Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:41

Koekie73 schreef:
Earth schreef:
Hij heeft een hele vriendelijke uitstraling, veel geluk met hem :)

Koekie leuk dier, moet nog even in zn oren groeien _O-

hahaha 'n ezeltje is het eigenlijk ;)

Laat me raden, zit EV in de lijn. Wat voor lijn zit erachter (had je wellicht al geschreven maar dat hab ik dan gemist).

Oehlala

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:45

in praktisch ieder warmbloed paard zit volbloed. in deze ook, wel een generatie of 4-5 terug.
ze kan lekker springen koekie, heb het filmpje gezien. Veel plezier met haar.

Gefeliciteerd aan allen die een nieuw maatje hebben gevonden. De lipizaner hierboven is ook echt een aansprekend dier.

DeesVH83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:38

Ik ga dit topic volgen.
Mijn dochter en ik zijn namelijk ook op zoek.
Gister bij een "super brave" fjord wezen kijken, 2 uur rijden en weer voor niks.
Schoondochter die goed kan rijden meegenomen en die werd er heel snel vanaf gebokt.
2 gebroken vingers als gevolg.
Ik word toch zo moe van mensen die liegen over hun beestje.
Nu maar weer op naar de volgende.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:23

Proficiat Koekie en Nouvel, geniet van de kennismaking!

Dees: wat erg pffff! Als je de advertenties mag geloven zijn ze allemaal braaf, spijtig genoeg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:52

Thanx allemaal!
Hij vindt het allemaal nog spannend en dan ook nog gelijk die mega harde wind, maar hij doet het goed.

DeesVH83 schreef:
Ik ga dit topic volgen.
Gister bij een "super brave" fjord wezen kijken, 2 uur rijden en weer voor niks.
Schoondochter die goed kan rijden meegenomen en die werd er heel snel vanaf gebokt.

Nee joh, wat erg!
Dat heb ik gelukkig niet mee hoeven maken…

Succes iedereen die nog zoekende is!

Koekie ook gefeliciteerd!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:27

DeesVH83 schreef:
Ik ga dit topic volgen.

Had je niet eerst de verkoper laten voorrijden? Vaak is dat nl. wel aan te raden!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:31

Nja als je op een superbrave stapt, verwacht je niet dat je vliegles krijgt denk ik. Echt balen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:04

Earth schreef:
Nja als je op een superbrave stapt, verwacht je niet dat je vliegles krijgt denk ik. Echt balen.

Je kunt niet altijd geloven wat verkopers zeggen. Eerst zien, dan geloven!

DeesVH83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:05

Inderdaad het eerste wat ik gisteren dus ook zei.
Er gaat niemand meer als eerste van ons op, eerst de eigenaar.
Wij zoeken gewoon een braaf beginnerspaard dus gingen er idd niet van uit dat ze zwaar zou gaan bokken.
Maar goed, weer een les geleerd.

vla_flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:13

Wat naar Dees! Beterschap voor je schoodochter..

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:25

@dees: wat een ontzettend vervelende situatie. En heel goed dat je in het vervolg laat voorrijden. Doen wij ook altijd.

Ik ben nog steeds opzoek…
Krijg wel aangeboden maar meeste 2 a 3 uren rijden. Met dan als opmerking ach een leuk uitje.
Maar ik doe het niet meer. Ben nu inmiddels bij 5 in de buurt wezen kijken en allemaal viel het tegen. Ondanks dat ik zoveel mogelijk info verzamel van te voren. Ben dan weer blij dat het binnen een uur rijden was. En daarbij wil ik een paard in het licht bezichtigen. Heb het druk zat en ben al blij om eventjes thuis te zijn. Wilde vandaag nog naar de open dagen van verkoopstallen maar toch maar gekozen om even bij gezin thuis te blijven.
Gister bij de hengstenkeuring geweest, begint dan nog meer te kriebelen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:35

Wij hadden ook alles ver weg …
Zoveel uren in de auto gezeten de laatste maanden , vreselijk …

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:52

Wat balen Dees. Inderdaad nooit als eerst er op hoor, ook al zeggen ze topbraaf. Teveel mensen die niet eerlijk zijn.

@marus ja zo'n leuk uitje en uren i nee auto is 1x leuk, maar niet voor elke bezichtiging.
Moet even teruglezen wat je ook alweer zoekt :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:32

Marus, niet in de buurt maar staat er bijvoorbeeld bij de Nieuwe Heuvel niks interessants voor je? Kun je er misschien meerdere in 1 dag bekijken en ik ken nog een Friezen stoeterij hier in de buurt.

Vervelend Dees, en soms is het ook lastig te voorspellen he..heb ook weleens paarden meegemaakt die heel braaf waren maar op sommige mensen gewoon niet goed reageerden ofzo. Het is wel verstandig om de verkoper voor te laten rijden en even longeren of los laten lopen van te voren. Kun je gelijk zien of ze goed rad zijn.

DeesVH83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:34

Marus schreef:
@dees: wat een ontzettend vervelende situatie. En heel goed dat je in het vervolg laat voorrijden. Doen wij ook altijd.

Krijg wel aangeboden maar meeste 2 a 3 uren rijden. Met dan als opmerking ach een leuk uitje.
Maar ik doe het niet meer. Ben nu inmiddels bij 5 in de buurt wezen kijken en allemaal viel het tegen. Ondanks dat ik zoveel mogelijk info verzamel van te voren. Ben dan weer blij dat het binnen een uur rijden was. En daarbij wil ik een paard in het licht bezichtigen. Heb het druk zat en ben al blij om eventjes thuis te zijn. Wilde vandaag nog naar de open dagen van verkoopstallen maar toch maar gekozen om even bij gezin thuis te blijven.

Wist niet eens dat er open dagen zijn.
Weet jij toevallig waar ik dat kan vinden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:38

Elisa2 schreef:
Marus, niet in de buurt maar staat er bijvoorbeeld bij de Nieuwe Heuvel niks interessants voor je? Kun je er misschien meerdere in 1 dag bekijken en ik ken nog een Friezen stoeterij hier in de buurt.

Vervelend Dees, en soms is het ook lastig te voorspellen he..heb ook weleens paarden meegemaakt die heel braaf waren maar op sommige mensen gewoon niet goed reageerden ofzo. Het is wel verstandig om de verkoper voor te laten rijden en even longeren of los laten lopen van te voren. Kun je gelijk zien of ze goed rad zijn.

Ja, dat heb ik ook eens gehad. Leuk paard; ook goede recenties van mensen die het paarden kenden, maar paard had geen klik met mij en was daar zeer duidelijk over. Jammer want het was echt een heel leuk paard.
Dan kun je eigenwijs zijn en dat negeren, maar de kans dat je dan vliegles krijgt is vrij groot.

De kans dat het uiteindelijk wel goed gekomen zou zijn is vrij groot maar net als fysieke problemen moet je ook mentale verschillen niet onderschatten. Het was geen moetje, zogezegd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:40

Tja eerlijke adv altijd moeilijk vaak moet je tussen de regels doorlezen.
Maarja ga je gedetailleerd zijn komt er ook weer niemand op af. Dst merk ik nu met onze pony precies alles omschreven maar geen 1 reactie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:54

Mensen lezen vaak ook niet heel goed qua advertentie, maar goed..je weet niet of het daar aan ligt. Misschien is het de vraagprijs, geen goede foto's, niveau, veel aanbod etc.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:58

Moderatoropmerking:
bericht verwijderd, voldoet niet aan eisen OP

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:34

Oja gezien en ik vind de tekst heel warrig overkomen, dat zou mij afschrikken. Ik lees vooral: problemen...geen kinderpony, lastig etc.

Ik zou het anders formuleren: Leuke B spring (allround) pony, heeft plezier in het springen, kent alle dressuurknopjes (noem oefeningen), heeft wel een gevorderde ruiter nodig want kan weleens een bokje geven. Is behandeld door osteo/ tandarts, verkeersmak. Leuke pony voor fanatiek ruitertje.

En de rest kun je toelichten als mensen komen kijken en dan kun je ze zelf ook selecteren op ervaring en begeleiding.

En dan een paar foto's/ filmpjes erbij doen ohz en van vrijspringen oid.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:08

DeesVH83 schreef:
Marus schreef:

Wist niet eens dat er open dagen zijn.
Weet jij toevallig waar ik dat kan vinden?

Beetje laat!
Maar stal Merksen, Okkema enzo.
Op fb pagina’s

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:09

Koekie73 schreef:
Wat balen Dees. Inderdaad nooit als eerst er op hoor, ook al zeggen ze topbraaf. Teveel mensen die niet eerlijk zijn.

@marus ja zo'n leuk uitje en uren i nee auto is 1x leuk, maar niet voor elke bezichtiging.
Moet even teruglezen wat je ook alweer zoekt :o

Friese merrie *\o/*

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:19

Dank ga er mee aan de slag (morgen)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:15

DeesVH83 schreef:
Inderdaad het eerste wat ik gisteren dus ook zei.
Er gaat niemand meer als eerste van ons op, eerst de eigenaar.
Wij zoeken gewoon een braaf beginnerspaard dus gingen er idd niet van uit dat ze zwaar zou gaan bokken.
Maar goed, weer een les geleerd.

Je kunt er als eigenaar gewoon ook niet altijd wat van zeggen. Ik heb ook een tijd op een paard gereden, was in mijn beleving echt de braafste ooit. Tot ik een keertje iemand anders erop liet, ik geloofde mijn ogen niet wat ik voor mij zag gebeuren, zo verschrikkelijk bokken net zo lang tot ze eraf vloog. Paard mankeerde niets, meisje was een ervaren en vriendelijke amazone, maar paard bleek heel eenkennig. Dat weet je dus pas op het moment dat je er een ander opzet. Hoeft helemaal geen kwade opzet van de verkoper geweest te zijn. Als ik dat dier van toen had moeten adverteren had ik ook gezet, poepbraaf, zeer geschikt voor een onzekere en/of minder ervaren ruiter.

En wat betreft de kleine ponies, niet iedereen zoekt alleen maar een hele brave. Ik weet nog wel toen ik nog op de B-tjes pastte (als kind dus) dat ik braaf maar saai vond en juist hoe wilder/lastiger en hoe vaker ik vliegles kreeg, hoe leuker ik het vond.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:20

Als je zonen tegen elkaar gaan opbieden hoe vaak ze er in de springles vanaf gevallen zijn, moet je je als ouder toch eens achter je oor gaan krabben, aldus de betreffende ouder (en onze hoefsmid) :D