Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:49

Wat gaaf! Gefeliciteerd! Zo leuk dat je hem gelijk mee naar huis kon nemen *\o/*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:39

*\o/* Gefeliciteerd

StalNollie

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:55

Gefeliciteerd wel een enkele maartjes.... Uiteindelijk wel gelukt te betalen :D

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:07

Gefeliciteerd! Altijd spannend een eerste eigen paard. Geniet ervan!

IlseL123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:18

Wat super goed!!! *\o/* Gefelicteeeeeeeerd!

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:07

Het betalen is uiteindelijk gelukt!

De foto houden jullie tegoed. Mijn telefoon werkt niet mee op het moment.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:17

Gefeliciteerd *\o/* wat moet dat zenuwslopend geweest zijn

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:09

Gefeliciteerd!! Wat zenuwslopend als ik het zo hoor maar gelukkig alles goed gekomen.

Vanmiddag word ook het paard die wij op het oog hebben ook gekeurd, ik ben kapot zenuwachtig +:)+

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:27

Deempjexxx spannend zeg!Heel veel succes

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:28

Deempjexxx schreef:
Gefeliciteerd!! Wat zenuwslopend als ik het zo hoor maar gelukkig alles goed gekomen.

Vanmiddag word ook het paard die wij op het oog hebben ook gekeurd, ik ben kapot zenuwachtig +:)+

Oh veel succes! :):)

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:30

Deempje spannend...waarschijnlijk nu bezig met de keuring. Hoop zo dat alles oké is.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:29

Jaaaa ze is goedgekeurd! Ze moet alleen even naar de tandarts +:)+

Welkom Endy!!

Afbeelding

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:30

Gefeliciteerd! *\o/*

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:36

Deempjexxx schreef:

Nou dat was het! Echt de juiste bewoording. Dierenarts was ook constant een gekke mimiek aan het trekken alsof het allemaal heel slecht was. Maar gelukkig was dat niet zo.

Afbeelding

Hierbij een foto van mijn topper. Eerste dag toch wat stress, iedereen mocht natuurlijk naar buiten maar hij niet vanwege dat hij nog een worm onderzoek moet ondergaan. Maar hij doet het heel erg goed! Eet en drinkt na behoren. Dus ik ben dolgelukkig.

@deempje Gefeliciteerd met jou topper, wat een knapperd!

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:49

Gefeliciteerd. Wat fijn! 2 blije baasjes!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:48

Gefeliciteerd! Knappe koppies :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:33

xkusjeirene schreef:
Deempjexxx schreef:

Nou dat was het! Echt de juiste bewoording. Dierenarts was ook constant een gekke mimiek aan het trekken alsof het allemaal heel slecht was. Maar gelukkig was dat niet zo.

[ [url=m/nw6a70.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hierbij een foto van mijn topper. Eerste dag toch wat stress, iedereen mocht natuurlijk naar buiten maar hij niet vanwege dat hij nog een worm onderzoek moet ondergaan. Maar hij doet het heel erg goed! Eet en drinkt na behoren. Dus ik ben dolgelukkig.

Hahaha, o, je wilt mijn gezicht niet zien als ik geconcentreerd iets moet beoordelen hoor. _O- Dan kijk ik ook héél moeilijk.

Fijn dat hij het zo goed doet! :D

En van harte gefeliciteerd, Deempje! Wat een mooi dier!

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:25

Gefeliciteerd! en wat hebben ze mooie koppies

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:44

Mkango schreef:
xkusjeirene schreef:

[ [url=m/nw6a70.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha, o, je wilt mijn gezicht niet zien als ik geconcentreerd iets moet beoordelen hoor. _O- Dan kijk ik ook héél moeilijk.

Fijn dat hij het zo goed doet! :D

En van harte gefeliciteerd, Deempje! Wat een mooi dier!

_O-

Nou ze keek niet alleen heel moeilijk, ze was aan het zuchten, ik hoorde regelmatig "Tss". De oude eigenaresse (klinkt gek haha) zei ook, het klonk allemaal zo zwaar, alsof ze hem niet kon laten goed keuren en eigenlijk is er uit die hele Rontgenologische keuring maar 1 ding naar voren gekomen.

Maar weer een weet voor de volgende keer, mimiek zegt dus niet alles. Ik zou zelf denk ik ook zo serieus kijken.

Anno1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:37

Wat een knapperd Irene!
Morgen zou ik gaan kijken naar een schitterende Shire merrie.... Vandaag even contact opgenomen met de pensionstal waar ze zou komen...en ze blijkt te groot te zijn.
Och wat een teleurstelling zeg... ik was al helemaal weg van haar...
Nu al zo'n poosje actief op zoek naar mijn eerste paardje, ik vind het echt lastig hoor.
Maar ja...op een dag komt hij of zij ongetwijfeld op mijn pad! Mocht iemand een betrouwbaar, liefst barok paard willen verkopen, ergens tussen de 8 en 14 jaar...nou ik hou me van harte aanbevolen hoor :)

En wat ik me ook afvroeg...die prijsklassen...ik kan er geen chocola van maken hoor. Wat voor de ene lage klasse is, is voor een ander weer hoog.
En wat ik bijv hoog vind, vind een ander weer normaal...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:01

Andere stal echt geen mogelijkheid? Of iets meer betalen aan de stal die je uitgezocht hebt ?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:07

Wij willen ook geen shires en ik weet heel veel stallen niet, dus als je voor zo'n ras gaat maak je het jezelf best lastig :o

Gefeliciteerd met de aanwinsten!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:14

ruitje schreef:
Wij willen ook geen shires en ik weet heel veel stallen niet, dus als je voor zo'n ras gaat maak je het jezelf best lastig :o

Gefeliciteerd met de aanwinsten!

Is dat dan ivm het niet passen in een box? Of ivm omgang/buiten zetten.

Weet dat mijn vorige paard een keer met een joekel van een trekpaard (weet niet precies welk ras) in de wei gestaan heeft.
Allemaal leuk en aardig en normaal geen enkel probleem. Alleen was dit echt een asociaal, onopgevoed beest. Deed naar de andere paarden lelijk, maar ook naar mensen.

En ik weet dat een pony je ook kan verwonden als ie trapt en die ook asociaal kunnen zijn, maar dit exemplaar maakte toch wat meer indruk als ie uithaalde...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:24

Anno1978 schreef:
Wat een knapperd Irene!
Morgen zou ik gaan kijken naar een schitterende Shire merrie.... Vandaag even contact opgenomen met de pensionstal waar ze zou komen...en ze blijkt te groot te zijn.
Och wat een teleurstelling zeg... ik was al helemaal weg van haar...
Nu al zo'n poosje actief op zoek naar mijn eerste paardje, ik vind het echt lastig hoor.
Maar ja...op een dag komt hij of zij ongetwijfeld op mijn pad! Mocht iemand een betrouwbaar, liefst barok paard willen verkopen, ergens tussen de 8 en 14 jaar...nou ik hou me van harte aanbevolen hoor :)

En wat ik me ook afvroeg...die prijsklassen...ik kan er geen chocola van maken hoor. Wat voor de ene lage klasse is, is voor een ander weer hoog.
En wat ik bijv hoog vind, vind een ander weer normaal...

Wat is je prijsklasse?

Weet dat veel barokke types best prijzig zijn. En vind het bij bijvoorbeeld de Spanjaarden altijd zo verschillen in prijs. Weet ook nooit zo goed als er staat 'Spaanse merrie/ruin' of het dan om een Andalusier gaat, of een mix oid, gezien sommigen er voor €5000 op staan, gereden en al, en anderen weer voor 15.000

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:32

Wij hebben 2 trekpaarden staan, schatjes in de groep, dat is het punt niet. Maar ze duwen de boxwanden/palen er uit als ze jeuk hebben. En wij zijn echt geen houtje touwtje stal met slecht onderhoud. Ze kunnen bij ons dus gewoon niet in heel veel boxen, want ze ontzetten de boel oprecht. Hebben er nu 1 staan in een box met 3 stenen muren en 1 houten en die houten wand duwt hij dus echt regelmatig naar zijn grootjes :+

1 is geprobeerd in de loopstal, die ging gewoon voor het voerhek staan en claimde het. En dan komt er dus echt niks meer langs :') .

En ze zijn veel viezer/eten veel meer. Maar dat is geen reden om ze niet te aan te nemen, daar heb ik ook Friezen van bijv, hoort erbij :)