Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:35

Nee, ik zou mijn paard nooit weg doen, tenzij ik haar gewoon niet meer kan betalen..
Ze heeft namelijk een heel speciaal plekje bij mij en met veel moeite heb ik haar eindelijk kunnen kopen.

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:37

Ik ben daar erg makkelijk in, alles is wat dat betreft te koop... Er zijn ontzettend veel goede paarden en als je ze goed kunt verkopen is het een risico als je het niet doet... De volgende dag kan je ze tenslotte dood in de box aantreffen, om maar even van het ergste uit te gaan... Knipoog

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:41

Als ze heel veel geld bieden, gaan ze er ook heel erg goed voor zorgen? Dat is toch wel een vereiste voor mij. Ik begin net zo lekker te hobbelen op ons paardje. Frank zou het achter mekaar doen denk ik. Maar ik heb wel eens gedroomd dat ie hem verkocht en daar was ik echt laaiend over! Haha, dus ik denk dat als het zo ver komt, dat ik het eigenlijk niet wil. Een heel moeilijke vraag dus. Maar als ie iets ouder is en ze bieden geld? Dan wel. Niks zo moeilijk als je paard voor de dood meegeven.

Ook al weet ik dat het redelijk makkelijk is om een paard te vinden met die klik. Sam is de tweede al, waarmee ik klik...

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:42

RuizWish schreef:
Ik ben daar erg makkelijk in, alles is wat dat betreft te koop... Er zijn ontzettend veel goede paarden en als je ze goed kunt verkopen is het een risico als je het niet doet... De volgende dag kan je ze tenslotte dood in de box aantreffen, om maar even van het ergste uit te gaan... Knipoog

Ook als je geld in overvloed zou hebben?
Ik begrijp je denkwijze hierover wel, idd verkopen bij een goed bod Vork

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:46

Myrano schreef:
RuizWish schreef:

Ook als je geld in overvloed zou hebben?
Ik begrijp je denkwijze hierover wel, idd verkopen bij een goed bod Vork

Ik ben in de luxe positie dat ik niet van de paarden hoef te leven... Lachen Dus ook in dat geval zouden ze inderdaad voor een voor mij acceptabel bod weggaan! Knipoog

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 00:58

Mijn ouders onderhouden mijn paard en hebben hem ook betaald, dus als ze een grandioos bod zouden krijgen gaat ie hoe dan ook weg. Dan kan ik ze echt niet tegenhouden, hoor. Haha! Heb er dus eigenlijk niet zoveel over te zeggen. Ik zou ze ook begrijpen als ze dat zouden doen, hoe moeilijk het ook is.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 01:10

Al zou er een bedrag met 6 nullen geboden worden....mijn heerlijke frummels gaan niet weg! Mijn pony's zijn hier gekomen en blijven hier gewoon tot hun einde (of er moet écht iets gebeuren)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:53

nope, echt niet!!
omdat ik echt voor hem gekozen heb, en het gezelschapspaardje erbij krijg ik nooit dat geld voor Knipoog

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:18

Ja ik wel. Maar dat is dan ook dat mijn pony al te koop gaat. Tong uitsteken

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:23

Geen haar om mijn hoofd die daar aan zou denken, geld maakt niet gelukkig, mijn paard wel!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:18

Geen 1 van de 3 kheb al voor 2 paarden mooi geld kunnen krijgen, maar kheb een goede band met mijn paarden, tzijn net mijn kinderen en je verkoopt je kind toch ook niet ofwel? Veel zeggen ander en beter... Maar kvind van niet. Kheb mijn paarden gekocht omdat ik er al van in het begin gek op was en ze echt wou & ik doe ze niet meer weg!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:38

Nee Knipoog
Ze zijn ALLES voor me Lovers

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:37

Moeilijke vraag vind ik toch....
Mijn pony zou voor geen geld ter wereld weggaan.Ook al betekend dat ik daarvoor 3 jobs uitoefen om hem te onderhouden, weg gaat hij nooit!!
Maar een ander paard dat ik nog nioet lang zou hebben is een andere zaak....Dan zit ie nog niet zo in mijn hard gebrand Tong uitsteken

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:29

Unfaithful schreef:
Mijn ouders onderhouden mijn paard en hebben hem ook betaald, dus als ze een grandioos bod zouden krijgen gaat ie hoe dan ook weg. Dan kan ik ze echt niet tegenhouden, hoor. Haha! Heb er dus eigenlijk niet zoveel over te zeggen. Ik zou ze ook begrijpen als ze dat zouden doen, hoe moeilijk het ook is.

Heb hier hetzelfde Knipoog

Ineke82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:33

Tja, lastig... Maar ik ben bang van wel. Voor veel geld kun je ook weer een nieuw leuk paard kopen. En meestal is het wel mogelijk om je oude paard nog eens op te zoeken.

Al zou ik de eerste dagen wel heel hard janken waarschijnlijk Huilen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:39

Kendra schreef:
Vreselijk grappig topic dit..... Haha! Haha!
Iedereen roept dat z'n paard of pony voor een miljoen nog niet weggaat, maar volgens mij gaat het in 9 van de 10 gevallen om beessies waar niemand meer dan een paar duizend euro voor zou willen geven.

En als hij daarvoor nou wel verkocht zou worden, dan heb je veel geld om een beter paard te kopen. Maar dan ben je je maatje wel kwijt.
Er zijn ook mensen die paarden alleen voor de wedstrijden of wat dan ook hebben, maar mijn paard is mijn allerbeste maatje en mijn alles, ik vind deze opmerking niet kloppen.. Ze is inderdaad niet meer dan een paar duizend euro waard, maar voor MIJ is ze alles waard. Zo denk ik over mijn paard en veel anderen dus niet..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:40

Dreeke schreef:
Geen haar om mijn hoofd die daar aan zou denken, geld maakt niet gelukkig, mijn paard wel!

Amen Afgod

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:25

Sodeletuut schreef:
Dreeke schreef:

Amen Afgod

mooier had ik het niet kunnen omschrijven Pling

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:30

Buiten dat het niet gaat gebeuren bij ons paardje, zouden wij haar ook niet verkopen. Dit paard niet, puur omdat wij de afspraak hebben dat ze niet meer verkocht wordt.

Hoe het evt. zal zitten bij een tweede paard wat er ooit komt weet ik niet. Als ik er een leuk bedrag voor krijg en ik weet dat hij goed terecht komt...dan zou ik het in ieder geval overwegen, of het een ja of een nee zou worden weet ik niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:36

Ik denk dat het een beetje afhangt een boel factoren. ten eerste het paard. kan hij het op die plek beter krijgen dan bij jou? en dan zou ik wel meer dan 100% overtuigd moeten zijn. is het paard ook geschikt voor het doel dat de kopers hem willen? dat zou ook een grote rol spelen. Stel het is een paard bv de enige waar je mee werkt en veel plezier aan hebt dan zou ik hem ook niet wegdoen, zo'n paard heeft geen prijs volgens mij.

Denatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:46

nee,, ik zou mijn paarden nooit verkopen ik heb veel te veel plezier met ze en nog voor geen miljoen zou ik ze verkopen lekker springen en dressuur op de ene en vrijheidsdressuur met de andere

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:53

Vlekkie echt niet.. die andere heb ik niet zo veel mee als met haar, dus als daar een goed bod op staat mogen ze hem meenemen. En ook met de gedachte, als die mensen zoveel geld voor je paard/ pony overhebben dan zullen ze hem ook goed verzorgen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:55

Strik erom, aaitje en een knuffel en Doei, doei

Dus ja, ik verkoop mijn paard als ik er veel geld voor kan krijgen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:55

Honey niet, Jamaica wel, doe ik er nog een strikkie om ook Knipoog

dasalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:13

Ja ik zou hem zeker verkopen.