de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:14

Echte dressuurpaarden draven gewoon over een hindernis(je) :D
Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:27

_O-
Beentjes mooi naar de buik.

Hey Ketly! Wanneer was jij er? Wát een tof evenement hè?
Afbeelding
Afbeelding

Ketly

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:49

Bedankt Picasso, ze is inderdaad eindelijk aangekomen! :D Kan haar nu vetkwabje noemen :+

Haha lekker opwaarts Anneruth!

Ik ben zaterdag tussen 11 en 12 gestart Olympia! Waren rond half 1 op de vlakte.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:56

Hihi Anneruth, echt springpaard! En jij bent ook een echte springruiter zo te zien :')

Enne ladies wat was dit voor evenement dan? Want de foto's zijn echt Gaaf!!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:59

De Autumn Desert Trail, hele gave rit! :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:33

IwanLuver schreef:
Hihi Anneruth, echt springpaard! En jij bent ook een echte springruiter zo te zien :')

een heule echte ;-)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 01:15

Hahahaha Gideon doet liever voetjes van de vloer in de dresuurring! :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 01:28

Gaaf die foto Anneruth! <3

Jemig Olympia jij hebt ook al van die gave foto's! :j

Dit zijn mijn meest recente foto's van Giv :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:40

Knap paard die Giv!!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:49

Knappe GIV! mooi setje heb je weer bij elkaar gezocht *D.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:42

Danku!

Ik heb trouwens 2 recente foto's van Gideon :))

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:43

pradadaan schreef:
Danku!

huh? zien :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:02

_Anneruth schreef:
pradadaan schreef:
Danku!

huh? zien :D

Bokt upload, dus kwalitatief niet echt top :))
Afbeelding

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:01

O gaaf Danielle <3 Wat is ie knap hè :+ :D

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:40

Anneruth: jij krijgt jouw dressuurpaard tenminste al over een kleine hindernis. Ik krijg Guapa met moeite over een grondbalk :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:43

Lukt me bij mijn andere paard ook niet ;). Misschien speelt het mee dat hij tijdens het zadelmak-maken ook al eens over een balkje is gestuurd.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:24

Gave foto's!!
En Gideon kan goed opwaarts draven :Y)

Ik ben wat meer aan het meelezen, geniet van jullie verhalen :))
Zelf niet zoveel te vertellen, binnenkort gaan we lessen en hopelijk dan weer eens foto's onder het zadel voor vergelijk met 3 maanden terug :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:33

Gideon is knap!! :j

Gadget en ik dus ook heeft een drukke week , Maandag avond springles, vanavond dressuurles, morgen naar de hoefsmid en zaterdag wedstrijd, arm peerd alleen maar opstap met de trailer.
Gelukkig vind ze het prachtig om mee te gaan, dat scheelt!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:42

Haha.. Zeker druk weekje :-).

Vraagje aan iedereen: hoe trainen jullie nu? Ik train Gideon nog steeds (al ongeveer een jaar) om de dag waarvan 1 dag longe of iets anders. Dus dat is 3x onder het zadel dressuurmatig. Als ik rij, rij ik ongeveer een 3 kwartier. Dit voelt nog steeds goed en heel af en toe als ik wedstrijd heb, rij ik hem 4x in de week maar ik heb nog een reden om het aantal om hoog te schroeven. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe andere mensen het doen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:55

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:54

Bij mij hangt het heel erg af hoe ze zich voelt en hoe ze zich gedraagd. Dus het kan het varieren van 3 dagen tot 5 dagen werk. Het hangt ook heel erg af wat ze gedaan heeft dus best lastig om een schema te noemen. Maandag heeft ze in ieder geval dressuurles, dinsdag en woensdag hangt af hoe ze maandag voelde en of ze het zwaar had. Donderdag springles en dan hangt het vrijdag weer af hoe ze het donderdag deed. Zaterdag meestal wat dressuurmatig of buitenritje en zondag wedstrijd of vrij of rijden of longeren.

Zondag heeft ze zich misdragen tijdens de wedstrijd. Na 2x inrijden en 4 proeven stond ze nog steeds te springen van frissigheid. Maandag best gewerkt in de les, dinsdag heeft ze 10 minuten rondjes gegalloppeerd door de longeerbak, gister dressuurmatig gereden en zat ze vol energie. Vanavond of les springen of een parcoursje springen. Morgen denk ik vrij en zaterdag longeren oid en zondag springwedstrijd.

Wat voeren jullie paarden? Ik merk dat ze van het voer wat ze krijgt genoeg energie heeft maar dat ze echt niet dunner hoeft.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:28

Hier verschilt het een beetje. De Up to Date is echt wel gemiddeld 5 dagen aan het werk en soms loopt hij op de 6de dag dan nog aan de longe. De Zirocco blue is net 2 weken uit de wei na een veulen en die loopt 4x 20 minuutjes onder de man. Eerst conditie opbouwen!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:44

Wat heb jij toch een prachtige setjes Pradadaan en mooie foto's van Gideon.

Vind het zo leuk om de foto's van andere leeftijdgenoten te zien.

Ik rij op dit moment niet zo veel als ik zou willen. Heb het erg druk met werk en daar baal ik wel een beetje van. Floor vindt het dikke prima overigens, die loopt de hele dag lekker buiten. De afgelopen twee weken een beetje rustig aan gedaan. Na de strandrit en nu de Desert Trail heb ik deze week alleen gelongeerd/gespeeld. Ga er morgen weer op.

Denk ook dat ik aan een keer of vier per week 'iets' doen zit. Sowieso gaan we 1 keer per week het bos in en als het kan 2 keer. Ik wissel dressuur af met af en toe een sprongetje en longeren. En heel vaak liggen er bij ons balken op de grond, dus die pak ik eigenlijk altijd wel mee (voordeel van een springstal). Goed voor het ruggebruik en de afwisseling, want Floor vindt dressuur best wel saai. Ik stap heel lang in (vind ik), ongeveer 15 minuten. Denk dat ik daarnaast effectief een kwartier, 20 minuten train, en dan uitstappen op het betonpad of blokje zandpad/bos.

Wat ik lastig vind is om niet te blijven hangen in 'dat wat we al weten'. Die neiging heb ik een beetje en ik vind het best ingewikkeld om eens iets meer te vragen. Als ik les heb, dan doen we dat wel. En tijdens de lessen, dan kunnen sommige simpele dingen ineens vreselijk moeilijk blijken, zoals een nette hoek rijden bijvoorbeeld :o. Ook merk ik dat ze best een beetje minder 'voorwaarts' kan in de galop, iets meer bij elkaar gereden. Alleen moet ik daar zelf echt bewust mee bezig zijn.

Toch kan ze wijken, schouderbinnenwaarts, achterwaarts en doen we vooral veel buigoefeningen. Ik merk dat ik zelf tamelijk 'laks' ben, met de hulpen voor de galop bijvoorbeeld. Dat gaat nog niet zo heel netjes en vooral op stem. Dat laatste komt omdat ik heel veel buiten rijd met iemand op een kar. Dus als dat paard een commando krijgt, dan gaat Floor ook al. :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:44

De mijne heeft standaard 2 vrije dagen per week, dus als het lukt qua tijd loopt ze 5 dagen 30-60 minuten, gemiddeld 40 min. Maar er zijn genoeg weken waar ik het qua planning niet rond krijg, dus dan loopt ze 3/4 dagen.

Qua voer krijgt ze 1*3/4 brok een den kwartje muesli, daar haalt ze meer dan genoeg energie uit.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:27

Olympia96 schreef:
Wat ik lastig vind is om niet te blijven hangen in 'dat wat we al weten'. Die neiging heb ik een beetje en ik vind het best ingewikkeld om eens iets meer te vragen. Als ik les heb, dan doen we dat wel. En tijdens de lessen, dan kunnen sommige simpele dingen ineens vreselijk moeilijk blijken, zoals een nette hoek rijden bijvoorbeeld :o. Ook merk ik dat ze best een beetje minder 'voorwaarts' kan in de galop, iets meer bij elkaar gereden. Alleen moet ik daar zelf echt bewust mee bezig zijn.

Dat heb ik ook hoor! Wanneer wat extra vind ik ook moeilijk. Wijken doen we al wel, maar voornamelijk in het bos, achterwaarts afgelopen maandag voor het eerst geprobeerd omdat de springinstructeur dat vroeg, ging nog voor geen meter, maar ach het begin is er.

Ik rij wel 4x per week en dan ook nog 1x longeren, ze loopt 5x per week dus.
Gemiddeld ga ik ook nog 2x per week het bos in, dus zo zwaar heeft ze het ook nog niet...

Aangezien er hier ook een aantal Noordelingen zijn, mensen nog zin in een ritje in Havelte? Meldt je aan in dit topic!
[BM] Rijden in Havelte, liever samen dan alleen. .

Vlinderparadijs Papiliorama
Van Helomaweg 14
7971 PX Havelte

20 november 13.30 uur