VValar schreef:Citaat:Het LDR-gereden paard functioneerd prima, dus met dat betreft ook geen tegenargument van mijn kant.
http://www.fokt.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=6258
Tegen alles in wat de FEI m.b.t. de ruiters en de paarden voorschrijft, slaagt het falende jurycorps er in om deze wanvertoningen en ver van de dressuur afstaande presentaties te belonen met een 1e plaats in de Prix St. George.
Albert Voorn heeft in zijn artikel Hoefslag 49 volkomen gelijk waarin hij stelt "Als slecht ruiter kun je toch kampioen worden".
Het jurycorps is kennelijk goed op hol geslagen.

Bij dit paard rust er veel meer gewicht op het dragende voorbeen dan op het dragende achterbeen. Bovendien staan de dragende benen ook nog eens keer heel ongelijk onder de massa en is er van de voorgeschreven balans derhalve geen sprake.

Ik denk niet dat deze foto nog commentaar behoeft.
Als je dit goed functioneren noemt heb je van paarden, de bewegingen en paardrijden weinig of beter gezegd geen kaas gegeten. Daarmee geef je duidelijk aan dat de FEI Rules for Dressage Events voor jou veel te hoog gegrepen zijn.
Citaat:Overigens, wat te denken van al die turnsters of topjudoka's die met 10 uur trainen per dag hun hele lichaam naar de galamieten helpen? Dat noem ik nou ook niet bepaald natuurlijk functioneren.
De schadelijke gevolgen blijven derhalve ook niet uit.