Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:54

Precies detour... je kijkt dus naar het paard en je hebt inderdaad gesoorde paarden, maar ook gestoorde mensen, om het maar even oneerbiedig neet te zetten... Daar zal een paardenmens rekening mee houden en dus proberen zo goed mogelijk aan de behoeftes van het paard te voldoen. Een (en dan heb ik het over de echte mensen met paarden, want er zit zo'n groot grijs vlak tussenin)mens met paarden die kijkt daar niet naar en zal echt alle mogelijke doen om dat gestoorde paard of dat paard met geen behoefte aan de mens juist proberen de baas te worden en als dat niet goedwils kan dan maar kwaadwils... Begrijp je wat ik bedoel? In dat grijze valk zitten heel veel mensen zoals ik die gevoel hebben voor het paard en mensen die dat niet hebben. Nu zal het mens met gevoel proberen om het zo fijn mogelijk te maken voor het paard, open te staan voor hulp enz van anderen en de mens die dat niet heeft zal op den duur niets meer met het wezen paard te maken willen hebben, omdat ze erachter komen dat ze het toch niet winnen of omdat ze te angstig (zijn) geworden... gevoel speelt hierbij in mijn ogen wel een rol, maar iemand heeft ook een goede leermeester nodig om het allemaal in goede banen te leiden...Zoals dus "het gestoorde kind' speciaal onderwijs, begeleiding in zijn/haar leven nodig zal hebben om het toch zo aangenaam mogelijk te maken voor kind en omgeving...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:09

Cassidy schreef:
O, ik gebruik mijn stok zeer zeker om een tik uit te delen, als het dat is wat het paard nodig heeft. Zo hard als het moet, zo zacht als het kan. En eigen veiligheid voorop.

Maar goed, ik schaal mezelf ook in als "mens met paard", dus dan mag ik dat Haha!

Op een paardenmarkt gaat het vaak zo hard als het kan.... de open hoofden, en het inelkaar duiken wanneer iemand het paard benaderd is daar wel een bewijs van.
Lijkt me dus duidelijk dat dat niet voor ieder boertje met stok geldt, zoals ook voor paardenmensen geldt dat ze in alle gedaanten voorkomen.... ja, ook oma met rollator.

Maarre, iedereen wind zich zo op.... het is toch maar een zelfverzonnen veronderstelling over wat een paardenmens nu exact in zou houden? Dat hangt allemaal aan elkaar van persoonlijke opinies en associaties. Dat maakt het erg leuk en vermakelijk, maar het is geen exacte wetenschap ofzo...
Lekker belangrijk allemaal dus, gewoon de lol ervan inzien en jezelf vooral niet willen hoeven bestempelen als het 1 of het ander...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:17

Persoonlijk zie ik de meeste mensen die zich opwinden en druk maken de mensen die niet snappen wat een ander bij paardenmens bedoeld Lachen

Voor mij is het simpel, als je er een keer 1 gekend hebt weet je het...en snap je ook precies wat die ander bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:18

Mooi gezegd, Kawa.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:25

runningkawa schreef:
Persoonlijk zie ik de meeste mensen die zich opwinden en druk maken de mensen die niet snappen wat een ander bij paardenmens bedoeld Lachen

Voor mij is het simpel, als je er een keer 1 gekend hebt weet je het...en snap je ook precies wat die ander bedoeld.

Vanzelfsprekend.... maar er wordt zo'n issue van gemaakt, en dat vind ik niet zo passen bij het beeld dat ik heb van de 'paardenmens'. Die zou daar immers niet zoveel woorden aan vuil maken.
Laat ik het anders verwoorden, ik wordt er een beetje giegelig van hoe serieus zo'n discussie eraan toegaat.... niet iedereen ziet de betrekkelijkheid en dus fun-factor ervan in vrees ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:32

nee, ik zie de funfactor ook niet,dan ga ik naar het kippenhok... kun je giegelig over doen...maar brengt dat een discussie topic ten goede?
Simpelweg omdat jij niet begrijpt waar sommige het over hebben?
Andere hebben namelijk aan een half woord genoeg over dit onderwerp.
En dan snap ik juist jou felle reacties niet. Is het een vorm van je buiten gesloten voelen oid omdat je dat halve woord niet begrijpt?

en de paardenmens, die zit wellicht ook niet in dit topic, dus snap die zin van je dan ook niet in betrekking met dit topic...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:35

hahhahaha nu is het ineens zo dat elke boer met stok en sigaar een paardenmens moet voorstellen Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:36

ja alles word steeds uit het verband getrokken...maar waarom dat nodig is?
Onbegrip??

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:44

Zucht..... ik merk dat je moeite hebt mijn woorden op de juiste manier te interpreteren.

Het gaat erom dat zowel de term 'paardenmens' of 'mens met paard' ingevuld wordt door iedereen die aan dit topic deelneemt.
Dat is interessant, want dan blijkt dat het overgrote deel daar een overeenkomstig beeld van heeft... Het zijn natuurlijk veronderstellingen, meningen, ideeen van een groepje mensen die het leuk vinden dat begrip eens uit te diepen.
Het zal echter nooit zoiets concreets zijn als 'buschauffeur', 'slager' of 'postbode', maar met elkaar geef je met woorden vorm aan het begrip... en veelal op basis van ervaringen, mensen die je als zodanig zag/ziet.
Daarom zeg ik 'fun-factor', want het is leuk om nu eens op papier te zetten wat wij vinden dat dat inhoudt.

Maar ik wordt er een beetje lacherig van hoe serieus mensen dat dan vervolgens nemen, en ook nog eens licht geïrriteerd over wel of geen setjes, wel of geen wandelstok, wie wel en wie niet gaan zitten bomen. Dan kan ik ook bij iedere nieuwe post gaan roepen: "ja, maar als gij waarlijk wist wat een paardenmensch is, dan zoudt gij deze vraag niet stellen", waarbij ik vervolgens bijgevallen wordt door al mijn broeders die natuurlijk direct ook stilzwijgend begrijpen wat ik bedoel.... "wij, de cirkel van ingewijden".
Snap je nu wat ik bedoel? Dat is gewoon een beetje 'oenig' vind ik.

Het is allemaal maar 'betrekkelijk'.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:45

KiWiKo schreef:
hahhahaha nu is het ineens zo dat elke boer met stok en sigaar een paardenmens moet voorstellen Haha! Haha! Haha!

Haha, oh ja? Waar staat dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:51

Afbeelding

Pas op als je dezen tegenkomt!!! Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:53

suleilitha schreef:
Afbeelding

Pas op als je dezen tegenkomt!!! Clown

Ja, da's namelijk mijn opa.... en als je niet uitkijkt dan leert hij je 'Parelli-en', met zijn wandelstok! Een echte paardenkop, euh...paardenboer, paardenworst..... euh, paardenmens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:55

ik weet in iedergeval een ding wel heel zeker en dat is dat het paardenmens nooit nagels van 3cm lang heeft in schitterende kleurtjes Haha! Haha! Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:57

KiWiKo schreef:
ik weet in iedergeval een ding wel heel zeker en dat is dat het paardenmens nooit nagels van 3cm lang heeft in schitterende kleurtjes Haha! Haha! Haha!

Of neonroze rijkleding, een dichtgeplamuurde kop, hars-teennagels, zonnebankreet, pfieuw... nog meer?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:59

Ninx schreef:
[, zonnebankreet, ?

deze heb ik drie keer overnieuw moeten lezen Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:00

KiWiKo schreef:
Ninx schreef:
[, zonnebankreet, ?

deze heb ik drie keer overnieuw moeten lezen Haha!

Ik moest die ook drie keer opnieuw typen Knipoog

is Kawa gevlogen? Nu ik zo prachtig heb uitgetypt wat ik bedoelde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:15

nee ik ben niet gevlogen... hang nog net niet de hele dag aan dit ding...
Ik snapte eerder ook al wat je bedoelde, maar was het er niet mee eens en nog niet.
Als iemand het niet met je eens is wil het niet zeggen dat ze je niet begrepen hebben...

die eerste regel...lees die nog maar eens erg goed door Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:19

Als mensen mij vragen om mij te verduidelijken in dit topic, dan probeer ik dat zo goed en kwaad als ik maar kan om dat te doen... Dat dat dan weer als serieus wordt opgevat heeft ook te maken met de voorgaande pagina's van dit topic. Je wordt hier te pas en te onpas maar in hokjes gedrukt en daar ga ik dus niet in mee.. weet dat ik nu een stronteigenwijs portret ben, maar kan me niets schelen. Ik heb nu eenmaal een mening en als je die niet wilt weten of lezen, moet je mij maar gewoon overslaan.... Knipoog

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:20

haha als je op je paard gaat zitten met 3 cm lange schitterende nagels dan merk je vanzelf wel dat dat niet samengaat lijkt me. En dan is het toch het één of het ander... Kom je weer bij de vraag of je dan een paardenmens bent als je kiest voor je paard en niet voor je nagels en wat voor ongelofelijke oen je bent als je voor je nagels kiest (in mijn ogen hé dit is niet aanvallend bedoeld voor wie dan ook)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:20

een mening hebben is toch goed, en als ik die mening niet deel is dat toch ook goed? of niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:21

Blijkbaar niet...gaan mensen zuchten en zeggen dat je ze verkeerd begrijpt Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:22

KiWiKo schreef:
een mening hebben is toch goed, en als ik die mening niet deel is dat toch ook goed? of niet Haha!

Bedoel je mij? ja, tuurlijk is dat goed, maar probeer dat dan ook richting anderen te doen en er niet overheen te .... Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:22

runningkawa schreef:
Blijkbaar niet...gaan mensen zuchten en zeggen dat je ze verkeerd begrijpt Haha!

Dit is nou precies wat ik bedoel.. je geeft mensen gewoonweg geen kans, is jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:24

dat is idd jammer ja, dat mensen dat dan doen en zeggen... Haha!
Want de ander mag dan geen mening geven..maar er wordt wel 10,000 keer gevraagd wat bedoel je dan...om het vervolgens uit het verband te trekken...tja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:26

Zammie schreef:
KiWiKo schreef:

Bedoel je mij? ja, tuurlijk is dat goed, maar probeer dat dan ook richting anderen te doen en er niet overheen te .... Haha!

huh........ dit snap ik niet, mag ik het nu wel of niet met je wel of niet eens zijn