Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:24

Superfijn dat jullie lekker aan het rijden zijn Anouk! *\o/* Leuke foto van jullie samen ook. Jammer dat jullie zo ver weg zitten, ik wil juist kilometers maken achter het stuur met trailer dus zoek juist mensen met paarden die vervoer nodig hebben :')

Inderdaad, Berdien was zo lief om me vandaag bij haar op stal en met haar les mee te laten kijken, super tof! :D Erg leuk om te zien en interessante manier van coachen ook voor Pinda en mij, en dé Feyre ook ontmoet! Kanonne das ook een grote ponnie :)). ;)

Daarna vlug door eindelijk weer even naar Pinda, heerlijk getut en geknuffeld :+: Ze is super op haar plekje bij instructrice, slaapt uitgebreid languit liggend, is blij en relaxed en ziet er goed uit, en met haar nieuwe vriend is het echt dikke mik <3 Zo grappig, ze zijn qua karakter echt heel erg hetzelfde, heb er nooit eerder een paard bij gehad staan waar ze zo goed bij past. En wat ik begrijp zijn ze daar ook blij met de logeerpartij, Pinda is een voorbeeldige gast geweest tot nu toe schijnbaar <3 Hoewel ik haar nog steeds mis bij ons op stal ben ik echt blij dat dit voorlopig zo kan, zo fijn.

En ondertussen vul ik mijn vakantie met klussen in huis, grote chaos hier :Y)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:08

Even een video'tje in elkaar geplakt. :D

Leuk Vientje dat je Feyre in het echt hebt gezien! Wie weet kunnen we ooit 1 grote meeting doen :D

Berdien

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:35

Was echt leuk je te ontmoeten Vientje, en ik hoop dat je wat aan ons gezwoeg :)) hebt gehad! Instructrice was wel echt fanatiek vandaag, Sil kon er toen ik het gras voor ze klaar had niet harder dan in een drafje die kant op _O- _O-

Fijn dat Pinda daar zo lekker staat en ze zelf ook zo blij met haar zijn! Ik hoop echt dat jullie elkaar weer kunnen vinden :j

Leuk filmpje Anouk!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:03

Wat fijn dat Pinda het zo goed doet op haar vakantie adres Vientje. Is toch altijd weer even spannend. En 'de' Feyre ontmoet :D Altijd leuk om paardjes te ontmoeten waar je al veel over gelezen hebt. Toch een soort van Celeb's zijn ze hè _O-

Ow heerlijk Anouk! Zo fijn om weer wat te kunnen doen en vooral dat het laden goed gaat *\o/*
Ik zie Oostappen staan en dan denk ik gelijk: Daar word ik Foxwild van! _O-

Arme Sil, helemaal toto van de les.

Hier staat er weer een verhuizing op het programma -O-
De man waar we de wei van huren vond het nu toch ineens niet zo'n goed plan om een rijbak te realiseren :\ en dus zijn we voor Rudi en Syd op zoek gegaan naar een ander onderkomen zodat we fatsoenlijk kunnen rijden.

We hebben een stal gevonden *\o/* maar wat een gedoe zeg 8)7 Ik ben in de loop der jaren blijkbaar wel wat kieskeurig geworden :o Verschillende stallen de revue laten passeren en na nee, vol, en opgedoekt maar eens naar mijn oude stal gereden waar ik 15 jaar geleden heb gestaan. Blijkbaar roest oude liefde niet want het voelde gelijk goed :D Mooie ruime stallen, onbeperkt hooi, binnenbak erbij, hele dag lekker op het land en het bos ligt letterlijk om de hoek. Hij had nog net 2 stallen vrij dus die maar gelijk besproken voordat ze weg zouden zijn.
Blijkt dus dat er 1 stal mee ophoudt en per 1 december alles plat gaat daar en die pensionklanten zoeken natuurlijk ook een nieuwe plek.

De merries blijven wel lekker op hun plekje waar ze nu staan, die hebben het daar prima naar hun zin.
Ben wel bang dat het voor Rudi's mama niet zo heel lang meer gaat duren voor ik haar af moet geven ;( Haar blessure begint haar langzaamaan steeds wat meer parten te spelen. Ik hoop dat ze in ieder geval nog tot het najaar kan blijven lopen..

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:51

Hahaha jaa ik sta inderdaad echt heel dicht bij dé Peter Gillis camping. 80% van de beelden komen van de camping in Ommel haha. Wij kijken de serie ook altijd, kijkt heeerlijk weg :+

Jeetje alweer verhuizen? Wel fijn dat er al meteen weer een nieuwe stal gevonden is! Is het op een fijne afstand vanuit huis?

Ik hoop met je mee dat ze nog dit zomerseizoen in ieder geval mee kan afmaken! :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:01

Ja, is gelukkig prima te behappen. Met de auto 10 minuutjes en met de fiets kun je binnendoor door het bos. Dat is ongeveer 20 minuten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:42

Hee leuk. Berdien en Vientje hebben alvast "ge-meet" gezellig. En Pinda heeft een fijne vakantie zo te horen. 1 Grote meeting een keer lijkt me ook best gezellig Anouk. Fijn dat het toch goed gaat met Mac zo. Noisy ik ben een beetje jaloers op jou. Zomaar even fijn een goede stal gevonden. Wij staan inmiddels ook echt op een superfijne stal. De Watertoren in Hardinxveld Giessendam. Zo fijn die klantvriendelijkheid en dat ze gewoon doen wat wordt beloofd. Ben echt heel tevreden. Maar wel een uur heen en een uur terug reizen. We hebben het ervoor over. Vooral Mexx had het nodig. Heel ander paard geworden.

Vandaag zijn we naar de regiokampioenschappen geweest met Mexx. In Heerjansdam. Groot concours. Heel veel prikkels dus nee we zijn niet door naar het NK. Het was voor hem gewoon om ervaring op te doen op een wat groter concours. Maar dat zou best uitzonderlijk geweest zijn met een paard met zo weinig ervaring nog. We hadden de pech om in ring 1 te moeten starten vlak naast het terras. Maast het kantinegebouw half achter bosjes stond dan nog een grote rode trekker. Dus Babette had heel veel moeite om hem bij de les te houden waardoor hij soms tegen de hand wasen een paar keer in de ankers ging. Verder was hij eigenlijk nog best braaf. Het afladen op het grote grasterrein dorst ik niet aan. Mexx stond al te bokken in de trailer en was heel gespannen. Dus gevraagd om hem op het voorterrein uit te mogen laden bij de vrachtwagentjes. Daar was het een stuk rustiger. Dat mocht gelukkig. Het losrij terrein was klein en verschrikkelijk vol. Was eigenlijk bijna niet los te rijden. Dus op hoop van zegen dan maar de proef in. Met 54% naar huis maar wel veel geleerd.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:50

Nou, dat was inderdaad een flink leermoment voor Mexx als ik het zo lees :oo

Ik heb het geluk in 'paardenland' Gelderland te wonen. Het stikt hier van de stallen, groot en klein. Van super luxe tot super basic. Onze stal valt er een beetje tussen in. Het is een Koeienboer met Kaasmakerij en Landwinkel erbij dus je zult begrijpen dat het er niet super opgeruimd is }:0

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:26

O maar dat geeft niet. Als alles er maar is. Belangrijk dat er weidegang is. Voldoende voerbeurten hooi. Goede kwaliteit krachtvoer. En rijbakken met goede bodems. Liefst ook een binnenbak of anders in ieder geval iets overdekts: stapmolen of longeerbak (i.v.m. ons veranderende klimaat.) De stallen minimaal 3,5 x 3,5 met licht en frisse lucht.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:59

Noisy schreef:
Nou, dat was inderdaad een flink leermoment voor Mexx als ik het zo lees :oo

Er stond op t protocol "Jammer van de spanning, wel knap doorgereden!" :D :D :D

Hij moet gewoon ervaring krijgen. Hij vindt echt alles heel spannend.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:36

Ja dat is ook zo.
De bodems zouden beter kunnen maar ze zijn niet verkeerd én voor ons fijn want er liggen géén vlokken in.
Gewoon vaak meenemen ook al start je niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:49

Veel stalwissels zie ik.
Marie in de verkoop, het is natuurlijk niet eenvoudig maar met een studie ernaast waarschijnlijk wel verstandandig. Sterkte!
Babootje, Heerjansdam is inderdaad wel gelijk de vuurdoop maar wel een mooie ervaring rijker.
Pinda naar de basisschool. Fijn dat ze er zo rustig staat, dat komt vast goed met je trainer.

Hier ook net een nieuwe stal uitgezocht op 2 km van ons nieuwe huis. Moet nog even kijken wanneer ze over gaat. Wij gaan pas in October maar het is waarschijnlijk handiger om nog voor de herfst een nieuwe in de groep te doen dus wellicht breng ik haar vast in September. Het is een fokker (Freibergers) dus goed ervaren mensen. Ook niet onbelangrijk voor ons is dat ze hun voerbeleid op koudbloeden afgestemd hebben.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:43

Hoop gebeurt hier :P
Zo te lezen een goede keuze Vientje, fijn dat Pinda het naar haar zin heeft,

En CL, jammer hoor maar begrijpelijk, succes met de zoektocht. Als ik Limaar niet had.... sterkte ermee.

Sosha fijn dat de schoenen helpen!
Fijn van je zadel Noisy, leuk verhaal :D
En wat balen van je stal maar chill dat je al weer wat hebt gevonden

Anouk leuk dat je weer lekker aan het rijden bent en dat trailer laden goed gaat, top! En vlakbij de camping, fox wild :D

En er is een heuse meeting geweest :D

Zo dan Babootje wat een ervaring is dat geweest, ik was er gisteren ook. Balen van de spanning, maar wel mooi ervaring opgedaan.

Ik vond het losrijden ook heftig haha, limaar was heet en ik moest al gauw de bak in. Naar mijn gevoel ging het beetje rommelig omdat ik dus ineens gehaast de ring in Moest, mn man niet kon vinden om de kappen af te doen en het hekje dicht :+ gelukkig stond er iemand en die hielp ff en ik kende de proef uit m'n hoofd. Halverwege de proef dacht ik, nou kappen met zeiken en focussen en rijden, dat hielp.

Afbeelding

En was door naar de finale, supergaaf. Het was na m'n proef half 1 ofzo en ik moest half 4 finale rijden. Aardig wat tijd te verdoen

Afbeelding

Toen weer opzadelen en de ringen waren weg in de grote bak dus mega veel losrij ruimte , limaar weer knetterheet :D maar goed bij de les gekregen en de finale was in dezelfde ring als jullie babootje. En ze liep echt top, wat een fijn paard ik had een traantje na afloop. Paar slordige dingetjes maar ik was heel tevreden

Afbeelding

En uiteindelijk

Afbeelding

*\o/*

En nu zit ik in de auto onderweg naar Frankrijk, 3 weken vakantie, Limaar ook.
Daarna 3 dagen voor de hippiade :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:51

Wow goed gedaan man!!!!
*\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:59

Jeetje wat een stress. Je wist toch wel dat je mocht starten op je eigen tijd? Gelukkig wel een goede proef gereden, knap zo uit je hoofd.
De finale in ring 1 gereden en netjes bij de les gebleven. Knap paard. Stond de rode tractor er nog? Mexx ziet alles en hoort alles, om gek van te worden. iedere x zich er toch weer uitdrukken om te kijken. _O- Verder ging het eigenlijk nog best netjes. Ik hoorde van andere deelnemers dat er best grote verschillen waren tussen jury's. (Bij dezelfde combinatie en proef. Er zaten er natuurlijk per start 2 tegelijk te jureren). Sommigen hadden echt 9 of 10 punten verschil. Dat vind ik echt best veel). We hadden achterlijk veel starts (50 in L1) . Dat moet dan allemaal losrijden. Er zaten er meer dan 20 niet al te grote losrijterrein toen Babette moest losrijden, waarbij er flink wat niet uit hun doppen kijken en er waren best aardig wat bijna botsingen. Het lukte dus niet zo heel goed om spanning af te vloeien.
Ik snap ook eigenlijk niet dat onze regio heeft besloten geen kringselectie wedstrijden te doen. Daar was best tijd voor geweest. Andere regio hebben dat gewoon wel gedaan. Nu kreeg je alles op 1 hoop en achterlijk veel starts. Maar goed, het was wel gelijk een vuurdoop.
Gefeliciteerd en knap gedaan!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:18

Thanks!

Ja het was blijkbaar mn eigen tijd, maar ik had geen idee omdat ik m'n man kwijt was en mn kind :D die weten niks van paarden dus stonden bij de trailer op mij te wachten, heel logisch, ik had geen horloge of iets.
Dat losrijden was echt hel ja, allemaal boze starre gezichten die je van je sokken reden :n wat een volk eigenlijk he :D

Geen idee of er een rode tractor stond limaar heeft zoveel grondwerk en schriktraining gehad dat als ze bij de les is, nergens van op kijkt :j zij was eerst ook heel kijkerig en als er mensen bij ons op de dijk liepen ging de staart al in de lucht :+ komt vast goed met Mexx. Kilometers maken

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:01

Ik zie dat je ook in Den Haag zit Splinter. Waar sta jij eigenlijk met je paard?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:18

Driegang in Leidschendam

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:23

Splinter schreef:
Driegang in Leidschendam

O haha. Ja daar staan we ook al jaren op de wachtlijst.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:26

Ja daar is nauwelijks verloop. Maar goed het is er ook top geregeld. In deze buurt krijg je vrijwel niet beter :n

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:25

Gisteren is het me eindelijk gelukt om te regelen dat we gingen rijden met de trailer. Eigenlijk had de trainster gezegd bouw het eerst weer rustig op, maar dan echt 3 meter rijden 10 meter rijden, 100 meter rijden, tussendoor steeds eraf rondje lopen weer erop. En van de ene kant snap ik dat ik steeds succes moet hebben maar ik wil ook er wel naar toe werken dat de trailer gewoon een vervoersmiddel is en dat we dat gewoon gaan doen. Ik merk ook dat iedere training in het begin makkelijk gaat maar naarmate ik meer herhaal hij ook steeds weer wat moeilijker word, alsof hij er dan klaar mee is om steeds opnieuw geconfronteerd te worden. Terwijl ik hem prima erop kan zetten en kan af sluiten in 1 keer. Maar ja, het voelt heel tegenstrijdig om het zo te doen. Want als ik hem meteen sluit en ga rijden ben ik weer bang dat hij daar 2 keer in trapt en de 3e keer denkt no way dit gaan we niet meer doen. Anderzijds hij kent de stappen inmiddels toch gewoon? Dus ik weet even niet zo goed waar ik hierin goed aan doe.. (jullie mening hoor ik dus graag)

Dus gisteren ben ik er wel eerst 6 keer op en af gelopen zonder de trailer te sluiten. En de 7e keer gewoon erop, stang erachter klep dicht paard vast en gaan rijden. In eerste instantie wilde ik een rondje van 1km rijden, maar behalve heel veel hinniken stond hij heel rustig dus heb ik het toch wat langer gemaakt. 6km hebben we gereden, gewoon een rondje en eindbestemming weer onze wei. Eigenlijk ging alles heel goed. Natuuurlijk was hij gespannen, maar hij heeft maar 1 keer kort staan schrapen. Alleen heeft hij wel 3 keer zijn hoofd onder de touwen proberen door te halen. Waardoor bijna aan het einde van de route we ineens 1 oor onder het halster uit zagen floepen. Toen zijn we meteen gestopt naast de weg, ik dacht dit gaat mij niet nog eens gebeuren. Dus halster weer goed gedaan en gelijk weer door gereden. Dit leverde verder geen extra problemen op.

Dit is de route die we gedaan hebben;
Afbeelding
In eerste instantie wilde ik dus alleen F-A-B-F doen. Maar we hebben die buitenste route dus ook gedaan. Bij E stonden we stil om zijn halster weer goed te doen.

Ik had een oud hoesje met ductape aan de trailer geplakt en dan met de telefoon van iemand anders gevideobelt via whatsapp, daardoor hadden we heel mooi live beeld, ideaal! + schermrecorder aangezet. De kwaliteit is helemaal k*t maar je ziet genoeg haha. Het filmpje duurt 17 minuten, maar in de reacties op youtube heb ik even wat momentjes eruit gepikt wat er gebeurde.

Ik wil er nu wel nadat ik dit allemaal gezien heb echt naar toe oefenen dat hij gewoon met tussenschot erop kan, dan kan ik de bilstang ook dichter naar hem toe doen want ik vind dat hij veel te veel ruimte heeft. (Hij staat op een gegeven moment ook echt met zijn billen in het verste hoekje en dan zie je dat hij iets van 30-50cm ruimte heeft tot de borststang.) Waardoor hij dus meerdere keren zijn hoofd onder die touwen probeert te wurmen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:39

Ziet er op zich goed uit, vind ik. Het lijkt wel of hij zich verveelt en daarom een soort van ongeduldig wordt. Heb je er al eens een gevuld hooinet in gehangen?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:07

Ik heb maar 1 heel onstabiel haakje in het plafond daarvoor. Mac kan er best agressief aan trekken dus ik ben bang dat ie nog eens een gat in het plafond trekt + dat het 1 grote hangende boksbal word. Ik zou nog willen proberen om er een voor het tussenschot te hangen maar op dit moment ben ik bang dat hij in plaats van over de borststang heen eet, juist onder de stang door gaat eten en dat paniek gaat geven. Maar goed ik zal dat inderdaad de volgende keer eens proberen, hij is nu zonder hooinet getraind steeds maar nu je het zegt(typt) klinkt het best logisch, wat moet hij anders staan doen?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:59

Ik had ook alleen zo'n gaar haakje aan het plafond. Ik maakte hem dan altijd nog vast aan de stangen voor het raampje. Dan hangt hij wat steviger

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:17

Ik zou daar echt mee wachten. Persoonlijk ben ik geen fan van het rijden met een hooinet in trailer. Ben ook altijd bang dat ze erin blijven hangen. Bovendien als paarden stress hebben eten ze toch niet. Het hooinet gaat er bij mij dus alleen in als de trailer stil staat en het paard op de trailer moet wachten, zodat hij wat te doen heeft. Dus op wedstrijd (meestal). Dan gaat het net (of hooitas want die heb ik dan) achterin de auto mee en wordt hij pas op de wedstrijdlocatie in de trailer opgehangen.