Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:00

Noisy schreef:
Ik had ook alleen zo'n gaar haakje aan het plafond. Ik maakte hem dan altijd nog vast aan de stangen voor het raampje. Dan hangt hij wat steviger

Ik heb niet zulke raampjes helaas

Babootje schreef:
Ik zou daar echt mee wachten. Persoonlijk ben ik geen fan van het rijden met een hooinet in trailer. Ben ook altijd bang dat ze erin blijven hangen. Bovendien als paarden stress hebben eten ze toch niet. Het hooinet gaat er bij mij dus alleen in als de trailer stil staat en het paard op de trailer moet wachten, zodat hij wat te doen heeft. Dus op wedstrijd (meestal). Dan gaat het net (of hooitas want die heb ik dan) achterin de auto mee en wordt hij pas op de wedstrijdlocatie in de trailer opgehangen.

Zuucchhtt, waarom kan het ook niet gewoon makkelijk zijn.. Je hebt daar ook helemaal gelijk in, zeker omdat Mac de neiging heeft om te schrapen kan ik hem dus in ieder geval beter weer niet laag hangen.. Bedankt voor deze input weer :D

Misschien kan ik hem van daar boven naar beneden vast maken, dan kan ie er niet met zijn benen inkomen en is het ook geen boksbal. En dan kan ik het weer filmen kijken of hij dan rustiger staat in ieder geval!
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:56

Ow, dat is inderdaad niet een handig raampje. Ik heb er dus 1 met raampjes aan de zijkant en meneer tuurt daar graag door naar buiten of net als een hond met zijn neus in de wind.
Misschien is het een idee om 2 raampjes te maken? Geen idee of het kan en betaalbaar is hoor.

Wij zijn gistermiddag met de jonkies verhuisd *\o/*
Ze vonden het wel een dingetje om niet meer bij elkaar te staan. Dus technisch gezien zijn ze nu gespeend van elkaar :))
In de wei staan ze nog wel samen. Ben benieuwd hoe dat gaat want ze komen samen met een groep van 7. Ze zijn beide erg sociaal dus dat zal wel goedkomen maar toch.
Een paar kiekjes gemaakt met de foon.
In de stal.

Afbeelding

Afbeelding

Sydney staat helemaal aan het eind

Afbeelding

En even een rondje buiten gewandeld met een mooie lucht op de achtergrond

Afbeelding

Afbeelding

En een rondje in de roundpenn

Afbeelding

Ik kreeg om 08:00u ook deze foto.
Gluren bij de buren :D

Afbeelding

Anouk_H

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:15

Ik vind dat ik wel genoeg geklust heb aan deze oude trailer :D ik rijd er nog mee zolang ie goed is maar wil er eigenlijk geen extra geld meer in stoppen haha

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:26

Wat goed van Mexx en Splinter op concours! *\o/* +:)+

Anouk goed aan het oefenen met de trailer +:)+ ik denk dat je inderdaad wel richting oefenen met tussenschot kan zo te zien. Hooiberg zou ik ook niet doen, te veel extra risico's.

Fijn dat de verhuizing rond is Noisy! Hopelijk nu een hele fijne blijvende plek voor jullie :) Rudi's buur heeft een blij snuitje zo :))

Pinda is nog steeds blij met haar vakantie, en ik merk dat er bij mij nu ook eindelijk weer wat rust tussen de oren komt. Muppet heeft inmiddels ook kennis gemaakt met nieuwe koetjesburen, dat gaf wel nogal stress een paar dagen maar inmiddels heeft ze een staar-affaire met een van de koetjes die blijkbaar net zo nieuwsgierig is als zij :+ van de week eens gaan wandelen in het dorp met haar vriend onder het zadel mee, ze was zo braaf en dapper <3 langzaamaan vinden we mekaar wel weer zo op den duur :)

Knap puppypaard <3 op veilige afstand koetjes goed in de gaten houden :+
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:43

Wow Vientje, mooie foto; ik vind t een erg mooi paard qua bouw. Iets recht kruis maar heel mooie halsaanzet. En lichaam. Zit er Gelders in?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:40

Dank je wel, ik ben ook erg blij met hoe ze opdroogt :D Pinda is een Spielberg x Balzflug, officieel NRPS nu maar uit een KWPN moeder (die staat in mijn profiel) waar vooral Engels volbloed en Trakehner achter zit :) haar kruis vertekent hier wat platter dan het is door de bladeren van de boom :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:41

Knappe Pinda! Fijn dat bij jullie allebei de rust terug aan het keren is. Eerst maar weer eens blij met elkaar leren zijn, zonder spanning en gedoe. En dan komt de rest vanzelf wel weer!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:21

Kijk nou...spontane actie gisteren *\o/* superbraaf, gewoon opstappen en wegrijden na bijna 6 weken echt stilgestaan te hebben <3 beetje in stap gewerkt, instructrice helpt heel fijn en de bol onwerkbare stress die Pinda was voor haar vakantie lijkt vooralsnog weg :)
Afbeelding

Nog steeds geen idee hoe of wat verder, maar dit voelde als de juiste (tussen)stap op dit moment :) we worden al weer wat meer vriendjes <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:24

Wat fijn Vientje! En heerlijk dat jullie weer een beetje op 1 lijn zitten *\o/*

Hier is de rust ook weer een beetje terug gekeerd. Ik merk dat Rudi wat meer gesetteld is gelukkig. Waar hij eerder steeds onrustig was op stal en met poetsen, staat hij nu lekker te soezen.
Vandaag voor het eerst in de binnenbak gereden en dat vond hij nog wel een beetje spannend. Paar keer mesten en hinniken maar hij bleef wel braaf aan het werk. Daarna even lekker buiten uitgestapt.

Eerder deze week hebben we ook ons eerste ieniemini buitenritje gedaan. Het was maar een klein stukje ruiterroute maar het begin is er :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:43

Ooh wat lekker Vientje *\o/*

En ook top dat Rudi zich al weer een beetje thuis voelt. +:)+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:58

Ik heb wel een nadeel gevonden op deze stal...Als ik hem uit de wei moet halen :+ Wel goed voor mijn stappenteller _O-
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:26

Ziet eruit als een hele fijne stal Noisy!

@Vientje, nu ik goed kijk zijn het idd de bladeren die haar bouw wat vertekenen. Spielberg zijn fijne bewerkbare paarden. Balzflug nakomelingen - weet ik - kunnen vrij pittig zijn. Fijn dat jullie weer vertrouwen in elkaar krijgen.

Als wij onze Mexx alleen vanaf papier hadden gekocht, hadden we het ook niet gedaan denk ik.
HighFive met daarachter Charmeur staat als moeilijk te boek. Montechristo met daarachter El Corona idem dito met een plusje. Ook Mexx heeft een niet heel makkelijk karakter. Hij is heel kijkerig en hoort alles en is ook een held op sokken. Maar ik denk dat dat met meer "vlieguren" wel is op te lossen.
Vandaag zouden we weer op wedstrijd, maar het wordt vanmiddag slecht met veel regen en ook onweer (is de verwachting) Dus we hebben afgemeld. Ik wil dat hij goede ervaringen aan het op stap gaan op het wedstrijd terrein en in de trailer overhoudt.

Nog even wat foto's van de vorige wedstrijd. Foto 2 laat zien wat een machtige en krachtige galop dit paard heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:58

Toch snap ik niet dat mensen dan voor zo'n combinatie gaan. Als ik op mijn merrie een pittige hengst zet dan krijg ik een raket, dat weet ik zeker. Zoiets wil je toch niet fokken denk ik dan, een paard waarmee alleen een hele handige ruiter overweg kan.
Niks ten nadele van jullie Mexx uiteraard

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:38

Rudi is al lekker op zijn plekje, goed bezig op buitenrit!! Fijn weiland zo, mooi ruim. Wel stukkie lopen ja :D

Hele fijne galop heeft Mexx inderdaad, fijn van de grond af! Knap paard :j

Ik snap dat ook nooit zo om afstamming die bekend is om hun lastigheid te combineren, maar dat zie je bij fokken voor de sport wel heel veel. Dan wordt er gefokt op vermogen ipv rijdbaarheid, en dus maar wel een beperkte klantenkring qua mogelijke ruiters :o

Miep haar volledige afstamming is Balzflug × Zuidhorn- aka heet × leip schijnbaar :+ op clinics en bij professionals was veelal de reactie 'en daar ga jij vrijwillig op zitten?' := (of nog leuker 'da's er ook geen voor een amateur'....kijkt naar uberpenny-mij... 'Oh' :\ _O- ). Spielberg heb ik erbij uitgezocht omdat hij ze fijn bewerkbaar en braaf geeft doorgaans. Als ik er een lastige rilbil op had gezet was ik als amateurtje al helemaal verongelukt met het veulen denk ik, kan Pinda net aan handelen onder het zadel := ze aardt in bepaalde opzichten vrij sterk naar haar wat aparte moeder in het werk, in basis braaf maar er zit een randje aan. Maar in de omgang is het een lief schaapje dus ik hoop dat ze met de jaren ook nog wat simpeler wordt in het rijden :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:44

Noisy schreef:
Toch snap ik niet dat mensen dan voor zo'n combinatie gaan. Als ik op mijn merrie een pittige hengst zet dan krijg ik een raket, dat weet ik zeker. Zoiets wil je toch niet fokken denk ik dan, een paard waarmee alleen een hele handige ruiter overweg kan.
Niks ten nadele van jullie Mexx uiteraard

Zeker waar. Wij hebben Mexx gekocht voor de verkoop, maar het is geen paard voor de gemiddelde amateurruiter. Wij zetten t.z.t. dan ook geen advertentie op marktplaats, maar komt dan gewoon via netwerk te koop. Ik wil alleen serieuze klanten ervoor.

De fokker waar we Mexx hebben gekocht fokt het soort paarden die eigenlijk voor de professionele markt bestemd zijn. Wil niet zeggen dat er soms ook paarden bij zitten die makkelijker zijn. Hij komt van de fokker die ook En Vogue heeft gefokt. Die was helemaal niet te doen, maar loopt nu wel OS onder Carl Hester. Mexx is daarbij vergeleken een heilige :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:54

Heerlijk zo op pad Noisy!

En kijk nou! Vientje weer op Pinda! *\o/* *\o/*

Mexx schittert weer op wedstrijd, ik vind het een heel aansprekend paard! Maar zoals je hem beschrijft inderdaad geen paard voor een simpele recreatieruiter :))

Feyre was donderdag weer even mee. Ze heeft een tijdje wat rust gehad ivm flink groeien en drukte van mijn kant. En wat is het dan toch héérlijk dat je gewoon kunt opstappen en wegrijden :+: Ze is zo braaf. Stalgenootje heeft er ook nog even op gereden. Die vond haar nog erg jong in haar doen en laten, wel heel zoet en vooral al keurig aan de hulpen. Dat is dan wel weer leuk!

Afbeelding
<3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 03:44

@Noisy, lekker een gratis wandeling om je paard op te halen :+ wel fijn voor hem die ruimte! :D

@babootje, sooo die wedstrijdfoto's! Wat is het toch een gaaf dier ik ben echt Mexx fan!

@Berdien, knappe Feyre <3 leuk dat er iemand anders op heeft gezeten, ik vind dat bij Mac ook heel interessant om te zien!

Wij hebben vandaag weer voor het eerst sinds ons rondje rijden weer trailer geladen. Heb in 2 etappes het tussenschot dicht gedaan om die nu te oefenen en dat ging echt perfect! :)

Heb ook alleen het inlopen geoefend. Sluiten en rijden is weer voor de volgende keer ik vond dit al weer heel knap van hem! :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:47

Netjes hoor Anouk !
Je hebt er veel voor moeten doen, maar het resultaat is er.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:05

Ik lees trouw nog stilletjes mee met jullie avonturen en ook de mindere leuke dingen zoals de moeilijke beslissing van cl om Marie te verkopen maar ook de leuke dingen zoals eerste wedstrijden en trailer laad Sucess! Sorry voor het niet reageren maar de energie ontbrak steeds…

Hier even een update vanuit mijn kant
Sinds het overlijden van mijn vader is alles even teveel geweest 2 verhuizingen en een nest pups wat niet vlekkeloos liep was een beetje teveel. Gelukkig heeft mijn beste vriendin de paardenkant van het verhaal op zich genomen en ook al ben ik wel tussendoor mee geweest heeft zij zich op hun gericht. Ik heb zelfs geworsteld met het idee om een punt te zetten achter de paarden maar ik weet dat dit uit emotie voorkomt en ik diep van binnen dat niet wil. Syd pakt mijn energie natuurlijk op en de wisselwerking is niet ok ..
gister kwam de smid en dacht ik oog even te gaan Longeren om dr weer rustig op te pakken. Noisy opperde om er al vast weer een keer op te gaan dus zo gezegd zo gedaan. Ze deed het super braaf maar toen ik ze zag rijden kwam alles weer even naar boven want de laatste keer dat ik erop zat is mijn vader overleden dus het kwam even binnen. Het is iets waar ik nog even overheen moet komen. Maar ik vond het fijn om te zien dat ze het allemaal zo goed deed ondanks de verandering voor haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:06

Zoiets verwerk je ook niet 1-2-3 en dat hoeft ook helemaal niet, neem daar lekker je tijd voor! :knuffel: fijn dat je weer even lekker op Syd hebt gezeten. Wie bedoel je precies met toen je 'ze' zag rijden? Een ambulance of zo?

Ik heb vanochtend mijn E-rijbewijs gehaald! *\o/*

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:02

Super gefeliciteerd met je rijbewijs!

Thanks ik heb zelf niet gereden noisy is opgestapt alleen toen ik haar zag rijden kwam het even weer omhoog … de laatste keer dat ik had gereden op syd belde ik daarna mijn moeder op en mijn vader overleed terwijl ik haar aan de telefoon had. Klinkt mss stom maar ik denk dan de laatste keer dat ik dr reed leefde hij nog … dat blijft wat knagen ik moet dus weer die drempel over … ben blij dat noisy mij iig daar goed doorheen helpt en syd dan even begeleid

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:14

Ooh wacht zo ik heb je bericht verkeerd begerepen :o

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:08

Gefeliciteerd Anouk *\o/* En wat gaat het goed met laden +:)+

Candalisa, anytime :*

Wij zijn gistermiddag een heel eind het bos in gestapt *\o/* Mèn, wat heb ik dat gemist zeg! Nu dat ik er weer ben merk ik het heel erg.
We hebben eerst in de bak wat geoefend op de rollback naar rechts, die vindt Rudi nog moeilijk. Hij deed het na 3x zo goed dat ik gelijk gestopt ben en we lekker het bos ingestapt zijn. De heide begint al paars te worden dus over een paar weekjes gaan we zeker even shooten in het bos *-:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:02

Gefeliciteerd Anouk met je E-rijbewijs. Fijn dat het trailer laden zo goed gaat. Nu lekker zelf op pad. Wat een vrijheid.

Fijn om weer van je te horen Candalisa, Heel begrijpelijk dat je even een pas op de plaats hebt gemaakt. Gelukkig is daar Noisy die jou daarbij kan steunen. Hoop dat je weer snel van Syd kan genieten. Het is zo'n leuk apart dier.
Noisy ook lekker aan het trainen. En ja de beste beloning voor een goede oefening is stoppen. Wat een heerlijke omgeving waar jullie staan. Ben er jaloers op!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:22

Mooie plaatjes weer Noisy! Heerlijk uitzicht!! Morgenvroeg ga ik ook weer met Mac op buitenrit de bedoeling is om, om 5:30 al weg te rijden :D

Mijn rijbewijs heb ik vandaag inclusief spoed aangevraagd dus morgen vanaf 9:30 ligt hij klaar. :D even kijken hoe de dag verloopt maar mogelijk dat ik dan smiddags nog Mac inlaad en naar de rijvereniging ga om hem daar voor het eerst op vreemd terein uit en weer in te laden. :)