Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dani62 schreef:En even het hele 'zielughe' aspect buiten beschouwing gelaten... Dierlijke eiwitten in vlees, maar vooral in zuivel, zijn ook nog eens ontzettend slecht voor je. Maar goed, daar start ik een heel andere discussie mee op.
peelemeisje schreef:Maar juist wat slecht voor je is, is lekker.
danneke80 schreef:wat is er dan zo vreselijk slecht aan?
ben namelijk wel benieuwd. Mag ook in een nieuw topic of PB.
krak schreef:suuzepuus schreef:een beetje ontwormen is voor de mens ook niet slecht hoor! en voor de mensen die GEEN paardenvlees eten, kijken jullie op elke verpakking in de supermarkt? gaan jullie nooit naar de snackbar? eten jullie noooit bij iemand anders op een feestje een bitterbal mee? gaan jullie nooit uiteten en bestel je iets anders dan een stuk vis? wie weet zit er in de gehaktballen uit de tomatensoep van dat super chique restaurant wel stiekum een beetje paardenvlees...
ik denk van niet!
de niet vega's krijgen volgens mij allemaal weleens een stukje paard binnen.
als vegie doe ik dat welmijn vriend trouwens ook.
ik denk dat als je ervoor kiest om als 'bewuste vleeseter' door het leven te gaan, je ook evengoed wel oplet met wat je binnenspeelt hooren ja, daar hangen dan keuzes aan vast, dus geen soepen op een ander, niet zomaar eten wat ze op u bord gooien, de menukaart helemaal uitpluizen en echt navragen welke ingredienten erin zitten....
en het is niet omdat iemand geen paardenvlees wil eten, dat ze daarom alleen nog vis gaan eten heje kan dan (denkt ff na want kent niets van die vleestoestanden
) konijn, lam, varken, kip, koe,... eten. een mens gaat echt niet sterven als die zen leven lang geen bitterballen meer eet
![]()
het is zelfs zo dat wij ondertussen onze 'veilige' merken en producten blindelings vanbuiten kennen. is er iets nieuws, dan kijken wij idd de ganse verpakking af.
overlaatst had ik daarmee wel een megablunder begaanik nam zoals anders de 2 lievelingspizza's van mijn vriend. ik zag dus de pizza's liggen en hopsakidee, de kar in.
wij komen thuis en mijn vriend bekijkt die pizza's en kijkt naar mij met een blik van "zijde gij nu helemaal op uwe kop gevallen en blijven totsen?!"
wat bleek? het zijn bolognese pizza's, maar met een nieuwe verpakking die enorm fel op onze normale pizza's lijkt![]()
(het heeft de hondjes gesmaakt in elk geval
)
Alet74 schreef:peelemeisje schreef:Koeien die middelen krijgen? WTF. Ik heb eigenlijk geen zin om uitteleggen dat boeren al hun medicijnboekhouding moeten bijhouden, bepaalde medicijnen totaal niet mogen, wachttijden op medicijnen zitten en binnen die tijd mogen de dieren niet worden geslacht (of melk geleverd worden aan de fabriek). Hormonen? Nee hoor. Niks. Streng verboden. Enigste hormoon wat wij thuis gebruiken is oxytocine, om melkproductie op gang te brengen wanneer een koe de melk niet wil laten schieten. Melk moet er dan wél uit, anders kan dat een nare uierontsteking tot gevolg hebben.
Heb je helemaal gelijk in, een boer heeft het tegenwoordig haast drukker met de boekhouding van van alles en nog wat dan met de dieren, tenminste dat hoor ik in mijn omgeving wel eens. kitty_gomez reageerde op een uitspraak van mij.
Ik wilde een uitspraak ontkrachten waarin werd gezegd dat van paardenvlees niet bekend is of er medicijnen e.d. gebruikt zijn, ik moet nog maar eens op zoek naar info hierover.
Aline_17 schreef:Als ik eerlijk moet zijn eet ik ook niet zo snel paardenvlees, en ik eet wel gewoon koe en varken. Misschien is het omdat een paard veel dichterbij je staat....
Lydia_ schreef:Aline_17 schreef:Als ik eerlijk moet zijn eet ik ook niet zo snel paardenvlees, en ik eet wel gewoon koe en varken. Misschien is het omdat een paard veel dichterbij je staat....
Dat denk ik ook..
Ik moet er ook niet aan denken om paardenvlees te eten. Mijn gedachte's gaan dan waarschijnlijk gelijk naar de trouwe ogen
van mijn viervoeter, nee ik moet er niet aan denken..
quadripes schreef:ik heb persoonlijk niet zo'n moeite met het eten van paardenvlees of welk vlees dan ook, maar moeite met de wijze waarop slachtdieren worden behandeld. Denk aan de transporten en paardenmarkten. Iedereen zou eens moeten kijken op de site van de International League for the Protection of Horses: zou jij je paard dat aan willen doen? Het is niet het eten van het vlees dat zielig is, maar de omstandigheden waarin wij onze geliefde viervoeters plaatsen nadat we ze in de kreukels gereden hebben! Verzekeraars hebben niet zo veel medelijden met onze edele dieren en sturen ze gewoon met 30 paarden tegelijk op transport naar Italie of andere landen. Daar heb ik moeite mee! Als ik zou weten dat elk paard gewoon op een respectvolle manier aan zijn einde was gekomen in een NL slachthuis en daarna tot bitterbal was verwerkt, zou ik daar echt geen moeite mee hebben. Wat denk je dat er gebeurt met paarden die niet geslacht worden? Die worden tot diermeel vermalen en in bijvoorbeeld lijm gestopt is dat dan 'minder zielig'?
edit: kijk eens op http://www.ilph.org
Ninx schreef:quadripes schreef:ik heb persoonlijk niet zo'n moeite met het eten van paardenvlees of welk vlees dan ook, maar moeite met de wijze waarop slachtdieren worden behandeld. Denk aan de transporten en paardenmarkten. Iedereen zou eens moeten kijken op de site van de International League for the Protection of Horses: zou jij je paard dat aan willen doen? Het is niet het eten van het vlees dat zielig is, maar de omstandigheden waarin wij onze geliefde viervoeters plaatsen nadat we ze in de kreukels gereden hebben! Verzekeraars hebben niet zo veel medelijden met onze edele dieren en sturen ze gewoon met 30 paarden tegelijk op transport naar Italie of andere landen. Daar heb ik moeite mee! Als ik zou weten dat elk paard gewoon op een respectvolle manier aan zijn einde was gekomen in een NL slachthuis en daarna tot bitterbal was verwerkt, zou ik daar echt geen moeite mee hebben. Wat denk je dat er gebeurt met paarden die niet geslacht worden? Die worden tot diermeel vermalen en in bijvoorbeeld lijm gestopt is dat dan 'minder zielig'?
edit: kijk eens op http://www.ilph.org
Er is fundamenteel iets mis wanneer mensen daarmee kunnen leven, zichzelf in de spiegel kunnen aankijken en roepen dat ze een paardenvriend zijn....
Zo heel erg NOT DONE!
En die frikandel? Die zit barstensvol paardenvlees, laat maar lekker staan dus! Wel zo gezond ook....