als ze een keer een dag binnen moeten blijven zonder echte weidegang (is bij mij minimaal 4 uur naar buiten) worden ze echt lastig
maar goed soms kan je niet anders
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar goed soms kan je niet anders

KiWiKo schreef:Arabesk schreef:ja ze mogen aan de hand even grazen...
uit welke betrouwbare bron heb jij dat??? ik zie namelijk op haar site de paarden gewoon op het land staan
Rianneke schreef:maar goed soms kan je niet anders
Inge_ schreef:KiWiKo schreef:uit welke betrouwbare bron heb jij dat??? ik zie namelijk op haar site de paarden gewoon op het land staan
Heeft Anky zelf gezegd, vorig jaar gelezen in een Hoefslag waar een interview instond met haar. Kan het zo voor je opzoeken.
Er stond in dat haar toppaarden een uur worden getraind per dag, een uur mee gestapt worden (stapmolen of aan de hand) en ze mogen een kwartiertje per dag aan de hand in de wei.
Ninx schreef:En wat mij betreft zoeken mensen niet meer helemaal zelf uit hoe ze met hun paarden omgaan, maar komen daar regels voor! Wat mij betreft deed iedereen een staatsexamen voordat ie aan kinderen, huisdieren en paarden begint, want mensen, mensen, mensen.... wat maakt de mensheid daar een potje van!
Sodeletuut schreef:dat ben ik nog nooit tegen gekomen.. ik vind dit echt dikke onzin..
en niet iedereen is zo rijk dat ze megadure dekens en megadure zadels
kunnen kopen.. en natural is niet meteen goedkoper.. ik wil graag bitloos rijden,
maar niet omdat het goedkoper zou kunnen zijn.. die bitloze hoofdstellen
zijn poedersuiker duur.. dus naja ik erger me dus aan jou dat jij je daar aan ergert..
Arabesk schreef:Moniek schreef:ik wil ook het beste voor mijn paard.
heb al in meerder topics aan gegeven dat mijn paard maar een aantal uren naar buiten gaat.
in de zomer langer dan in de winter,hij is geen weide paard is hij nooit geweest.
waaruit concludeer je bij hem dat het geen weide paard is
maakt de vraag beantwoorden iets minder leuk.Moniek schreef:kan ik heel duidelijk in zijn.
naar een uurtje of 2 a 3 dan staat meneer bij het hek op en neer te rennen en te roepen.
haal ik hem er dan niet uit dan laat meneer zich zelf er wel uit.
iets anders vind het goed als mensen een vraag stellen maar met ditmaakt de vraag beantwoorden iets minder leuk.
of ik moet het heel verkeerd hebben opgevat.
... als dat ding nou gewoon naar binnen wil na een paar uur
of dat nou voor eten of wat voor een andere reden dan ook is........... WAAROM zou je dat nou niet doen dan????????? WAT is in hemelsnaam het probleem???? paard staat buiten en geeft zelf aan naar binnen te willen
En zo zijn er nog wel veeeeeeel meer.
Laat mensen die anders denken gewoon anders denken en DOEN....... Niet iedereen leeft in utopia er zijn ook mensen die paarden hebben omdat ze met het dier willen sporten....... LAAT deze mensen ook gewoon hun hobbie uitoeffenen
Visconti schreef:Sodeletuut schreef:dat ben ik nog nooit tegen gekomen.. ik vind dit echt dikke onzin..
en niet iedereen is zo rijk dat ze megadure dekens en megadure zadels
kunnen kopen.. en natural is niet meteen goedkoper.. ik wil graag bitloos rijden,
maar niet omdat het goedkoper zou kunnen zijn.. die bitloze hoofdstellen
zijn poedersuiker duur.. dus naja ik erger me dus aan jou dat jij je daar aan ergert..
idd, en ik had zo'n mega duur hoofdstel (Dr. Cook) maar mijn eigen in elkaar geflanste hoofdstel werkte uiteindelijk het allerbeste, en helemaal gratis omdat ik alle onderdelen nog had van uit mn normal periode. Tja lekker goedkoop maar mij hoor je niet klagen
In mijn profiel kun je wel een foto er van vinden
Moniek schreef:kan ik heel duidelijk in zijn.
naar een uurtje of 2 a 3 dan staat meneer bij het hek op en neer te rennen en te roepen.
haal ik hem er dan niet uit dan laat meneer zich zelf er wel uit.

kan net zo goed tegen een aap praten, ik heb dit al eens aan je uitgelegd
maar je schijnt niet te kunnen of willen begrijpen dat als je gericht voor een discipline traint (die ook een WINTERSEIZOEN kent, heeft endurance niet
, klein verschilletje maar, ) dat zo een paard intensief bezig is......... Citaat:WAAROM zou je dat nou niet doen dan?????????
) En ik weet dat hier bepaalde mensen zijn die dingen wat naturals niet al echt werkt beschouwen, of een echte training maar ik denk dat de verschillen qua training nog helemaal zo groot niet zijn. Ik denk alleen dat sommige paarden gewoon meer last van stress hebben waardoor ze meer zweten en het allemaal veel zwaarder lijkt dan het werkelijk is, terwijl andere paarden die haast de zelfde arbeid verrichten volkomen relaxt zijn en haast geen zweet produceren. Neem nou Salinero, de beest is elke wedstrijd doordrenkt van het zweet. Terwijl de arbeid die hij leverd valt naar verhouding mee, voor een ongetraind paard zal het waarschijnlijk zwaar vallen maar Salinero wordt elke dag getraind en is dus lichamelijk voorbereid op de wedstrijd. Lichamelijk kan hij het makkelijk hebben, want bij dressuur wedstrijden is het meestal zo dat in de training meer wordt gevraagd dan op de wedstrijd zelf. Ik denk dan gewoon puur aan stress..
kan die buiten doen, of gewoon op stal.
Visconti schreef:Citaat:WAAROM zou je dat nou niet doen dan?????????
euh wil je daar werkelijk antwoord op? Waarom ik het niet zou doen: stal is ongezond voor een paard, te veel stal verhoogd de kans op blessures door te weinig hoefmechanisme. Daarom zal ik er altijd naar streven een paard zoveel mogelijk buiten te hebben, wil het paard niet buiten vind ik het best. Krijgt ie een mooie schuilstal waar hij dan de hele dag in mag gaan staan, maar ik wil in alle tijden dat dit geestelijk in de war geraakte paard altijd de kans krijgt om buiten te bewegen als hij daar de behoefte toe voelt. Misschien zal dit paard wel de hele tijd binnen blijven staan, is ook goed maar dan weet ik tenminste dat mijn paard een vrije keuze heeft en dat ik hem niet dwing om elke dag in een stal door te brengen van 3 bij 3, om in zijn eigen stront te liggen, om geen sociaal contact te hebben met andere paarden. Ik geef gewoon veel om paarden, helemaal mijn eigen paarden. Ik wil dat ze een gezond en gelukkig leven hebben, dat ze oud worden, liefst 40.
over de vacht: Ik denk dat je wat betrefd de vacht geen werkelijke kwpner voor je hebt, die vacht word namelijk niet heel erg dik. Een beetje een gezond paard die de juiste voeding krijgt heeft de vacht namelijk meer als noodplan dan als werkelijke kachel. Mijn paard heeft een wintervacht, maar hij zweet in de winter nooit! Geen druppel, hij legt zijn haren tegen zijn huid en de buiten tempratuur koelt hem voldoende. Ik rij dressuur, spring, rij veel buiten en ondanks dat ik alles niet op top niveau doe moet mijn knulletje soms ook wel aan het werk. (naja hij hoeft niet, hij zet zich zelf meestal meer aan het werk) En ik weet dat hier bepaalde mensen zijn die dingen wat naturals niet al echt werkt beschouwen, of een echte training maar ik denk dat de verschillen qua training nog helemaal zo groot niet zijn. Ik denk alleen dat sommige paarden gewoon meer last van stress hebben waardoor ze meer zweten en het allemaal veel zwaarder lijkt dan het werkelijk is, terwijl andere paarden die haast de zelfde arbeid verrichten volkomen relaxt zijn en haast geen zweet produceren. Neem nou Salinero, de beest is elke wedstrijd doordrenkt van het zweet. Terwijl de arbeid die hij leverd valt naar verhouding mee, voor een ongetraind paard zal het waarschijnlijk zwaar vallen maar Salinero wordt elke dag getraind en is dus lichamelijk voorbereid op de wedstrijd. Lichamelijk kan hij het makkelijk hebben, want bij dressuur wedstrijden is het meestal zo dat in de training meer wordt gevraagd dan op de wedstrijd zelf. Ik denk dan gewoon puur aan stress..
mensen die joggen....... tja kunnen dat best leuk, en zelfs ook nog wel eens een sprintje trekken........... De 500 meter sprinters op de OS, doen toch ook behoorlijk zweten na dat kleine stukje hardlopen....... eigenlijk gek, want ze zijn erop getraind......... KiWiKo schreef:jaaa............ dekens mogen toch ook niet![]()
![]()
![]()
waarom niet naar binnen snachts??? wat is daar het probleem van???? Nee moet hem lekker laten staan, Waarom??? wat is de toegevoegde waarde van snachts naar buiten??? Ding gaat uiteindelijk toch liggen, en maakt dan echt zijn o zo nodige kilometertjes niet meerkan die buiten doen, of gewoon op stal.
Weet je wat het verschil is tussen een wintervacht en niet hebben en sportgericht rijden........ kan ik je wel een keer laten zien, ga ik 10 minuten op jouw paard zitten zeg in januari, hoeft maar 10 minuten........... en dan zal je in ene zien wat een vacht doet met een paard dat explosief moet presteren