Rochiril schreef:Change3x schreef:Als ze klinisch goed is, waarom dan niet ook als rijpaard aanbieden? Mensen kunnen dan zelf wel de overweging maken of een cyste acceptabel voor ze is of niet / of ze dat risico willen nemen. Behandeling met Osphos of Tildren kan ook nog helpen met het verergeren tegenaan.
Cystes zijn lastig, niemand kan zeggen of ze er kreupel van worden of niet.
Het lijkt er gewoon op dat het geen amateur paard is, laten we zeggen dat ik 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen ten gevolge van en nu nog 10 weken moet herstellen, de professionals die haar bekeken en geprobeerd hebben vonden haar talentvol maar niet simpel. Ik vind het eigenlijk gewoon te spannend. De gemiddelde professional vertrouw ik dit paard wel toe, maar daar is ze nu ongeschikt voor. Ik heb haar daarom in eerste instantie ook niet via MP ed aangeboden maar op professionele stallen via via, met een vermelding van het karakter.
In de omgang hier thuis is ze braaf, geen probleem, maar onder het zadel/vreemd terrein/stressvolle situaties explosief.
Als dat het geval is zou ik mijn verlies nemen en verkopen als draagmerrie aan een professioneel bedrijf. Een merrie die zelf niet gezond is en niks gepresteerd heeft is als fokmerrie ook weinig waard, daarbij heb je dan ook nog meer risico dat ze ergens in de handel komt.