Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Peetstap schreef:Weet zeker dat je zelfs een schaap of eend feilloos parkeren kunt leren.![]()
![]()
You make my day Peet!! Ik lig hier te schateren van de lach want je weet ik ben een beelddenker en zie die eend al met die eende pootjes stapje voor stapje naast het krukje in parkeren waarop jij een goedkeurende klick geeft en zooo gelukkig bent
![]()
Monique1963 schreef:Dank Cera ik ga er eens op surfen op die termen en namen.
JudithO wat zijn jullie plannen om te gaan doen?
Ik heb weer een filmpje gemaakt van de vorderingen van de dames.
https://youtu.be/BalSzfl1hzA
manja39 schreef:Och Monique. Het zijn jouw paardjes dus jij bepaalt. Ik vind het prachtig om te zien hoe jullie het doen. En ben verliefd op Callas. Wat is ze mooi. En Poupette is zo cute. Misschien niet te vergelijken met paarden, maar ik heb een paar jaar geleden een hondje van mijn zieke tante in huis genomen. Het was een helft van een duo. Zijn broertje ging naar mijn zus. Ze waren tot hun 8e altijd bij elkaar gebleven. Op het moment dat ze gescheiden waren is Biscquit enorm opgeleefd. Blijkbaar heeft hij zich al die tijd de mindere gevoeld en onderdanig geweest. Nog 5 heerlijke jaren met hem gehad. Biscquit had nog de tijd van zijn leven. Helaas vorig jaar in moeten laten slapen. Bijna 13 geworden.
Monique1963 schreef:Hallo iedereen en Sandra, Cera en Peet, ja, het plezier is terug en daar ben ik idd erg blij mee. Ik zie ook een fijne wisselwerking met de paardjes onderling, Poupette wordt ook actiever. Dit hadden we gewoon nodig. Het scheelt ook dat de boxen af zijn, maakt alles zoveel makkelijker voor me. Dus ik ben heppie.
NH houd ik goede dingen aan over. Begin jaren '90 toen het net om de hoek kwam kijken in NL ging ik al naar Voest. Ik Voest nog steeds, dat voelt het meest natuurlijk voor mij. Kots Bruno zullen we het niet meer over hebben, alhoewel ook hij mij waardevolle adviezen heeft gegeven. TRT vind ik een geweldige insteek. Probleem met TRT/NH en mij is, dat het voor mijzelf kennelijk erg moeilijk is om het goed te doen. Callas reageert uiteraard perfect op mijn foute houdingen. Het luistert allemaal zo subtiel en daar raakte ik door gefrustreerd dat ik niet kon herhalen wat ik anderen goed zag doen.
Daarnaast ben ik van nature geen leider. Ik ben ook geen volger. Ik ben meer een eenling. Ik ga mijn eigen gang en doe mijn eigen ding. Ben ook redelijk kluizenaarster of is het kluizenarin. Ik vind het ook lastig tegen anderen te zeggen wat ze moeten doen. Ik geef niet graag opdrachten. Dus eigenlijk ben ik de laatste tijd tot de conclusie gekomen dat NH hele mooie en goede dingen heeft die ik graag gebruik, maar daar laat ik het bij. Ik pik eruit wat voor mij fijn werkt en that's it.
Daarentegen heeft voertraining voor mij enorm veel meerwaarde. Ik heb altijd al (ruim 40 jaar) mijn dieren met voer en stem getraind en had fijne opgevoede honden en paarden, waarover we complimenten kregen over hun opvoeding. Dat had ik niet los moeten laten met Callas. Het gaat verrassingsschrikken niet wegnemen uiteraard, maar ik denk dat we nu een omslag hebben, waarbij we beiden weer betrokken zijn bij elkaar. Door alle vervelende ervaringen was ik haar echt wel een beetje zat. Ik zag er erg tegenop om wéér de draad met NH te moeten gaan oppakken.
Dit is voor ons (op dit moment) heel goed. Ik heb zelfs zoveel lol, dat ik geen behoefte heb nog aan rijden. Nou, dat is nieuw!
Monique1963 schreef:Hahaha Judith0, zo niet-bokt. Ik zal toch niet de enige zijn die eerlijk is? Wel ben ik dit topic ooit begonnen omdat ik bijna alleen maar halelujah topics zag. Er waren niet zo heel veel topics van mensen die wilden zeggen wat er schortte aan hun relatie met hun paard. Wel veel medische problemen en veel rijtechnische problemen, maar niet zoals met mij, dat ben ik met je eens.
Over jullie aankoop in Canada, lees ik nou goed dat als je een verblijfsverg krijgt je niet alles zelf hoeft te betalen of bedoel je dat je pas een hypotheek kunt krijgen als je je verblijfsverg hebt?
jeetje77 schreef:Loslaten gewoon los?
En pakken pak vast?
jeetje77 schreef:Loslaten gewoon los?
En pakken pak vast?
Cera_D schreef:Voor loslaten deed ik zelf 'los' en met mn vingers knippen (en hand open houden zodat het daar in gelegd kan worden), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf nooit volledig bevestigd heb
Mjelleke schreef:Apport. Of Get-it. Of Zoek.
Vast. Hold-it. Of Pak.
Hier. Kom. Of Brengen.
Los. Of Geef.
tamary schreef:Dat inderdaad, en let er op dat je series oefeningen aan elkaar plakt door met het eind te beginnen en daar elke keer een stapje voor te plakken. Van vastpakken en weer loslaten (in jouw hand of bv in een emmer) naar vastpakken, 1-2 stapjes lopen en ding in de emmer/hand loslaten, enz.
Hoewel het handig is om zeker commando's als vast en los te hebben, is het de vraag of je dat zo moet blijven doen, je wil een serie acties tot een oefening maken met uiteindelijk 1 commando ipv tig wat maakt dat je gaat micromanagen en paard niet meer nadenkt of motivatie kwijt raakt. Denk dus goed na hoe je je paarden wil sturen/helpen bij het uitvoeren van zulke oefeningen. Hoewel het iets anders is dan met een hond omdat dingen dragen minder gebruikelijk is voor een paard, is de rest hetzelfde, nl 1 commando waarvan het uitvoeren steeds langer duurt en complexer wordt.
JudithO schreef:Er zijn inmiddels wel iets meer topics die echt goudeerlijk zijn omdat het inderdaad niet alleen maar halleluja is. Ik snap ook wel waarom die topics er niet zoveel zijn, omdat je meestal echt gigantisch afgebrand wordt.
Wat betreft de aankoop in Canada, je moet hier een aanbetaling doen wat bestaat uit zoveel % van het aankoopbedrag. Als je nog geen verblijfsvergunning hebt is dat 35% dus dat is echt heel erg veel als je een beetje land wilt.
Monique1963 schreef:JudithO schreef:Er zijn inmiddels wel iets meer topics die echt goudeerlijk zijn omdat het inderdaad niet alleen maar halleluja is. Ik snap ook wel waarom die topics er niet zoveel zijn, omdat je meestal echt gigantisch afgebrand wordt.
Wat betreft de aankoop in Canada, je moet hier een aanbetaling doen wat bestaat uit zoveel % van het aankoopbedrag. Als je nog geen verblijfsvergunning hebt is dat 35% dus dat is echt heel erg veel als je een beetje land wilt.
Ik ben ook wel afgebrand in mijn topic. Toch probeer ik altijd te nuanceren wat mensen zeggen, niet iedereen kan goed verwoorden wat hij of zij wil zeggen. En er zitten soms wel kernen van waarheden in bitchie opmerkingen, en dan is het lastig om de hand in eigen boezem te steken. Af en toe was ik het ook wel zat en dan kan ik dan ook wel weer sarcastisch grappig uit de hoek komen. Probleem met geschreven taal is, dat je nooit de intonatie kunt meegeven aan je woorden, en dat veroorzaakt vaak ruzie op bokt.
Dank voor je uitleg over Canada, wat een bijzonder systeem. Ja, dan zou ik idd ook nog maar even afwachten. Wat doen jullie ondertussen?
Monique1963 schreef:Wat mij opviel en dat ligt dan dus aan mij, maar hoe dan? Is dat ze allebei goed HO deden en ik er naar rechts bij beide meisjes omheen kon lopen, maar zodra ik naar links om hen heen ging, gingen ze allebei
Peetstap schreef:Monique1963 schreef:Wat mij opviel en dat ligt dan dus aan mij, maar hoe dan? Is dat ze allebei goed HO deden en ik er naar rechts bij beide meisjes omheen kon lopen, maar zodra ik naar links om hen heen ging, gingen ze allebei
Je mag ze ook nooit rechts draaiende yoghurt geven als toetje, dat weet je toch![]()