Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:45

Druif :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 01:52

Zo we hebben het overleefd. Broer was rustig maar niet verdrietig.
Mooi service gekregen. :+: gingen we normaal deze week voor kijken voor een mooie set maar mijn moeder herinnerde zich dat ik bij een set had staan kijken. Mijn meter had haar gevraagd waar ze me een plezier kon doen en mijn moeder heeft dus in opdracht de set gehaald. :+:
Afbeelding
Deze wil ik al tijden lezen maar vond hem te duur voor mezelf. :o
Afbeelding
Manlief had mijn zadel al gekocht maar heeft er een lampje bij gedaan gezien ik vaker dan gemiddeld in de nacht bezig ben. :+:
Afbeelding
Mijn twee favoriete mannen. :+:
Afbeelding
Beetje wazig wat wel jammer is maar mijn broer zijn zachte blik <3

Nu Sam nog door nieuwjaar heen krijgen. En dan zijn we weer oké voor een jaar.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 08:12

Stoere bonkies hoor op die bank :))

Wat een goede cadeaus dan zeg!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:26

Mooie cadeaus. Leuk en stoer trio daar zo bij jou op de bank. Inderdaad je broer heeft een zachte blik.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:27

2 stoere mannen en een frele uitziende dame op het eerste gezicht. Denk niet dat Kath moet bang zijn om lastig gevallen te worden als ze die 2 mannen rond zich heeft. :+ ER ontbreekt nog een paar mannen op 4 benen.

Vrolijk kerstfeest aan iedereen. {:) {:) <|-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 17:21

:n als ik met mijn broer of man ben hoef ik niet ongerust te zijn. _O-
Ik heb mezelf nog niet vaak als ‘Freel’ omschreven horen worden. _O-
Wel ooit als ‘poppeke’ maar die persoon had veel meer alcohol op dan eender wiens hersenen zouden kunnen verdragen. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:23

Jaja jij bent ook echt een poppeke _O-

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 20:53

Mwah, wel een pittig poppetje dan! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 23:59

Spoiler:
Morgen probeer ik eerder te gaan voor meer foto’s. Hopelijk kan ik slapen vannacht. :+
Wil morgen ook iets proberen met Toto (met toestemming van de eigenaar natuurlijk.) om hem een duwtje in de rug te geven. In het slechtste geval werkt het niet en no harm done. Zou wat feromonen gel willen smeren. Voor hem zelf maar zo ruiken de anderen het ook natuurlijk. Ze zouden iets meer ‘mellow’ mogen zijn naar hem hoewel ze hem zeker niet verstoren maar je merkt dat hij vooral mensen kent en dus ook niet goed snapt hoe of waarom hij aansluiting moet zoeken met de rest. :(:) hij heeft enorm veel geleerd op korte tijd maar zou hem graag een duwtje in de rug geven. :o
Hij is cute maar eigenlijk te cute. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is overigens het enige natte stuk. Tegen volgend jaar grond bij brengen. Voor de sloot die Leo gemaakt heeft. (Dat zijn de plassen. :+ ) Moet alleen dezelfde grond zijn gezien de restricties op deze grond.

Whiskey is over zijn angst heen. _O- ze moeten nu Leo en Whiskey kammen ook als ze eentje willen doen, enfin niks moet maar dat gaat effectief sneller. _O-

Misschien zijn ze stiekem racistisch omdat hij de enige bruine is. >;)

Leo probeert echt om de baby onder zijn hoede te nemen maar hij tast nog wat in het donker, _O- hij houdt het er nu op om gewoon altijd in zijn buurt te zijn of Toto dat nu wil of niet. :=
‘Gevaarlijke ’ voorwerpen moeten eerst getest worden natuurlijk (Leo is vooral ook verslaafd aan manen kammen. :+

Voet begint verder meer en meer pijn te doen overigens. :+ weet niet of dat ‘hoort’ := voel me stilaan wel een beetje breekbaar. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 09:21

Balen van je voet.
Ik moet lachen om je racistische paarden :=
Leuke paardjes en fijne filmpjes.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:08

Misschien heeft je voet meer behoefte aan rust?

De anderen hebben misschien nog nooit een bruine metgezel gehad waardoor ze het wat apart vinden?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:02

Hahahaha, zouden paarden daar nu echt naar kijken? Ik weet het niet.
Ik weet wel dat zowel Polie als Hercule enorm blij hinnikend reageerden toen ze voor de eerste keer in de manege een merens zagen binnenkomen die mee in de les deed. Maar beiden zijn opgegroeid in een merens kudde zonder andere rassen. Dus wie weet is het de eerste bruine Kathleen die dit veroorzaakt (Hahaha).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 00:22

Het Joy-mystery is opgelost en had meer te maken met onverstandig omgaan met snoepjes geven dan met hormonen. := Even uitgelegd waarom het niet zo handig is om in een kudde 1 paard een snoepje te willen geven als ze bij elkaar staan en hopelijk is het opgelost.
Verder lekker ego:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het was zoete inval zoals we dat hier zeggen dus van de gelegenheid geprofiteerd om Joy zijn staart te doen.

Afbeelding
Toto was in slaap gevallen op Joy zijn rug. :+:

Toen Joy na een half uur wilde gaan drinken ging Toto bijna op zijn gezicht tot Joy zijn verbazing. _O- het was sneu maar ook beetje grappig om het te zien gebeuren _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 02:06

Kan niet meer wijzigen maar in de categorie: leven met een NAH: de kleine dingen.

Ik wil net voelen welke hond langs me ligt dus wil voelen met mijn rechterhand gezien links geen informatie doorstuurt naar mijn hersenen (ze hebben allemaal een andere textuur van vacht dus heb een tastzintuig nodig dat werkt.) maar vergeet dat mijn linkerarm mijn gewicht niet kan houden gezien de spierzwakte dus val haast op de hond in kwestie. Kon net op tijd mijn rechterhand naast zijn hoofd zetten om mezelf op te vangen. :+

Hond die tot dat moment chill op zijn rug lag te slapen doet letterlijk 1 oog open en zucht eens maar blijft gewoon liggen. Ik moest niet meer voelen om te weten dat het Yaiko was. Maar 1 hond zou er geen issue van maken als ik bovenop m viel. _O- Yaiko is gewend dat ik rare dingen doe en vangt met liefde gevolgen op (of voorkomt ze)

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 02:20

Heb je het halster van Joy nu extra vastgezet met een tie-wrap? Handig bedacht!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 02:28

Uhm ik zou zelf morgen eens moeten kijken. Ik doe normaal de klip in de tie wrap zodat het functioneert als een break-away maar nu je het zegt zie ik dat de clips volgens mij in de ring zit en niet meer in de tie-wrap. Kan zijn dat mijn man dat gedaan heeft met kappen maar dan moet ik morgen even om klikken want het doel is juist dat het sneller breekt. := goed dat je het op merkt!

Ben zo gewend dat niemand aan mijn halsters komt dat ik het niet eens gezien heb. := de anderen hebben het ook om dezelfde reden: tie-wrap (de dunne) breekt sneller dan de clips. Is dus een beetje een goedkope variant van het breake-away systeem en makkelijker te vervangen al heb ik nog geen enkele moeten vervangen tot nu toe)

Heb de leertjes met druk knop of klittenband ook al overwogen maar weet niet of dat perse meer voordeel heeft. Ik heb ze graag met halster staan ivm sneller kunnen ingrijpen in geval van nood maar ik wil ook dat ze gewoon loskomen indien ze een ander type geval van nood vinden.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 02:36

Slim bedacht!
En ja, ik was even onnozel verkeerdom aan het redeneren (teveel halsters in de wei moeten zoeken ;-)). Je hebt ook het juiste type, niet met zo'n extra losse ring onder de kin en mooi aangesloten. Ik heb trauma's van loszittende halsters met klierende paarden....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 02:44

Ja deze clips breken sowieso al wel snel. Vraag ook aan iedereen om een halster met zo’n clips te nemen en niet die met enkel een gesp aan het kopstuk en vaste keelriem. Joy is degene die ze het meeste kwijtraakt (omdat hij de rest laat klieren)maar met de tie wrap blijft de clips meestal heel. De tiewrap breekt nl eerder dan de clips. In wezen spaart het dus uit. :+ zag net op agradi wel eentje met klittenband in het kopstuk maar vraag me af of mijn tie wrap niet eerder breekt.

Losse ringen wil ik ook nog wel eens vast maken met tie wraps. Net los genoeg dat ze nog bruikbaar zijn maar vast genoeg dat ze niet hangen te bungelen. :=
Vandaag Toto zijn halster nog kleiner gemaakt omdat het te laag op de neus hing en te los.

Halsters op weide is imo vaak vooral gevaarlijk omdat de meeste paarden hun halster te groot of te los is. :=

Dat en dingen om in te blijven hangen. Ze kunnen bij ons al niet in isolatoren vast komen te zitten om maar iets onschuldig te noemen want de draad zit door de palen geboord.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 07:57

Herkenbaar, ik ben ook een zeikerd wat halsters betreft. Het moet op de goede maat zitten, neusriem hoog genoeg. Aangesloten maar ze moeten nog wel kunnen kauwen. En niet dat vervelende nieuwerwetse type met die losse klingelende ring en dat onnodig verstelbare neusstuk. Maar ze werden wel steeds moeilijker te vinden de afgelopen 10 jaar.....

Wat lief dat de baby zo stond te dutten. En dat Joy-mans het niet eens merkte eigenlijk. Kan jij er ook zo op gaan zitten zonder dat hij dat gewichtje raar vindt _O-

Ik dacht dat je al een streng geen-snoep-beleid had :=

Lief zoet herdertje is dat toch :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 08:46

Wat een lief verhaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 13:41

Dat snoep beleid heb ik. := maar wat ik niet zie komt pas boven als er problemen ontstaan natuurlijk. := helaas was het niet de eigenaar die snoep geeft die als eerste problemen ondervond. :(:)
Daarom gisteren er heen gegaan toen ze stuurde om te kunnen zien wat gebeurde want die eigenaar is verstandig en bekwaam dus als zij me stuurt dan ga ik er van uit dat het dus idd bij Joy ligt. Ze weet nl hoe ze met de kudde om moet gaan en alles was rustig. Ze zei nog ‘nu is hij weer zichzelf.’

Tot dus de uitdelers ook stopte… zodra ze ze zagen begon de miserie. := toen was 1+1 natuurlijk 2. :=

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:08

Lieve hond, Joy weer braaf en een baby met een zwaar hoofd. <3

Heerlijk! Wel fijn dat je erachter bent wat het met Joy was. Snoepjes doen veel met dieren. Meteen weer bewezen. De geefster snapte het wel? Omdat ze zelf geen problemen opmerkte maar juist een ander de last had van Joy?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 15:27

Gisteren kwam ze zelf ook in de problemen en toen hebben we haar uit gelegd waarom en ook welke risico’s ze nam. Zowel voor zichzelf als voor de paarden. Als je eentje apart hebt van de kudde kan je heus wel een snoepje er in moffelen maar als ze in een groep rond je staan gewoon niet doen. := zeker niet als je zelf onzeker bent en dat ook uit straalt.
Ik kan ze weg sturen (ik merkte wel dat Joy chagerijniger was dan ik gewoon ben maar na een keer corrigeren was het klaar dus ik had niet echt problemen met ze.) en de persoon die me stuurde kon het ook wel corrigeren maar vond het jammer (wat ik logisch vindt. Als je voor je veulen komt wil je gewoon rustig kunnen tutten.) maar het liep dus mis omdat de gevers geen enkele leiding boden en ja… de volgende die komt heeft dan die kudde natuurlijk…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 16:19

Weet iemand hier hoe je een proefperiode start op clipmyhorse? Hij accepteert mijn gegevens niet. :?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:06

Ayasha schreef:
Weet iemand hier hoe je een proefperiode start op clipmyhorse? Hij accepteert mijn gegevens niet. :?

Kan je helaas hier niet mee helpen. Ik heb een betalende premiumaccount.
Toen FEItv samenging met clipmyhorse werkte mijn account van feitv ook niet meer.