Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:55

Wat leuk, Caboby, gefeliciteerd! :D Misschien heb ik het gemist, maar wat voor een is het geworden?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:15

Balou_k schreef:
Barb schreef:
Balou had de verkoper dat niet in de advertentie gezet?

Ze had ze nog niet opgemerkt, althans, dat is wat ze zegt. :)

Is dat een al iets oudere schimmel? Die hebben dat heel vaak.Ik zou hem er niet voor laten staan als het karakter en de prijs me zouden bevallen.

Balou_k

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:45

12 jaar is ze, inderdaad een schimmel. Ik ben zelf vrij huiverig voor melanomen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:47

Balou_k schreef:
12 jaar is ze, inderdaad een schimmel. Ik ben zelf vrij huiverig voor melanomen.

Op oudere leeftijd zie je het heel vaak bij schimmels volgens mij. Mijn merrie heeft ze al jaren en inmiddels ook steeds meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:48

Balou_k schreef:
Ik ook hoor... Ik wil om die reden eigenlijk überhaupt geen schimmel. :o

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:58

Balou_k schreef:

Dan moet je geen schimmel willen, de meeste krijgen ze op enig moment.

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:06

Mkango schreef:
Wat leuk, Caboby, gefeliciteerd! :D Misschien heb ik het gemist, maar wat voor een is het geworden?

Dank je! als mijn laptop weer gerepareerd is zal ik een fotootje plaatsen :)
KWPN ruin van 10, 1,62 hoog, zwart, suuuuper lief en makkelijk, heeft M gelopen en ik ben heel verliefd *\o/*

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:20

Dees schreef:
Dilan93 schreef:
Vind dat eerlijk gezegd best apart, dat je eisen gaat stellen aan hoe iemand zn paard gaat houden als die hem van je koopt :=
.

Om eerlijk te zijn, als een koper aangeeft dat die mijn paard graag wil stallen op zo'n grote pensionstal/ manege in de buurt van een grote stad. Waar het paard een leven zal kennen van 22/7 opgehokt in 3 bij 3, 1 uur arbeid en oh wat luxe 1 uur paddock en nooit weer een grasspriet in zicht....

Dan verkoop ik het paard niet hoor!

Niet dat Kiwai zo'n huis aanbiedt, ik heb geen idee, maar als je als verkoper je paard wat gunt, ga je voor het best passende thuis.

Ik doe mijn best, natuurlijk tov sommigen hier ben ik niet het beste huisje maarja. Heb de paarden aan huis staan, 24/7 in een grote paddock met uitloopstal bij slecht weer, als het goed weer is staan ze 10 a 12u per dag in de wei (behalve als ze zelf aangeven dat ze terug naar huis willen wat soms wel gebeurt als er veel insecten zitten oid en als het te warm is dan is het ook minder). Weide is niet zo groot (34 are) dus enkel om benen te strekken en niet om van te eten eten, ze krijgen gestoomd hooi 3x per dag in slowfeeder. Dusja, niet ideaal maar denk dat het wel in de buurt komt van een fijn plekje. Uiteraard is het beter als je hectaren grond hebt en natuurlijke poel enzo maarja.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:25

Leuk Caboby!! Ben ook benieuwd naar een foto :D

Van de melanonem, idd dubbel. Maar hoeft niet altijd een probleem te zijn denk ik? Ken er nu het fijne niet van maar weet idd wel dat het heel veel voorkomt bij schimmels. Ik heb niet als harde eis dat ik geen schimmel wil, ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat ik op een schimmel uit ga komen omdat dat nu eenmaal een kleur is die veel voorkomt bij de PRE's . Het kan goed zijn dat dat meisje dat echt niet gezien heeft hoor. Bij de stal waar ik reed had de staleigenaar het opgemerkt bij een pensionklant die dat zelf echt nog niet gezien had.

Estell__ Ik ben ook echt heel moeilijk op basis van advertenties.. ik kijk heel veel maar moet wel echt zoiets hebben van ohja! voor ik ga kijken, ik heb eigenlijk de tijd niet om het hele land door te rijden voor een 'spreekt me niet echt aan maar misschien valt het mee' paard. Kan best zijn dat ik zo wel wat paarden misloop..

En @anon, ja.. nu al 2x meegemaakt dat een paard dat ik echt leuk vond voor mijn neus verkocht is, terwijl ik er echt al vroeg contact mee had. Maar ik denk dat ik me wat te snel laat afschepen ofzo. Ik ben beleefd zeg dat het paard mij aanspreekt en dat ik graag snel kom kijken, als ik dan vraag wanneer is het nu al 2x geweest dat het moeilijk is en lang duurt en dan krijg je alsnog plots ah haha verkocht! Hoe dan!? Moet je dan echt super opdringerig zijn en bijna ongevraag langskomen ofzo? Ik vind dat toch allemaal maar gek. Ligt niet zo in mijn aard om zo IK WIL NU DAT PAARD EN ZIE MAAR DAT IK KAN LANGSKOMEN te doen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:32

Kiwiaa, ik vind jouw plekje al heel fijn klinken hoor.
Zie vrij weinig stallen waar ze meerdere hectaren hebben voor een kleine groep paarden.

Ik vraag me dan af wat de verkoper voor eisen heeft aan een stalling :=

Melanomen heb ik echt helemaal geen verstand van, maar is dat altijd foute boel als een paard die krijgt?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:45

Dilan93 schreef:
Zie vrij weinig stallen waar ze meerdere hectaren hebben voor een kleine groep paarden.

Melanomen heb ik echt helemaal geen verstand van, maar is dat altijd foute boel als een paard die krijgt?

Dat ligt aan de plek waar ze zitten.Helaas gaat het zich tenslotte vaak wel door het hele lichaam verspreiden.Maar het kan vele jaren duren voor een paard er last van krijgt.Dit is een kwaal die bij schimmels hoort.Ik zie het zo,elk paard of ander levend wezen,ook mensen,krijgen tenslotte wat en sterven zelfs.Mogelijk zal een schimmel hierdoor minder oud kunnen worden dan een paard met een andere kleur.Ik heb een schimmel gehad en die is toch nog 31 geworden maar inderdaad wel moeten laten inslapen wegens een gezwel in zijn slokdarm.Als ze ziek zijn heb je er wel een hoop zorgen en verdriet van,maar dat is ook bij een paard met een andere kleur niet te voorkomen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:49

Ah oke, is dan wel iets dat ik in mn achterhoofd moet houden. Gezien ik een Arabier wil en die toch best vaak schimmel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:19

Kiwiaa, dat klinkt als een heel fijn plekje hoor! En wat is "ideaal"? :=

Caboby schreef:
Mkango schreef:

Dank je! als mijn laptop weer gerepareerd is zal ik een fotootje plaatsen :)
KWPN ruin van 10, 1,62 hoog, zwart, suuuuper lief en makkelijk, heeft M gelopen en ik ben heel verliefd *\o/*
Oooo, wat leuk! Klinkt als een fijn paard! :D Ben benieuwd naar foto's!

Dilan93 schreef:

Nou ja, het blijft kanker. Het hoeft niet per se levensbedreigend te zijn hoor - vaak is dat het niet -, maar het is wel een zorg. Mocht ik echt stapelverliefd worden op een schimmel, dan zou ik hem er niet om laten staan, maar als de keuze gaat tussen een schimmel en een vos, dan wordt het toch echt de vos.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:32

@Mkango,ja begrijpelijk,maar een schimmel heeft wel klasse.Als het je smaak is.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:41

Waratje schreef:
Balou_k schreef:

Kan, maar om daardoor een hele groep paarden te laten vallen. Ik wil alleen niet een kopen die ze sowieso al heeft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:52

anjali schreef:
Ik ben een groot aanhanger van de frase "een goed paard kent geen kleur." :D (Maar een mooi paard voor mij heeft geen dubbele verdunning. :)) )

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:51

Mkango schreef:
anjali schreef:
Ik ben een groot aanhanger van de frase "een goed paard kent geen kleur." :D (Maar een mooi paard voor mij heeft geen dubbele verdunning. :)) )

Een goed paard hoeft voor mij sowieso niet mooi te zijn :+

Als ik heel eerlijk moet zijn, ben ik ook niet voor Titane zijn uiterlijk gevallen toen. Wel het fijnste paard dat ik gehad heb <3

Heb daarvoor een kwpn gehad, knap dier om te zien, maar een behoorlijke gebruiksaanwijzing en best wel een neuroot ook :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:07

Ik wou 10 jaar geleden een haflinger, en ik kwam naar huis met een schimmel :') en hij was het beste wat me toen overkomen is <3 Het is inderdaad opletten met de Melanomen, maar bij de verkoop goed kijken. Mijne is nu 21 en is nog steeds vrij.

Ik ben gaan kijken naar de fokker en het veulen, is vrijdagnacht geboren. Alleen heeft het nu xbenen. Het veulen was nogal vrij groot voor de merrie, en de fokker zei dat het waarschijnlijk wat te krap gezeten heeft in de baarmoeder. Maar hij zei dat eens het veulen op de weide kan rondrennen, dit zich normaal zal herstellen omdat hij dan beweging heeft. Ik heb even gelezen dat het inderdaad zo is dat het zich bij veulens nog kan zetten. Maar hebben ze daar op latere leeftijd nog last van? Iemand daar een idee van?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:09

In de eerste 6 weken rekken de meest kromme benen vaak wel recht. Bij hele jonge veulens kun je dus ontspannen en het spul doorgaans gewoon de weide op sturen.
Sommige veulens hebben meer hulp nodig, maar dan gaat het probleem wel wat verder dan wat x-benen.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:35

Waratje schreef:
Balou_k schreef:

Dat is zeker zo, maar bij de KWPN'ers zijn deze bijna nooit extreem, de rampgevallen zien dierenartsen (volgens mij DA van de Lingehoeve) vooral bij PRE's.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:41

Even tussendoor, dit topic staat bij de 'quotes vd maand' :))

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:23

Haha dat geloof ik ja. Gezien de mooie uitspraken die af en toe voorbijkomen.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Ik zoek niet meer op het moment. Er is vind ik weinig te koop, en weinig aansprekends.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:46

Veulens kunnen echt benen hebben die alle kanten op staan waar je na een paar weken niets meer van ziet. Is echt afwachten dus.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:05

Gefeliciteerd Caboby, wel foto's plaatsen hoor!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:44

Gefeliciteerd caboby! Soms is het niet anders en gaat het toch heel snel, waarom verder zoeken als dit is wat je zoekt toch? :D
Reuze benieuwd naar wat leuke kiekjes van je nieuwe aanwinst