Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:23

Hoi hoi,
Ook ik zoek weer een eigen paard. Helaas op een behoorlijk verkeerd moment qua aanbod :D . Al een jaar aan het kijken, laatste maanden echt actief en vorige week ook wezen kijken bij een ruin, werd 'm niet. Maar man... De prijzen. :D bij informeren is 14.000 voor sommigen dus de normale prijsklasse tegenwoordig... En dan nog met een bemerking ook. Nou goed, heb m'n budget opgeschroefd naar max. 8.0000 bij hoge uitzondering 10.000.meer zeker niet. Ik zoek een speld in een hooiberg, maar dit ongeveer :
Leeftijd: 5-10
Min. Stokmt.170, groter mag.
Veel aftekeningen (liefst vos☺️)
Niet sensibel/heet
Verkeersmak
Uiteraard geen gebreken, maar schoonheidsfoutje mag.
Zal voornamelijk recreatief dressuur mee gereden worden, maar met mogelijkheid tot wedstrijden. Soms een klein sprongetje en uiteraard buitenritten.

Mochten jullie zoiets zien en zelf niet willen kopen let me know!
Laatst bijgewerkt door hexje22 op 06-06-21 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:28

hexje22 schreef:
Hoi hoi,
Ook ik zoek weer een eigen paard. Helaas op een behoorlijk verkeed moment qua aanbod :D . Al een jaar aan het kijken, laatste maanden echt actief en vorige week ook wezen kijken bij een ruin, werd 'm niet. Maar man... De prijzen. :D bij informeren is 14.000k voor sommigen dus de normale prijsklasse tegenwoordig... En dan nog met een bemerking ook. Nou goed, heb m'n budget opgeschroefd naar max. 8.0000 bij hoge uitzondering 10.000k.meer zeker niet. Ik zoek een speld in een hooiberg, maar dit ongeveer :
Leeftijd: 5-10
Min. Stokmt.170, groter mag.
Veel aftekeningen (liefst vos☺️)
Niet sensibel/heet
Verkeersmak
Uiteraard geen gebreken, maar schoonheidsfoutje mag.
Zal voornamelijk recreatief dressuur mee gereden worden, maar met mogelijkheid tot wedstrijden. Soms een klein sprongetje en uiteraard buitenritten.

Mochten jullie zoiets zien en zelf niet willen kopen let me know!
Voor 10.000k (= 10 miljoen) moet je toch wel iets kunnen vinden? :D

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:39

Hahaha, ik denk dat de eerder genoemde 80k wel al genoeg zou moeten zijn! :j

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:42

Wat leuk zeg z'n topic!
Helaas mag ik mij ook melden. Mijn oude pony is helaas nu op echt ze kan niet meer zonder een zakje buut door haar atrose en op gras mag ze niet meer ivm hoefbevangen alles bij elkaar wil ik haar nog een mooie zomer geven en dan in laten slapen. Maar dan komt mijn andere paardje alleen te staan dus nu op zoek naar een jong vriendje voor hem.

Net begonnen met zoeken en nu 2 paarden bekeken maar allebei net niet. Één liep niet helemaal goed en de ander was de stokmaar toch net niet of net wel en dat is gok die ik dan niet ga nemen.

Wat ik zoek:
- 1 of 2 jarige
- Verwachte stokmaat 130/140 of klein paard van 155/165
- Rustig/vriendelijk karakter
- Liefst merrie/ruin
- Max 3000
- Ik ben niet op zoek naar een haflinger, arabier, tinker of quarter horse Maar meer richting een dames paardje, kwpn welshpony, pre, lustiano etc

De bedoeling is dat hij of zij lekker een paar jaar in het land kan staan en dan tzt of als menpony of als rijpaard/menpaard lekker aan de slag te gaan maar een goed gevoel/klik is toch het belangrijkste.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik benieuwt ben waar mee ik thuis kom gezien het bij Amir toch wel bijna alles was wat ik niet wou :+ maar toch zielsgelukkig met hem

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:57

lies schreef:
Hahaha, ik denk dat de eerder genoemde 80k wel al genoeg zou moeten zijn! :j

Oeps, wilde niet opscheppen hoor
.. Foutje, bedankt. Uiteraard idd een stukkie minder :P

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:58

Kiwiaa schreef:
Mijn bezichtiging van volgende week is helaas afgezegd, kon pas ten vroegste dan komen maar ze heeft toch iemand tussendoor laten komen omdat ze eerder geen tijd had en ze te hard aan mij twijfelde. Ze heeft ze aan hen verkocht meteen zelfde avond. Weet echt niet wat ik verkeerd gedaan heb (hele screening met hoe mijn paarden gehouden worden etc, foto's filmpjes.) Baal er wel van, was eigenlijk helemaal mijn droompaard en het is extra poedersuiker om dan te horen dat ze je plekje niet goed genoeg vindt.

Kiwiaa schreef:
Ik doe mijn best, natuurlijk tov sommigen hier ben ik niet het beste huisje maarja. Heb de paarden aan huis staan, 24/7 in een grote paddock met uitloopstal bij slecht weer, als het goed weer is staan ze 10 a 12u per dag in de wei (behalve als ze zelf aangeven dat ze terug naar huis willen wat soms wel gebeurt als er veel insecten zitten oid en als het te warm is dan is het ook minder). Weide is niet zo groot (34 are) dus enkel om benen te strekken en niet om van te eten eten, ze krijgen gestoomd hooi 3x per dag in slowfeeder. Dusja, niet ideaal maar denk dat het wel in de buurt komt van een fijn plekje. Uiteraard is het beter als je hectaren grond hebt en natuurlijke poel enzo maarja.

Ik vind dat je een prima plekje hebt. Er kan altijd iemand zijn die misschien de perfecte plek aanbiedt maar dat betekent niet dat jouw plek niet goed is. En misschien was er ook wel een andere reden waarom zij het paard aan iemand ander verkocht heeft (meer geld, koper wilde geen keuring) maar geeft ze dit als reden. Ik hoop dat je snel een ander leuk paard vindt!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:07

Meggie, dat kan natuurlijk ook! Lief van je om dat te zeggen iig!

Hexje, ja denk dat dat een beetje afhangt van waar je kijkt.. als ik zo in die facebookgroepen zie dan heb je heel wat andere prijsklasses, maar vind dat vaak heel moeilijk om daar in te zoeken en de 'interessante' eruit te filteren. Vind altijd dat er erg veel tijd in kruipt om te zoeken en het vaak tot niets leidt. Verder wel fijn zoekertje :D Ik hoop met je mee dat het te doen moet zijn om iets te vinden, maar niet gemakkelijk hé.

Henrike, wat sneu van je merrie :( maar ja soms is geven om ook loslaten.. wel fijn dat ze nog een zomer kan genieten. Ik heb ook paard op pensioen met artrose, maar voorlopig doet hij het nog goed dus zolang dat zo is... hoop dat ik niet die hartverscheurende keuze ooit moet maken.

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:35

Kiwiaa schreef:
Hexje, ja denk dat dat een beetje afhangt van waar je kijkt.. als ik zo in die facebookgroepen zie dan heb je heel wat andere prijsklasses, maar vind dat vaak heel moeilijk om daar in te zoeken en de 'interessante' eruit te filteren. Vind altijd dat er erg veel tijd in kruipt om te zoeken en het vaak tot niets leidt. Verder wel fijn zoekertje :D Ik hoop met je mee dat het te doen moet zijn om iets te vinden, maar niet gemakkelijk hé.

Klopt, zo lastig op die FB groepen. Heb m'n stalgenoten ook geïnstrueerd met deze zoekopdracht, dus wordt alleen getagd en vrij regelmatig bij alles wat er in de buurt komt, maar zelfs dan is het moeilijk om het kaf van het koren te scheiden hoor. Of je reageert vrijwel direct, en zijn ze alweer weg. Maar ja, dat is de tijd en het seizoen helpt ook niet mee . Maar hoe meer mensen mee helpen zoeken hoe beter. Dus thanks alvast! _/-\o_ Mijn droompaard is vast en zeker al geboren, ik hoef hem of haar alleen nog maar ff te vinden :j

Henrike5

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:45

Kiwiaa, ja inderdaad zo is het maar net maar dan is het zo dubbel om nu naar een ander te gaan zoeken. Fijn dat je pensioen paard nog zo goed gaat!Kan ook heel lang goed gaan, zo te horen heb je wel een heel fijn plekje voor je paarden hoor en aan huis is ideaal dan je de zorg helemaal afstemmen per paard echt balen dat de verkopers er anders overdachten dan schijnbaar...

hexje22 Wel een mooi lijstje voor een nieuw paard! Idd prijzen zijn best hoog nu en op facebook komt soms zoveel voor bij dat het niet bij te houden is

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:46

Hexje: Haha dat is zo! Iedereen weet dat ik een paard zoek en krijg alles wat maar een beetje in de buurt komt doorgestuurd, ik zoek vrij specifiek een iberisch paard (maar sta ook open voor de 'gewone' warmbloed op zich) en je hebt wel wat stallen waar je beter weg van blijft. Ja het zijn dus telkens die stallen dat ik doorgestuurd krijg := Of ook het vooroordeel 'PRE's lopen sowieso ruk, dus elke PRE is goed voor Kiwiaa' ja nee... ik heb wel mijn eisen en er zijn heus wel PRE's die mooi lopen :roll: Soms best vermoeiend om 100x te zeggen nee nee danku :')

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:56

Henrike, ja dat snap ik.. voelt beetje als vervangen he ook al is dat niet zo. Ja het is wel zo in 1x slecht gegaan, plots een enorme terugval dat ik merkte oei wat is dit nu, had in het begin ook niet aan artrose gedacht omdat hij vrij accuut mankte ipv 'gewoon stijfjes ofzo' had verwacht dat dat meer gradueel ging gaan. Maar zolang ik niet rijd is hij heel stabiel en mankt hij niet, dus hoop het zo te houden met de juiste (en duurste, uiteraard := ) supplementen. Hij krijgt idd alles op maat, en hij is voooraaal niet verwend _O-

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:07

Kikwaa jaa leuk he die supplementem :$ Wel super fijn dat het nu stabiel is dat kan echt zo lang goed gaan!

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:48

Ik meld me weer. Vandaag om 13 uur de keuring van mijn hopelijk bijna eerste paard. Een 4 jarige Engels Volbloed ruin. Ik ben zoooooo zenuwachtig.... :roll: wish me luck...

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:07

xkusjeirene schreef:
Ik meld me weer. Vandaag om 13 uur de keuring van mijn hopelijk bijna eerste paard. Een 4 jarige Engels Volbloed ruin. Ik ben zoooooo zenuwachtig.... :roll: wish me luck...

Heel veel succes, spannend!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:13

Henrike5 schreef:
Wat leuk zeg z'n topic!
Helaas mag ik mij ook melden. Mijn oude pony is helaas nu op echt ze kan niet meer zonder een zakje buut door haar atrose en op gras mag ze niet meer ivm hoefbevangen alles bij elkaar wil ik haar nog een mooie zomer geven en dan in laten slapen. Maar dan komt mijn andere paardje alleen te staan dus nu op zoek naar een jong vriendje voor hem.

Net begonnen met zoeken en nu 2 paarden bekeken maar allebei net niet. Één liep niet helemaal goed en de ander was de stokmaar toch net niet of net wel en dat is gok die ik dan niet ga nemen.

Wat ik zoek:
- 1 of 2 jarige
- Verwachte stokmaat 130/140 of klein paard van 155/165
- Rustig/vriendelijk karakter
- Liefst merrie/ruin
- Max 3000
- Ik ben niet op zoek naar een haflinger, arabier, tinker of quarter horse Maar meer richting een dames paardje, kwpn welshpony, pre, lustiano etc

De bedoeling is dat hij of zij lekker een paar jaar in het land kan staan en dan tzt of als menpony of als rijpaard/menpaard lekker aan de slag te gaan maar een goed gevoel/klik is toch het belangrijkste.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik benieuwt ben waar mee ik thuis kom gezien het bij Amir toch wel bijna alles was wat ik niet wou :+ maar toch zielsgelukkig met hem

Ik weet een hele gave 2 jarige palomino welsh B merrie. Stokmaat op dit moment 1.30 en verwachte stokmaat rond de 1.34-1.36, mocht het wat voor je zijn, stuur maar een pbtje.

IlseL123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:43

Ik heb weer een ander paard op het oog. Ik heb wat korte filmpjes doorgestuurd gekregen via FaceBook. Is er iemand die kan mee kijken of het paard zuiver loopt (helaas zelf niet genoeg kennis om dit te zien)?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:36

IlseL123 schreef:
Ik heb weer een ander paard op het oog. Ik heb wat korte filmpjes doorgestuurd gekregen via FaceBook. Is er iemand die kan mee kijken of het paard zuiver loopt (helaas zelf niet genoeg kennis om dit te zien)?

Stuur maar een PB :)

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:48

IlseL123 schreef:

Ik kan ook meekijken als je wilt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:07

IlseL123 schreef:

Ik wil ook wel meekijken.Al zou mijn indruk uiteraard geen garantie zijn!

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:23

xkusjeirene schreef:

Succes!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:02

xkusjeirene schreef:

En, mogen we je feliciteren? :D

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:02

Kiwiaa schreef:
xkusjeirene schreef:

En, mogen we je feliciteren? :D

Jullie mogen me feliciteren. Maar oh oh wat een dag... DA kwam rond half 2 en toen hadden mijn vader en ik er al 2 uur en 45 minuten op zitten met rijden naar locatie. Auto die niet van ons is en een trailer die niet van ons is, ook nog nooit met een trailer gereden. Dus alles voorzichtig en rustig aan...

Nouja toen keuren, eerst klinisch, was allemaal prima, maar meneer werd gek van het benen optillen. Dus een paar keer proberen er onderuit te komen op 3 benen. Enige opmerkingen waren bij de klinische keuring zijn schildklier die iets verdikt is (maar daar wist ik van) zijn bult op zijn billen (wist ik ook van) dat zijn tanden door de tandarts bekeken moesten worden en wat diepe straalgroef waarvoor de smid moest komen.

Even later toegevoegd, hij heeft ook nog een schiefeltje, maar niets bijzonders.

Nou toen de rontgen keuring. Alles was (ook rug en hals) in perfecte staat op zijn sesambeenderen voor na. Zijn groeven zijn wat te diep of te veel. Na mijn eigen DA te hebben gebeld besloten door te gaan met keuren. Ik ben nogal een leek, en het is mijn eerste paard dus ik wou het zekere voor het onzekere nemen.

Nou mijn dierenarts zei joh, gewoon doorgaan als er verder niets aan de hand is.

En toen kwam die ING storing om de hoek kijken, dus ik kon geen geld overmaken..... Pffttt...

Foto komt later ik ben nog onderweg naar stal

Maar goed, hij is dus helemaal goed gekeurd. Dus ik mag mijzelf een trotse eigenaar noemen van een eerste paard.
Laatst bijgewerkt door xkusjeirene op 07-06-21 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:11

Wat leuk, gefeliciteerd! :D

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:14

Proficiat!! Wat een dag ja, maar gelukkig was alle spanning niet voor niets *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:26

Gefeliciteerd! :D