Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nouklime

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:09

Pittig hoor Odenxia! Jammer dat je lijf je tegen werkt en je niet lekker zelf kan rijden! Moet je rusten en hopen dat het over gaat of word je geopereerd?

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:36

Nouklime, Dankjewel! haha :D heel veel succes op wedstrijd alvast! Ben benieuwd of het op wedstrijd net zo goed gaat als thuis.

Mirjam, pfoe wat een pech allemaal. Hopelijk komt het allemaal weer goed. Wel heel leuk dat je er weer een nieuwe pony bij krijgt, maar nu eerst maar eens herstellen!

Murosch, zadels is idd altijd een heel gedoe. Hier ook genoeg zadelproblemen gehad de afgelopen tijd, maar dat is gelukkig inmiddels helemaal opgelost. Fijn dat je zadel beter op hem ligt, hoop dat je hem wat minder glad kunt krijgen. Ik heb zelf helaas ook geen idee hoe je zoiets zou kunnen verhelpen. Wel maakt het vaak wel enorm uit of je een rijbroek aanhebt met zitvlak of niet. Op m'n oude zadel glibberde ik ook alle kanten op zonder zitvlak, maar met zitvlak viel dit reuze mee :)

Oh Miesje, dat is niet handig nee. Ik heb het ook een keer gehad, maar dan wel tijdens het rijden. Gelukkig was het er maar één en heeft de pony toen geen diepe zucht gegeven. Kwam daar echt pas na het rijden achter := Fijn dat je het zo snel hebt kunnen laten maken, kun je iig weer lekker doorrijden. Ben erg benieuwd naar je veulentje :)

Odenxia, dat klinkt erg naar, maar fijn dat je al van de pijnstillers af bent en er verbetering in lijkt te zitten.

Ik heb gisteren weer gereden en kan nu voor de eerste keer zeggen dat we vrijwel geen spanning hebben gehad met opstappen en tijdens het rijden. Wel zat ik voor de zekerheid nog aan de longeerlijn. Toen op een gegeven moment toch maar alle moed bij elkaar geraapt en rechtsom gegaloppeerd. Ik vond dit echt heel eng eigenlijk haha, aangezien ik de laatste twee keer dat ik het probeerde er gelijk vandoor ging :') eenmaal in galop was ik mega opgelucht, want het kritieke punt is echt het aangalopperen. Echt heel blij dat ik er doorheen ben gegaan, is weer een hele opluchting :D Ik moet er ook echt op letten dat ik niet versteen af en toe. Als zij spanning opbouwt doe ik dat soms ook en dat versterkt het alleen maar. Gelukkig ging dit afgelopen keer heel goed. Ik krijg er zelf ook al weer steeds meer vertrouwen in.

Een stukje filmen is helaas nog niet gelukt. Longeren doe ik meestal kort van tevoren, maar daarbij is ze de laatste tijd ineens heel braaf :+ Als het zo blijft gaan kan ik hopelijk binnenkort weer "los" rijden en zal dan vragen of mijn vader een stukje wilt filmen. Ik heb verder nooit iemand die meegaat, dus daarom helaas nog niet de mogelijkheid gehad om een stukje te laten filmen.

Oja ik ben nog iets vergeten (alsof m'n verhaal nog niet lang genoeg was :+ ) Als het meezit krijgt ze volgend jaar misschien ook een veulentje. M'n vader wilde nog heel graag een veulentje van haar, maar ik wilde dat eerst absoluut niet. Bij nader inzien vond ik het toch niet zo'n heel slecht idee, dus heeft hij mijn "toestemming" gehad :D Ze is al geïnsemineerd dus ben benieuwd.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:40

Murosh, misschien een broek met siliconen zitvlak gebruiken bij het zadel? Die vindt ik altijd erg stroef.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:26

Wat houdt dat trt eigenlijk in? Ik weet dat het een methode is maar kan iemand dat uitleggen?
Ik lees alles mee maar ben erg druk met stage helaas haha

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:49

Murosch, mm geen idee wat je daaraan kan doen? Enige lijkt me een bontje voor op het zadel..

Lotteke, ja vreselijk als het onder het rijden gebeurd en het gaat wel mis :( Gelukkig bij jou ook goedgegaan.
Wat fijn dat het stap voor stap weer goed gaat bij jullie! En ook spannend of ze drachtig is <3

Hier vandaag weer les gehad, kane is beetje aan het puberen.. Gister tijdens het longeren een en al steigeren en bokken. Vandaag weer -O-
Eenmaal onder het zadel gelukkig heel braaf! hebben lekker lesje gehad weer.
Volgende week onze clinicc *\o/*

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 12:22

Miesje, Oh lekker puber aan het worden. Gelukkig geen capriolen onder het zadel *\o/*

Paljaslaura, TRT is een methode van Tristan Tucker. Even heel kort door de bocht, je leert je paard hoe hij moet omgaan met spanning (in lijf en koppie) en creëert daarmee een andere mindset. Google maar eens.
Met Kensi gebruik ik het erg veel, super handig zo`n online training. Je wilt niet weten hoe een paard kan veranderen als je met deze methode aan het werk gaat :D

Lottekuhh, Ja er zit wel verbetering in maar gaat erg langzaam hoor helaas. En geduld hebben is zo lastig.
Wat super knap dat je gegaloppeerd hebt en dat het goed ging _/-\o_ Iedere keer een stapje verder.
Welke hengst hebben jullie gekozen?

Nouklime, Nee geen operatie. Is mn 1e Hernia dus dan willen ze eerst kijken hoe je lijf het zelf aanpakt.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:49

Dat is heel begrijpelijk odenxia, aangezien je natuurlijk ook niet precies weet wat de vooruitzichten zijn en hoelang het nog zal gaan duren.

We hebben gekozen voor de hengst Davinci du Bois, die dit jaar is goedgekeurd bij het NRPS. We hebben al drie veulentjes van Cassanova du Bois gehad en die bevielen ons goed (volgend jaar als het goed is weer eentje haha) en zijn nu ook wel benieuwd naar deze hengst :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:53

Och jee een puberende Kane. :=
Casanovaaaaa volgend jaar veulen van als goed is. :):)

Morgen Idenn halen, komt lekker uit nu. :=

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:45

mirjamalvaro schreef:
Och jee een puberende Kane. :=
Casanovaaaaa volgend jaar veulen van als goed is. :):)

Morgen Idenn halen, komt lekker uit nu. :=

Ohh wat leuk Mirjam! Wat toevallig ook, ben nu al benieuwd :D zowel naar je veulentje volgend jaar als je nieuwe aanwinst morgen :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:48

Idenn
Afbeelding

Eli drachtig.
Afbeelding

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:59

mirjamalvaro schreef:
Idenn
[ [url=m/2Kmypv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eli drachtig.
[ [url=m/EVK1Ck.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een super leuk paard!!

Ik heb net voor het eerst les gehad. Instructeur vond het een enorm fijn paard met top karakter. Echt enorm blij mee! Ze liep echt heel fijn. Ook voor het eerst alleen opgezadeld en gaan rijden voordat hij kwam (ff stappen en een klein drafje) dus ben helemaal super blij met paardenkind <3 geen druk erop alleen maar rechtuit, gas erop houden en wachten tot zij Mn hand wil pakken. Dus echt al mooie stukjes :)
Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:12

Ziet er goed uit.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:13

Miesje schrikken zeg dat je singelstoot afknapte!
Hopen idd dat ze niet net bevalt als je een weekendje weg bent, iig heel veel plezier!!

Mirjam :(:)
Wat ontzettend rot van Eliana.. Zag op fb dat ze gelukkig nog wel drachtig is. Nu hpen dat ze gauw hersteld!
Groot gelijk dat je de nieuwe even lekker laat bijkomen!

Murosch geen idee hoe je dat stroever kan krijgen.. Moet goed liggen op het paard maar je moet er zelf natuurlijk ook wel fijn in kunnen zitten

Odenxia lijkt me frustrerend dat je lichaam niet kan wat je eigenlijk wil..

Lottekuh super dat het zonder spanning ging! Dat is een mooie stap vooruit.
Logisch dat je de galop dan zelf ook nog spannend vind, maar nu het goed ging gaat het de volgende keer ook al weer wat makkelijker.
Zelf wat strakker worden herken ik heel goed, en paardlief heeft dat ook heel snel door en maakt er dan ook graag gebruik van. Ik moet zelf ook echt bewust blijven rijden en niet gaan afwachten.
Maargoed, dat is natuurlijk altijd makkelijker gezegd dan gedaan
Oh hopen dat ze drachtig is! Welke hengst?

Miesje Kane even in de puberfase, gelukkig met rijden wel braaf!

Mirjam wat een leuke schimmel! Wel een beetje kaal nog, maar die zal vast heel gauw veranderen!

Horselover mooi dat het goed ging

Gisterenavond zijn we voor de 2e keer gestart. Hoofddoel was braaf en dat is gelukt :)
1e proef sprong ze links verkeerd aan, wilde haar terugnemen maar ze werd een beetje gefrustreerd en gaat dan beetje op de plaats springen. Omdat ik haar graag in het voorwaartse wilde houden er maar even voor gekozen om in de verkeerde galop verder te rijden. Daar 182,5
2e proef ging de galop wel goed, daar best fijn kunnen rijden, 194,5 en een 2e prijs :)
Al met al heel tevreden :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:16

Wat goed weer Melis!

Idenn is vrij mager hoor, heupbot steekt echt stuk uit. Zit ook nog steedsvol in de rui. :\
Dus komende tijd brok, vitaminebrok etc in stoppen dat hij beter in conditie komt.
En de hoeven. :oo die zijn echt paasei lang. :wow: Helaas raakt hij in paniek bij voetje vragen, dus komende week elke dag paar keer doen.

Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:21

Oef die hoeven zijn wel echt heel lang idd.
Idd nog wel vrij kaal nu maar denk als die straks wat meer op conditie is dat ie wel heel leuk is!

Is het nog een jonkie of?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:25

5 jaar :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:40

Mirjam tof, gefeliciteerd!!

Ik reageer een andere keer verder, ik heb griep :(

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:22

Murosch :(:)

Idenn voelt zich helemaal thuis.
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:21

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:21

hahahaha wat een clown! Bloederig typje, ik denk heel wat anders dan de pony die je nu aan het beleren was. Deze doet me erg denken aan de schimmel die ik eerder heb gehad, ook zo'n hittepit.
Afbeelding

Melissa fijn gereden zeg! Mooie punten, gefeliciteerd!

Ik heb trouwens een nieuwe rijbroek (nou ja legging) gekocht met siliconen zitvlak en het probleem met het glijzadel is opgelost :D

Mooi HorseloverL dat is een hele sprong vooruit zo opeens. Fijn, dat geeft moed :)

hmm odenxia als je te veel last houdt dan zou ik toch aan de bel trekken hoor. het was 2 jaar geleden ook mijn eerste hernia en vergeet het maar dat die vanzelf over ging :roll:

Lottekuh dat gaat dus ook mooi met jullie, goed om te lezen.

Hier nog niet helemaal beter, maar ik lig niet plat en dat is al wat.

Wij hadden ook nog nieuws trouwens:
Afbeelding

Veronia's moeder is deze week drachtig gescand van de zwaar warmbloedhengst Lenard. Dat betekent dat Veronia volgend jaar grote zus mag worden als alles goed loopt!
Afbeelding

En zo loopt Flo met het nieuwe zadel op:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het idee dat hij steeds krachtiger begint te lopen <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:49

Murosch hij heeft Bloedvoering van maar liefst OX 78.13%, dus ja heel bloederig. :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:54

haha verbaast me niet!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:43

Fijn dat silicone de oplossing was.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 05:04

Even een ego post hoor.

Om 03.00 is het veulen geboren !!
Helaas ben ik nog op Texel, maar ze hebben goede zorgen gehad van mijn schoonmoeder !
Geslacht weet ik nog niet, daar kijkt een vriendin vanmiddag even naar.
Wij vanmiddag gauw weer richting huis!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:40

Aaaah gefeliciteerd!

Hij voelt zich al thuis geloof ik. :')

Afbeelding