Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:17

upendo schreef:
Ik zit nu even op sporthorses te kijken.. Vind die Etoile x Bretton Woods merrie alleen... Gek..

Die prijs, geen röntgenkeuring, beeld is netjes maar wel een stuwend achterbeen..

Ja ik weet welke je bedoelt. Vond het een aardig beestje wel maar ik had ook wel een zelfde gevoel bij dat beestje. Was ze niet net onder het Zadel wel trouwens weer?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:18

Ja.. Beeld is netjes, maar ook na een fokmerrie-carriere.. Als je hem op de foto laat zetten kun je er meer voor vragen lijkt me.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:38

Nou, op de foto zetten, meenemen en voor (veel) meer verkopen, dan!
Moet je d'r dan wel beter voorrijden......

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:49

Verder zag ik nog een merrie van obelisk x vitens, 4 jarige zardandox uniform en verder kijk ik Harry Potter en zal ik later verder gaan. Je hebf wel gelijk, sommige zijn te mooi om waar te zijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:58

ikke schreef:
Nou, op de foto zetten, meenemen en voor (veel) meer verkopen, dan!
Moet je d'r dan wel beter voorrijden......

Frappante met dit soort dieren vind ik dat keuren altijd op kosten van de koper is. En dan ben ik 800 euro kwijt voor niks.

Met het budget wat ik voor ogen heb word ik die kritische koper waar eerder over gesproken werd. Dan wil ik dus in ieder geval dat er foto's zijn zodat ik iets meer zekerheid heb dat 'ie de keuring doorkomt waar ik voor betaal. :)

RianneH

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:32

Zouden jullie er rekening mee willen houden dat het bespreken van advertenties hier niet is toegestaan :) Zie ook de regels in de openingspost.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:50

Sorry, dacht dat ik “sneaky” genoeg was :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:00

upendo schreef:
Ik zit nu even op sporthorses te kijken.. Vind die Etoile x Bretton Woods merrie alleen... Gek..

Die prijs, geen röntgenkeuring, beeld is netjes maar wel een stuwend achterbeen..

Springpaard toch dacht ik?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:03

Zag er wel een heel leuk vosveulen staan van dit jaar. Goed sterk achterbeen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:04

RianneH schreef:
Zouden jullie er rekening mee willen houden dat het bespreken van advertenties hier niet is toegestaan :) Zie ook de regels in de openingspost.

Waarom is dat eigenlijk? Een Adv is toch openbaar.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:06

Mij valt het ook flink tegen wat te vinden. Vind dat ik niet eens veel eisend ben maar weinig paarden lopen goed gewoon goed op het harde of kunnen paarden van tegenwoordig dat niet meer :')

evt. iemand die Veel ervaring heeft met het aankopen van jonge paarden en/of er goed kijk op heeft mij een PB willen sturen. Ik heb wel een kring met mensen om mij heen maar wil toch nog van iemand anders zijn/haar mening (of meerdere).

Nog 1 bezichtiging op het lijstje staan en dan stop ik er maar mee voorlopig.

Gefeliciteerd aan de mensen die een nieuw aanwinst hebben *\o/*

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:44

Babootje schreef:
RianneH schreef:

Waarom is dat eigenlijk? Een Adv is toch openbaar.

Ik snap het wel. Ik zal maar een paard te koop hebben een de buurman die een hekel aan me heeft gaat hier vervolgens onzin verkopen over het paard en de advertentie. En ook is bokt soms erg goed in handel verknallen voor een ander....wat ik hier soms lees (en dan bedoel ik niet specifiek dit topic hoor, maar op dit moment lopen er diverse topics waarin bepaalde paarden zo'n beetje volledig afgebrand worden). Van mij mag het bespreken van paarden van andere tot op een bepaalde hoogte zelfs verboden mogen

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:43

Staat in dit topic vermeld door een Mod (pagina 159) en het had volgens mij ook met sluikreclame te maken? Maar pin mij er niet aan vast.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:47

Eerlijk? Ik vind dat we elkaar best wat mogen behoeden voor oplichting. Op Facebook zie je ook regelmatig waarschuwingen voorbij komen.

Ik heb in mijn vorige zoektocht bij een bepaalde handelaar paarden zien staan die een belletje deden rinkelen, toen ik ze opzocht op bokt bleken ze iets te mankeren. Toen ik daarnaar vroeg bij de handelaar (online) werd ik linea recta geblokkeerd op Facebook.

Er zit een hoop troep tussen, laten we elkaar een beetje mogen helpen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:03

Er zijn verschillende plekken op Bokt om aan deze behoeftes te voldoen. Wil je over handelaren praten kan dat grotendeels op het tabblad ED, mits neutraal beschreven (zie regels ED voor meer uitleg).
Advertenties mogen tot op zekere hoogte worden besproken in het andere ‘ik zoek een paard topic’ op de HuisKamer, zie regels in dat specifieke topic, link kan je vinden in de OP.

In dit topic is het niet toegestaan. Dit topic is opgesteld om het proces van de aankoop te bespreken, wil je meer linkjes bespreken moet je in het topic op de HK zijn. Zie nogmaals de Openingspost voor de regels van dit topic.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:16

Dus de enige reden waarom advertenties hier niet mogelijk bespreken, is omdat we in het verkeerde topic zitten?
Dit topic is toch ook een "ik zoek een paard topic" . Dan is het toch niet raar dat er ook advertenties worden geplaatst en besproken? Ik begrijp het verschil niet zo goed. Er zijn wel meer topics op bokt te vinden die over min of meer hetzelfde onderwerp gaan en die worden ook niet samengevoegd?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:41

Zoals je ook in moderatoropmerking in de openingspost van dat topic kan lezen is het bespreken van advertenties een uitzondering die daar (op de HK) mogelijk is.
Wil je, binnen de geldende regels van dat topic, advertenties bespreken, dan kan dat daar, niet hier.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:51

RianneH schreef:
Zoals je ook in moderatoropmerking in de openingspost van dat topic kan lezen is het bespreken van advertenties een uitzondering die daar (op de HK) mogelijk is.
Wil je, binnen de geldende regels van dat topic, advertenties bespreken, dan kan dat daar, niet hier.

Ik begrijp best dat het in de OP staat. Maar dat is nog steeds niet het antwoord op de vraag "waarom daar wel en hier niet"?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:10

Omdat huiskamertopics sowieso vrijer gelaten worden, omdat deze ook niet openbaar toegankelijk zijn. Laster en smaad zal daar dus niet zo snel via Google naar boven komen. Dit topic is wel gewoon zoek- en vindbaar dus zit je aan striktere regels vast.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:06

Gini schreef:
Omdat huiskamertopics sowieso vrijer gelaten worden, omdat deze ook niet openbaar toegankelijk zijn. Laster en smaad zal daar dus niet zo snel via Google naar boven komen. Dit topic is wel gewoon zoek- en vindbaar dus zit je aan striktere regels vast.

Oke dank je Gini.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:34

upendo schreef:
Eerlijk? Ik vind dat we elkaar best wat mogen behoeden voor oplichting. Op Facebook zie je ook regelmatig waarschuwingen voorbij komen.

Ik heb in mijn vorige zoektocht bij een bepaalde handelaar paarden zien staan die een belletje deden rinkelen, toen ik ze opzocht op bokt bleken ze iets te mankeren. Toen ik daarnaar vroeg bij de handelaar (online) werd ik linea recta geblokkeerd op Facebook.

Er zit een hoop troep tussen, laten we elkaar een beetje mogen helpen.

Ja vind ik ook!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:22

Blaze1994 schreef:
Mij valt het ook flink tegen wat te vinden. Vind dat ik niet eens veel eisend ben maar weinig paarden lopen goed gewoon goed op het harde of kunnen paarden van tegenwoordig dat niet meer :')

evt. iemand die Veel ervaring heeft met het aankopen van jonge paarden en/of er goed kijk op heeft mij een PB willen sturen. Ik heb wel een kring met mensen om mij heen maar wil toch nog van iemand anders zijn/haar mening (of meerdere).

Nog 1 bezichtiging op het lijstje staan en dan stop ik er maar mee voorlopig.

Gefeliciteerd aan de mensen die een nieuw aanwinst hebben *\o/*

Wanneer heb je de bezichtiging? :D Ik moet nog 9 dagen wachten := Maar de verkoper houdt mij heeel erg tevreden met foto's en filmpjes zodat het wachten minder lang lijkt haha _/-\o_ !

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:31

Hoi, ik kom hier het topic even binnen vallen, weet niet of ik hier ook met mijn vraag terecht kan? Ik heb sinds vandaag een haflinger aangeschaft en nu vroegen de oude eigenaren of wij hun paardenverzekering over willen nemen ja of nee. Wat zouden jullie doen en waarom wel of niet verzekeren? Bij mijn vorige heb ik het niet gedaan, maar die was ook wel minder waard dan deze.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:34

Het ligt eraan wat voor verzekering het is en wat voor buffer je zelf hebt staan voor ziektekosten. :)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:41