Mag ik vragen wat de bemerking dan precies was?
Hopelijk veel geluk en plezier samen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Romy1234 schreef:Nouvel, wat fijn!
Jokonootje schreef:StalNollie schreef:Bevangenheid en gekanteld hoefbeen.
Oké dit zal mijn onervarenheid zijn hiermee hoor.
Maar wat heeft een gekanteld hoefbeen met spierbevangenheid te maken?
Ze is nooit hoefbevangen geweest.different1 schreef:Maar een krampbeen is achter...
Maar sowieso verstandig even de voorvoeten op de foto te zetten
Ja klopt, ze heeft links achter een krampbeen, kun je me uitleggen wat hebben de voorvoeten er mee te maken dan?
Ik volg nog dat je dat achterste been op de foto wil hebben maar er is bekend dat ze niet hoefbevangen is geweest en voor loopt ze echt prima. (Achter trouwens ook, even haar slechtere algehele conditie daar gelaten)
Ze zal geen m proef meer kunnen lopen maar dat is mijn wens ook totaal niet. Ik wil gewoon lekker buiten rijden met haar en dat mijn dochter er vertrouwd op kan.
En verder misschien eens een sprongetje en een beetje grondwerken.
Nouvel schreef:Thanx allemaal!Romy1234 schreef:Nouvel, wat fijn!
Hij had een kleine afwijking op 2 wervels/doornuisteeksels doordat hij een keer klem gezeten heeft onder de stang van de trailer. Maar waardoor het kwam hoorden we na de keuring pas…
Toen dat alsnog besproken met de dierenarts en die gaf met die wetenschap het advies om een echo te maken om te kijken of er verder schade was in omliggend weefsel en of het nog werkend was of helemaal rustig.
Nouvel schreef:Thanx allemaal!Romy1234 schreef:Nouvel, wat fijn!
Hij had een kleine afwijking op 2 wervels/doornuisteeksels doordat hij een keer klem gezeten heeft onder de stang van de trailer. Maar waardoor het kwam hoorden we na de keuring pas…
Toen dat alsnog besproken met de dierenarts en die gaf met die wetenschap het advies om een echo te maken om te kijken of er verder schade was in omliggend weefsel en of het nog werkend was of helemaal rustig.
julya schreef:Hoe doen jullie het bij transport? Want dan valt het risico op de koper heb ik begrepen. Doen jullie het paard graag iets van transportbeschermers om?
Elisa2 schreef:Fijne update, gefeliciteerd Nouvel!
Joke, klinkt als een fijn paard.
Ik zou alleen klinisch keuren en de DA even goed laten kijken naar het bekken en of ze eens bevangen is geweest. Dat is zo te zien vanaf de buitenkant. Krampbeen door bevalling kan ook komen door een beknelde zenuw oid. Denk dat het voor het paard fijn is als ze wat behandelingen krijgt (osteo etc.) Heb je wel kans dat als ze beter in haar vel komt te zitten dat ze iets pittiger wordt.
julya schreef:Hoe doen jullie het bij transport? Want dan valt het risico op de koper heb ik begrepen. Doen jullie het paard graag iets van transportbeschermers om?
Nouvel schreef:Klopt, ik vind ze ook gewoon in z’n geheel niet mooi, haha!
Maar deze heeft geen heel naar hoofd inderdaad en een hele vriendelijke uitstraling vond ik wel.
Was er ook echt niet naar op zoek, maar op advies van een kennis bij deze gaan kijken en qua rijden paste hij me eigenlijk zo fijn dat ik de knoop maar heb doorgehakt, dan maar ietsje minder mooi maar wel fijn, een mooier worden ze in het werk meestal wel vanzelf.