aangehouden om mijn dressuurpaardje te worden, maar in 4 jaar tijd kan veel veranderen. Ik wist altijd al wel dat zij niet de aller-makkelijkste zou zijn en dat ze tijd nodig zou hebben en dat is op zich nooit een probleem geweest, ware het niet dat ik pas afgelopen jaar ernstig met mijn gezondheid in de knoop ben komen te zitten en dus mijn prioriteiten en eisen heb moeten bijstellen. En dat inzien en realistisch zijn gaat ook niet altijd over 1 nacht ijs, daarom kijk ik ook heel rustig wat om me heen en vlieg niet meteen overal naartoe en ben ondertussen met de cremello ook nog bezig, want opgeven zit ook niet zo in mij := (En zo voelt het wel een beetje ook al is gewoon puur zelfbehoud in dit geval.) Maar goed, ze blijft in ieder geval nog wel even, tot ik evt mijn potentieel droompaard tegenkom, ook omdat ik weet wat ik nu heb aan haar en dat bij de paarden die ik ga bekijken/tegenkomen nog maar moet zien. Wie weet vind ik niet wat ik zoek en dan blijft zij gewoon, tenzij dat echt echt echt niet blijkt te lukken/klikken qua rijden. (Maar alles op z'n tijd, wil geen spijt krijgen van overhaaste beslissingen, niet qua verkopen maar ook niet qua aankopen, zeker niet in de prijscat. waarin ik zoek.. )

Dus dat is het verhaal op dit moment zo'n beetje. :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:05

loriene schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... daisy.aspx

Ben niet eens blond.
Gelukt!!!
Graag jullie kritische blik op deze advertentie.
Merrie is van ons.
Krijg niet echt veel reactie,heb ook geen haast om te verkopen maar vind het wel vreemd.

je geeft aan niet voor beginners, dan haken veel mensen al af. Ik zou meer omschrijven waarom je vind hdat het paard niet voor beginners is of hoe het paard gereden zou moeten worden. Eventueel ook een omschrijving van het karakter etc.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:06

Faline schreef:
amarial schreef:
Je bent ook bij die van mij langs geweest die kostte maar €1.950,- :o

Klopt, maar op dat moment was ik nog niet zo zeer bezig met zoeken, wat ik toen ook al zei. (Ik had toen alleen wat half/half in het achterhoofd dat mijn oudje waarschijnlijk volgend jaar haar laatste veulen krijgt en ik misschien een opvolger zocht met een maatje meer. Als match voor mijn hengst.)

Op dit moment is het verhaal heel anders. :j
Ivm mijn gezondheid (en de huidige markt) komt de fokkerij met eigen merries op een heel laag pitje. (De verzorging voor 4 paarden + veulens en daarnaast nog 2 rijden is gewoon teveel. Gelukkig springen mijn ouders nu wel bij maar dat kan ook niet eeuwig.) De hengst wordt nog wel voor buitenaf beschikbaar gesteld.
En wbt de cremello, dat verhaal heb ik eerder al verteld. Ik heb haar vanaf veulen aangehouden om mijn dressuurpaardje te worden, maar in 4 jaar tijd kan veel veranderen. Ik wist altijd al wel dat zij niet de aller-makkelijkste zou zijn en dat ze tijd nodig zou hebben en dat is op zich nooit een probleem geweest, ware het niet dat ik pas afgelopen jaar ernstig met mijn gezondheid in de knoop ben komen te zitten en dus mijn prioriteiten en eisen heb moeten bijstellen. En dat inzien en realistisch zijn gaat ook niet altijd over 1 nacht ijs, daarom kijk ik ook heel rustig wat om me heen en vlieg niet meteen overal naartoe en ben ondertussen met de cremello ook nog bezig, want opgeven zit ook niet zo in mij := (En zo voelt het wel een beetje ook al is gewoon puur zelfbehoud in dit geval.) Maar goed, ze blijft in ieder geval nog wel even, tot ik evt mijn potentieel droompaard tegenkom, ook omdat ik weet wat ik nu heb aan haar en dat bij de paarden die ik ga bekijken/tegenkomen nog maar moet zien. Wie weet vind ik niet wat ik zoek en dan blijft zij gewoon, tenzij dat echt echt echt niet blijkt te lukken/klikken qua rijden. (Maar alles op z'n tijd, wil geen spijt krijgen van overhaaste beslissingen, niet qua verkopen maar ook niet qua aankopen, zeker niet in de prijscat. waarin ik zoek.. )

Dus dat is het verhaal op dit moment zo'n beetje. :j

Heb je natuurlijk helemaal gelijk in :j Als ik jou was zou ik lekker rustig aan gaan, en ook niet overal bij gaan kijken.
Byv als er iets leuks in de buurd staat kan dat wel,
maar omdat het op een laag pitje staat en je overal gaat kijken denken die mensen ook van wtf, waarom kom je dan _O-

En tsja.. Over je super gave cremello, die zou ik gewoon lekker weer thuis zetten en een leuke ruiter voor zoeken.
Kan mij voorstellen dat ze niet makkelijk is als ze daar staat, als ik soms hun manier van trainen zie..

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:08

friesiszwart schreef:
loriene schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... daisy.aspx

Ben niet eens blond.
Gelukt!!!
Graag jullie kritische blik op deze advertentie.
Merrie is van ons.
Krijg niet echt veel reactie,heb ook geen haast om te verkopen maar vind het wel vreemd.

je geeft aan niet voor beginners, dan haken veel mensen al af. Ik zou meer omschrijven waarom je vind hdat het paard niet voor beginners is of hoe het paard gereden zou moeten worden. Eventueel ook een omschrijving van het karakter etc.

Sluit ik me bij aan, en een wat duidelijker filmpje zou wel handig zijn.
Leuk beest trouwens wel hoor :D

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:13

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:24

amarial schreef:
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in :j Als ik jou was zou ik lekker rustig aan gaan, en ook niet overal bij gaan kijken.
Byv als er iets leuks in de buurd staat kan dat wel,
maar omdat het op een laag pitje staat en je overal gaat kijken denken die mensen ook van wtf, waarom kom je dan _O-

En tsja.. Over je super gave cremello, die zou ik gewoon lekker weer thuis zetten en een leuke ruiter voor zoeken.
Kan mij voorstellen dat ze niet makkelijk is als ze daar staat, als ik soms hun manier van trainen zie..

Probleem is dat ik thuis geen mogelijkheden heb om te rijden, ik moet ze dus altijd buiten rijden of meenemen naar de binnenbak. Daar is zij nog niet klaar voor. Ze is daar gelukkig al wel een stuk makkelijker geworden. Ik heb 2 verschillende adressen gehad waar ze is geweest, maar ze is angstig en dominant tegelijk, dat is voor de meeste mensen niet zo makkelijk blijkt... (1e adresje had ik al eerder een pony succesvol laten beleren dus geen reden om te twijfelen... maar dat ging dus ook niet goed.) Gelukkig stonden ze haar wel waar ze nu staat en is ze zover dat ik er zelf op kan. Vanaf december ga ik haar zelf verder doen (met hulp waar nodig) maar ze blijft daar wel. Mooi binnenbak bij de hand en ze is daar nu goed gewend.

Wbt kijken, is wel zo als ik hét paard tegenkom, ik die niet laat staan zeg maar :P (Dus ik kijk wel met bedoeling om ook echt te kopen, niet alleen te kijken om te kijken, dat zou inderdaad lekker doelloos zijn :+)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:27

Gaaf paard de Wynton, maar ik zie ook echt in stap geen prettig beeld wat betreft de koten. Ik zou het zelf ook nooit doen, hij kan wel voordelig aan gekocht worden. Maar daarna?? Gaat hij er last van krijgen?? Daarnaast zie ik het paard alleen rechtsom op de film, en de bandages zijn juist afgeleid door voor witte en achter zwarte om te doen. En dat is niet voor niets!

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:28

Iemand ervaring met castreren op latere leeftijd? Zag net namelijk super gave pony op Sporthorses. :)

Batlow

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:30

Weet het niet zeker, maar volgens mij is dat meer risico, welke leeftijd heeft het paard?

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:32

Batlow schreef:
Weet het niet zeker, maar volgens mij is dat meer risico, welke leeftijd heeft het paard?

10

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:34

Iemand ervaring met sal HetDressuurPaard.nl?? Door de telefoon hele vriendelijke mensen, maar iemand ervaring?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:37

Demy_x schreef:
Batlow schreef:

10

Paard herstelt dan minder snel dacht ik.. Ik zou even informeren bij een dierenarts over de leeftijd. Die zal daar vast meer over kunnen vertellen!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:40

Demy_x schreef:
Iemand ervaring met castreren op latere leeftijd? Zag net namelijk super gave pony op Sporthorses. :)
Ik heb mijn pony op 7 jarige leeftijd gecastereerd, hij is wel rustiger geworden maar bleef altijd wat brutaal! Hoe jonger hoe beter... Maar zal per paard/pony verschillen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:41

Ken een 15 jarige die staand gecastreerd werd. En met 2 weken een braaf lammetje was...

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:41

Amerial klopt, vind dat veel mensen teveel verwachten binnen hun budget.
Maar dat persoons gebonden en wie de tijd heeft zou het best kunnen vinden, maar niet altijd realistisch.

castreren op laterer leeftijd neemt inderdaad meer risico met zich mee met name het herstellings vermogen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:42

Udo2001 schreef:
Gaaf paard de Wynton, maar ik zie ook echt in stap geen prettig beeld wat betreft de koten. Ik zou het zelf ook nooit doen, hij kan wel voordelig aan gekocht worden. Maar daarna?? Gaat hij er last van krijgen?? Daarnaast zie ik het paard alleen rechtsom op de film, en de bandages zijn juist afgeleid door voor witte en achter zwarte om te doen. En dat is niet voor niets!

Voor zijn peeskappen :) ik ken wel meer mensen die zo hun paard optomen, dus om daar meteen iets achter te zoeken....dan zou ik irl gaan kijken.

Persoonlijk zou ik voor leuk geld gerust de gok durven wagen, zeker als je hem met 100% goedgekeurde foto's toch in de verzekering kan doen.

Voor hetzelfde geld rij je jarenlang leuk rond en is er niks aan het handje...
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-11-12 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:43

Ja geloof me het zijn echte aardige mensen. Ben 3 keer geweest. Helaas hadden ze alleen grote paarden :) te groot voor mij. Maar alleen voor de gezelligheid al. Nee ze zijn echt aardig.

blubdevis schreef:
Iemand ervaring met sal HetDressuurPaard.nl?? Door de telefoon hele vriendelijke mensen, maar iemand ervaring?

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:48

Shalot schreef:
Ja geloof me het zijn echte aardige mensen. Ben 3 keer geweest. Helaas hadden ze alleen grote paarden :) te groot voor mij. Maar alleen voor de gezelligheid al. Nee ze zijn echt aardig.

blubdevis schreef:

Oké maar hoe zit het qua betrouwbaarheid? Stel dat het paard om wat voor reden dan ook niet aan verwachtingen voldoet?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:51

listiglistje schreef:
Udo2001 schreef:

Voor zijn peeskappen :) ik ken wel meer mensen die zo hun paard optomen, dus om daar meteen iets achter te zoeken....dan zou ik irl gaan kijken.

Persoonlijk zou ik voor leuk geld gerust de gok durven wagen, zeker als je hem met 100% goedgekeurde foto's toch in de verzekering kan doen.

Alle andere paarden van deze aanbieder hebben 4 kant de witte bandages aan.... Ik weet het niet hoor Linda..
Ik zou mijn vingers er niet aan willen branden, en er is altijd een kans dat er niets mee gebeurt..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:54

Paard is toch x-ray oké, dus kan ie gewoon de verzekering in, geen risico :)

Voor hetzelfde geld rijdt je er jaren super mee rond en is er niks aan het handje (kijk naar mijn paard, die doet het ook heel leuk ;) )

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:01

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:06

blubdevis schreef:
Oké maar hoe zit het qua betrouwbaarheid? Stel dat het paard om wat voor reden dan ook niet aan verwachtingen voldoet?

Ik ken deze stal ook goed. Ik had daar mijn droompaard gevonden maar ze wilde hem niet meegeven zonder dat hij zadelmak was omdat ze wel een passend paard wilde verkopen. Naja paard werd zadelmak gemaakt, ik vaak erheen om te kijken maar hij bleef rodeo doen. Toen zeiden ze dus eerlijk dat deze niet bij mij zal passen of in ieder geval voorlopig nog niet. Hij was nog te speels dus zij hebben hem nu op de wei gezet zodat hij verder zadelmak gemaakt kan worden als hij er aan toe is. (Zat totaal geen kwaad in dat paard namelijk)

Kortom ik heb hele positieve ervaringen met ze. Ze verkopen alleen een paard dat bij je past anders mag je hem gewoon niet van ze kopen. Tot nu toe zijn dit de enige mensen waar ik vertrouwen in heb qua paardenhandel. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 20:07

Goos_Horses schreef:
Seven leuke foto's!
Ze was M dressuur toch?

Ze is M1 met winstpunten, naar nu 4 osteo behandelingen en rustig aan beginnen, loopt ze nu weer L niveau ze moet voor de M veel meer op het achterbeen maar dat komt met de tijd wel goed. Ze pakt het werk ineens super op en deed vandaag ook weer super dr best, ookal was ze al 4 dagen niet gereden doordat ik in texel zat :D

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:13

listiglistje schreef:
Udo2001 schreef:

:j!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:14

Nicole schreef:
Melanie_B"
[quote="Nicole schreef:

Je moet er door heen willen en kunnen kijken.. Maarja met een budget van 2500 is het ook niet heel groot om een top glimmend dressuur paard voor je neus te krijgen

Ik kan door genoeg heen kijken, maar hier viel niet door heen te kijken, sorry

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Hier lijkt hij totaal niet mager.. Maar een beetje goed vet/spieren doet een paard totaal anders ogen dan mager.. Maar als je hem zo wel leuk vond op de foto weet je ook hoe hij er uit gaat zien wanneer hij wat meer spek heeft..

Dat aan de teugel/nagevelijk/ontspannen kan gewoon door slechte training zijn.. Maar kan jij zelf weer goed trainen is dan de vraag bij je zelf..[/quote]

Haha ik had hier gisteren ook wat info over opgevraagt ze zeiden dat die al verkocht was....