Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieser schreef:Ik zou best een tweede paard willen, maar dan wel eentje die alleen op buitenrit kan. Maar hoe 'test' je zoiets? Van mijn huidige merrie kwamen we er pas weken later achter dat ze verlatingsangst had/heeft.
bella24 schreef:Hi allemaal, ik ben na het overlijden van mijn oudje rustig aan het nadenken of ik er weer een tweede pony bij wil.
Ik heb een 10 jarige e-pony en zou er dan weer een tweede e-pony bij willen. Voor mijzelf en mijn tienerdochter voor recreatie. Ik ben nu eerst nog een beetje aan het oriënteren maar ik schrik al enorm van de prijzen . Mijn laatste aankoop was een veulen 10 jaar geleden. Prijzen zijn fors gestegen!![]()
Maar goed: waar kijken jullie voor een paard? Welke websites en platformen? Ik zie weinig aanbod. Ik zoek een betrouwbare mooie e-pony tussen de 5-16 jaar voor recreatie, kerngezond en lief.
Mariella1973 schreef:Ondertussen hebben we zo'n 10-tal paarden gezien ... eentje was leuk maar meteen verkocht, na ons eerste bezoek, het had zo moeten zijn zeker? Ondertussen ging het van kwaad naar erger, in die zin dat heel vaak een omschrijving anders verwoord wordt om een mankement te minimaliseren of te verdoezelen ... ik ben nog steeds een leek hé, maar ook niet dom. En van die 10 zou ik er wel 5 kunnen kopen uit medelijden ... ik begrijp niet dat sommige paarden nog steeds aan hun lot worden overgelaten op een plek die niet gepast is, je plaatst een onderdanige ruin niet tussen hete hengsten (of zie ik dat verkeerd ?) en dan het paard presenteren met stukken uit de vacht op lijf en benen, maar wel blijven beweren dat hij internationaal dressuur kan lopen met vooraan een platvoet en een blokvoet ... Dus, als ik nu denk, alleen bij de fokker van een paard gaan kijken, is dat dan dom? Ik ga ervan uit dat het fokken van een paard enige fierheid geeft en vandaaruit ook eerlijkheid? Of is dat naïef en wishfull thinking?